خانه اخبار تحصیلی ساکنان کدام یک از مناطق ایران از سربازی معاف اند؟

ساکنان کدام یک از مناطق ایران از سربازی معاف اند؟

ساکنان کدام یک از مناطق ایران از سربازی معاف اند

همه ساله تعداد زیادی از افراد جهت انجام نظام وظیفه وارد ارگان های مختلف کشور می شوند و در کنار این موارد، برخی نیز با توجه به شرایط و موقعیت های گوناگون توانسته اند معافیت سربازی بگیرند.

ساکنان کدام مناطق کشور از سربازی معاف هستند؟

در آخرین اطلاعات ارائه شده توسط یکی از خبرگزاری های معتبر، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی هرمزگان عنوان کرده که شرایط معافیت خدمت سربازی یکی از فرزندان خانواده هایی که در برخی از جزایر خلیج فارس مستقر هستند، امکان پذیر می باشد.

با توجه به ابلاغیه صادر شده توسط معاونت نیروی انسانی فراجا و ستاد کل نیروهای مسلح کشور، خانواده‌هایی که از تاریخ 15 مرداد ماه 1402 به مدت 12 سال در یکی از جزیره‌های ابوموسی، تنب کوچک و بزرگ، فارسی، لارک، سیری، فارور کوچک و بزرگ، لاوان و هندورابی مستقر در خلیج‌ فارس با تایید مراجع معتبر و مربوطه سکونت داشته باشند، شرایط استفاده از معافیت خدمت سربازی برای یکی از فرزندان پسر یا پدر خانواده را خواهند داشت.

ایشان در ادامه سخنان خود تصریح کردند که سکونت 12 ساله در هر کدام از جزایر خلیج فارس باید مورد تایید مراجع دولتی مستقر در این جزایر و هیات بدوی سازمان وظیفه عمومی باشد. چنانچه در خانواده‌ای بیشتر از یک فرزند پسر این شرایط را داشته باشد، انتخاب یکی از فرزندان جهت استفاده از این معافیت باید توسط پدر انجام شود و اگر پدر فوت شده باشد نیز باید فرد مورد نظر توسط سرپرست قانونی خانواده مشخص و معرفی شود.

سرهنگ دستوری‌زاده در ادامه سخنان خود به غیبت سنواتی نیز اشاره کردند. با توجه به گفته های ایشان، این غیبت مانع از برخورداری این معافیت نبوده و اگر متقاضی این معافیت در حال انجام دوران خدمت باشد، یگان مورد نظر تا صدور مجوز از طرف سازمان وظیفه عمومی، اجازه ترخیص سرباز را ندارد و باید تا بررسی مدارک و مستندات و احراز شرایط سرباز، انجام خدمت آن مانند سایر افراد ادامه پیدا کند.

طبق گفته های معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی هرمزگان، فرآیند اجرای این قانون برای سربازان در حال وظیفه طبق مراحل زیر می باشد.

  • جمع‌ آوری مدارک و مستندات لازم در خصوص سکونت سرباز در جزایر خلیج فارس از طریق نهادهای دولتی مثل: آموزش و پرورش، بخش انتظامی، بخشداری و شهرداری
  • ارائه مدارک و مستندات جمع آوری شده به یگان خدمتی و صدور نامه به بخش وظیفه عمومی
  • بررسی موضوع در کمیسیون مربوطه توسط سازمان وظیفه عمومی
  • اعلام موضوع از سوی سازمان وظیفه عمومی به یگان مورد نظر برای ترخیص آن فرد
  • تسویه حساب و ترخیص سرباز از یگان
  • ثبت احکام پایان خدمت در سامانه جامع نیروی انسانی فراجا
  • مراجعه سرباز به سازمان وظیفه عمومی جهت ثبت حکم پایان خدمت در سامانه جامع وظیفه عمومی و صدور کارت پایان خدمت او

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره