خانه آزمون استخدامی مصاحبه آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور 1401

مصاحبه آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور 1401

زمان مصاحبه آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور 1401
مصاحبه آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور 1401

دیوان محاسبات کشور، به منظور جذب نیروی انسانی متعهد و متخصص، اقدام به برگزاری آزمونی چندمرحله ای می کند که طی آن، متقاضیان استخدام به صورت پیمانی می بایست پس از ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور، خود را برای شرکت در آزمون کتبی آن آماده نمایند. پذیرفته شدگان مرحله اول، به صورت سه برابر ظرفیت به مصاحبه تخصصی دعوت می شوند و می بایست در زمان اعلام شده و با مراجعه به حوزه امتحانی مربوطه، از صلاحیت خود برای استخدام در دیوان محاسبات کشور دفاع کنند.

داوطلبان استخدام در دیوان محاسبات کشور در صورت کسب حد نصاب نمره آزمون کتبی و تایید مدارک آن ها، به صورت سه برابر ظرفیت به مصاحبه شفاهی دعوت می شوند.

زمان مصاحبه آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور 1401

پس از زمان برگزاری آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور 1401، نتایج مرحله کتبی این گزینش، حدودا دوماه پس از انعقاد آن منتشر می گردد. پس از اعلام نتایج اولیه، نوبت به ارسال مستندات، بررسی اعتبار مدارک داوطلب و شرکت در مصاحبه تخصصی می رسد که تا این لحظه، هیچ گونه اخبار موثق و معتبری پیرامون زمان دقیق این موارد اعلام نشده است اما توجه داشته باشید که به محض انتشار تاریخ مربوطه، این مقاله بروز خواهد شد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که چند روز پس از تایید مدارک، کارت ورود به جلسه آزمون مصاحبه برای متقاضیان صادر می شود که زمان و مکان برگزاری مصاحبه بر روی آن درج شده است. برای اطلاع از آخرین و جدیدترین اطلاعیه های بروز شده در این زمینه می توانید در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره عضو شوید.

نحوه برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور 1401

مصاحبه آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور به صورت منطقه ای برگزار شده و جذب افراد در آن بر اساس نیاز هر استان صورت می پذیرد. توجه داشته باشید که پیش از برگزاری این مرحله، داوطلبان می بایست مدارک موردنیاز را به منظور بررسی مراجع ذی صلاح به شماره پستی مندرج در اطلاعیه های سایت سازمان سنجش آموزش کشور ارسال نموده و منتظر تایید آن باشند. لازم به ذکر است که تنها در صورت تایید مدارک و مستندات مذکور، اجازه شرکت در مصاحبه آزمون استخدامی دیوان محاسبات به متقاضیان داده می شود.

در این مرحله، کارشناسان مصاحبه گر سوالاتی را در زمینه های مختلفی چون عقیدتی سیاسی، تخصصی مرتبط با زمینه شغلی، تاریخی، مناسبتی، اطلاعات عمومی و مواردی از این قبیل مطرح می سازند تا میزان آمادگی و آگاهی داوطلب را سنجیده و بر اساس آن، رای بر پذیرش یا عدم پذیرش وی بدهند.

قبولی نهایی در آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور، مستلزم کسب حدنصاب نمره کافی از هر دو مرحله امتحان کتبی، مصاحبه شفاهی و همچنین پشت سر گذاشتن موفق معاینات پزشکی و تایید استعلام عدم سوء پیشینه است و هر کدام از این مراحل، به نحوی مکمل یکدیگر محسوب می شوند.

سوالات مصاحبه آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور 1401

سوالات مطرح شده در جلسه مصاحبه، عموما روال ثابتی دارد و در زمینه های شناخته شده ای مطرح می گردد. به همین دلیل، بهره گیری از تجربیات شرکت کنندگان پیشین و نکاتی که این افراد در خصوص مصاحبه خود اظهار داشته اند، تاثیر به سزایی بر روند آماده سازی متقاضیان خواهد داشت. در همین خصوص، لازم است به بیان توصیه های مهمی در خصوص متداول ترین سوالات مصاحبه آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور بپردازیم.

  • تعداد زیادی از پرسش های این مرحله تخصصی بوده و از این حیث شباهت زیادی به مرحله اول پذیرش یعنی آزمون کتبی دارد.
  • مضاف بر سوالات تخصصی هر رشته شغلی، احتمال مطرح شده پرسش هایی در زمینه های مختلف سیاسی، مذهبی و احکام، وقایع تاریخی، مناسبت ها، روانشناسی و… نیز وجود خواهد داشت.
  • احتمال طراحی پرسش از قوانین و ضوابط دیوان محاسبات، منشور اخلاقی آن، مقررات سایت دیوان و… وجود دارد.
  • سوالات تخصصی مصاحبه بر حسب رشته شغلی و همچنین مدرک تحصیلی متقاضیان طراحی می شود.
  • با توجه به رشته شغل های مندرج در اطلاعیه، سوالاتی از قبیل هدف از مدیریت مالی، تعریف نقطه سر به سر، منشور اخلاقی دیوان، انواع حسابرسی و تعریف آن ها، انواع بودجه ریزی، قانون محاسبات عمومی، مراحل مناقصه و مزایده، قوانین دیوان محاسبات، مبانی حسابداری و… نیز در مصاحبه تخصصی مطرح می گردد.
  • از جمله پرسش های عقیدتی قابل بیان در جلسه مصاحبه می توان به احکام، اصول و فروع دین، آداب نماز و روزه، نماز جمعه، راهپیمایی های مهم ملی و مذهبی کشور، اصول حجاب، اصول تقلید و… اشاره نمود.
  • آشنایی با مسائل سیاسی روز ایران و جهان، وظایف مسئولین، رخدادهای مهم سیاسی اخیر و گذشته، اخبار روز و… می تواند به شما در پاسخگویی به سوالات مرتبط در این زمینه کمک نماید. گاها ممکن است از جهت گیری تفکرات سیاسی شما نیز سوال شود.
  • خود را برای پرسش های روانشناسانه مصاحبه گرها آماده کنید و هوشیار باشید که در دام روانی آن ها اسیر نشوید! این سوالات با هدف آشکار نمودن زوایای مخفی تفکر و شخصیت شما مطرح می گردد و داشتن دقت و توجه کافی در پاسخگویی به این موارد ضروری است.
  • محک زدن سطح آشنایی افراد با زبان انگلیسی یا علم کامپیوتر از جمله سوالات متداول در این مرحله به شمار می رود.
  • ممکن است از شما خواسته شود که در رابطه با سوابق و رزومه کاری خود صحبت کرده یا از مهارت های خود بگویید.
  • کنترل جو روانی جلسه می تواند به شما در حفظ اعتماد به نفس، تمرکز و آرامش کمک نموده و فضای مصاحبه را به دور از تنش های روانی و نگرانی های مخرب مدیریت کند.
  • پرسش هایی در خصوص بیوگرافی فرد و خانواده وی، تحصیلات متقاضی، هدف و انگیزه استخدام در دیوان محاسبات کشور و… نیز در این بخش از پذیرش متداول است.
  • بر اساس تجربیات شرکت کنندگان آزمون های سابق، می توان این گونه اظهار نمود که اغلب سوالات مصاحبه به صورت کلی و بر اساس اصول پایه رشته دانشگاهی متقاضی پرسیده می شود و اگر آشنایی کافی با مفاهیم کاربردی و تخصصی رشته خود داشته باشید، حتما از پس این مرحله بر می آیید. به همین منظور توصیه می شود که از منابع آزمون دیوان محاسبات کشور کمک بگیرید.
  • توجه داشته باشید که برخورداری از شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور به صورت پیوسته در تمامی روند پذیرش داوطلب الزامی است و چنان چه در هر کدام از مراحل آزمون، عدم برخورداری متقاضی از شرایط مذکور به اثبات رسد، فرایند قبولی وی الغا می گردد.

شایان ذکر است آشنایی شما با رشته شغلی مدنظرتان و داشتن تسلط بر مباحث تخصصی مربوطه، در کنار حفظ آرامش و دارا بودن اعتماد به نفس کافی از جمله موارد موثر برای موفقیت در مصاحبه های استخدامی به شمار می رود.

 

سوالات متداول

1- مصاحبه آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور ۱۴۰۱ چه زمانی برگزار می شود؟

هنوز تاریخ مشخصی برای برگزاری این مرحله اعلام نشده است اما به محض انتشار اطلاعیه مربوطه، این مقاله بروز خواهد شد.

2- چه سوالاتی در جلسه مصاحبه آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور مطرح می شود؟

زمینه طرح پرسش های این مرحله را مسائل تخصصی مربوط به رشته داوطلب، سوالات بیوگرافی، پرسش هایی عقیدتی سیاسی و... تشکیل می دهد که در متن مقاله به تفصیل در این باره صحبت کرده ایم.

3- آیا کسب نمره قبولی در مرحله مصاحبه آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور به معنی پذیرش قطعی و نهایی داوطلب است؟

خیر، داوطلب می بایست پس از این مرحله، در معاینات پزشکی نیز شرکت نماید و در صورت تایید پزشک معتمد و همچنین نداشتن سوء پیشینه، پذیرش وی نهایی می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی