خانه کارشناسی ارشد مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1402
مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

گاها محدودیت ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها این حساسیت و رقابت را در بین داوطلبان مجاز به انتخاب رشته به وجود می آورد که تا چه اندازه می توانند موفق به تحصیل در رشته مورد علاقه خود شوند. با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد داشگاه آزاد و سراسری میزان ظرفیت، تعداد رشته های ارائه شده و سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت متفاوت و مجزا از دانشگاه سراسری می باشد. داوطلبان باید به زمان انتخاب رشته مقطع ارشد دانشگاه آزاد توجه داشته باشند تا در صورت جا ماندن از این فرآیند در مهلت مجدد اعلام شده، عملیات مربوطه را انجام دهند.

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ تا روز شنبه مورخ 27 خرداد 1402 تمدید شد.

مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد سراسری شامل نمره کل و رتبه شرکت کنندگان با توجه به سـهمیه و کـد رشته امتحانی توسـط سازمان سنجش اعلام می گردد. متقاضیان مجاز به انتخاب رشته می توانند با پرداخت هزینه جداگانه نسبت به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

طبق اخبار موجود داوطلبان تا پایان روز شنبه مورخ 20 خرداد ماه ۱۴۰۲ فرصت انتخاب رشته داشته اند؛ ولیکن با به پایان رسیدن مهلت مذکور، فرصت مجددی تا 27 خرداد ماه 1402 به متقاضیان داده شده است تا فرآیند مربوطه را از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد نهایی کنند.

تمدید و مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

معمولا پس از به اتمام رسیدن زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مهلت مجددی از سوی سازمان مربوطه در نظر گرفته می شود تا داوطلبانی که از انتخاب رشته در این بازه زمانی جا مانده اند بتوانند روند مربوطه را در این زمان طی نمایند.

طبق اخبار منتشر شده زمان انتخاب رشته کنکو رکارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تا روز شنبه مورخ 27 خرداد 1402 تمدید شده است. در صورتی که این تاریخ مجددا مورد تمدید قرار گیرد، از طریق همین مقاله در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. همچنین با دنبال کردن کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره بسیار راحت و سریع تر از اخبار مربوطه مطلع خواهید شد.

نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

آن دسته از شرکت کنندگانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می باشند، می بایست با در دست داشتن اطلاعات مربوط به کد ملی و کد دسترسی در موعد مقرر و به صورت اینترنتی و با مراجعه به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد  فرآیند انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

  • ابتدا با ورود به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir بر روی گزینه “انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشدسال 1402 دانشگاه آزاد اسلامی” کلیک کنید.

اولین مرحله انتخاب رشته دانشگاه ازاد

  • کد 7 رقمی دسترسی و همچنین کد ملی را وراد کرده و در آخر کلید “ورود” را بفشارید.

دومین مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

مرحله سوم انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

  • اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و آیکون “جستجو” را لمس کنید.

پنجمین مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

  • پس از انتخاب کد رشته ها کلید “ثبت نهایی” را بفشارید.

ششمین مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

  • در پایان نیز پس از پرداخت هزینه می توانید بر اساس مجموعه امتحانی خود 100 کد رشته و محل را انتخاب نموده و سپس رسید انتخاب رشته و کد پیگیری خود را دریافت نمایید.

متقاضیان می توانند پس از به پایان رساندن مراحل انتخاب رشته در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از پذیرش و یا عدم پذیرش خود در رشته و دانشگاه انتخابی مطلع شوند. لذا داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد پذیرفته شده اند با اطلاع از شهریه های دانشگاه آزاد از طریق ثبت نام اینترنتی و یا مراجعه حضوری روند نام نویسی خود را تکمیل کنند. همچنین آن دسته از داوطلبانی شانس تحصیل در این دانشگاه های را از دست داده اند می توانند در زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مجددا انتخاب رشته نمایند.

سوالات متداول

1- مهلت انتخاب رشته کنکور کار شناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چه زمانی می باشد؟

مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال جاری تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ تمدید شد.

2- انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق کدام سایت انجام می گیرد؟

تمامی فرآیند انتخاب رشته از طریق سایت azmoon.iau.ac.ir انجام می پذیرد.

3- جهت ورود به سامانه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید چه اطلاعاتی را وارد نماییم؟

داوطلبان جهت ورود به سایت انتخاب رشته می بایست اطلاعات مربوط به کد ملی و کد ۷ رقمی دسترسی انتخاب رشته را در دست داشته باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. زهرا

    سلام وقت بخیر
    من فارغ التحصیل ۱۴۰۰ دانشگاه فرهنگیان هستم می خواستم بدونم‌میشه به طور همزمان هم استعداد درخشان بدون آزمون دانشگاه آزاد شرکت کنم و هم‌انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد انجام بدم آیا مشکلی پیش نمیاد؟احتمالی قبولی با استعداد درخشان پایین‌نمیاد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      تمامی افرادی که از سال ۹۹ فارغ التحصیل شدند میتوانند برای استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد اقدام کنند.
      و همچنین مشکلی برای ثبت نام هم زمان برای استعداد درخشان دانشگاه آزاد و انتخاب رشته کنکور ارشد به وجود نمی آید.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد