خانه دانشگاه آزاد هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد 1402

پس از قبولی در دانشگاه های سراسر کشور، در صورت قبولی در شهری متفاوت از شهر زندگی، یکی از اصلی ترین دغدغه های دانشجویان، اسکان و محل زندگی در شهری است که دانشگاهی که در آن قبول شده اند در آن قرار دارد. به همین منظور برای ایجاد رفاه حال دانشجویان، دانشگاه آزاد مانند سایر دانشگاه ها، مکان هایی را به عنوان خوابگاه برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته است تا دانشجویان بتواند بدون دغدغه فکری به فکر تحصیل خود باشند.

دانشگاه های آزاد به منظور اداره و مدیریت این اسکان ها و خوابگاه ها، هزینه ای را برای دانشجویان در نظر گرفته اند که با توجه به شرایطی چون شهر انتخابی و امکانات در نظر گرفته شده متفاوت بوده و بالطبع نسبت به خوابگاه های دانشگاه های سراسری هزینه بیشتری دارد.

هزینه دانشگاه های آزاد نسبت به شهر و امکاناتی که خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار می دهد متفاوت بوده و نسبت به خوابگاه های سراسری از هزینه بیشتری برخوردار است.

آیا دانشگاه آزاد خوابگاه دارد؟

دانشگاه آزاد برای اینکه بتواند شرایط مساعدی را برای تمامی دانشجویان به منظور تحصیلی آسان و بی دغدغه فراهم سازد، خوابگاه هایی را برای آن ها در نظر گرفته است. البته قابل ذکر است که تمامی واحدها و دانشگاه ها، دارای خوابگاه نبوده اما در حالت فعلی می توان ادعا کرد که بیشتر واحد های دانشگاه آزاد دارای خوابگاه هستند که اسم برخی از این دانشگاه ها در زیر آورده شده است.

دانشگاه های دارای خوابگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباداندانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادهدانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجاندانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه
دانشگاه آزاد اسلامی وحد اهوازدانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلامدانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافتدانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافقدانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباسدانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرادانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهاندانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخالدانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمیندانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرماندانشگاه آزاد اسلامی واحد فردوس
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاهدانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتدانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد

 هزینه خوابگاه دانشجویی  یکی از موارد مهم و مورد اهمیت برای آن ها خواهد بود، اما باید به این نکته اشاره کرد که هزینه خوابگاه های دانشگاه آزاد به نحوی است که دانشجویان به راحتی بتوانند از عهده آن برآمده و بدون دغدغه و استرس، تمام حواس و تمرکز خود را معطوف به تحصیل نمایند.

هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد در سال 1402، با توجه به شهر و شرایطی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است ،متفاوت بوده و نمی شود در حال حاضر به طور دقیق هزینه آن را برآورد نمود، اما شما می توانید در صورت تمایل برای اطلاع از هزینه خوابگاه دانشگاه مورد نظر خود با مشاورین مرکز ایران مشاوره در ارتباط بوده و سوالات خود را در میان بگذارید.

شرایط اخذ خوابگاه دانشگاه آزاد 1402

خوابگاه های دانشگاه آزاد مانند سایر خوابگاه ها قوانین و شرایطی دارد که فقط دانشجویانی که دارای آن شرایط باشند قادر به ثبت نام و استفاده از خوابگاه مورد خواهند بود. شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی و قوانین به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شوند که شرایط خصوصی با توجه به شهر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد اما شرایط عمومی در بین همه واحدهای دانشگاه آزاد یکسان بوده که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

شرایط گرفتن خوابگاه دانشگاه آزاد

عمومیاختصاصی
دانشجویان دوره روزانه در اولویت خواهند بود.با توجه به واحد مربوطه متفاوت می باشد.
دانشجویان باید تعهدنامه مربوط به خوابگاه را امضا نمایند.
عدم استفاده از وام مسکن
مشغول به تحصیل در دانشگاه در ترم جاری

هر ساله تعداد مشخص و معینی از دانشجویان می توانند از خوابگاه و امکانات آن استفاده نمایند و این در حالتی است که ممکن است تعداد درخواست های رزرو خوابگاه بیشتر از حد معین شده باشد. به همین دلیل برای اهدای خوابگاه به دانشجویان شرایط ویژه ای در نظر گرفته شده است که دانشجویانی که دارای آن شرایط باشند در اولویت قرار خواهند گرفت.

اولویت رزرو خوابگاه دانشگاه آزاد
خانواده هایی که دارای چند دانشجو هستند
افرادی با معلولیت جسمی
افرادی که همسرشان در حال گذراندن دوره خدمت سربازی باشد
خانواده شاهد و ایثارگر
نفرات اول مسابقات جانبی

نحوه رزرو خوابگاه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد برای سهولت انجام کارهای اداری، سامانه ای را برای دانشجویان با عنوان سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد در نظر گرفته است که دانشجویان می توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی edu.iau.ac.ir برخی از کارهای آموزشی و اداری خود را به انجام برسانند که رزرو و ثبت نام خوابگاه نیز از جمله این موارد خواهد بود. برای این منظور می توانید مانند دستورالعمل زیر اقدام نمایید.

  • در ابتدا با استفاده از نشانی سامانه آموزشیار edu.iau.ac.ir وارد صفحه اصلی سایت خواهید شد و پس از آن از پایین صفحه بر روی آیکونی که بر روی آن دانشجو نوشته شده است، کلیک نمایید.

  • پس از آن صفحه کوچکی برای شما باز خواهد شد که باید بر روی “ورود دانشجویان، نسخه جدید سامانه آموزشیار (آزمایشی)” کلیک کنید.

  • سپس با لیست قوانینی رو به رو خواهید شد که که تیک چک باکس را زده و بر روی دکمه “تایید مطالب و ورود به سیستم” کلیک کنید.

  • پس از آن با اطلاعیه ای مواجه خواهید شد که پس از خواندن آن و تایید آن، تیک چک باکس را زده و بر روی “تایید مطالب و ورود به سیستم” کلیک نمایید.

  • در این مرحله نیز، موارد فوق را به انجام برسانید.

  • سپس صفحه ای برای شما باز خواهد شد که باید در آن نام کاربری، رمز ورود خود و کد تصویری که برایتان نمایان شده است را وارد کرده و بر روی “ورود به سیستم” ضربه بزنید.

  • سپس وارد صفحه ای خواهید شد که باید رمز ورود دومی که برایتان پیامک شده است را در آن وارد کرده و سپس بر روی دکمه “تایید” کلیک کنید.

  • سپس وارد صفحه اول سایت شده و به قسمت “مدیریت امور خوابگاه ها” که در سمت راست سایت قرار دارد مراجعه کنید.

  • از قسمت “مدیریت امور خوابگاه ها” بر روی “ثبت نام تکی” کلیک کرده و اطلاعات ثبتی را چک و موارد جدید خواسته شده را پر کرده و سپس بر روی دکمه “ثبت” کلیک نمایید.

پذیرش مهمان در خوابگاه دانشگاه آزاد

ممکن است در طول تحصیل خانواده دانشجویان که از شهرهای دور به دیدن فرزندانشان می آیند، بخواهند چند روزی را در کنار فرزند خود در خوابگاه بمانند. برای این امر باید درخواست آن را نیز از طریق سامانه آموزشیار ارسال نمایند و اجازه ورود را برای پدر یا مادر (مهمان) خود دریافت نمایند. اقدام برای این امر، مانند مراحل ثبت خوابگاه بوده و فقط در قسمت “مدیریت امور خوابگاه ها” مانند تصویر زیر گزینه دوم، “ثبت درخواست سکونت مهمان در خوابگاه” را زده و مراحل را طی نمایید.

هزینه خوابگاه مهمان

اسکان مهمان در خوابگاه با هزینه ای همراه خواهد بود که این هزینه با توجه به شهر و دانشگاه متفاوت خواهد بود اما حدود تقریبی آن در سال گذشته، شبی ۳۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ تومان بوده که برای سال تحصیلی جدید این مبلغ افزایش خواهد یافت.

 

سوالات متداول

1- هزینه خوابگاه دانشگاه آزاد چقدر است؟

هزینه خوابگاه های دانشگاه آزاد نسبت به شهر و امکاناتی که خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار می دهد متفاوت است برای اطلاع از جزئیات بیشتر به مقاله مراجعه نمایید.

2- برای رزرو خوابگاه دانشگاه آزاد باید از چه طریق اقدام نمود؟

متقاضیان خوابگاه، برای رزرو خوابگاه مورد نظر باید از طریق سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir اقدام نمایند.

3- آیا برای گرفتن خوابگاه شرایط خاصی وجود دارد؟

برای گرفتن خوابگاه شرایط عمومی و اختصاصی وجود داشته که در مقاله به آن اشاره شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره