خانه مشاوره تحصیلی هزینه ثبت نام آزمون سامفا

هزینه ثبت نام آزمون سامفا

هزینه نام نویسی آزمون سامفا 98
هزینه ثبت نام آزمون سامفا 98

آزمون سامفا نام اختصاری “آزمون سنجش استانداردهای مهارت زبان فارسی” است و معیاری برای ارزیابی و تعیین سطح مهارت های زبان فارسی افراد غیر ایرانی مهاجری که قصد اشتغال و یا تحصیل در ایران را دارند ، محسوب می شود. که در این چند سال اخیر ، تاکنون در 5 دوره زمانی متفاوت ، به صورت هماهنگ و همزمان در داخل و خارج از کشور برگزار شده است. متقاضیان شرکت در این آزمون می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و پرداخت هزینه مربوط به نام نویسی آزمون ، نسبت به ثبت نام خود در این آزمون اقدام نمایند.

پرداخت هزینه مربوط به نام نویسی آزمون سامفا ، صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد.

هزینه ثبت نام در آزمون سامفا 98

آزمون سامفا در دو گروه “سامفای عمومی” و “سامفای دانشگاهی” برگزار می شود. سامفای عمومی مختص افرادی است که قصد اشتغال و یا هرگونه فعالیت های غیر تحصیلی در ایران را دارند و برای متقاضیان علاقه مند به تحصیل در ایران ، سامفای دانشگاهی (آکادمیک) مناسب می باشد.

برای ثبت نام در هر آزمونی نخستین گام ، آگاهی کامل و دقیق از شرایط آزمون می باشد که متقاضیان می توانند با توجه به راهنمای ثبت نام آزمون سامفا 98 از زمان ، نحوه ثبت نام ، ساختار ، نحوه نمره دهی و … آزمون به طور کامل و دقیق مطلع شوند. پرداخت هزینه مربوط به ثبت نام از طریق خرید کارت اعتباری ، توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب (با پرداخت الکترونیکی فعال) می باشد. چرا که پس از پرداخت هزینه مربوط به ثبت نام ، سریال 12 رقمی ثبت نام در اختیار داوطلب قرار می گیرد و پس از آن داوطلب می تواند تمامی مراحل ثبت نامی خود را انجام داده و ثبت نام خود را قطعی نماید.

هزینه ثبت نام در این آزمون ، مبلغ 120 هزار تومان می باشد و داوطلب می بایست این مبلغ را پرداخت نموده و سریال ثبت نامی آزمون را دریافت نماید و پس از دریافت سریال ثبت نامی ، در سایت سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org ، ثبت نام خود را به اتمام برساند.

نحوه پرداخت هزینه و دریافت سریال ثبت نام آزمون سامفا 98

آزمون سامفا در این چند سال اخیر ویژه غیر فارسی زبانانی که قصد اشتغال و یا تحصیل در ایران را دارند ، طراحی شده است که در واقع سند معتبری برای رسیدگی به اموری چون تحصیلات دانشگاهی و … توسط مهاجران کشورهای خارجی به ایران ، محسوب می شود. شرکت در آزمون منوط به پرداخت هزینه ثبت نام و اتمام صحیح و کامل تمامی مراحل ثبت نامی می باشد. که در اینجا به ذکر روند ثبت نام در آزمون سامفا می پردازیم :

مراحل پرداخت:

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org 
  • انتخاب گزینه “آزمون سامفا” از سمت راست صفحه
  • از میان عبارات موجود “ثبت نام آزمون سامفا” را انتخاب نمایید.
  • گزینه “خرید کارت اعتباری” را از صفحه پیش روی خود ، انتخاب نمایید.
  • در این مرحله پس از انتخاب گزینه “سریال ثبت نام آزمون سامفا” ، دکمه “تائید و ادامه” را بفشارید.
  • در این مرحله داوطلب می بایست اطلاعات فردی همچون (نام ، نام خانوادگی ، پست الکترونیکی ، شماره تلفن همراه و … ) خود را کامل نموده و پس از تکمیل فرم ، گزینه “تائید و ادامه” را انتخاب نماید.
  • در این مرحله داوطلب می بایست تیک عبارت “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط ، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام را فعال نموده و روی گزینه “ادامه روند پرداخت کلیک نماید.
  • در این مرحله کد پیگیری پرداخت نمایش داده می شود که داوطلب می بایست تا تکمیل مراحل ثبت نام ، این کد را نزد خود نگه دارد.
  • پس از ورود به درگاه پرداخت اینترنتی ، می بایست اطلاعاتی از قبیل شماره کارت ، رمز اینترنتی ، CVV2 و تاریخ انقضای کارت خود را وارد کنید و در آخر جهت تکمیل مراحل پرداخت ، روی گزینه “پرداخت” کلیک نمایید.
  • در صورت درستی و صحت مراحل انجام شده ، از طریق سامانه یک شماره سریال کارت اعتباری در اختیار داوطلب قرار می گیرد. که داوطلب می تواند با این سریال ثبت نامی ، ثبت نام خود را در آزمون سامفا تکمیل و به پایان برساند.

با توجه به این که آزمون سامفا چند بار در سال برگزار می گردد ، هنوز زمان ثبت نام و برگزاری این آزمون برای دوره جدید مشخص نیست. لذا متقاضیان می توانند با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از آخرین اخبار و اطلاعیه های مربوط به آزمون سامفا مطلع شوند.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره