خانه دکتری هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳
هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳

متقاضیان پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه های مختلف، همه ساله در آزمون دکتری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود، شرکت می کنند. پذیرش در این مقطع شامل دو مرحله آزمون کتبی و ارزیابی شفاهی یا همان مصاحبه است. متقاضایان ابتدا در آزمون کتبی شرکت کرده و در انتظار اعلام نتایج آزمون دکتری می مانند. افرادی که نمره حد نصاب لازم را به دست می آورند، مجاز به انتخاب رشته و ورود به مرحله دوم پذیرش خواهند بود. توجه داشته باشید که این رویه برای تمامی دانشگاه‌ ها یکسان است.

بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند اقدام به انتخاب رشته محل های مورد نظر خود می کنند و به دانشگاه های انتخابی خود از جمله دانشگاه های غیر انتفاعی دعوت می شوند. انجام مصاحبه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی 1403 مستلزم پرداخت هزینه مربوطه می باشد و در غیر این صورت، داوطلبان مجاز به شرکت در جلسه مصاحبه نخواهند بود. 

مصاحبه مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی 1403 به منظور بررسی سوابق علمی و پژوهشی داوطلبان انجام می گیرد و مستلزم پرداخت هزینه است.

هزینه مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳

بعد از مرحله انتخاب رشته دکتری، نتایج آن در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده می باشد. داوطلبانی که در این مرحله پذیرفته شده باشند، جهت شرکت در مصاحبه علمی، به یک یا چند دانشگاه دعوت خواهند شد. در مرحله مصاحبه دکتری سوابق علمی و پژوهشی داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به معیارهای مورد نظر دانشگاه مربوطه، پذیرش دانشجو صورت خواهد گرفت.

شرط لازم برای حضور در ارزیابی تخصصی، پرداخت هزینه مربوطه است که مقدار این هزینه در دانشگاه های مختلف، متفاوت خواهد بود. هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه های غیر انتفاعی از طریق سایت اختصاصی آن ها اطلاع رسانی می گردد. دانشگاه ها همچنین طی اطلاعیه ای، تاریخ ثبت نام در جلسه مصاحبه، تاریخ حضور در جلسه، محل برگزاری و مدارک مورد نیاز جهت ارائه را اعلام می کنند. داوطلبین باید فیش واریزی هزینه را در روز مصاحبه همراه داشته باشند.

با توجه به این که آزمون دکتری دانشگاه غیر انتفاعی 1403 در اواخر سال جاری برگزار خواهد شد، در حال حاضر اطلاعاتی مبنی بر بازه زمانی مصاحبه و هزینه آن اعلام نشده است.

نحوه پرداخت هزینه مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد، داوطلبان برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی نیز همانند سایر دانشگاه های سراسری لازم است به سایت رسمی دانشگاه میزبان از میزان هزینه در نظر گرفته شده برای این مرحله مطلع شوند. داوطلبان طی ثبت نام جهت شرکت در گزینش شفاهی دانشگاه های انتخابی، از طریق درگاه بانکی موجود هزینه مصاحبه را پرداخت خواهند کرد. برای اطلاع از شرایط مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی 1403 و پرداخت مبلغ تعیین شده لازم است آدرس وبسایت دانشگاه ها را در اختیار داشته باشید. 

آدرس اینترنتی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی

نام دانشگاهآدرس سایت دانشگاه
1دانشگاه علم و فرهنگ تهرانusc.ac.ir
2دانشگاه شیخ بهایی اصفهانshbu.ac.ir
3دانشگاه مفید – قمmofidu.ac.ir
4دانشگاه خاتمkhatam.ac.ir
5دانشگاه صنعتی سجادsadjad.ac.ir
6دانشگاه ایوانکیeyc.ac.ir
7دانشگاه شمال آملshomal.ac.ir
8دانشگاه مذاهب اسلامیmazaheb.ac.ir
9دانشگاه ادیان و مذاهبazmoon.urd.ac.ir
10دانشگاه باقر العلوم قمbou.ac.ir
11دانشکده اصول ادیانosool.ac.ir
12دانشگاه قرآن و حدیثqhu.ac.ir
13دانشگاه علم و هنرsau.ac.ir
14دانشگاه علوم و فنون مازندرانustmb.ac.ir

ممکن است داوطلبان در چند دانشگاه برای مصاحبه علمی دعوت شوند که در این صورت باید هزینه مصاحبه در هر دانشگاه را به صورت جداگانه پرداخت نمایند.

متقاضیانی که موفق به کسب امتیازهای مرحله مصاحبه شده و در دوره دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی پذیرفته شوند، جهت تحصیل در این دانشگاه ها ملزم به پرداخت شهریه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی هستند. بنابراین در صورتی که مقدار این شهریه و نحوه پرداخت آن جزء دغدغه های شما نیز هست، می توانید با کلیک بر روی لینک فوق به اطلاعات لازم دست یابید.

سوالات متداول

1- برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳ می بایست چه مبلغی را پرداخت کنیم؟

هزینه قابل پرداخت برای مصاحبه مقطع دکتری غیر انتفاعی ۱۴۰۳ متعاقبا اعلام خواهد شد.

2- آیا می توان پس از شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۳ هزینه مربوطه را واریز کرد؟

خیر، داوطلب باید در روز مصاحبه دکتری فیش واریز هزینه مربوطه را همراه داشته باشد.

3- پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه های غیر انتفاعی ۱۴۰۳ از چه طریقی امکان پذیر است؟

داوطلبان با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه مورد نظر می توانند هزینه مصاحبه دکتری را پرداخت کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری