خانه مشاوره تحصیلی مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع) 1400

مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع) 1400

زمان مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع) 1400
مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع) 1400

داوطلبان پس از ثبت نام در کنکور سراسری، چنانچه علاقه مند به تحصیل در دانشگاه امام صادق (ع) باشند باید با مراجعه به پایگاه اینترنتی این دانشگاه ثبت نام دانشگاه امام صادق را انجام دهند. بعد از نام نویسی در سایت این دانشگاه و شرکت در کنکور سراسری، باید منتظر اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری از طریق سایت سنجش باشیم. پس از اعلام نتایج، آن دسته از داوطلبانی که  رتبه و نمره لازم را برای هر یک از رشته های دانشگاه امام صادق کسب کرده باشند توسط سازمان سنجش به دانشگاه امام صادق (ع) معرفی می شوند. این دانشگاه از داوطلبان واجد شرایط برای انجام مراحل مصاحبه و آزمون شفاهی دعوت به عمل می آورد و در نهایت پذیرش نهایی از میان داوطلبانی صورت می پذیرد که مرحله مصاحبه را با موفقیت بگذرانند.

سوابق تحصیلی و همچنین نمره و رتبه کل داوطلب در آزمون سراسری، از جمله معیارهای مهم جهت گزینش داوطلبان در مصاحبه علمی می باشد.

مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع) 1400

داوطلبانی که به مصاحبه این دانشگاه دعوت شده اند، می بایست در زمان مصاحبه دانشگاه امام صادق و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، در واحد دانشگاهی حضور پیدا کنند. مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع) شامل چند مرحله می باشد که در این مراحل صلاحیت های عمومی و علمی داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد.

مهم ترین معیار هایی که در بررسی صلاحیت های علمی داوطلبان به صورت جدی بررسی می شوند، رتبه و نمره کل داوطلب در کنکور سراسری و سوابق تحصیلی وی شامل: معدل سالیانه، معدل کل و معدل کتبی دیپلم نهایی می باشد. داوطلبانی که امتیاز بالاتری را در این موارد کسب می کنند شانس پذیرش بیشتری خواهند داشت.

همچنین لازم است بدانید داوطلبانی که برای مصاحبه دعوت شده اند، با ضرایب درسی مربوط به خود دانشگاه بررسی می شوند که به صورت زیر است:

  • زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4
  • فرهنگ و معارف اسلامی با ضریب 4
  • زبان عربی با ضریب 4
  • زبان انگلیسی 2
  • دروس تخصصی، همان ضرایب کنکور سراسری را خواهند داشت.

سوالات و فرآیند کلی مصاحبه

مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع) به صورت شفاهی می باشد و دارای بخش های مختلفی است و مجموع نمرات کسب شده در این مراحل، تعیین کننده وضعیت پذیرش داوطلب خواهد بود. مصاحبه شفاهی معمولا به این صورت است که در ابتدا باید چند آیه از قرآن تلاوت کنید و سپس توسط چند مصاحبه گر (معمولا 3 نفر) سوالاتی در زمینه های مختلف از شما پرسیده می شود که به صورت زیر می باشد:

  • قسمت اعظم سوالات مربوط به احکام و مسائل شرعی و سوالات مذهبی مانند انواع غسل، وضو، تیمم، انواع نماز، روزه، زکات، اصول و فروع دین، تاریخ ولادت و شهادت ائمه، تاریخ های مهم مذهبی و … است بنابراین باید بر تمام احکام مربوط به دین تسلط کافی داشته باشید.
  • بخشی از سوالات معمولا به ادعیه و زیارات اختصاص داده می شود؛ به این صورت که قسمتی از یک دعا توسط فردی خوانده می شود و شما باید ضمن گفتن اسم آن دعا یا زیارت، بقیه دعا را نیز بخوانید. بنابر تجربه داوطلبان، معمولا زیارت عاشورا و دعای توسل مورد پرسش قرار می گیرند.
  •  بخش اصلی مصاحبه اختصاص به تجزیه و ترکیب عبارات عربی دارد، بنابراین داوطلبانی که در درس عربی پایه قوی دارند، در این مرحله موفق تر خواهند بود.
  • همان طور که می دانید مهم ترین بخش همه مصاحبه ها، سوالات سیاسی و عقیدتی می باشد دانشگاه امام صادق (ع) نیز از این قاعده مستثنی نیست و قسمتی از سوالات مصاحبه را به این بخش اختصاص داده است. سوالاتی از قبیل نام مرجع تقلید، فرق مرجع تقلید با ولی فقیه، چه کسانی رهبر را انتخاب می کنند، تعداد اعضای مجلس خبرگان و مجلس شورای نگهبان و … .
  • در مراحل آخر مصاحبه از فعالیت هایی که در مسجد، بسیج یا مدرسه داشتید سوالاتی پرسیده می شود.
  • پیشنهاد می کنیم برای این که در این مرحله موفق ظاهر شوید، کتاب شهید مطهری را تهیه و مطالعه نمایید. بد نیست بدانید این کتاب یکی از مهم ترین کتب درسی این دانشگاه نیز می باشد!
  • در مرحله آخر چنانچه در مصاحبه پذیرفته شوید، تحقیقات محلی انجام می شود که در این مرحله یک نفر از سوی دانشگاه معرفی شده و برای انجام تحقیقات به محل زندگی داوطلب می رود. تحقیقات معمولا از مسجد، پایگاه بسیج و یا مدرسه داوطلب انجام می گیرد.

اعلام نتایج مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع) 1400

نتایج مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع)، همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری و در نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود. داوطلبان برای آگاهی از نتایج نهایی پذیرش یا عدم پذیرش خود می بایست به سایت این دانشگاه مراجعه نمایند. سایت اعلام نتایج گزینش و مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع)، برای خواهران isuw.ac.ir و برای برادران نیز isu.ac.ir می باشد.

ممکن است داوطلبان علاوه بر پذیرش در مصاحبه، در یکی از رشته های سایر دانشگاه ها نیز پذیرفته شوند، در این صورت می توانند با توجه به علاقه خود یکی از این دانشگاه ها را جهت ثبت نام نهایی انتخاب نمایند.

چنانچه پس از ثبت نام دانشگاه امام صادق در ردیف دعوت شدگان به مصاحبه این دانشگاه می باشید باید با مراجعه به درگاه اینترنتی آن از مدارک لازم اطلاع یابید که شامل 2 قطعه عکس 4*3، اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی به همراه اصل آن ها، اصل و کپی از کارنامه سال یازدهم و دوازدهم (مخصوص داوطلبان نظام آموزشی جدید) و اصل و کپی از کارنامه دیپلم و پیش دانشگاهی (مخصوص داوطلبان نظام آموزشی قدیم) می باشد. همچنین زمان و آدرس دقیق محل برگزاری مصاحبه بر روی سایت قرار داده می شود.

 

سوالات متداول

1- مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع) 1400 چه زمانی برگزار می گردد؟

زمان برگزاری این مرحله تاکنون مشخص نشده اما شما عزیزان می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضو شوید تا از اخبار مربوط به این دانشگاه مطلع شوید.

2- مصاحبه دانشگاه امام حسین (ع) 1400 شامل چند مرحله است؟

این مصاحبه تنها در یک مرحله آزمون شفاهی، انجام می شود.

3- سوالات متداول مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع) 1400 چه چیزهایی هستند؟

موضوع سوالات این فرآیند پیرامون مباحث عقیدتی سیاسی، احکام، تاریخ و مسائل روز دنیا و سوالات روان شناختی می باشد. همچنین با مطالعه این مقاله می توانید با نوع دقیق تر سوالات، آشنا شوید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره