خانه نمونه دولتی ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

وزارت آموزش و پرورش هر ساله این امکان را فراهم می کند تا دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام نمونه دولتی و ممتاز بتوانند در پایه های هفتم و دهم مدارس نمونه دولتی ثبت نام کنند. در این حالت، دانش آموزانی که سوابق تحصیلی یا معدل بهتری دارند یا حائز مقام های برتر مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و… هستند، شانس بیشتری برای پذیرش در این مدارس خواهند داشت. لازم به ذکر است که آزمون مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم از سال تحصیلی 97 – 98 حذف شده و ملاک پذیرش دانش آموزان منتخب در این مدارس بر اساس امتیازات فردی و تحصیلی این افراد می باشد.

وجود مدارس نمونه دولتی می تواند تاثیر بسزایی در رقابت میان دانش آموزان داشته باشد. در این گونه مدارس به توانایی و هوش دانش آموزان توجه بیشتری می شود و از هدر رفتن استعدادهای درخشان جلوگیری می گردد. همچنین اگر آموزش های ویژه و فوق برنامه ای هم برای این دانش آموزان در نظر گرفته شود، شکوفا شدن هر چه بیشتر خلاقیت آن ها محتمل تر خواهد بود.

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی  پایه هفتم در سال های اخیر حذف شده است و پذیرش در این پایه صرفا براساس سوابق داوطلب صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی 1403 – 1404

آگاهی از مهلت ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی و نحوه انجام آن، کمک شایانی به داوطلبان متقاضی نام نویسی در این مدارس پرطرفدار می کند تا بتوانند بر اساس شایستگی ها و امتیازات فردی و تحصیلی خود در این مراکز آموزشی تراز اول و پیشرفته پذیرش شوند. 

زمان ثبت نام

ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه ششم به هفتم به صورت حضوری و به وسیله ارائه مدارک ثبت نام مدارس نمونه دولتی انجام می پذیرد و بنابر صلاح دید وزارت آموزش و پرورش، آزمونی از دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در پایه هفتم گرفته نمی شود. این مدارس در مقطع متوسطه اول از چند سال پیش به نحوی تغییر رویه داده اند و سیستم آن ها به سبک مدارس هیات امنایی مدیریت می گردد. در این حالت، مدارس نمونه دولتی هر منطقه با توجه به ظرفیت خود اقدام به پذیرش دانش آموز از میان متقاضیان می نمایند و داوطلبان نیز می بایست در مهلت از پیش تعیین شده اقدام به نام نویسی حضوری کنند. 

با توجه به حضوری بودن این فرآیند، دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی نیز برای داوطلبان پایه هفتم منتشر نخواهد شد و بنابراین متقاضیان می بایست برای اطلاع از زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به مدارس منطقه زندگی خود مراجعه نمایند.

البته پیش بینی ها حاکی از انجام این پروسه در اردیبهشت یا خرداد ماه 1403 می باشد. برای پیگیری اخبار تکمیلی در این زمینه می توانید در کانال تلگرام نمونه دولتی ایران مشاوره عضو شوید.

نحوه ثبت نام

همان طور که اشاره نمودیم، تغییر رویه مدیریتی مدارس نمونه دولتی، آن ها را عملا به مدارس هیات امنایی تبدیل کرده است که البته از امکانات آموزشی نسبتا بالایی نیز برخوردارند. به همین علت انتظار می رود که پذیرش این مدارس نیز از میان داوطلبان سطح بالا و حائز ویژگی های فردی و تحصیلی قابل توجه صورت پذیرد. از جمله این ویژگی های چشمگیر می توان به معدل بالا، رتبه یا مقام قابل توجه علمی، فرهنگی، هنری و… اشاره نمود. 

بر اساس آخرین اطلاعیه های منتشر شده، مدارس نمونه دولتی متوسطه اول مناطق شهری که از سال 90 به بعد تاسیس شده اند، می توانند در قالب مدارس دولتی عادی و بر اساس محل سکونت داوطلبان خود اقدام به پذیرش دانش آموز نمایند.

شیوه پذیرش مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم مناطق محرومی که قبل از سال 90 ایجاد شده اند نیز به صورت بدون آزمون و بر اساس رتبه ها و مقام های برتر مسابقات فرهنگی، علمی و هنری متقاضیان می باشد. تمامی این مدارس می توانند با توجه به پروتکل های مدیریتی خود، ملاک سوابق تحصیلی را نیز در جذب دانش آموز دخیل نمایند.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی 1403 – 1404

با توجه به عدم انتشار دفترچه ثبت نام مدارس نمونه دولتی متوسطه اول، شرایط نام نویسی این مدارس را می توان از اطلاعیه های منتشر شده و ضوابط اعلام شده توسط وزارت آموزش و پرورش استخراج نمود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که در صورت انتشار مطلب جدیدی در زمینه شرایط ثبت نام، این مقاله بروز خواهد شد اما تا اطلاع ثانوی، شرایط نام نویسی مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم به ترتیب زیر می باشد.

    • داشتن تابعیت ایرانی
    • کسب مقیاس “خیلی خوب” برای تمام دروس در امتحانات نوبت دوم پایه پنجم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ و نوبت اول پایه ششم 1402 – 1403

همچنین اگر دانش آموزی در مجموع دو سال تحصیلی پنجم و ششم حداکثر برای یک درس مقیاس “خوب” کسب کرده باشد، ثبت نام او بلامانع می باشد.

حذف آزمون نمونه دولتی پایه ششم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

تا سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ وزارت آموزش و پرورش، هر ساله اقدام به برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در پایه هفتم می نمود تا دانش آموزانی که از استعداد تحصیلی وافر و ذهنی خلاق و هوشمند برخوردار اند، بتوانند شانس خود را برای ادامه تحصیل در این مدارس تراز اول و نمونه امتحان نمایند. استرس و فشار روانی بالا، رقابت سنگین و همچنین ظرفیت محدود مدارس در مقابل تقاضای بالای داوطلبان باعث شد تا آموزش و پرورش تصمیم به لغو این آزمون و جایگزینی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بگیرد.

در گذشته، داوطلبان شرکت در آزمون نمونه دولتی متوسطه اول، اقدام به شناسایی بهترین منابع آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی می نمودند و پس از مطالعه مستمر و تست زنی دقیق و فراوان، در این امتحان بزرگ شرکت می کردند. در حال حاضر که پذیرش پایه هفتم این مدارس به صورت بدون آزمون است، توصیه ما به شما برای افزایش شانس قبولی تان در این مراکز آموزشی، تمرکز بر محتویات کتاب درسی پایه ششم با هدف کسب بهترین معدل سالانه و داشتن فعالیت جانبی فرهنگی، علمی، هنری و…  است که رسیدن به این اهداف با دارا بودن برنامه ریزی نمونه دولتی اصولی و منظم و تلاش و پشتکار فراوان امکان پذیر می باشد.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ چه زمانی شروع می شود؟

ثبت نام دانش آموزان این پایه به صورت حضوری می باشد و این افراد می توانند با مراجعه به مدارس مورد نظر خود راجع به زمان و جزئیات ثبت نام پرس و جو نمایند.

2- با توجه به حذف آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم، ملاک پذیرش دانش آموزان در این پایه به چه صورت است؟

دانش آموزان با معدل و امتیازات فرهنگی هنری برتر، شانس بیشتری برای پذیرش پایه هفتم مدارس نمونه دولتی دارند.

3- نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴، پس از حذف آزمون ورودی آن، چگونه است؟

هر کدام از داوطلبان ثبت نام، باید به نزدیک ترین مدرسه محل سکونت خود مراجعه کنند و مراحل نام نویسی و ارائه مدارک لازم را طی نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۶ نظر
  1. ارمییی

    معدل چه سال ها و چه نیمه هایی در نظر گرفته می‌شود ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، معدل نیم سال دوم پایه پنجم و نیم سال اول پایه ششم مد نظر می باشد.

  2. علی

    ببخشید یعنی اینکه ما لازم نیست که که برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی آزمون بدهیم و فقط برای آن لازم است نمره های خیلی خوب باشد؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، پذیرش در مدارس نمونه دولتی برای پایه هفتم، صرفا براساس سوابق تحصیلی است و آزمونی برگزار نمیشود.

  3. آناهید

    سلام من نمره امتحان ترم اولم همش خیلی خوب بود اگه امتحانات ترم دوم توی یکی از درسام خوب داشته باشم میتونم باز ثبت نام بشم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با شرایط ثبت نام، چنانچه نمرات نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم خیلی خوب باشد یا نهایتا یک خوب کسب کرده باشید، مجاز به ثبت نام در مدارس مورد نظر می باشید.

  4. زینب

    سلام برای ثبت نام ازمون نمونه دولتی ششم به هفتم باید قیمتی پرداخت کنیم

    • ایران مشاوره

      با سلام، برای ثبت نام در مقطع متوسطه ی اول می بایست از طریق مدرسه اقدام نمایید و جزئیات توسط مدیر به شما اعلام خواهد شد.

  5. ق

    آیا آزمون نمونه دولتی ازششم به هفتم بر گزار می شود؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، آزمون نمونه دولتی در مقطع ششم به هفتم برگزار نمی شود و پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی دانش آموز می باشد.

  6. سحر

    تا چه زمانی فرصت ثبت نام پایه هفتم را به صورت حضوری داریم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، برای اطلاع از بازه ی زمانی ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه ی ششم به هفتم می بایست به مدارس مراجعه ی حضوری داشته باشید.

  7. محمد امین

    سایت ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم دارید؟؟
    لطفا راهنمایی کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، برای ثبت نام در ازمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم از طریق سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی اقدام نمایید. لازم به ذکر است برای ثبت نام مقطع ششم به هفتم به صورت حضوری به مدارس موجود در منطقه سکونت خود مراجعه کنید.

مشاوره نمونه دولتی پیج سمپاد