خانه آزمون استخدامی مدارک ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

مدارک ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

مدارک ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش
مدارک ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش

استخدام دستگاه های اجرایی و به طور خاص استخدام در آموزش و پرورش از آن دست خبر هایی است که مخاطبان زیادی دارد و خیلی از افراد جویای کار گوش به زنگ آزمون های استخدامی این وزارت هستند. داوطلبان با ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آزمونی که در نیمه دوم سال 1402 برای جذب و تکمیل 11 هزار نفر نیرو در عنوان شغلی مربی پرورشی برگزار می شود با هم به رقابت می پردازند.

 

مدارک ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ یکی از موارد مهم برای ثبت نام به شمار می رود و داوطلبان زمانی که از طریق سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام به ثبت نام می کنند باید از صحت و کامل بودن مدارک خود اطمینان داشته باشند تا در ادامه روند آزمون به مشکل برنخورند. بنابراین تهیه موارد لازم مطابق شرایط مطرح شده و بررسی آنها قبل از شروع ثبت نام، امری ضروری برای تمامی متقاضیان خواهد بود.

در آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش  داوطلبان تنها عکس پرسنلی خود را بارگذاری می کنند و نیاز به بارگذاری تصویر سایر مدارک نیست.

مدارک مورد نیاز ثبت نام اینترنتی آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

یکی از مهمترین اقداماتی که برای نام نویسی در یک آزمون باید انجام و عدم رعایت آن در مواردی منجر به متخلف شناخته شدن متقاضیان خواهد شد، مدارکی است که باید در زمان ثبت نام آزمون استخدامی ارائه کنند. برای تکمیل فرم نام نویسی داوطلبان می بایست مدارک لازم را پیش از شروع فرآیند مورد بحث تهیه و در اختیار داشته باشند. برخی از موارد می بایست به صورت فایل اسکن و در سامانه بارگذاری شود و برخی دیگز نیز صرفا برای درج اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند. ارائه کامل مدارک پس از پذیرش اولیه داوطلبان و در مرحله مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

 

مساله مهم این است که اگر در اطلاعاتی که داوطلب در زمان ثبت نام وارد کرده و اصل مدارکی که برای ارزیابی تکمیلی ارائه خواهد کرد، تناقضی وجود داشته باشد، از پذیرش وی جلوگیری خواهد شد. همینطور بعضی از اشتباهات مانند اشتباه وارد کردن تصویر نیز می تواند منجر به جلوگیری از ورود داوطلب به جلسه آزمون شود. اگر بخواهیم یک دسته بندی جامع در مورد انواع مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش 1402 ارائه کنیم، موارد مورد نیاز حهت نام نویسی اینترنتی به شرح زیر خواهد بود.

کارت اعتباری

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سایت سنجش انجام می شود. بعد از ورود به سایت در اولین مرحله لازم است که اطلاعات کارت اعتباری در سایت وارد گردد. این کارت اعتباری در واقع قبضی است که با پرداخت هزینه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. برای خرید کارت اعتباری می بایست از طریق سایت سنجش اقدام کرده و به وسیله یکی از کارت های عضو شتاب دارای رمز دوم، مبلغ تعیین شده پرداخت شود.

 

از آنجا که هنوز برای ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دفترچه صادر نشده است، مبلغ دقیق هزینه نام نویسی آن مشخص نیست، اما بر اساس روال آزمون های سال جاری آموزش و پرورش، احتمالا مبلغ 230 هزار تومان برای ثبت نام و 3 هزار تومان نیز بابت فعالسازی سرویس پیامکی ویژه از داوطلبان دریافت می شود. بعد از تکمیل فرایند خرید یک شماره سریال در اختیار متقاضی قرار می گیرد که برای ادامه فرآیند ثبت نام از آن استفاده خواهد شد. به محض مشخص شدن هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش مقاله حاضر بروزرسانی می گردد.

عکس اسکن شده

یکی از اصلی ترین مواردی که داوطلبان برای تکمیل فرآیند نام نویسی به آن نیاز دارند، عکس پرسنلی می باشد. این عکس که در حقیقت تنها مدرکی است که بارگذاری آن به صورت اینترنتی در سامانه ثبت نام انجام می شود، دارای شرایط ویژه ای است که در ادامه به آن ها اشاره نموده ایم.

  • عکس شما باید یک عکس پرسنلی رنگی با زمینه سفید و تمام رخ باشد، که در سال جاری گرفته شده باشد.
  • برای خانم ها این عکس باید با حجاب اسلامی بوده و گردی صورت در آن کاملا مشخص باشد.
  • فرمت عکس باید JPG باشد.
  • حداقل اندازه عکس 200 در 300 پیکسل و حداکثر اندازه آن 300 در 400 پیکسل باشد.
  • حجم عکس نباید بیشتر از 70 کیلوبایت باشد.
  • عکس شما باید کاملا سالم بوده و جای منگنه، مهر و همینطور تا خوردگی نداشته باشد.

 

نکته مهم: دقت داشته باشید که شما باید یک عکس خام را اسکن کنید و نمی توانید تصویر کارت ملی یا شناسنامه خود را برای این منظور استفاده نمایید.

اطلاعات تحصیلی

اطلاعات مرتیط به سوابق تحصیلی نیز مورد مهم دیگری است که در بین مدارک ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش 1402 به چشم می خورد و می بایست به صورت صحیح در فرم نام نویسی درج گردد. لازم به ذکر است، اطلاعاتی که در این بخش درج خواهدشد مربوط به آخرین مقطع تحصیلی داوطلب می شود. جزئیات موارد لازم جهت تکمیل اطلاعات تحصیلی فرم نام نویسی به شرح زیر است.

اطلاعات تحصیلی لازم برای آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
اطلاعاتتوضیحات
مقطع تحصیلیلیسانس، فوق لیسانس، دکتری
عنوان رشته تحصیلی داوطلببه صورت کامل به همراه گرایش مربوطه
نوع دانشگاه محل تحصیلدولتی (روزانه، شبانه)، پیام نور، غیر انتفاعی، آزاد و….
نام دانشگاه محل تحصیل به صورت کامل به همراه نام واحد و شهر
تاریخ فراغت از تحصیلروز، ماه، سال
معدل دقیقبا دو رقم اعشار

در صورتی که به اطلاعاتی بیشتری در خصوص اطلاعات تحصیلی و همینطور حداقل معدل مورد نیاز برای ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش 1402 نیاز دارید، مقاله حداقل معدل برای استخدام آموزش و پرورش می تواند اطلاعات خوبی را در اختیار شما بگذارد.

اطلاعات هویتی

بخش دیگر فرم ثبت نام به اطلاعات هویتی و مواردی مرتبط با محل سکونت و نظام وظیفه داوطلب اختصاص دارد. این اطلاعات عموما شامل موارد زیر هستند.

  • محل و تاریخ تولد
  • آدرس محل سکونت(برای تعیین حوزه آزمون)
  • کد پستی(به صورت یک عدد 10 رقمی)
  • وضعیت نظام وظیفه برای آقایان

اطلاعات تکمیلی

اگر داوطلبی قصد استفاده از سهمیه شرایط خاص را داشته باشد، در این بخش باید اطلاعات مربوطه را وارد و بند های مربوط به این موارد را نیز تکمیل نماید. عمده شرایط خاصی که در بخش اطلاعات تکمیلی مطرح می شود از این قرار است

  • سهمیه جانبازن و ایثارگران
  • سهمیه معلولین
  • سهمیه حافظین قرآن
  • سهمیه افراد بومی

در صورتی که فرد متقاضی مشمول هر کدام از این سهمیه ها باشد، با مراجعه به مقاله سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش به اطلاعات تکمیلی در این خصوص دسترسی خواهد داشت.

نحوه بارگذاری مدارک آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

اگر این سوال برای شما ایجاد شده است که چطور باید مراحل بارگذاری این مدارک را انجام داد باید گفت که در زمان ثبت نام برای آزمون لازم نیست همه این مدارک را روی سایت بارگذاری کنید و تنها تصویر داوطلب باید در سایت بارگذاری شود.در مورد ویژگی هایی که این عکس باید داشته باشد قبلا صحبت کرده بودیم و بهتر است فایل عکس را زودتر آماده کرده تا دچار مشکل نشوید. برای بارگذاری این تصویر لازم است اقدامات زیر را مرحله به مرحله انجام داده و عکس خود را در سایت سازمان سنجش آپلود کنید.

  •  وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و دکمه “استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی” را بفشارید.
  • روی لینک “سیستم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی مربی پرورشی) سال 1402” کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام بروید.
  •  در این بخش شما باید از منوی سمت راست روی گزینه “خرید کارت اعتباری آزمون” کلیک کرده و با وارد کردن مشخصات کارت اعتباری خود را خریداری کنید. بعد از خریداری کارت و در اختیار داشتن شماره سریال آن با کلیک روی تایید به صفحه ثبت نام منتقل خواهید شد.
  •  در این صفحه لازم است که شما قوانین و مقرراتی که در زمان ثبت نام باید در نظر داشته باشید را خوانده و آنها را تایید کنید. دقت داشته باشید این قوانین کاملا لازم الاجرا بوده و باید در طول ثبت نام آنها را رعایت کنید.
  • در اینجا لازم است که شماره سریال کارت اعتباری که خریده بودید را وارد کنید. بعد از وارد کردن شماره سریال و تکمیل تصویر امنیتی روی دکمه “ورود به سیستم” کلیک کنید.
  • کار بارگذاری تصویر داوطلب در این صفحه انجام می شود. برای انتخاب تصویر روی دکمه “Choose File” کلیک کرده و در پنجره ای که باز می شود، از فایل های روی کامپیوتر خود عکس مورد نظر را پیدا کرده و آن را تایید کنید.
  • روی دکمه “ارسال عکس” کلیک کرده و منتشر باشید که کار بارگذاری و آپلود به صورت کامل انجام شود. در صورتی که این کار به درستی انجام شده باشد می توانید پیش نمایشی از تصویر خود را مشاهده کنید.

 

نکته مهم: دقت داشته باشید در صورتی که این پیش نمایش به شما نشان داده نشد، به هیچ وجه از دکمه Refresh استفاده نکنید و مجددا دو مرحله آخر را تکرار کنید تا تصویر به صورت صحیح بارگذاری شود.

نمونه فرم ثبت نام آزمون مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

داوطلبان آزمون های آموزش و پرورش می توانند در انتهای دفترچه هر آزمون، یک فرم ثبت نام که اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در آن مشخص شده است را مشاهده کنند. از آنجا که هنوز برای آزمون مربی پرورشی آموزش و پرورش دفترچه ای منتشر نشده است، فرم اصلی آن نیز در دسترس نیست، اما تمامی فرم های ثبت نام آموزش و پرورش از یک قالب خاص تبعیت می کنند. برای آشنایی بیشتر شما با فرم مورد بحث، نمونه آن جهت دانلود در باکس زیر قرار داده شده است. دقت داشته باشید در آزمون مربی پرورشی آموزش و پرورش 1402 در بند 29 شما قادر به انتخاب عنوان نبوده و این عنوان برای تمامی داوطلبان مربی پرورشی خواهد بود.

 

سوالات متداول:

1- چه مدارکی برای ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ مورد نیاز است؟

این مدارک شامل مدارک هویتی و اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات تحصیلی، تصویر مخاطب و اطلاعات تکمیلی خواهد بود که در این مقاله آنها را به صورت کامل شرح دادیم.

2- آیا برای ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ نیاز به ارسال مدارک می باشد؟

خیر، برای ثبت نام تنها ارسال تصویر پرسنلی کفایت می کند و نیاز به ارسال سایر مدارک نمی باشد.

3- آیا می توان از عکس کارت ملی و شناسنامه برای ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش استفاده کرد؟

خیر، شما باید یک عکس پرسنلی ساده، رنگی، تمام رخ و با زمینه سفید که فاقد جای منگنه، مهر و یا تا خوردگی باشد را برای ثبت نام استفاده کنید.

4- مدارک مورد نیاز برای برای ثبت نام آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ از چه طریقی اعلام می شوند؟

این مدارک با اعلام سازمان سنجش و ارائه دفترچه این آزمون به صورت رسمی معرفی شده و داوطلبان می توانند نسبت به گردآوری آنها اقدام کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی