خانه نمونه دولتی مهلت ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

مهلت ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

مهلت ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی 1403 - 1404

مدارس نمونه دولتی از جمله مدارس سطح بالا و تراز اول کشور محسوب می شود که از سطح علمی و امکانات آموزشی قابل توجهی نیز برخوردار است. تحصیل در این مدارس، خواسته و هدف بسیاری از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی می باشد و این افراد، می کوشند تا با پذیرش در مدارس نمونه دولتی، راهی هموار جهت پیشرفت، شکوفایی استعدادها و بهبود خلاقیت خود پیدا کنند.

قبولی دانش آموزان در پایه هفتم مقطع متوسطه اول مدارس نمونه دولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به صورت بدون آزمون در بازه زمانی از پیش اعلام شده، صورت می پذیرد و داوطلبان متقاضی می توانند بر اساس آخرین اطلاعیه های اداره کل آموزش و پرورش استان محل سکونت خود نسبت به انجام ثبت نام حضوری در تاریخ مقرر اقدام نمایند. تمدید این مهلت نیز به مدرسه مربوطه بستگی دارد که جزئیات بیشتر در خصوص ثبت نام در ادامه مطلب ذکر شده است.

ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه ششم ابتدایی 1403 – 1404 به صورت حضوری و صرفا با بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان انجام می شود.

مهلت ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

تا سال تحصیلی 97 – 98 شاهد ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم ابتدایی و برگزاری امتحان ورودی پایه هفتم توسط اداره کل آزمون های آموزش و پرورش استان ها بوده ایم اما چند سالی است که این رویه تغییر کرده است و دیگر آزمونی برگزار نمی گردد. از این رو پذیرش در این گونه مدارس، صرفا به صورت بدون آزمون صورت می پذیرد.

در نتیجه، هیچ گونه لینک فعال ثبت نام و دفترچه راهنمایی برای آگاهی متقاضیان از مهلت و بازه زمانی ثبت نام منتشر نمی گردد. البته این امکان وجود دارد که برخی مدارس، رویه مخصوص پذیرش خود را در پیش گیرند و ملاک هایی برای قبولی داوطلبان لحاظ نمایند که این مسئله می بایست به صورت منطقه ای و استانی اطلاع رسانی گردد.

نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

همان طور که اشاره نمودیم، روند نام نویسی دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در پایه هفتم مدارس متوسطه اول نمونه دولتی 1403 – 1404 به شیوه حضوری و در صورت برخورداری از شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به انجام می رسد. در این حالت، داوطلبان می بایست در موعد مقرر و با ارائه مدارک لازم (از جمله پرونده تحصیلی دانش آموز) به مدرسه موردنظر، نسبت به انجام اقدامات لازم جهت پذیرش خود در پایه هفتم اقدام نمایند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که نیازی به شرکت در آزمون نمونه دولتی برای ثبت نام ششم به هفتم مدارس نمونه دولتی نیست.

توجه کنید مداس نمونه دولتی متوسطه اول مناطق شهری که تاریخ تاسیس آن ها به سال 90 به بعد بر می گردد، در حال حاضر به عنوان مدارس هیات امنایی فعالیت می کنند و فرایند جذب دانش آموز در آن ها نیز مانند سایر مدارس عادی و بر اساس محل سکونت داوطلبان خواهد بود.

بنا بر آنچه در این مقاله ذکر شد، دانش آموزانی که قصد ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی در پایه هفتم را دارند، می بایست برای بالا بردن شانس پذیرش خود در این مدارس، سوابق تحصیلی و نمرات خود را بهبود بخشند. همچنین لازم است بدانید تحصیل در مدارس مذکور مستلزم پرداخت شهریه می باشد که برای اطلاع از جزئیات مربوط به شهریه مدارس نمونه دولتی می توانید بر روی لینک مربوط به آن کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- مهلت ثبت نام آزمون نمونه دولتی پایه ششم ابتدایی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ از چه زمانی آغاز می گردد؟

آزمون نمونه دولتی برای پایه ششم به هفتم برگزار نمی گردد.

2- ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه ششم به هفتم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ به چه صورت انجام می شود؟

با توجه به این که پذیرش دانش آموزان در سال های اخیر بر اساس سوابق تحصیلی صورت گرفته است، بنابراین ثبت نام آن ها در سال ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ نیز به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه مورد نظر انجام می شود.

3- آیا برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ دفترچه ای منتشر خواهد شد؟

خیر، به دلیل اینکه ثبت نام این مدارس در پایه هفتم به صورت حضوری انجام می شود، داوطلبان می بایست جهت اطلاع از شرایط نام نویسی به مدرسه موردنظر خود مراجعه نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نمونه دولتی پیج سمپاد