خانه انتخاب رشته کنکور فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

یکی از حساس ترین کارهایی که افراد پس از اعلام نتایج کنکور باید انجام دهند، انتخاب رشته است. هر ساله بسیاری از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور در دانشگاه های سراسری شده اند، به دلیل عدم آگاهی از شیوه درست انتخاب رشته زحمات یک ساله خود را هدر می دهند.

از این رو سازمان سنجش آموزش کشور با در نظر گرفتن اهمیت انتخاب رشته، یک فرم پیش نویس در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور قرار داده است که این فرم کاملا با نمونه اصلی مطابقت دارد.

فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ (به محض انتشار فعال می‌گردد)

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری برای حداکثر 150 کد رشته محل تنظیم شده است که متقاضیان بر اساس اولویت های خود آن ها را تکمیل می کنند.

آشنایی با فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

کسانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور شده باشند می توانند فرم انتخاب رشته خود را که از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود، دریافت نموده و سپس با توجه به رتبه قبولی کنکور خود کد رشته محل های مورد علاقه خود را به صورت اولویت بندی در فرم مذکور درج نمایند.

به تمامی داوطلبان توصیه می شود که در هنگام ثبت کد رشته در برگه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ دقت کافی را در نظر داشته باشند زیرا هر کدام از انتخاب هایی که شخص داوطلب طی این مرحله در فرم وارد می کند دارای اهمیت بوده و هر گونه اشتباه در انتخاب رشته، ممکن است یک سال آن ها را از رسیدن به اهداف مد نظر باز دارد.

دانلود فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

با توجه به توضیحات بالا و اهمیت بسیار فرم انتخاب رشته، داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور در دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و… مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند جهت کسب آمادگی لازم ابتدا فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور را که در انتهای دفترچه راهنما قرار دارد، تکمیل کنند. شما عزیزان می توانید این فرم را که در جدول زیر قرار داده شده است دانلود نمایید.

فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 (به محض انتشار فعال می‌گردد)

مندرجات فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور دارای 4 ردیف است که هر کدام به ترتیب برای دوره، کد رشته محل، نام رشته و نام دانشگاه مورد نظر متقاضیان تعبیه شده اند. در این فرم، داوطلبان می توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور، حداکثر تا 150 کد رشته محل مورد نظر خود را بر اساس اولویت انتخاب کرده و یادداشت نمایند.

این امر موجب می شود که بتوانید انتخاب های خود را به صورت دقیق و بدون اشتباه در سایت سازمان سنجش به ثبت برسانید. متقاضیان می بایست پس از تکمیل فرم پیش نویس انتخاب رشته و بررسی کامل رشته محل های انتخابی، در بازه زمانی مشخص به سایت سازمان مذکور به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و انتخاب رشته خود را انجام دهند .

 هنگام تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • اولین مرحله برای انتخاب رشته کنکور توجه به میزان علاقه فرد متقاضی به رشته محل های مورد نظر و بررسی بازار کار آن ها است.
  • سپس دفترچه انتخاب رشته کنکور را به صورت کامل بررسی و مطالعه کرده و از شرایط و نحوه انتخاب رشته، کسب کنید.
  • در آخر ظرفیت دانشگاه ارائه دهنده رشته مورد نظر و سایر عوامل موثر را بدون در نظر گرفتن تراز و رتبه خود مشخص کرده و یادداشت کنید.

پس از مشخص شدن رشته های مورد علاقه، آن ها را به سه دسته زیر تقسیم بندی کنید.

  1. انتخاب های خوش بینانه (20 درصد از رشته ها)
  2. انتخاب های معقولانه (50 درصد از رشته ها)
  3. در نهایت انتخاب های بدبینانه (30 درصد باقی مانده رشته ها) 

سپس، تغییرات و ویرایش انتخاب رشته کنکور مدنظر خود را اعمال کرده و به تکمیل مراحل مربوطه بپردازید. از نکات قابل توجه برای انجام یک انتخاب رشته درست، بررسی و تحلیل دقیق کارنامه نهایی، رتبه ها و تراز کسب شده است، چرا که در اعلام نتایج نهایی کنکور تأثیر بسزایی دارند.

همچنین داوطلبان با آنالیز و بررسی کارنامه های قبولی سال های گذشته می توانند رشته و دانشگاه محل پذیرش خود را با توجه به توضیحات کارنامه کنکور تخمین بزنند.

 

سوالات متداول

1- چند کد رشته محل را می توان در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ وارد کرد؟

متقاضیان می توانند تا حداکثر 150 کد رشته محل را در فرم مربوطه درج نمایند.

2- فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ از چه طریقی قابل دسترسی است؟

این فرم در انتهای دفترچه انتخاب رشته منتشر می شود که فایل آن در این مقاله نیز قابل دانلود می باشد.

3- انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق کدام سایت انجام می شود؟

این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره پیج کنکور