خانه دکتری مناطق آمایشی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401

مناطق آمایشی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401

مناطق آمایشی مصاحبه دکترا آزاد 1401 چیست؟
مناطق آمایشی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401

دانشگاه آزاد هم مانند دانشگاه های علوم پزشکی جهت ساماندهی و توسعه رشته محل های واحدها و مراکز آموزشی متناسب با نیاز استان ها، اقدام به تقسیم بندی واحدهای دانشگاهی خود در سراسر کشور نمود که در این تقسیم بندی واحدهای دانشگاهی کل کشور در 10 منطقه آمایشی قرار گرفت.

در دوره گذشته مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد نیز در این مناطق آمایشی انجام شد اما در سال بعد مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار گشت. از این رو به نظر می رسد که مکان برگزاری این فرآیند در هر سال متغیر باشد که برای اطلاع از جزئیات بیشتر، می توانید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

زمان بندی دقیق مصاحبه هر یک از رشته های دکتری دانشگاه آزاد در مناطق آمایشی از طریق سایت این دانشگاه در دسترس افراد قرار می گیرد.

منظور از مناطق آمایشی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 چیست؟

در واقع افراد واجد شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 که در زمان مقرر نسبت به ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401خود اقدام نموده اند و مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1401 شده اند، در صورت پذیرش می توانند در مصاحبه رشته مورد نطر خود شرکت کنند. 

شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت ساماندهی و تسهیل در پیشبرد اهداف مرکز دانشگاهی طرحی را با عنوان منطقه بندی دانشگاه ها عرضه کرد که طبق این مصوبه دانشگاه های آزاد در 10 منطقه تقسیم بندی می شدند و در هر منطقه چند استان قرار می گرفت. این طرح با هدف ایجاد مشارکت، افزایش کیفیت، هم افزایی علمی اساتید و اعضای هیئت علمی و همچنین به اشتراک گذاری امکانات و تجهیزات دانشگاه های یک منطقه آمایشی با یکدیگر اجرایی شد.

طرح ایجاد مناطق آمایشی موجب تقویت و رشد واحدهای دانشگاهی شده، از این نظر که دانشگاه های یک منطقه آمایشی که نسبت به سایر دانشگاه های همان منطقه از نظر علمی و امکانات قوی تر هستند، به رشد واحدهای کوچک تر کمک می کنند. همچنین دانشگاه هایی که در یک منطقه آمایشی قرار دارند، اهداف مشخص و مشابهی را از نظر علمی دنبال می کنند.

راهنمای انتخاب مناطق آمایشی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401

اجرای سند آمایش آموزش عالی موجب ایجاد تغییرات مثبتی در برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در سال 97 شد. داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری دانشگاه آزاد، در صورتی که ثبت کد رشته های خود را از طریق سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد به انجام رسانده اند، پس از اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 در صورت مجاز شدن می توانند در جلسه مصاحبه حضور یابند.

همچنین در صورتی که برای مصاحبه مناطق آمایشی ده گانه مشخص شوند، افراد پذیرفته شده می بایست ابتدا به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کرده و سپس منطقه آمایشی محل مصاحبه خود را انتخاب کنند که در ادامه مراحل انتخاب منطقه آمایشی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد برای شما متقاضیان شرح داده شده است.

  • در مرحله اول به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org وارد شوید.
  • سپس بر روی لینک فعال “سامانه ثبت نام مصاحبه آزمون دکتری تخصصی 1401” کلیک کنید.
  • در این صفحه با وارد کردن کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در کارنامه اولیه داوطلب موجود می باشد و سپس فشردن کلمه “ورود”، می توانید به صفحه شخصی خود مراجعه نمایید.
  • حال با انتخاب رشته ای که قصد شرکت در مصاحبه آن را دارید، هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 را بایستی به صورت اینترنتی پرداخت کنید. (افراد برای شرکت در مصاحبه رشته محل های هر منطقه آمایشی ملزم به پرداخت یک هزینه مصاحبه هستند. در صورتی که داوطلبان در رشته محل هایی دعوت به مصاحبه شوند که در بیش از یک منطقه آمایشی قرار دارند، می بایست به تعداد مناطق آمایشی که قصد دارند در مصاحبه آن شرکت کنند، هزینه پرداخت نمایند.)
  • پس از پرداخت هزینه مصاحبه به صورت اینترنتی باید در قسمت “وضعیت منطقه آمایشی انتخاب شده توسط شما”، عبارت ثبت نام شده درج شده باشد.

لیست مناطق آمایشی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401

لازم به ذکر است داوطلبانی که در ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 شرکت کرده اند، بعد از بررسی مدارک آن ها توسط دانشگاه های مورد درخواست داوطلب، در صورتی که مجاز به شرکت در مصاحبه شوند، اسامی آن ها به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش از طریق سایت دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد. این دسته از داوطلبان نیز می بایست با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه آزاد برای انتخاب مناطق آمایشی مورد نظر خود جهت شرکت در مصاحبه اقدام نمایند.

در جدول زیر اسامی مناطق آمایشی دوره های گذشته ذکر شده است که در صورت برگزاری مصاحبه دکتری آزاد به این شیوه در سال 1401، تغییرات لازم در جدول زیر در اسرع وقت اعمال خواهد شد.

منطقهاستانمحل برگزاری مصاحبه
1تهران، البرزعلوم تحقیقات
تهران مرکزی
تهران جنوب
2گیلان، مازندران، گلستانساری
3اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجانتبریز
4همدان، مرکزی، قزوین، قمقزوین
5کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلامکرمانشاه
6یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاریاصفهان
7بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمدشیراز
8هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستانکرمان
9خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنانمشهد
10خوزستاناهواز

پس از انتخاب محل مصاحبه و پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401، نوبت به آن می رسد که خود را برای شرکت در مرحله گزینش آماده کنید. برای آگاهی کامل از مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1401 مانند سوالات و عوامل موفقیت در این فرآیند و همچنین به دست آوردن سایر اطلاعات لازم، می توانید روی لینک های مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- آیا افراد برای شرکت در مصاحبه رشته محل های هر منطقه آمایشی دکتری دانشگاه آزاد 1400 بایستی هزینه پرداخت کنند؟

بله، افراد برای شرکت در مصاحبه رشته محل های هر منطقه آمایشی ملزم به پرداخت هزینه مصاحبه هستند.

2- هزینه مصاحبه رشته محل های هر منطقه آمایشی دکتری دانشگاه آزاد 1400 را چگونه می توان پرداخت نمود؟

هزینه این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد قابل پرداخت می باشد.

3- لیست مناطق آمایشی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1400 را کجا می توان دریافت نمود؟

این لیست از طریق سایت دانشگاه آزاد و همچنین این مقاله قابل دریافت می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری