خانه پذیرش بدون کنکور مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

ثبت نام در دانشگاه های غیرانتفاعی توسط آزمون سراسری یا به صورت بدون کنکور (بر اساس سوابق تحصیلی) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد. در این میان، کسانی که می خواهند بر اساس معدل خود در دانشگاه غیرانتفاعی مورد پذیرش قرار گیرند، بایستی بدانند که فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در دو نوبت مهرماه و بهمن ماه صورت می گیرد.

از این رو، داوطلبان می توانند پس از بررسی رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی از طریق دفترچه ثبت نام، در زمان مقرر فرآیند نام نویسی را به صورت اینترنتی آغاز نمایند. لازم به ذکر است که در صورت تمدید مهلت ثبت نام مربوط به هر کدام از نیمسال ها، امکان ثبت نام و اصلاح اطلاعات ثبت شده برای متقاضیان در این بازه زمانی وجود دارد.

 

✅لینک مستقیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی 1402

 

پذیرش به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه غیرانتفاعی، در نیمسال مهر ماه 1402 از 31 مرداد الی 4 شهریور ماه در sanjesh.org انجام می گیرد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲

پس از اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به متقاضیان در خصوص رشته های تحصیلی بدون آزمون، زمان ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی و انتخاب رشته فرا می رسد. داوطلبان می بایست جهت نام نویسی خود، به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مراجعه کرده و مراحل انجام این فرآیند را تکمیل نمایند.

زمان ثبت نام نیمسال مهر ماه

افرادی که در کنکور سراسری 1402 نام نویسی نموده اند می توانند همزمان با شروع انتخاب رشته دانشگاه سراسری به فرآیند ثبت کد رشته های خود بپردازند. همچنین تاریخ ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی نیمسال اول 1402 برای متقاضیانی که در کنکور سراسری ثبت نام ننمودند همزمان با زمان نام نویسی در دفترچه ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی منتشر می گردد.

زمان نام نویسی و انتخاب رشته چه برای افرادی که در کنکور ثبت نام کرده اند و چه نکرده اند در بازه 31 مرداد الی 4 شهریور ماه انجام می گیرد با این تفاوت که داوطلبانی که در کنکور ثبت نام نکرده اند می بایست هزینه ای بالغ بر 133 هزار تومان پرداخت نمایند و گروه دیگر نیازی به ثبت نام و پرداخت هزینه مجدد ندارند.

زمان ثبت نام نیمسال بهمن ماه

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در نیمسال دوم تحصیلی از بین رشته هایی که در مهر ماه ظرفیت آن ها پر نشده است، انجام می شود. لیست این رشته ها در دفترچه ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی درج شده که همزمان با نام نویسی بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

تا به اکنون اطلاعیه ای به منظور نام نویسی بدون کنکور دانشگاه سراسری برای بهمن ماه سال 1402 اعلام نشده است لذا با در نظر گرفتن زمان آن در دوره گذشته انتظار می رود که این فرآیند در اواسط آذر ماه آغاز شود. به محض انتشار زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی، این مقاله بروز رسانی و همچنین تاریخ دقیق این فرآیند ها در کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره قرار خواهد گرفت.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1402

برای ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید رشته مد نظر خود را از میان لیست رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی انتخاب نموده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش، فرآیند نام نویسی و انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی و به صورت زیر به انجام برسانید.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

 

  • روی لینک فعال “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مرداد ماه 1402” کلیک نمایید.

  • مجددا “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مرداد ماه 1402” را برگزینید.

  • از این منو “سریال ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوتبق تحصیلی آزمون سراسری – مرداد 1402” را بفشارید.

اطلاعات خواسته شده در درج کرده و تایید و ادامه را انتخاب کنید.

  • در این مرحله گزینه ادامه روند پرداخت را انتخاب کنید.
مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری
مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری
  • پرداخت خود را نهایی کنید.

  • پس از دریافت شماره سریال اعتباری مجددا به صفحه اول بازگردید و بعد از مطالعه اطلاعات قید شده، این بار گزینه “ثبت نام جدید” را برگزینید.

  • برای ورود به صفحه ثبت نام خود، سریال کارت اعتباری خریداری شده و عبارت امنیتی موجود در صفحه را در بخش های مربوطه وارد کرده و دکمه “تایید” را بفشارید.

پنجمین مرحله ثبت نام بدون ککور دانشگاه غیر انتفاعی

  • جهت تکمیل فرآیند نام نویسی خود، فایل اسکن شده عکس را بارگذاری کنید، سپس در این بخش فرم تقاضانامه را تکمیل کرده و کد رشته های انتخابی را به ثبت برسانید.

پس از دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی، فرآیند نام نویسی و انتخاب رشته شما به پایان می رسد.

لازم به ذکر است داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند نیز می بایست در مهلت مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و با کلیک بر روی گزینه ” انتخاب رشته کنکور سراسری 1402″ و طی کردن مراحل ذکر شده فرآیند ثبت کد رشته های خود را به انجام برسانند، با این تفاوت که دیگر نیاز به پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری نخواهند داشت.

  • پس از ورود به سنجش و فشردن گزینه سراسری در این قسمت می بایست “سامانه انتخاب رشته های باآزمون کنکور سراسری سال 1402” را انتخاب کنید.

  • مجدد لینک فعال “سامانه انتخای رشته های باآزمون کنکور سراسری سال 1402 را انتخاب نمایید.

  • پس از ورورد به این صفحه و تکمیل مراحل به چینش کد رشته ها بپردازید.

 

 

سوالات متداول

1- ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مهر ماه ۱۴۰۲ چه زمانی به پایان می رسد؟

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی مهر ماه از 31 مرداد الی 4 شهریور ماه امکان پذیر باشد.

2- فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ به چه صورت انجام می شود؟

این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org به انجام می رسد.

3- آیا امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام در مهلت نام نویسی بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۲ وجود دارد؟

بله، این امکان برای متقاضیان در مهلت ثبت نام و زمان تمدید شده آن فراهم است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره