خانه دکتری شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

شرایط عمومی ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1402
شرایط ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد همانند دانشگاه سراسری از فارغ التحصیلان ممتاز و استعدادهای برتر در مقطع دکتری به صورت بدون آزمون ثبت نام به عمل می آورد. داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد هستند می توانند در صورت داشتن شرایط اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  که تنها مخصوص دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد می باشد در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org، نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

در پذیرش بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد، سهمیه ها بی تاثیر خواهند بود و ملاک پذیرش داوطلبان معدل و کسب نمره علمی قابل قبول در مصاحبه می باشد.

شرایط ثبت نام دوره بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد 1402

داوطلبانی که دارای سهمیه استعداد درخشان دکتری  هستند، می توانند بدون شرکت در آزمون دکتری به واسطه بررسی سوابق علمی، پژوهشی و شرکت در مصاحبه برای پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه آزاد  ۱۴۰۲ تلاش کنند. با توجه به آیین نامه مصوب، برای پذیرش دوره بدون آزمون دکتری تخصصی از بین استعداد های برتر و فارغ التحصیلان ممتاز شرایط خاصی تعیین شده است.

شرط معدل و نمره پایان نامه

  • حداقل معدل معیار داوطلبان استعدادهای درخشان برای رشته های دامپزشکی 17 و برای رشته های علوم انسانی 18/5 می باشد.
  • گزینش سایر رشته ها با رعایت شرایط و بر اساس حداقل معدل 17/5 و رتبه بندی متناسب با ظرفیت رشته ها صورت می گیرد.
  • حداقل نمره پایان نامه داوطلبان کلیه رشته ها باید 17 باشد.
  • فارغ التحصیلانی که پایان نامه آنها “خوب” به بالا توصیف شده است، مجاز به نام نویسی در دوره بدون آزمون خواهند بود.

متجانس بودن رشته تحصیلی

  • علاقه مندان به شرکت در دوره بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد باید رشته همنام و متجانس با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد خود را انتخاب نمایند.
  • متقاضیان شرکت در دوره بدون آزمـون در زمان ثبت نام می بایست از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

ارائه مقالات ISI و ISC

داوطلبان دوره بدون آزمون دانشگاه آزاد 1402، در صورتی که دعوت به مصاحبه شوند باید یک نسخه از مقالات چاپ شده خود در مجلات ISI یا مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان یا خارجی و ISC خود را با فرمت مشخص شده به گروه تخصصی مربوطه ارائه دهند.

فارغ التحصیلی

  •  دانش آموختگان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد سال 1396 بـه بعد، حداکثر تـا 5 سال پس از فراغت از تحصیل می توانند از تسـهیلات ذکر شده در آئین نامه به منظور پـذیرش در مقطـع دکتـری تخصصـیی استفاده نمایند.
  • متقاضیان می بایست دوره کارشناسی ارشد خود را حداکثر تا 6 نیمسال تحصیلی به پایان رسانده باشند.

مصاحبه

چنانچه داوطلبان بعد از احراز شرایط برای مصاحبه دعوت شده باشند، باید یک نسخه از فایل مقالات چاپ شده در مجلات علمی فارسی زبان یا غیر فارسی زبان را با فرمت اعلام شده در زمان زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد  ارائه دهند. 

چند نکته مهم

  • داوطلبان برای حضور در جلسه مصاحبه حتما باید اصل مدرک فارغ التحصیلی و کپی آن را با خود به همراه داشته باشند. علاوه بر آن به همراه داشتن اصل شناسنامه و یا کارت ملی الزامی است.
  • داوطلبانی که دروس معادل سازی شده دارند، مجاز به ثبت نام در دوره بدون آزمون دکتری نیستند.
  • عنوان رشته فارغ التحصیلی، معدل و نمره پایان نامه از شروط اصلی برای گزینش داوطلبان در دوره بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد محسوب می شوند. لذا شرکت کنندگان باید از ارائه اطلاعات نادرست خودداری نمایند، چرا که با متخلفان مطابق قوانین برخورد خواهد شد.
  • متقاضیان آقا که مشمول خدمت وظیفه هستند، می بایست دارای شرایط ذکر شده در دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد باشند.

یکی از انواع شیوه های پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد، جذب بر اساس معدل و امتیازات کسب شده در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد می باشد. در حقیقت داوطلبان دارای سهمیه استعداد درخشان دکتری از طریق ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد می توانند تحصیلات خود در مقطع دکتری تخصصی را آغاز نمایند. اطلاع از این روش پذیرش با مطالعه دستورالعمل ها و دفترچه ثبت نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد  امکان پذیر می باشد. بنابراین لازم است که متقاضیان با آشنایی کامل نسبت به شرایط هر واحد دانشگاهی برای ثبت نام و انتخاب رشته در سال ۱۴۰۲ اقدام کنند. جهت کسب آگاهی دقیق از امور مربوط به این حوزه بر روی لینک های موجود در مقاله کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- داوطلبان دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ برای ثبت نام باید دارای چه نمره پایان نامه ای باشند؟

حداقل نمره پایان نامه ای که متقاضیان واجد شرایط کلیه رشته ها برای ثبت نام در دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد باید داشته باشند 17 است.

2- برای شرکت در پذیرش دکتری با سهمیه استعداد درخشان دانشگاه آزاد، دارا بودن چه معدلی برای رشته های علوم انسانی ملاک است؟

داشتن حداقل معدل 18/5 برای داوطلبان رشته های علوم انسانی الزامی است.

3- جهت ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد به چه سایتی می بایست مراجعه نمود؟

داوطلبان می بایست از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. نجمه

    سلام افرادی که ترم اخر ارشد هستند و درحال نگارش پایان نامه هستند و تا مرداد دفاع خواهند کرد می توانند اقدام به ثبت نام کنند

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، ملاک فارغ التحصیلی ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ می باشد.

  2. گندم

    سلام من ریز نمرات تایید شده ندارم .چیکار کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، به صورت حضوری به واحد دانشگاهی محل تحصیل خود مراجعه نمایید.

  3. راد

    سلام. زمان ثبت نام دکتری ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد بدون کنکور چه موقع است؟ با ثبت نام کنکور یکیه؟
    ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری وجود ندارد، لازم به ذکر است در صورتی که شما شرایط استعداد درخشان را داشته باشید، می توانید نسبت به ثبت نام خود در بازه زمانی مشخص شده اقدام نمایید.

مشاوره دکتری پیج دکتری