خانه آزمون استخدامی مصاحبه آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۲

مصاحبه آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۲

مصاحبه آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۲

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درهر دوره برحسب نیاز، آزمونی تحت عنوان آزمون سردفتری اسناد رسمی به منظور جذب نیروی انسانی برگزار می کند. اما به طور قطع استخدام با عنوان شغلی “سردفتر” به آزمون کتبی ختم نمی­ شود و متقاضیانی که به حدنصاب علمی رسیده باشند، به مصاحبه حضوری دعوت شده و ملزم به شرکت در جلسه مصاحبه­ ای که زمان و مکان آن از سوی سازمان مربوطه مشخص می شود، هستند.

مصاحبه توسط هیاتی از قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور انجام می شود و به نوعی فرد متقاضی، قضاوت شده و صلاحیت­ های علمی فرد وی سنجیده می­ شود.

زمان مصاحبه آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۲

پس از مرحله دریافت اطلاعات و تایید صلاحیت در آزمون کتبی، فرد پذیرش شده از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دعوت به گزینش و مصاحبه حضوری خواهد شد که زمان مصاحبه حضوری در هر دوره توسط سازمان مربوطه اعلام می شود. هنوز اطلاعیه ای مبنی بر زمان مصاحبه آزمون سر دفتری 1402 از سوی مجری برگزار کننده آن که سایت سازمان سنجش می باشد، مشخص نشده است. به محض اطلاع از زمان دقیق این مقاله به روز رسانی می شود و اخبار مربوطه از طریق کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

مراحل مصاحبه آزمون سردفتری اسناد رسمی 1402

به طور طبیعی افراد متقاضی که در آزمون کتبی سردفتری به حدنصاب علمی دست می­ یابند، به مصاحبه شفاهی یا اصطلاحا “اختبار” دعوت می­ شوند. فرد متقاضی که به مصاحبه دعوت می­ شود، ملزم به داشتن اطلاعاتی نسبت به شرایط و ضوابط این امر خواهد بود تا شانس خود را در برابر استخدام افزایش دهد. در مرحله مصاحبه آزمون استخدامی مذکور مباحث عمده­ ای که مصاحبه­ کنندگان به آن ­ها می پردازند، شامل سوالات عمومی و اختصاصی خواهد بود که به شرح زیر می باشد:

سوالات عمومی

  • سوالات احکام اسلامی: این قبیل سوالات شامل سوالاتی پیرامون مسائل جهادی، نماز، شکیات نماز، خمس وزکات، نجاسات و مطهرات، احکام سجده، غسل و… هستند.
  • مسائل عقیدتی سیاسی: شامل سوالاتی از قبیل قانون اساسی، وظایف رهبری، اعضا و وظایف سه قوه و…خواهند بود.
  • وقایع تاریخی و مناسبت ها: در این رابطه سوالاتی مربوط به وقایع تاریخی انقلاب، انقلاب فرهنگی، رویداد مباهله و… پرسیده خواهدشد.
  • اطلاعات و دانستنی های مهم دینی: پاسخ دادن به این سوالات نیز داشتن اطلاعات مناسبی در زمینه احادیث مهم دینی، کتب دینی – فلسفی و … نیاز دارد.
  • همچنین سوالاتی از قبیل نقاط ضعف، نقاط قوت، زمینه فکری و انگیزه و… با هدف دستیابی به شخصیت فرد پرسیده خواهد شد.

سوالات تخصصی

طبیعتا در مصاحبه آزمون استخدامی یک سری سوالات در حیطه تخصص و شغلی که در آن مشغول به کار خواهید شد، پرسیده می شود. پاسخ دهی به این سوالات در واقع منوط به تسلط و آگاهی روی دروس دانشگاهی گذرانده شده خواهد بود. بنابراین در آزمون استخدامی سردفتری اسناد رسمی نیز به سوالاتی از قبیل موارد زیر پرداخته خواهد شد:

  • حقوق مدنی
  • حقوق ثبت
  • حقوق جزا
  • حقوق کیفری
  • و…

 

بدیهی است که پاسخ دهی شما در این بخش بسیار تاثیرگذار بوده و نتیجه مصاحبه شما را رقم خواهد زد. بنابراین نمی ­توان گفت که افراد با داشتن یک علم خاص، مصاحبه موفقی خواهند داشت؛ بلکه موفقیت در مصاحبه شفاهی، داشتن آگاهی و مهارت در تمام مطالب فوق را می­ طلبد.

 

اختبار شفاهی با احراز صلاحیت داوطلب برای تصدی سردفتری اسناد رسمی، مطابق مقررات به تشخیص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت می پذیرد. پس از قبولی در اختبار ( بدون کارآموزی یا پس از طی دوره کارآموزی ) اخذ پاسخ استعلام­ های تاییدیه مدرک تحصیلی، تاییدیه کارت پایان خدمت، گواهی عدم سوء پیشینه، سابقه کیفری، سپردن تضمین، تعهد، سوگند یادکردن و… انجام خواهد گرفت که از آخرین مراحل انتخاب سردفتر هستند.

نکاتی در رابطه با مصاحبه آزمون سردفتری اسنادرسمی ۱۴۰۲

رعایت یک سری نکات در مصاحبه شفاهی نه به عنوان کلید موفقیت، بلکه بیانگر نکته مثبتی از شما خواهند بود. از جمله این موارد عبارت اند از:

  • با اعتماد به نفس کامل و بدون استرس در جلسه مصاحبه حضور یابید.
  • تمرکز ذهنی خود را برای روز مصاحبه بالا ببرید و خود را از نظر فکری و روحی آماده کنید.
  • آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و با روی گشاده با طرف مقابل خود برخورد کنید.
  • زبان بدن شما در مقابل مصاحبه­ گر، نشان­ دهنده شخصیت و حالت درونی شماست؛ از بی قراری و تکان دادن بی مورد اعضای بدن، بپرهیزید.
  • در روزهای پایانی که تا اختبارتان باقیست، به دنبال مطالعه حجم زیادی از مطالب جدید نباشید و با اطمینان به خود به دانسته­ های قبلی خود اکتفا کنید.
  • اگر جواب سوالی را نمی دانید، طفره نروید و جواب های نامربوط ندهید و به راحتی و محترمانه عدم اطلاع خود را ابراز نمایید.
  • به اندازه کافی آماده باشید تا در رابطه با مهارت ها و سوابق تحصیلی و شغلی خود بحث کنید.
  • حداقل 10 الی 15 دقیقه قبل از شروع مصاحبه در مکان مورد نظر حضور یابید.
  • تا جایی که ممکن است با ظاهری آراسته برای مصاحبه حاضر شوید.

 

از آن جایی­ که هنوز اطلاعاتی در خصوص برگزاری مصاحبه شفاهی و اختبار آزمون سردفتری اسناد رسمی در سال ۱۴۰۲ در دست نیست، مطالب مذکور بیانگر مراحل مصاحبه­ های استخدامی در دوره قبل هستند. بنابراین درصورت هرگونه تغییر، اخبار مربوطه در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که تمامی مدارک ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی مورد نیاز داوطلبان پیش از حضور در مرحله مصاحبه مورد بررسی قرار می گیرد تا صحت اظهارات آن ها هنگام ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی تایید شود.

 

سوالات متداول

1- مصاحبه شفاهی آزمون استخدامی سر دفتری اسناد رسمی ۱۴۰۲ در چه تاریخی برگزار می شود ؟

هنوز زمان دقیقی از مصاحبه این آزمون استخدامی در دسترس نیست به محض انتشار این مقاله به رو رسانی می شود.

2- داوطلبان باید چه مدارکی در روز مصاحبه آزمون سر دفتری اسناد رسمی به همراه داشته باشند؟

همراه داشتن اخذ پاسخ استعلام­ های تاییدیه مدرک تحصیلی، تاییدیه کارت پایان خدمت، گواهی عدم سوء پیشینه، سابقه کیفری و مدار شناسایی الزامی می باشد.

3- چه سوالاتی در جلسه مصاحبه آزمون استخدامی سر دفتر اسناد رسمی مطرح می شود ؟

پرسش هایی عقیدتی سیاسی، مباحث جزا، مباحث کیفری و ... که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی