خانه مشاوره تحصیلی وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1402

همانطور که می دانید از چندی پیش تمامی ارگان های دولتی و .. ضمن کاهش رفت و آمد مراجعین خود و در نتیجه عدم ازدحام مقابل درب و پیشگیری از بروز بیماری هایی مثل کرونا، اقداماتی در جهت ارائه خدمات به متقاضیان خود انجام داده اند. یکی از این ارگان ها سازمان تامین اجتماعی می باشد که سامانه ای را در جهت ارائه خدمات به تعداد زیادی از مزاجعین راه اندازی کرده است.

این سایت تحت عنوان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی  به آدرس kanoone-ali.ir می باشد. در ادامه با امکانات و خدمات سامانه مذکور بیشتر آشنا خواهید شد. سامانه دیگری که متعلق به سازمان تامین اجتماعی و ویژه بازنشستگان می باشد، سامانه دریافت تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی به آدرس vaam.kabta.ir است. از طریق این سایت بازنشستگان می توانند ضمن دریافت وام ضروری اطلاعات خود را در آن درج و نهایتا ثبت درخواست کنند.

سامانه دریافت تسهیلات جهت درخواست وام  و سامانه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی برای  ارائه خدماتی مثل اطلاع از اخبار مربوطه و گرفتن کارت عضویت در کانون مورد است.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1402

افرادی که شرایط اخذ وام بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند، می توانند از طریق سامانه مربوطه، اطلاعات هویتی خود را تکمیل و ثبت کنند. البته باید این مورد هم اشاره کرد که مبلغ وام برای بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است. برای انجام امور اداری دریافت وام بازنشستگی دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و تمامی اقدامات لازم برای ثبت نام از طریق سامانه ثبت نام تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی امکان پذیر است.

وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

  •  سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر مبلغ تسهیلات قرض الحسنه خود را برای سال 1402 افزایش داده، که در این حالت مبلغ مربوطه به ازای هر یک از دریافت کنندگان، 20 میلیون تومان می باشد.
  • ثبت نام و تکمیل فرم وام ضروری، به صورت غیر حضوری و از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی به آدرس vaam.kabta.ir انجام پذیر است.
  • علاوه بر مبلغ وام، سازمان اعطا کننده، هر ساله مبلغی را به عنوان عیدی به بازنشستگان خود هدیه می دهد.

وام 100 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

  • طبق بخشنامه بانک مرکزی، وام 100 میلیون تومانی متعلق به بازنشستگان، به تمامی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ارائه می گردد.  متقاضیان بایستی برای دریافت آن، به شعب بانک های دولتی اعم از رفاه کارگران، مسکن، کشاورزی، ملی، ملت، توسعه صادرات، پست بانک، صادرات، تجارت، صنعت و معدن و همچنین قرض الحسنه مهر ایران مراجعه کنند.
  • شرایط دریافت این تسهیلات برای بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال ۱۴۰۲، به این صورت می باشد که برای اخذ این وام تا مبلغ 100 میلیون تومان، کافی است که یک سفته به همراه یک فقره چک و یک نامه کسر از حقوق بازنشستگی، به بانک مربوطه ارائه کنند.

وام 50 میلیون تومانی بارنشستگان تامین اجتماعی

طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان جهت دریافت این تسهیلات به مبلغ 50 میلیون تومان هم کافی است تا، یک سفته به همراه یک فقره چک و یک نامه کسر از حقوق بازنشستگی خود را به شعبه بانک اعطا کننده وام، ارائه دهند.

زمان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

افرادی که قصد دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1402 را دارند، می بایست در بازه زمانی مربوطه، فرم وام ضروری مستمری بگیران را تکمیل نموده و در آخر درخواست خود را مبنی بر اخذ تسهیلات مورد نظر به سازمان بیمه تامین اجتماعی ارجاع دهند.متقاضیان واجد شرایط می توانند همانند سال های گذشته، از طریق سایت vaam.kabta.ir از زمان نام نویسی وام بازنشستگان مطلع شده و از طریق سایت اصلی ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، برای آن اقدام نمایند.

همچنین طبق اطلاعیه های رسمی، زمان ثبت نام غیر حضوری برای دریافت وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، 21 الی 27 مرداد ماه ۱۴۰۲ و از طریق سایت vaam.kabta.ir می باشد.

نحوه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1402

پیش ثبت نام

  • بعد از اینکه متقاضیان واجد شرایط از زمان ثبت نام این وام آگاه شدند، می توانند به صورت آنلاین از طریق سامانه نام نویسی وام ضروری بازنشستگان، اقدام به تکمیل فرم و ارائه اسناد لازم کنند.
  • برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، وارد آدرس اینترنتی  vaam.kabta.ir شوید و روی گزینه ثبت نام وام که بالای صفحه نشان داده شده، کلیک کنید.

پیش ثبت نام تسهیلات بازنشستگی تامین اجتماعی1401

  • طی این مرحله متقاضیان باید تمامی فیلد های اطلاعاتی را در فرم وام ضروری، به طور دقیق ثبت کند.
  • پس از درج دقیق اطلاعات خود، متقاضی می بایست گزینه “بازبینی” را انتخاب کرده  تا مشخصات خود را در سامانه آپلود کند.

متقاضیان توجه کنند که برای پر کردن فیلد تاریخ تولد به ترتیب مراحل زیر عمل کنند.

  • ابتدا روی سال 1402 که با رنگ زرد مشخص شده کلیک کنید.
  • سال تولد خود را جست و جو کرده و روی آن کلیک کنید.
  • همچنین برای درج ماه تولد خود، روی گزینه فروردین کلیک کرده تا ماه تولد خود را جست و جو و انتخاب کنید.
  • در نهایت هم با انتخاب روز تولد خود از کادر مربوطه، تاریخ تولد خود را ثبت کنید.

توجه داشته باشید، پس از ثبت نام در این سامانه، سازمان تامین اجتماعی از طریق اطلاعات مندرج در سامانه درخواست شما را برسی خواهد کرد و در صورت پذیرش پیامکی را به شماره تلفنی که متقاضی در فرم اطلاعات درج کرده ارسال می کند.

شرایط ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

  • با توجه به اینکه پیش از دریافت هر تسهیلاتی، متقاضی می بایست از شرایطی که از سوی اعطا کننده وام مشخص شده آگاه باشد. برای دریافت وام بازنشستگی تامین اجتماعی هم مستلزم داشتن یکسری شرایط است. بنابراین در ادامه، شرایط ثبت نام این وام را برای شما شرح خواهیم داد.
  • در وهله اول متقاضیان می بایست حقوق مستمری خود را از طریق یکی از  شعب بانک رفاه در شهر تهران دریافت کنند. چرا که سایر بانک ها به دلیل عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی توانند وام پرداخت کنند.  بنابراین اگر متقاضی حساب بانکی رفاه ندارد و در شهر تهران زندگی نمی کند، ملزم به ایجاد آن بخصوص در شعب حاضر در تهران، می باشد.
  • پیش از این سن افرادی که قصد دریافت این تسهیلات را داشتند، 70 بوده اما در حال حاضر، سازمان تامین اجتماعی حداکثر سن 77 سال را مد نظر قرار داده است.
  • نکته قابل توجه بعدی، این است که بانک اعطا کننده تسهیلات، استعلامی را از حساب بانکی مستمری بگیران دریافت می کنند. بر اساس شرایط مربوطه مستمری بگیران، می بایست فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.
  • علاوه بر موارد بالا، خواستاران دریافت وام بازنشستگی، در صورتی که طی 3 سال گذشته، از تسهیلات بانک رفاه استفاده کرده باشند، نمی توانند واجد شرایط اخذ وام قرار گیرند.
  • طی دو دهه و با افزایش تورم های اقتصادی، بنا بر گفته های رئیس سازمان تامین اجتماعی، مبلغ مربوط به این وام از 12 میلیون تومان به 20 میلیون تومان تغییر یافته است.  بازپرداخت آن مطابق مقررات بانک می باشد.
  • متقاضیان توجه کنند که حین ثبت اطلاعات خود برای اخذ وام، در فیلد مربوط به شماره تلفن، حتما شماره ای را ثبت کنند که متعلق به دریافت کننده وام باشد.
  • در نهایت آخرین شرط اخذ وام بازنشستگی، داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی می باشد. البته درباره نحوه و شرایط دریافت این کارت در ادامه مطلب برای شما توضیح خواهیم داد.

 کانون بازنشستگی تامین اجتماعی چیست؟

سازمان تامین اجتماعی کشور، یکی از سازمان های مهم برای بازنشستگان تامین اجنماعی است. از آنجایی که بازنشستگان تامین اجتماعی می بایست به بستر های مناسب برای اطلاع رسانی های مربوط به خودشان دسترسی داشته باشند، خوشبختانه توانستند سامانه های مختلفی را زیر نظر مدیریت تامین اجتماعی راه اندازی کنند. همین موضوع باعث شده است که خبر های مهم در سریع ترین زمان ممکن اطلاع رسانی شوند.

از طرفی هم، با تاسیس سامانه های اینترنتی جهت اداره و انجام امور به صورت غیرحضوری، باعث کاهش مراجعات حضوری به سازمان تامین اجتماعی می شود.

سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به آدرس  kanoone-ali.ir، با هدف ارائه خدمات سریع تر به کارگران بازنشسته تامین اجتماعی راه  اندازی شده است. این سامانه امکانات مختلفی را به افراد ارائه می کند، که یکی از آنها ارائه اخبار مربوط به بازنشستگان می باشد. لذا تمامی کارگران بازنشسته این سازمان، می توانند به سامانه مذکور وارد شده تا از خدمات مختلف این سامانه استفاده کنند.

شایان توجه است که تمامی اطلاع رسانی های مربوط به کارگران بازنشسته، در آن منتشر می شود.

امکانات سایت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی

  • تمامی افرادی که قصد دارند از خدمات مختلف سامانه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بهره مند شوند، می بایست ابتدا به سایت کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی به آدرس kanoone-ali.ir مراجعه کرده و با استفاده از لینک های موجود در سایت، از امکانات آن استفاده نمایند.
  •  با توجه به اینکه این سامانه ضمن ارائه خدمات به بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی روی کار آمده است، طبیعی است که امکانات کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق با نیاز های بازنشستگان آن باشد.

سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، طراحی شده تا امکانات مختلفی را به بازنشستگان تحت پوشش خود ارائه دهد که در ادامه، در رابطه با آن بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد:

مشاهده اطلاعیه ها و اخبارهای مهم سازمان تامین اجتماعی:

تمامی کارگران بازنشسته ای که تحت پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی قرار دارند می توانند با مراجعه به سایت کانون بارنشستگان تامین اجتماعی به آدرس kanoone-ali.ir از آخرین اخبار مهم مربوطه مطلع شوند

ورود به بخش پرسش و پاسخ و ارتباط با رئیس کانون عالی

یکی از امکانات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، امکان ارسال پرسش و دریافت پاسخ به صورت آنلاین می باشد. کلیه افرادی که به هر دلیلی در رابطه با حکم حقوقی، فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی و … ابهامی دارند، می توانند از بخش پرسش و پاسخ سایت، پرسش خود را در سایت ثبت کنند. تمامی پرسش ها و پیام های ارسال شده در سایت، به صورت دسته بندی شده به رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور ارجاع خواهد شد.

افراد با شرایطی که در ادامه شرح داده خواهد شد در صورت ارائه درخواست ضمن دریافت وام ضروری از لیست منتخب حذف خواهند شد:

  • وارثی (پسر) که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیران خارج می شود.
  • متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنها صدور نشده باشد.
  • کسانی که فرم رضایت نامه وراث آنها در سامانه رد شده باشد.
  • بازنشستگانی که یک سال کمتر از صدورتاییدیه بازنشستگی آنها گذشته باشد.

ورود به سامانه کانون های استان

یکی از امکانات سامانه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، امکان دسترسی از سامانه اصلی به سامانه های متعلق به شهر های دیگر می باشد. برای مثال اگر فردی بخواهد به سامانه کانون بازنشستگان تبریز دسترسی پیدا کند می تواند به سامانه کانون بانشستگان تهران وارد شده و با فشردن گزینه سامانه کانون های استان و یا کانون ها به استان مورد نظر خود وارد شود.

مشاهده مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه تکمیلی بازنشستگان

بازنشستگان تحت پوشش بیمه تامین احتماعی، اگر که قصد مراجعه به مراکز درمانی را دارند، در صورتی که از  مراکز درمانی طرف قرار داد بیمه تکمیلی خود مطلع نیستند، می توانند از طریق ورود به سامانه کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و سپس فشردن گزینه مراکز درمانی و بیمارستان های طرف قرارداد از فهرست مزاکز مراکز مربوطه اطلاع یابند.

دسترسی به سامانه دریافت فیش و حکم حقوقی بازنشستگان

تمامی افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می توانند، از طریق ورود به سایت کانون بیمه مربوطه، سپس با انتخاب گزینه سامانه فیش و احکام مستمری از آخرین وضعیت فیش حقوقی خود آکاهی یابند.

در نهایت این دو سامانه ضمن ارائه خدمات و امکانات لازم به بازنشستگان تحت پوشش خود، به گونه ای شرایط راحتی برای انجام امور مزبور را فراهم می سازند.

سوالات متداول

1- نحوه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ به چه صورت انجام می شود؟

برای ثبت نام وام بازتشستگان تامین اجتماعی می بایست به سایت vaam.katba.ir مراجعه کنند و فرم تکمیل اطلاعات را پر کنند.

2- زمان ثبت نام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ چگونه اعلام می گردد؟

رمان ثبت نام تسهیلات وام تامین اجتماعی از طریق سامانه ثبت نام تسهیلات ضروری، اعلام می گردد.

3- آیا خدماتی که سامانه کانون بازنشستگان تامین تاجتماعی ارائه می دهد، مختص بازنشستگان تحت پوشش این سازمان می باشد؟

بله، تمامی خدمات مزبور برای بازنشستگان بیمه تکمیلی تامین اجتماعی که در مقاله ذکر شد، قرار داده شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره