خانه کارشناسی ارشد مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله جهت پذیرش افراد واجد شرایط تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد، آزمونی هماهنگ تحت عنوان کنکور کارشناسی ارشد برگزار می کند. مهلت ثبت نام و تمامی جزئیات آزمون مذکور از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی sanjesh.org اعلام می گردد.

 

معمولا پس از اتمام زمان اولیه نام نویسی، مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد از طریق سایت سازمان مذکور به اطلاع داوطلبانی که از فرآیند مذکور جامانده اند، می رسد. همچنین متقاضیانی که قبلا در زمان ثبت نام، اطلاعات خود را ثبت نموده اند، در صورت نیاز می توانند در زمان مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد آن را ویرایش نمایند.

 

✅ لینک مستقیم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

 

مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از تاریخ 7 لغایت 17 آبان ماه از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org خواهد بود.

مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

همان طور که گفته شد، ثبت نام کنکور ارشد سراسری ۱۴۰۳ و دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش انجام می شود. داوطلبان باید قبل از هر اقدامی، دفترچه راهنمای آن را مورد مطالعه قرار دهند. زمان و نحوه نام نویسی و هر آن چه که افراد برای شرکت در این آزمون نیاز دارند، در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1403 ذکر خواهد شد.

 

مطابق با اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بازه زمانی معین شده جهت نام نویسی در کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۳، تاریخ 7 الی 13 آبان ماه 1402 اقدام نمایند که این زمان تا 17 آبان 1402 تمدید شد.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

هر ساله برای آن دسته از داوطلبانی که از ثبت نام جا مانده اند و یا نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد دارند، فرصت مجددی در بازه های زمانی مختلف در نظر گرفته می شود. طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد تا روز چهارشنبه مورخ 17 آبان ماه 1402 تمدید شد. با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد به محض انتشار اخبار مربوطه، مطلع خواهید شد.

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

آزمون ورودی مقطع ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با هم ادغام شده و هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور لینک نام نویسی آن را به صورت اینترنتی فعال می کند تا تمامی علاقه مندان بتوانند فرآیند مذکور را به انجام برسانند. لذا پس از فراهم کردن مدارک ثبت نام کنکور ارشد 1403 می توانید به روش زیر جهت نام نویسی اقدام نمایید.

  • وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شده و بر روی گزینه “کارشناسی ارشد” کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام ارشد

  • لینک فعال “ثبت نام و شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403″  را انتخاب نمایید.

مرحله دوم ثبت نام ارشد

  • بار دیگر بر روی لینک “ثبت نام و شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403” کلیک نمایید.مرحله سوم ثبت نام ارشد
  • در این مرحله می بایست کارت اعتباری مربوطه را خریداری کنید. برای انجام این کار از صفحه ای که پیش روی شما قرار گرفته، گزینه “خرید سریال ثبت نام” را انتخاب کنید.

مرحله چهارم ثبت نام ارشد

  • بر روی “سریال ثبت نام کارشناسی ارشد” کلیک کنید.

مرحله پنجم ثبت نام ارشد

  • پس از درج اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مربوطه، بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

مرحله ششم ثبت نام ارشد

  • در این مرحله لازم است اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و کلید “ادامه روند پرداخت” را بفشارید.

مرحله هفتم ثبت نام ارشد

  • گزینه “پرداخت” را انتخاب کنید.

مرحله هشتم ثبت نام ارشد

  • به صفحه اول بازگشته و گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.مرحله نهم ثبت نام ارشد

 

  • سپس سریال ثبت نام خریداری شده خود را وارد نمایید تا امکان ثبت نام برای شما فراهم شود و در نهایت گزینه “ورود به سیستم” را بفشارید.

مرحله دهم ثبت نام ارشد

  • اکنون می بایست عکس داوطلبی خود را بارگذاری نمایید. از قسمت “choose file” تصویر مورد نظر خود را انتخاب کرده و دکمه “ارسال عکس” را بفشارید و در انتها “تایید و ادامه گام بعدی ثبت نام” را انتخاب کنید.

مرحله دهم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

  • در این قسمت تمامی اطلاعاتی که در سامانه درج نموده اید برای شما به نمایش در خواهد آمد.

مرحله یازدهم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

چنانچه فرایند نام نویسی با موفقیت انجام شود، یک کد رهگیری 16 رقمی و یک شماره پرونده 7 رقمی از سوی سامانه صادر می گردد که بایستی آن ها را تا موعد اعلام نتایج کنکور ارشد نزد خود نگه دارید.

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

برای داوطلبانی که نیاز به اصلاح و تغییر موارد ثبت نامی خود دارند، فرصت مجددی در نظر گرفته خواهد شد که بازه زمانی مربوطه متعاقبا اعلام می شود. توصیه می کنیم، اطلاعات ثبت نامی خود را در بازه های زمانی که برای تمدید در نظر گرفته می شود، انجام دهید. چون در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد، داوطلبان تنها مجاز به ویرایش برخی از اطلاعات از قبیل معدل فارغ التحصیلی خود خواهند بود و برای تغییر سایر موارد می بایست در فرصت های اولیه اقدام نمایند.

زمان ویرایش اطلاعات

ویرایش اطلاعات ثبت نامی از طرق مختلف امکان پذیر است. اولین و در واقع راحت ترین مسیر برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی، ویرایش اطلاعات در زمان مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 می باشد که طبق اطلاعیه سازمان سنجش این امر تا روز چهارشنبه 17 آبان ماه 1402 امکان پذیر است.

 

اگر داوطلبی در زمان دریافت کارت ورود به جلسه نسبت به نقص و یا مغایرت اطلاعات ثبت نامی آگاه شود، می بایست در زمان مشخص شده به دو صورت اینترنتی و یا مراجعه حضوری به باجه های رفع نقص نسبت به رفع نواقص و یا مغایرت های احتمالی اقدام نماید. نظر به عدم انتشار کارت ورود به جلسه، موعد ویرایش و یا مراجعه به باجه های رفع نقص مشخص نیست.

نحوه ویرایش اطلاعات

با انجام مراحل زیر قادرید در زمان ثبت نام و یا مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایید:

  1. وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از منوی سمت راست بر روی گزینه “کارشناسی ارشد” کلیک نمایید.
  2. در صفحه جدید لینک فعال “ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403” را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله به دو روش امکان ورود به سیستم فراهم می شود، “وارد کردن شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام” و یا “وارد کردن شماره پرونده، کد ملی و سال تولد”
  4. پس از انتخاب یکی از این دو روش و درج اطلاعات خواسته شده، کلید “ورود به سیستم” را بفشارید.
  5. پس از طی کردن مراحل فوق شما وارد صفحه کاربری خود می شوید که در این مرحله با کلیک بر گزینه “ویرایش اطلاعات ثبت نام” امکان تغییر یا ویرایش اطلاعات ثبت نام برای شما فراهم خواهد شد.

 

سوالات متداول

1- مهلت اولیه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

مهلت ثبت نام کنکور ارشد از تاریخ 7 لغایت 17 آبان ماه خواهد بود.

2- ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد از طریق چه سایتی انجام پذیر است؟

این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org صورت می پذیرد.

3- آیا مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ تمدید می گردد؟

بله، با اتمام بازه زمانی اولیه مهلت مجددی جهت نام نویسی تعیین می شود که در این دوره مهلت مذکور تا 17 آبان ماه می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد