خانه اخبار تحصیلی 10 نکته ای که باید درباره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ بدانید

10 نکته ای که باید درباره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ بدانید

10 نکته ای که باید درباره انتخاب رشته کنکور 1402 بدانید

بعد از انتشار کارنامه کنکور و مشخص شدن وضعیت داوطلبان آزمون 1402، تمام افراد مجاز به انتخاب رشته، می توانند از تاریخ 31 مرداد تا 4 شهریور اقدامات لازم جهت انتخاب رشته را انجام دهند.

اطلاعات و نکات لازم در مورد انتخاب رشته کنکور 1402

طبق آخرین اطلاعیه های منتشر شده توسط سایت سازمان سنجش کشور، کارنامه نهایی شرکت کنندگان در هر دو نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۲ در تاریخ 27 مرداد ماه منتشر شد. اطلاعات درج شده در کارنامه هر کدام از داوطلبان، مشخص کننده وضعیت آنها است. تمام کسانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور و در بازه زمانی مشخص شده (31 مرداد الی 4 شهریور)، نسبت به انتخاب رشته در گروه آزمایشی خود اقدام کنند. توجه به نکات و داشتن اطلاعاتی که در ادامه عنوان خواهد شد جهت انجام فرآیند انتخاب رشته کنکور 1402 الزامی است.

  1. دفترچه های انتخاب رشته در تمام گروه های آزمایشی کنکور حداکثر تا روز یکشنبه 29 مرداد ماه ۱۴۰۲ از طریق سایت سنجش کشور منتشر خواهد شد. انتخاب رشته شرکت کنندگان مجاز آزمون سراسری از طریق سامانه جامع آزمون سراسری خواهد بود که بازه زمانی آن نیز 31 مرداد تا 4 شهریور می باشد.
  2. داوطلبان بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته باید آن را به دقت بررسی کرده و تمام توضیحات درج شده در بخش های پیوست دفترچه گروه آزمایشی خود را مطالعه کنند. در نهایت با توجه به رتبه ای که کسب کرده اند، کد رشته محل های مورد نظر خود را از دفترچه استخراج و به ترتیب علاقه و اولویت پذیرش در یک برگه جداگانه یادداشت کنند.
  3. بعد از انتخاب تمام کد رشته های مورد نظر و درج آنها در یک پیش نویس یا فرم مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته، باید از صحت کد محل رشته ها مطمئن شده و سپس آنها را در فرم انتخاب رشته کنکور  وارد کرده و ارسال کنند. بعد از ارسال و تایید آن، یک کد 15 رقمی برای کاربر ارسال می شود.
  4. تمام داوطلبان فقط یک بار فرصت انتخاب رشته دارند ولی بعد از انجام انتخاب رشته و دریافت کد 15 رقمی، امکان ویرایش یا تصحیح فرم انتخاب رشته به تعداد محدود وجود دارد.
  5. امکان انتخاب رشته های خاص و دارای بورسیه نیز برای داوطلبانی که شرایط لازم را دارند، امکان پذیر است. این افراد می توانند شرایط و قوانین پذیرش در این رشته ها را از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته مطالعه کنند.
  6. اسامی کسانی که برای رشته های بورسیه و دارای شرایط خاص پذیرفته شده اند نیز برای شرکت در مرحله مصاحبه یا گزینش در اواسط شهریور ماه در درگاه اطلاع رسانی منتشر خواهد شد.
  7.  پذیرش در رشته تربیت بدنی برای گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و همچنین در رشته های گروه آزمایشی هنر با شرایط خاص انجام می شود. به همین دلیل تمام کسانی که جهت شرکت در آزمون عملی این رشته ها در بازه زمانی 13 تا 19 تیرماه اعلام علاقه مندی کرده اند، باید رشjه مورد نظر خود را از طریق فرم اینترنتی انتخاب رشته و به همراه سایر رشته ها ثبت و ارسال کنند.
  8. سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش تا تاریخ 31 مرداد ماه، جهت راهنمایی و کمک به داوطلبان کنکور و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در دسترس کاربران خواهد بود.
  9. در روز یکشنبه 29 مرداد ماه، ویژه نامه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 که شامل اطلاعاتی درباره انتخاب رشته مانند توضیح و بررسی کامل محتوای کارنامه آزمون، آشنایی با بومی‌گزینی، بررسی انواع سهمیه‌ها، نحوه استفاده از انتخاب رشته مجازی و نکته‌های مهم در انتخاب رشته اصلی است، منتشر می شود. مطالعه این ویژه نامه جهت راهنمایی تمام  شرکت کنندگان آزمون، والدین و مشاوران پیشنهاد می شود.
  10. در صورت مشاهده مغایرت در سهمیه ایثارگران داوطلبان یا جهت اعمال سهمیه ایثارگران، می توان تا تاریخ 30 مرداد ماه ۱۴۰۲ به ارگان های مربوطه مراجعه و موضوع عدم تایید سهمیه یا مغایرت آن را بررسی کرد. در صورت رفع مشکل یا اعمال سهمیه باید مشخصات فرد تا تاریخ 4 شهریور توسط ستاد کل ارگان ذیربط در تهران به سازمان سنجش ارسال شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره