خانه آزمون استخدامی مصاحبه آزمون استخدامی بانک سپه

مصاحبه آزمون استخدامی بانک سپه

مصاحبه آزمون استخدامی بانک سپه 99
زمان مصاحبه آزمون استخدامی بانک سپه 99
بانک های کشور در راستای جذب نیرو، معمولا در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه حضوری از داوطلبان واجد شرایط استخدام دعوت به عمل می آورند که موفقیت در هر دو مرحله، ملاک پذیرش برای اشتغال داوطلبان در آن ها می باشد. البته ممکن است در برخی از دوره ها آزمون کتبی برگزار نشود که در این صورت بانک ها با بررسی رزومه ای که متقاضیان در زمان ثبت نام ارسال نموده اند، از آن ها دعوت به مصاحبه می کنند.

بانک سپه یکی از بانک های دولتی کشور است که در سال های اخیر از طریق برگزاری آزمون کتبی اقدام به جذب نیرو کرده است. متقاضیان پس از شرکت در این آزمون و کسب حدنصاب نمره قبولی، جهت بررسی مدارک و احراز شرایط لازم، مورد گزینش قرار می گیرند. شرکت در مصاحبه حضوری و کسب موفقیت، مستلزم بالا بردن آمادگی و سطح اطلاعات در زمینه موضاعات مطرح شده در جلسه مصاحبه می باشد.

پذیرش در آزمون کتبی استخدام بانک ها و یا تایید رزومه ارسالی داوطلبان، تعهدی برای استخدام قطعی ایجاد نمی کند.

زمان مصاحبه آزمون استخدامی بانک سپه

بانک سپه در دوره های مختلف ممکن است به هر یک از روش های آزمون کتبی و مصاحبه یا صرفا مصاحبه نیروی مورد نیاز خود را جذب نماید. در آخرین دوره پذیرش نیرو توسط این بانک، آزمون کتبی برگزار شد و پس از آن داوطلبان پذیرفته شده در آزمون به مراکز مربوطه جهت انجام مصاحبه دعوت شدند.

آزمون استخدامی بانک سپه برای آخرین بار، در سال 96 همزمان با چهارمین دوره آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد و مدتی پس از زمان اعلام نتایج بانک سپه، از پذیرفته شدگان مصاحبه به عمل آمد. برنامه این بانک برای جذب نیرو در سال 99 هنوز مشخص نیست و به دنبال آن، زمان مصاحبه نیز اعلام نشده است اما به طور معمول همزمان با اعلام نتایج آزمون کتبی یا چند روز پس از آن مصاحبه صورت می گیرد.

به همین منظور پیشنهاد می شود ما را در کانال تلگرام آزمون های استخدامی همراهی نمایید تا به محض انتشار فراخوان این بانک مبنی بر جذب نیرو، از تمامی اخبار مرتبط با آن مطلع شوید. زمان بندی اعلام نتایج و انجام مصاحبه بلافاصله پس از مشخص شدن، از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اطلاع رسانی می گردد.

نحوه برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی بانک سپه

در آخرین دوره استخدام بانک سپه، به صورت تلفنی از داوطلبان برای حضور در محل مصاحبه دعوت شد. چنانچه این بانک در سال 99 اعلام نیاز به جذب نیرو نماید، متقاضیان ممکن است به هر یک از روش های تلفنی، اینترنتی، پست الکترونیکی یا پیامکی از زمان و مکان مصاحبه مطلع گردند، که معمولا در اکثر دوره ها، از طریق تماس تلفنی به داوطلبان اطلاع رسانی می شود. پس از آن متقاضیان باید شخصا در زمان مقرر شده در محل مصاحبه حاضر شوند و به سوالات مربوطه پاسخ دهند. فرآیند انجام مصاحبه بانک سپه به شرح مراحل زیر است.

تحویل اصل مدارک پذیرفته شدگان

در این مرحله، داوطلب باید با به همراه داشتن مدارک مندرج در ادامه مقاله، در جلسه مصاحبه حاضر شود تا هویت و صحت اطلاعات ارسالی وی اثبات شود. در صورتی که مدارک و رزومه آن ها توسط بانک تایید گردد، داوطلب به سایر بخش های مصاحبه هدایت خواهد شد. مدارک مورد نیاز عبارت اند از:

  1. اصل شناسنامه و اسکن تمام صفحات آن
  2. اصل کارت ملی و کپی هر دو طرف آن
  3. اصل مدرک تحصیلی و تصویر آن
  4. اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و تصویر پشت و روی آن (ویژه متقاضیان آقا)
  5. دو قطعه عکس 4*3 با ویژگی های تعیین شده
  6. پرینت نتیجه آزمون کتبی (از سایت سازمان سنجش)

تذکر: چنانچه داوطلب مدرک تحصیلی یا کارت پایان خدمت خود را دریافت نکرده باشد، می بایست تا روز برگزاری آزمون کتبی آن ها را اخذ نماید و در صورت آماده نبودن، باید گواهی معتبری که در آن اطلاعات مورد نظر شامل رشته تحصیلی، معدل، تاریخ فراغت از تحصیل و تاریخ پایان خدمت درج شده باشد را به مراجع مربوطه ارائه کند.

 مصاحبه روانشناسی و رفتاری

در این بخش داوطلب از نظر ویژگی های اخلاقی، شخصیتی و وضعیت روانی مورد بررسی قرار می گیرد. فرد مصاحبه کننده در این بخش سوالاتی را مطرح می کند که داوطلب با پاسخ به آن ها چگونگی برخورد با هر مسئله ای را نشان می دهد. برای مثال سوالاتی از قبیل: موفقیت یعنی چه؟ مادیات به چه شکل روی شخصیت تاثیر می گذارد و… پرسیده می شود.

گزینش عقیدتی و سیاسی

توانایی پاسخ گویی به سوالات مذهبی و سیاسی کلیدی ترین عامل برای کسب نتیجه مطلوب در مصاحبه توسط متقاضی می باشد. بنابراین اغلب به شرکت کنندگان توصیه می شود ابتدا خود را از نظر اطلاعاتی در این دسته مسائل تقویت کرده و سپس در محل مصاحبه حضور یابند. نمونه پرسش های مطرح شده در این بخش عبارت اند از: ولی فقیه کیست؟ وظیفه ما در مقابل ولایت فقیه چیست؟ نماز مسافر، آیا در نماز جمعه شرکت می کنید؟ و… .

معاینات پزشکی

در صورتی که داوطلب تمامی مراحل فوق را طی کرده و امتیاز قابل قبولی در آن ها کسب کرده باشد، اکنون باید مورد معاینات پزشکی و آزمایشات لازم قرار بگیرد تا سلامت وی از هر نظر بررسی و تایید گردد. معمولا این مرحله در آخرین بخش مصاحبه انجام می گیرد اما بسته به نظر بانک، می تواند در مراحل قبل تر نیز صورت بگیرد. همچنین متقاضیان نباید به هیچ گونه مواد مخدری اعتیاد داشته باشند که بر همین اساس، یک تست اعتیاد نیز از آن ها به عمل خواهد آمد.

پس از انجام معاینات پزشکی و کلیه مراحل فرآیند مصاحبه، نتایج نهایی اعلام می شود که در صورت پذیرفته شدن داوطلبان واجد شرایط استخدام بانک سپه، استخدام قطعی آن ها امکان پذیر خواهد بود. چنانچه شرکت کنندگان به هر دلیل در زمان معلوم در محل مصاحبه حضور نیابند، فرصت مجدد برای شرکت در آن نخواهند داشت.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی