خانه استخدام نیروی انتظامی مصاحبه دانشگاه علوم انتظامی امین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مصاحبه دانشگاه علوم انتظامی امین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مصاحبه دانشگاه علوم انتظامی امین ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

دانشگاه علوم انتظامی امین یک مرکز آموزش عالی علوم و فنونی افسری به شمار می رود که توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اداره می شود. داوطلبان واجد شرایط می بایست پس از ثبت نام دانشگاه علوم انتظامی امین و پذیرفته شدن در آزمون ورودی آن، در مراحل مصاحبه و گزینش نیز شرکت کنند تا صلاحیت آن ها برای تحصیل در رشته های دانشگاه افسری علوم انتظامی امین مورد تایید قرار گیرد.

گزینش این دانشگاه از میان دارندگان مدرک دیپلم نظری صورت می پذیرد و شامل مراحلی است که روال آن در هر استان، کمی متفاوت نسبت به بقیه استان ها انجام می شود. از این رو آگاهی از زمان مصاحبه دانشگاه افسری علوم انتظامی امین و نحوه برگزاری آن، بسیار حائز اهمیت می باشد.

زمان شرکت در مصاحبه و مکان برگزاری گزینش دانشگاه افسری، معمولا در حد فاصل 10 الی 20 روز پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، به پذیرفته شدگان مرحله اول ابلاغ می شود.

زمان و محل مصاحبه دانشگاه علوم انتظامی امین 1402 – 1403

نتایج عملکرد داوطلبان در مرحله اول گزینش دانشگاه علوم انتظامی امین، از طریق سامانه police.ir اعلام می شود و پذیرفته شدگان اولیه می بایست خود را برای زمان مصاحبه دانشگاه افسری علوم انتظامی امین آماده نمایند. برخی از مراحل مصاحبه به صورت استانی صورت می پذیرد اما اخذ تاییدیه نهایی قبولی داوطلب، با مراجعه به هسته گزینش دانشگاه افسری امین در انتهای روند مصاحبه امکان پذیر خواهد بود.

زمان شرکت در مصاحبه و مکان برگزاری گزینش، معمولا در حد فاصل 10 الی 20 روز پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، به پذیرفته شدگان مرحله اول پیامک می شود و یا با آنان تماس گرفته می شود. این افراد می بایست بر اساس محتویات پیامک دریافت شده و یا اعلام شده توسط تماس تلفنی، نسبت به معرفی خود به محل مصاحبه و انجام مراحل تکمیلی اقدام نمایند.

البته تا این لحظه، هیچ گونه اطلاعیه موثقی در رابطه با زمان دقیق مصاحبه در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از سوی مراجع تصمیم گیرنده منتشر نشده است اما شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از جدیدترین اخبار مربوطه مطلع گردید.

مراحل مصاحبه دانشگاه علوم انتظامی امین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

داوطلبان پس از قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه در سال 1402-1403، می بایست در زمان معینی که به آن ها اطلاع رسانی می شود، به مکان مصاحبه در استان خود مراجعه نمایند. متقاضیان تحصیل در دانشگاه علوم انتظامی امین به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش به مصاحبه دعوت می شوند و کسانی که حدنصاب نمره لازم در هر مرحله را کسب کنند، می بایست به هسته گزینش دانشگاه در تهران (به نشانی انتهای اتوبان شهید همت غرب، بزرگراه شهید خرازی) مراجعه و باقی مراحل گزینش را طی کنند.

مراحل مختلف مصاحبه دانشگاه افسری امین شامل تست های پزشکی اولیه و تکمیلی، تشکیل پرونده، انگشت نگاری، تست ورزشی و روخوانی قرآن و انجام مصاحبه شفاهی می باشد. پس از تکمیل این مراحل توسط داوطلب، شاهد تحقیقات محلی توسط کارشناسان مربوطه خواهیم بود. در نهایت نیز نتایج نمرات مکتسبه داوطلب اعلام می گردد و وضعیت قبولی یا عدم قبولی وی مشخص خواهد شد.

معاینات پزشکی

کسانی که در دانشگاه علوم انتظامی تحصیل می کنند، با استفاده از بورسیه این مرکز به استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) در می آیند. به همین جهت، لازم است که شرایط مناسبی از لحاظ سلامت جسمانی، روحی و روانی داشته باشند تا بتوانند وظایفی که به آن ها محول می شود را به درستی انجام دهند. به همین منظور، قبل از پذیرش دانشجویان در این دانشگاه لازم است معاینات و آزمایش های دقیق پزشکی انجام گیرد.

مراحل مختلف معاینات پزشکی معمولا رایگان بوده و در استان های کشور، اختلاف اندکی در روند اجرای آن اعمال شود، اما می توان گفت فرآیند کلی آن به صورت تست های پزشکی اولیه و تست های پزشکی تکمیلی به انجام می رسد.

  • تست های پزشکی اولیه: شامل نوار قلب، دندانپزشکی و مراجعه به پزشک عمومی
  • تست های پزشکی تکمیلی: مراجعه به چشم پزشکی یا بینایی سنجی (حداکثر نمره مجاز ضعیفی هر دو چشم 2 است.) و شنوایی سنجی، شرکت در تست های روانشناسی و مختصص اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی، اورولوژی، رادیولوژی (عکس برداری از ستون فقرات و استخوان های بدن) و انجام آزمایش خون و ادرار

بررسی مدارک

پس از معاینات ذکر شده توسط تمامی پزشکان و متخصصان مربوطه، کسانی که از نظر جسمی و روانی دارای سلامت کامل می باشند، می بایست با ارائه مدارک لازم نسبت به تشکیل پرونده و پر کردن فرم های مخصوص به این فرایند اقدام و پس از انجام انگشت نگاری، در سایر مراحل گزینش نیز شرکت نمایند.

تست ورزش

دارا بودن آمادگی جسمانی، به علت ارتباط شدید توانایی بدنی با شغل پلیس، یکی از مراحل مهم مصاحبه آزمون ورودی دانشگاه افسری است و متقاضیان می بایست در این مرحله، با شرکت در تست ورزش، قابلیت جسمانی و قدرت بدنی خود را محک بزنند. از جمله بخش های مهم این تست می توان به آزمون دراز و نشست، شنا زدن و دویدن اشاره نمود. نمره کسب شده در این مرحله، بخش قابل توجهی از نمره کل مصاحبه را تشکیل می دهد.

روخوانی قرآن کریم

پس از پشت سر گذاشتن موفق مرحله تست ورزش، نوبت به سنجش میزان انس و آشنایی داوطلبان با قرآن کریم می رسد و کارشناسان مصاحبه گر از متقاضیان می خواهند که بخشی از قرآن کریم را قرائت نمایند.

مصاحبه شفاهی

مرحله مصاحبه، یکی از حساس ترین بخش های گزینش داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه افسری امین به حساب می آید که اغلب به صورت شفاهی برگزار می شود اما ممکن است گاهی اوقات بخشی از آن نیز به صورت کتبی باشد.

تحقیقات محلی

پس از انجام مراحل مصاحبه، نوبت به تحقیقات محلی می رسد. در این مرحله، مسئولین مربوطه به محل زندگی فعلی و پیشین داوطلبان مراجعه می کنند و در مورد پیشینه اخلاقی و رفتاری شخص متقاضی و خانواده وی از آشنایان، همسایگان و… تحقیقاتی را به عمل می آورند. در صورتی که داوطلبان تمامی مراحل بالا را با موفقیت طی نمایند، می بایست برای نهایی کردن پذیرش خود به مرکز گزینش دانشگاه علوم انتظامی امین در شهر تهران مراجعه کنند.

پس از پایان مراحل مذکور، مدیریت گزینش و پذیرش نیروی انتظامی اقدامات لازم را جهت بررسی نمرات کسب شده دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه گزینشی داوطلبان به انجام می رساند و نتایج نهایی را از طریق مدیریت گزینش استان های مختلف و به روش پیامکی به داوطلبان اعلام می کند. پذیرفته شدگان نهایی که موفق به کسب حدنصاب نمره لازم شده اند، می توانند جهت تکمیل روند نام نویسی حضوری به محل دانشگاه افسری امین در شهر تهران مراجعه نمایند.

سوالات مصاحبه دانشگاه علوم انتظامی امین 1402 – 1403

سوالات مصاحبه را می توان به دو بخش تقسیم کرد:

  • بخش اول: شامل پرسش هایی پیرامون شغل، تحصیلات، عقاید سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خانواده و اقوام داوطلب می باشد. همچنین کارشناسان مصاحبه کننده با پرسیدن سوالاتی در زمینه سلایق شخصی متقاضی، از جمله این که اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانید، چقدر علاقه مند به مطالعه هستید، آخرین کتابی که خوانده اید چه بوده و… سعی دارند تا به شناختی نسبی در رابطه با شخصیت و عقاید داوطلبان دست یابند.
  • بخش دوم: شامل پرسش های عقیدتی سیاسی می باشد که شخص باید با آگاهی کامل نسبت به مباحث مذهبی و مسائل سیاسی روز جامعه در مصاحبه شرکت کرده و به سوالات پاسخ دهد. پرسش های رایج در این مرحله به صورت زیر می باشد.

ولایت فقیه و احکام

آشنایی با احکام دین و شناخت ولایت فقیه، موردی اساسی در مرحله مصاحبه دانشگاه افسری است. پایبند بودن به ارزش های دینی و سیاسی مقدس جمهوری اسلامی ایران، لازمه قرارگیری افراد در نیروی انتظامی می باشد. موارد زیر از جمله زمینه های رایج طرح پرسش در خصوص ولایت فقیه و احکام دینی است.

  • مرجع تقلید شما کیست و چرا او را انتخاب کرده اید؟
  • شرایط، راه های شناخت و ویژگی های مجتهد
  • انواع آب ها، مطهرات و نجاسات
  • مبطلات و شرایط صحیح وضو
  • غسل های واجب و انواع غسل
  • تیمم و روش انجام آن
  • انواع نمازها، نحوه ی خواندن، شکیات و مبطلات نماز
  • اصول و فروع دین
  • خمس و زکات

سیاسی

مورد دیگری که برای مصاحبه کنندگان اهمیت دارد، آگاهی از این موضوع است که فرد مصاحبه شونده به چه میزان از مسائل سیاسی روز کشور و جهان آگاهی دارد. به همین دلیل، ممکن است با پرسیدن سوالاتی در زمینه های ذیل، اطلاعات سیاسی افراد را محک بزنند.

  • ویژگی های قانون اساسی
  • شرایط، وظایف و اختیارات رهبری
  • وظایف دولت
  • خصوصیات، وظایف و اختیارات مسئولین مهم کشور مانند: رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه، شورای نگهبان و …
  • اهداف جمهوری اسلامی
  • اسامی تعدادی از مراجع تقلید، شورای نگهبان و وزرا
  • و …

 وقایع مهم و مناسبت های ملی و مذهبی تقویم

اگر از مسائل سیاسی، ملی و مذهبی آگاه باشید، پاسخ به سوالاتی درمورد وقایع مهم اسلام و کشور و تاریخ آن ها خیلی برایتان سخت نخواهد بود. در ادامه به بیان نمونه ای از این سوالات می پردازیم.

  • 12 بهمن سال 57 چه اتفاقی افتاد؟
  • جمعه سیاه چه بود و در چه تاریخی اتفاق افتاد؟
  • رویداد مباهله چیست و نتیجه اش چه شد؟
  • تاریخ ولادت یا شهادت ائمه معصومین (ع)
  • تاریخ روز کارگر، معلم، دانشجو و…
  • آیه تطهیر چه موقعی نازل شد و یا اصحاب کسا چه کسانی بودند و در آن روز چه اتفاقی افتاد؟
  • سوالاتی در مورد واقعه غدیر خم و عید قربان
  • و …

اطلاعات و دانستنی های مهم دینی

  • اسامی و القاب امامان
  • هدف از واقعه کربلا
  • اسامی مهم شهدای کربلا
  • لیله المبیت چیست؟
  • صلح حدیبیه با چه موضوعی و بین چه کسانی بسته شد؟
  • جنگ های بدر، احد، خندق و … در چه مکان هایی و چگونه اتفاق افتادند؟
  • همچنین در این قسمت، مصاحبه کنندگان ممکن است در مورد نویسنده، مفهوم و موضوع کلی برخی از کتاب های دینی مانند: نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، کتاب الکافی، بحار الانوار، مفاتیح الجنان، تفسیر المیزان، مجمع البیان، کتاب الکافی و … اقدام به پرسیدن سوالاتی نمایند.

مدارک مورد نیاز مصاحبه دانشگاه علوم انتظامی امین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دعوت شدگان به مصاحبه باید در روز مراجعه، مدارک و لوازم مورد نیاز را به همراه داشته باشند تا در روند تشکیل پرونده دچار مشکل نشوند و بتوانند در ادامه مراحل مختلف گزینش شرکت نمایند. این مدارک شامل موارد زیر می باشد:

مدارک مورد نیاز مصاحبه دانشگاه علوم انتظامی امین 1402 – 1403
 6 قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ جدید
 اصل شناسنامه و کارت ملی به علاوه کپی از تمامی صفحات
اصل مدرک دیپلم تحصیلی و پیش دانشگاه به همراه کپی
اصل و کپی مدرک نظام وظیفه (فترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت و یا ارائه گواهی معافیت تحصیلی از نظام وظیفه)
گواهی اشتغال به تحصیل برای داوطلبان دانشجو
لباس و کفش ورزشی مناسب برای اجرای آزمون آمادگی جسمانی
کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی پدر، مادر، خواهر، برادر
به همراه داشتن اصل گذرنامه

 

سوالات متداول

1- زمان مصاحبه دانشگاه علوم انتظامی امین ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ در چه تاریخی انجام می شود؟

هنوز تاریخ مشخصی برای این رویه اعلام نشده است اما بنابر سنوات گذشته، زمان مصاحبه معمولا 10 الی 20 روز پس از اعلام نتایج اولیه به صورت پیامکی اطلاع رسانی می شود.

2- مصاحبه شفاهی دانشگاه علوم انتظامی امین به چه صورت می باشد؟

مصاحبه این دانشگاه شامل بخش های مختلفی از جمله پرسش هایی در زمینه های سیاسی، وقایع مهم و مناسبت های ملی و مذهبی تقویم و... است، که جزئیات بیشتر به طور کامل در مقاله ذکر شده است.

3- آیا قبولی در جلسه مصاحبه و گزینش دانشگاه افسری به معنای پذیرش قطعی داوطلبان در دانشگاه علوم انتظامی امین می باشد؟

خیر، پذیرش قطعی داوطلبان به نتیجه تحقیقات محلی و بررسی های مدیریت گزینش و پذیرش دانشگاه افسری بستگی دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۷۲ نظر
  1. علی

    سلام خسته نباشید اگر فرزند ایثارگر باشیم و بسیجی فعال داشته باشیم آیا تاثیری در معدل یا خیر

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      تاثیری در معدل ندارد و صرفا در پذیرش شما می تواند تاثیر مثبت داشته باشد.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره