خانه انتخاب رشته کنکور مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98
مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98
همان طور که می دانید کنکور دانشگاه سراسری و آزاد در چند سال اخیر ادغام شده است و داوطلبان برای شانس پذیرش خود در هر دو دانشگاه به صورت هم زمان در یک آزمون شرکت می نمایند. اما انتخاب رشته دانشگاه های آزاد از سایر دانشگاه ها مجزا می باشد. مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد تا 2 شهریور ماه می باشد درحالی که برای دانشگاه های سراسری ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس تا 26 مرداد است.

کنکور سراسری 98 در 13 و 14 تیر ماه برای داوطلبان گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان برگزار گردید. در این آزمون شاهد رقابت تقریبا یک میلیون داوطلب بوده ایم که خود را برای شرکت در این ماراتن بسیار مهم آماده کرده بودند. داوطلبان بعد از شرکت در کنکور و اعلام نتایج کنکور سراسری 98 در صورتی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده باشند باید اقدامات لازم را جهت یک انتخاب رشته مناسب انجام دهند. هدف ما از نگارش این مطلب پاسخ به سوالات داوطلبان در زمینه زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98 ، زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98 و نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد می باشد.

با توجه به این که کنکور دانشگاه سراسری و آزاد امسال هم با یک دیگر ادغام شده بودند اما انتخاب رشته هر یک از دانشگاه های مذکور به صورت تفکیک شده و مجزا صورت خواهد گرفت.

مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98

با توجه با این که کنکور سراسری و آزاد ادغام، و به صورت هم زمان برگزار می شوند ، نتایج هر دو دانشگاه در قالب یک کارنامه برای داوطلبان منتشر می شود و داوطلب می تواند از وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته در هر یک از دوره ها مطلع گردد. انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98 ، به صورت تفکیک شده از انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می گیرد. دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98 بر روی سایت رسمی دانشگاه آزاد قرار گرفته و از تاریخ 21 مرداد ماه لغایت 2 شهریور ادامه خواهد داشت. چنان چه این زمان دچار تمدید شود می توانید از طریق کانال تلگرام انتخاب رشته سایت ایران مشاوره اطلاعات لازم را کسب نمایید.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98 

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد شده اند ، تا 100 کد رشته محل را می توانند از کد رشته های درج شده در دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه ها انتخاب نموده و در موعد مقرر در سایت رسمی دانشگاه آزاد به ثبت برسانند. داوطلبان برای انجام انتخاب رشته مطلوب در ابتدا باید اطلاع کامل و جامعی از کد رشته های داخل دفترچه ، تراز و رتبه خود در هر یک از زیر گروه ها کسب نموده سپس کد رشته های مورد نظر را به سه دسته خوش بینانه، واقع بینانه و بدبینانه تقسیم نمایند. به این صورت که 30 مورد اول لیست را کد رشته هایی انتخاب کنند که به آن ها علاقمند می باشند ولی احتمال پذیرش در آن ها بسیار کم است ( خوش بینانه ). 40 مورد دوم انتخاب های خود را بر اساس کد رشته هایی قرار دهند که با توجه به رتبه قبولی شان احتمال پذیرش در آن ها وجود دارد ( واقع بینانه ). 30 رشته آخر خود را طوری انتخاب کنند که احتمال پذیرش شان صرف نظر از علاقه ، صد در صد است. بعد از انجام این مراحل کد رشته ها را به صورت دقیق و درست یادداشت و بعد در سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org به ثبت برسانید.

اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98 

زمان دقیقی برای اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد مشخص نشده است اما با پیش بینی های انجام شده و طبق روال سال گذشته به احتمال زیاد در نیمه دوم شهریور ماه از سایت دانشگاه آزاد قابل دسترسی می باشد. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مذکور و وارد نمودن شماره سریال پرونده و کد پیگیری وارد پنل کاربری خود شده و از نتایح نهایی انتخاب رشته مطلع گردند. چنان چه داوطلب در یکی از کد رشته های انتخابی پذیرفته شود باید مدارک لازم ثبت نام را جهت ارائه به دانشگاه مربوطه آماده ساخته و پس از طی مراحل کامل ثبت نام به تحصیل بپردازد.

همان طور که از مطالب فوق پیداست ، مهلت انتخاب رشته دانشگاه های آزاد نسبت به زمانی که برای انتخاب کدرشته محل های سایر دانشگاه ها مورد نظر قرار می گیرد ، بیشتر است و داوطلبان مهلت بیشتری جهت تصمیم گیری و انتخاب دانشگاه مناسب و رشته مورد علاقه دارند. در این راستا می توانید بر روی لینک انتخاب رشته آزاد و هر لینک مرتبط دیگری استفاده نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۷۴ نظر
  1. سایه

    سلام نتایج تکمیل ظرفیت فرهنگیان احتمالا کی اعلام میکنن

    • ایران مشاوره

      با سلام
      نتایج دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان احتمالا آذر ماه اعلام خواهد شد. و داوطلبان پذیرفته شده ورودی بهمن ماه خواهند شد.

  2. زینب سادات

    سلام این ازمون تو یزد برگزار میشه؟
    این ازمون اگر از کتاب های درسی هست برای رشته انسانی چه درس هایی امتحان گرفته میشه؟

  3. علی

    سلام وقت بخیر
    ببخشید می خواستم بدونم که تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد تو چه تاریخی شروع میشه؟؟

    • ایران مشاوره

      باسلام، زمان دقیقی در این خصوص وجود ندارد.

  4. یه کنکوری

    سلام من ترازم در منطقه ۳ شده ۷۲۰۰
    ایا شانس قبولی در رشته های پیرانپزشکی رو دارم؟؟؟
    ترجیحاتو ۳ استان خراسان!!

  5. محیا

    سلام من دانشگاه فنی و حرفه ای کارشناسی اما شبانه قبول شدم پولش برام مهمم نیس اما نمیدونم ازاد برم یا شبانه چون میگن شهریه یکیه لطفا پاسخ بدین

  6. شهرزاد

    سلام چندسوال دارم، درسته که میگن امسال دانشگاه ازاد بر اساس رتبه پذیرش میکنه نه تراز؟ ویا اینکه ۹۶درصد بدون ازمون ها رو میپذیره و ۴درصد با ازمونها رو؟ این ها رو توی سایت معتبر خوندم میخواستم بدون واقعیت دارن؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام
      دانشگاه آزاد هر ساله در رشته هایی که از طریق آزمون سراسری پذیرش انجام می دهد با تراز دانشجو می پذیرد.بر اساس ظرفیت هایی که در هر نوع پذیرش اعلام می شود دانشجو می پذیرد.

  7. فاطره حسامی

    با سلام

    با توجه به اینکه در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد امسال یه سری از رشته ها ستاره دار بوده و گفته شده در صورت تخصیص ظرفیت از سوی وزارت بهداشت پذیرش دانشجو انجام میشه ، نشد که زمان انتخاب رشته اون رشته های ستاره دار رو انتخاب کنیم اما تو زمان ویرایش تو یه مقطع زمانی اون رشته های ستاره دار تو سیستم اعمال شدن و انتخاب رشته کردیم اما امروز که آخرین روز ویرایش هست جلوی اون رشته ها تو صفحه ویرایش انتخاب رشتمون نوشته ظرفیت صفر و کلا از سیستم حذف شده ولی تو صفحه مشاهده انتخاب رشتمون اون رشته ها هم جزو رشته های انتخاب شده ما وجود داره میخواستم بدون جریان چیه؟الان اون رشته های ستاره دار بالاخره دانشجو میگیره یا خیر

  8. ياسمن

    سلام ببخشید برای ثبت نام دانشگاه ازاد مدرک دیپلم پیش دانشگاهی رو بزاریم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      شما جهت ثبت نام برای رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد باید کارنامه یا گواهی موقت دیپلم خود را آپلود کنید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره پیج کنکور