خانه کنکور هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

برای ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ مانند سال های پیش داوطلبان ملزم به پرداخت مبلغی تحت عنوان هزینه ثبت نام کنکور 1403 هستند. پرداخت هزینه نیز مانند تمامی مراحل آزمون سراسری ۱۴۰۳ به صورت کاملا غیرحضوری انجام می گیرد.

 

برای پرداخت هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت 1402 داوطلبان باید کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم اینترنتی خود را داشته باشند تا بتوانند با تهیه سریال کارت اعتباری، ثبت نام خود را نهایی نمایند. این هزینه برای متقاضیان کنکور سراسری و آزاد یکی است و متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آزاد ملزم به پرداخت هزینه جداگانه جهت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد نیستند.

 

لینک مستقیم پرداخت هزینه ثبت نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ اردیبهشت ماه

عدم دریافت کد رهگیری و سریال اعتباری پس از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ به معنای ناقص بودن ثبت نام تلقی خواهد گردید.

زمان پرداخت هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت 1403

داوطلبان شرکت در آزمون سراسری به منظور تکمیل فرآیند ثبت نام، ملزم به پرداخت هزینه تعیین شده از طریق سایت سازمان سنجش هستند. زمان پرداخت هزینه، همزمان با زمان ثبت نام کنکور خواهد بود.

 

به همین منظور پرداخت هزینه کنکور اردیبهشت نیز در بازه زمانی 5 تا 11 آذر ماه 1402 انجام می پذیرد و داوطلبان ملزم هستند که در بازه تعیین شده این هزینه را پرداخت نمایند. قابل ذکر است که در صورت ارائه مهلت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ توسط سازمان سنجش، زمان پرداخت هزینه ثبت نام نیز تمدید خواهد گردید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در خصوص مهلت پرداخت هزینه کنکور اردیبهشت ماه می توانید در کانال تلگرام کنکور عضویت یابید.

 

نکته حائز اهمیت در خصوص زمان پرداخت هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه 1403 این است که داوطلبان همه رشته ها اعم از کنکور ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان، به صورت همزمان و در یک تاریخ مشخص، هزینه ثبت نامی را پرداخت می نمایند.

میزان هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

هر ساله میزان هزینه ثبت نام در دفترچه ثبت نام کنکور قید می گردد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانلود دفترچه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه 1403، از مقدار مبلغ تعیین شده، مطلع گردند. هزینه ای که داوطلبان بسته به شرایط و انتخاب خود ملزم به پرداخت آن هستند، در جدول زیر ذکر گردیده است.

هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳
ثبت نام در هر گروه آزمایشی208 هزار تومان
اعلام علاقه مندی به شرکت در دانشگاه پیام نور، تربیت معلم و مراکز غیرانتفاعی57600 هزار تومان
آزمون عملی تربیت بدنینامشخص
آزمون عملی کنکور هنر208 هزار تومان
خدمات پیام کوتاه (اختیاری)10 هزار تومان

هزینه ثبت نام کنکور 1403 نوبت اول 218 هزار تومان است. همچنین برای اعلام علاقه مندی مبلغ 57600 هزار تومان از داوطلبان دریافت شد. به دلیل یکی شدن دو کنکور سراسری و آزاد، متقاضیان شرکت در کنکور دانشگاه آزاد نیاز به پرداخت مبلغ جداگانه ای ندارند. با این وجود مطابق با شرایط قید شده در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری با توجه به اینکه هر داوطلب می تواند حداکثر در یک گروه آزمایشی اصلی ثبت نام نماید، داوطلب باید برای ثبت نام در گروه های آزماشی شناور اعم از گروه آزمایشی هنر و زبان، هزینه ای جداگانه پرداخت نماید.

مراحل پرداخت هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه 1403، مانند سال های پیش به صورت اینترنتی و از طریق خرید اعتباری خواهد بود. داوطلبان پس از پرداخت هزینه یک کد 12 رقمی دریافت می نمایند که این کد به منزله ورود به مرحله بعد یعنی ثبت نام و نهایی کردن ثبت نام خواهد بود.

به همین منظور داوطلب باید برای خرید کارت اعتباری به سایت سنجش مراجعه و پس از انجام مراحل ذیل، کد 12 رقمی را دریافت نماید. این مهم همزمان با شروع مهلت ثبت نام کنکور اردیبهشت میسر می گردد.

  • وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و گزینه “سراسری” را بفشارید.
مرحله اول ثبت نام کنکور
مرحله اول ثبت نام کنکور
  • بر روی لینک فعال “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” کلیک نمایید.
مرحله دوم ثبت نام کنکور
مرحله دوم ثبت نام کنکور
  • در این صفحه مجددا بر روی عبارت “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” انتخاب کنید.
مرحله سوم ثبت نام کنکور
مرحله سوم ثبت نام کنکور
  • سپس گزینه “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” را انتخاب کنید و گزینه تایید و ادامه را بفشارید.
مرحله چهارم کنکور
مرحله چهارم کنکور
  • در این مرحله جهت خرید سریال ثبت نامی می بایست اطلاعات هویتی خود را وارد نموده و ضمن انتخاب درگاه پرداخت بر روی کلید تایید و ادامه بزنید.
مرحله پنجم کنکور
مرحله پنجم کنکور
  • با وارد نمودن اطلاعات هویتی کلید ادامه روند خرید را بفشارید.
مرحله ششم کنکور
مرحله ششم کنکور
  • اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید و هزینه 218 هزار تومانی ثبت نام را پرداخت نمایید.
مرحله هفتم کنکور
مرحله هفتم کنکور

نکته قابل ذکر در خصوص هزینه نام نویسی، این است که این کد 12 رقمی یکی از مهم ترینمدارک ثبت نام کنکور سراسری شناخته شده و در صورت عدم ارسال، فرآیند ثبت نام نهایی نمی گردد.

سوالات رایج در خصوص خرید کارت اعتباری کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

ممکن است نحوه ثبت نام کنکور و شیوه خرید کارت اعتباری برای داوطلبان همراه با پرسش های بسیاری باشد. به همین منظور ما در این بخش به مهم ترین سوالات مربوط به خرید کارت اعتباری کنکور اردیبهشت ماه پرداخته ایم تا به هر گونه سوال در این خصوص به صورت کامل پاسخ داده باشیم.

سوالات پرتکرار در خصوص خرید کارت اعتباری کنکور اردیبهشت ماه 1403
پرسشپاسخ
درگاه پرداخت باید با کارت بانکی یکی باشد؟خیر- خرید کارت اعتباری با هر یک از درگاه های پرداخت امکان پذیر است و نیازی به یکی بودن درگاه و کارت بانکی نیست.
شماره پیگیری پرداخت را دریافت نکردم؟دلیل عدم دریافت شماره پیگیری، عدم پرداخت هزینه با موفقیت است و در صورتی که پرداخت شما با موفقیت انجام بپذیرد، قطعا شماره پیگیری ارسال خواهد شد.
کارت اعتباری خود را مشاهده نکرده ام؟برای مشاهده کارت اعتباری می توانید با استفاده از کد پیگیری به بخش مشاهدات کارت در سایت سنجش مراجعه و پس از ثبت اطلاعات مشخصات کارت اعتباری خود را مشاهده نمایید.
با وجود کم شدن مبلغ از حساب، پیام عدم موفقیت در ثبت نام را دریافت کرده ام؟با توجه به ترافیک بالا در بازه زمانی ثبت نام، امکان بروز چنین مشکلاتی همیشه بوده است. در این صورت حتما مبلغ بعد از مدتی به حساب شما برگردانده خواهد شد.
در هنگام پرداخت هزینه، اینترنت قطع شد؟با کد پیگیری خود به بخش مشاهدات کارت در سایت سنجش مراجعه کرده و مراحل ثبت نام و خرید کارت را پیگیری نمایید.
آیا کد پرداختی با کد پیگیری یکی است؟بله در واقع کد پرداختی همان کد پیگری است که در صورت داشتن آن داوطلب می تواند در گروه آزمایشی انتخابی خود ثبت نام نماید.

علاوه بر موارد یاد شده داوطلبان در صورتی که مشکلی در روند پرداخت داشته باشند می توانند با مراجعه به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، آن را مطرح نموده و منتظر دریافت پاسخ باشند.

 

سوالات متداول

1- هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ چقدر است؟

هنوز هزینه ثبت نام اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 218 هزار تومان است.

2- پرداخت هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق چه سایتی است؟

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور و خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org خواهد بود.

3- آیا برای شرکت در دو گروه آزمایشی متفاوت باید هزینه جداگانه پرداخت گردد؟

بله، در صورتی که علاوه بر انتخاب یک گروه آزمایشی اصلی، یک گروه آزمایشی شناور یا فرعی انتخاب کنید، باید هزینه را جداگانه پرداخت نمایید.

4- آیا هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت دانشگاه آزاد از هزینه ثبت نام کنکور سراسری مجزا است؟

خیر، به دلیل ادغام کنکور سراسری و آزاد، هزینه ثبت نام مجزا نخواهد بود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور