خانه وام ها وام فرزندآوری ۱۴۰۲

وام فرزندآوری ۱۴۰۲

شرایط دریافت وام فرزند آوری 1402
وام فرزندآوری ۱۴۰۲

در سال های اخیر به علت بالا رفتن قیمت کالاها و اقلام مصرفی خانوار، خانواده ها تمایل کمی نسبت به داشتن فرزند از خود نشان می دهند، چرا که تأمین مخارج اولاد برای برخی از والدین امکان پذیر نیست. از این رو دولت برای مساعدت والدین و تشویق ایشان به فرزند آوری، وامی را جهت این امر تعیین نموده است که میزان آن به ازای هر فرزند افزایش می یابد. لذا افرادی که از شرایط لازم برخوردارند می بایست پس از فراهم نمودن مدارک خواسته شده به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت نمایند.

✅ لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام وام فرزندآوری

وام فرزند آوری 1401

نام نویسی، پیگیری و مشاهده وضعیت تسهیلات فرزند آوری ۱۴۰۲ به صورت آنلاین و از طریق سایت ثبت نام وام فرزند آوری به نشانی ve.cbi.ir انجام می پذیرد.

وام فرزندآوری در نگاه کلی 

با توجه به بالا رفتن هزینه های کودکان همچون درمان، پوشاک و خوراک تعداد متقاضیان تسهیلات فرزند آوری نیز رو به افزایش است. وام فرزند آوری بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط دولت ایجاد گردید و علاقه مندان می توانند برای دریافت آن به صورت اینترنتی و از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری اقدام نمایند. این تسهیلات به دلیل این که حائز شرایط مناسب و مطلوبی می باشد، مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

این تسهیلات همچون دیگر وام ها تنها به افرادی که از شرایط آن برخوردار هستند، تعلق گرفته و جهت دریافت آن ضروریست تا فرد متقاضی ضامن معتبری به بانک عامل معرفی نماید. ذکر این نکته نیز لازم است که میزان این وام با توجه به ترتیب فرزندان متفاوت می باشد.

چه کسانی می توانند وام فرزند آوری 1402 را دریافت کنند؟

والدینی که فرزند یا فرزندان آن ها از تاریخ 1 فروردین ماه 1400 متولد شده اند، بر اساس این که کودک متولد شده چندمین فرزند خانواده است، می توانند جهت کسب این وام فرزند آوری ۱۴۰۲ اقدام کنند. البته این تسهیلات به متقاضیانی تعلق می گیرد که نرخ باروری شهرستان زادگاه پدری یا خود نوزاد بیشتر از دو و نیم درصد نباشد.

مبلغ وام فرزند آوری ۱۴۰۲ و بازپرداخت آن

وام فرزند آوری 1402 برای افرادی که از بعد از تاریخ اولین روز فروردین ماه 1400 صاحب اولاد شده اند، قابل دریافت است و والدینی که این تسهیلات را کسب می کنند ملزم به پرداخت اقساط آن می باشند. چنانچه پیشتر نیز عنوان شد، مقدار این وام و بازپرداخت آن با توجه به این که این کودک فرزند چندم خانواده است، متغیر بوده و به شرح زیر می باشد.

میزان وام فرزند آوری و بازپرداخت آن در سال ۱۴۰۲
نوع واممبلغ در نظر گرفته شدهبازپرداخت
وام فرزند اول30 میلیون تومان36 ماهه
وام فرزند دوم60 میلیون تومان48 ماهه
وام فرزند سوم90 میلیون تومان60 ماهه
وام فرزند چهارم120 میلیون تومان72 ماهه
وام فرزند پنجم و بیشتر150 میلیون تومان84 ماهه
وام فرزندان دو قلوبرحسب ترتیب تولد به هر کدام از کودکان وام جداگانه تعلق می گیرد.طبق ترتیب تولد و نوع وام تعیین می گردد.

مبلغ اقساط وام فرزند آوری 1402

برای تمامی متقاضیان وام فرزند آوری ۱۴۰۲ دوره تنفس 6 ماهه در نظر گرفته شده است و پس از آن مبلغی که در هر نوبت دریافت کنندگان ملزم به پرداخت آن می باشند عبارت است از:

  • قسط وام فرزند اول: ماهانه حدود 800 هزار تومان
  • قسط وام فرزند دوم: ماهانه حدود یک میلیون و 300 هزار تومان
  • قسط وام فرزند سوم: ماهانه حدود 1 میلیون و 600 هزار تومان
  • قسط وام فرزند چهارم: ماهانه حدود 1 میلیون و 800 هزار تومان
  • قسط وام فرزند پنجم به بعد: ماهانه حدود 2 میلیون تومان

بانک های ارائه دهنده وام فرزند آوری ۱۴۰۲

کسانی که تصمیم دارند وام فرزند آوری 1402 را دریافت کنند، می بایست پس از ثبت نام در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری منتظر پذیرش درخواست خود توسط یکی از بانک های کشور باشند. پس از طی مدت زمانی، کد رهگیری توسط شعبه انتخاب شده به صورت پیامکی به شخص متقاضی ارسال شده و 12 روز کاری به او مهلت داده می شود تا به بانک مراجعه نماید.

لازم به ذکر است در زمان ثبت نام می توانید بانک مورد نظر خود برای دریافت وام را از میان گزینه های پیشنهادی انتخاب نمایید. بانک های موجود در لیست شامل تعدادی از بانک های خصوصی و دولتی همچون صادرات، ملی و مهر ایرانیان می باشد. بر اساس تازه ترین اخبار منتشر شده بانک صادرات در اعطای این تسهیلات نسبت به سایر بانک ها از سرعت عمل بالاتری برخوردار بوده است.

مدت زمان انتظار جهت اخذ وام

بانک مرکزی اعلام داشته است که پس از زمان ارائه تمامی مدارک مورد نیاز به بانک، حداکثر 10 روز کاری زمان می برد تا وام به حساب دریافت کننده واریز گردد.

شرایط لازم جهت دریافت وام فرزند آوری 1402

والدینی که قصد دارند تسهیلات فرزند آوری در سال ۱۴۰۲ را اخذ نمایند باید شرایطی که بانک مرکزی برای این وام قید کرده است را داشته باشند. شرایط وام فرزند آوری ۱۴۰۲ به شرح زیر است.

شرایط لازم جهت دریافت وام فرزند آوری 1402
داشتن تابعیت کشور ایران
معرفی ضامن معتبر
ارائه سفته
تاریخ تولد فرزند پس از اول فروردین 1400
عدم نیاز به سپرده گذاری در بانک
شروع پرداخت اقساط 6 ماه پس از دریافت وام
امکان اخذ تسهیلات حداکثر تا 2 سال بعد از تولد فرزند
اختصاص داده شدن تنها یک وام برای هر کودک
کمتر از دو و نیم درصد بودن نرخ باروری محل زادگاه پدر یا فرزند
کارمزد 4 درصد سالیانه

نکته 1: بر اساس اظهارات بانک مرکزی، قید داشتن کارت پایان خدمت آقایان کنار گذاشته شد.

نکته 2: بانوانی که همسر خود را از دست داده و یا این که از او متارکه نموده اند، مشروط بر این که حضانت فرزند را دارا باشند می توانند برای اخذ وام فرزند آوری 1402 نام نویسی نمایند.

نکته 3: در صورتی که فرزند بعدی شما در طول پرداخت اقساط به دنیا بیاید، می توانید وام مربوط به آن را نیز دریافت نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست وام فرزند آوری ۱۴۰۲

جهت کسب وام فرزند آوری 1402 لازم است تا در دو نوبت شخص متقاضی اطلاعات و مدارک مورد نیاز خود را ارائه نماید. ابتدا در مرحله ثبت درخواست در سایت نام نویسی وام فرزند آوری، ضروری است تا برخی اطلاعات در سامانه درج شوند و سپس در هنگام مراجعه به بانک ارائه دهنده نیز سایر مدارک اخذ خواهند شد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اینترنتی

  • اطلاعات شناسنامه و کارت ملی والدین
  • مشخصات و اطلاعات شناسنامه فرزند
  • کد پستی و آدرس محل سکونت

مدارک مورد نیاز جهت ارائه به بانک

  • اصل و کپی شناسنامه پدر و فرزند
  • اصل و کپی کارت ملی پدر
  • فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه کودک
  • کد ده رقمی ثبت نام در سامانه
  • کد پستی و نشانی دقیق محل سکونت
  • کپی از شناسنامه و کارت ملی ضامن
  • یک فقره سفته

تذکر: ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که متقاضیان می بایست تا 45 روز کاری مدارک خود را کامل کنند تا روند اخذ وام لغو نگردد.

مراحل ثبت نام و درخواست وام در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری

علاقه مندان ثبت نام این تسهیلات، می بایست به سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir مراجعه نموده و سپس طبق راهنمای تصویری زیر درخواست خود را ارسال کنند.

  • مراجعه به سامانه وام فرزندآوری به آدرس ve.cbi.ir و انتخاب “گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند”مرحله اول ثبت نام وام فرزند آوری
  • کلیک بر روی “ثبت نام جدید”مرحله دوم ثبت نام وام فرزند آوری
  • تکمیل مشخصات خواسته شده و سپس انتخاب دکمه “ادامه”مرحله سوم دریافت وام فرزند آوری
  • دریافت کد رهگیری ده رقمی ارسال شده از سامانه تسهیلات قرض الحسنه

نکته: در نهایت، کد رهگیری 10 رقمی در صفحه نمایش سامانه ارائه داده می شود و یا به شماره همراه سرپرست کودک پیامک می گردد. ارائه این کد در هنگام اخذ وام ضروریست لذا متقاضیان می بایست حتماً آن را یادداشت و یا ذخیره کنند.

نحوه بازیابی کد رهگیری

چنانچه پیشتر نیز عنوان شد، همراه داشتن و ارائه کد رهگیری در تمامی مراحل کسب وام الزامی می باشد؛ اما امکان آن فراهم شده است تا در صورت فراموشی کد رهگیری، فرد اخذ کننده وام قادر به بازیابی آن باشد. راهنمای تصویری زیر برای این موضوع مفید واقع خواهد شد.

  • ورود به سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند از طریق مراحل ذکر شده و سپس انتخاب آیکن “بازیابی و چاپ کد رهگیری”مرحله 1 نحوه بازیابی کد رهگیری
  • ثبت اطلاعات خواسته شده و سپس برگزیدن دکمه “مشاهده و چاپ کد رهگیری”مرحله 2 نحوه بازیابی کد رهگیری

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام وام فرزند آوری 1402

گاهی اوقات شخص متقاضی وام فرزند آوری ۱۴۰۲ ، فرم نام نویسی خود را در سایت ve.cbi.ir تکمیل کرده و کد رهگیری را دریافت کرده است اما به دلایلی چون غلط یا ناقص پر کردن اطلاعات و یا مشخصات فردی و یا حتی طلاق، نیازمند ویرایش اطلاعات خود می باشد. در چنین وضعیتی این فرد می تواند مانند مرحله اول نام نویسی وارد سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند شده و سپس به ترتیب زیر عمل نماید.

  • انتخاب گزینه “ویرایش ثبت نام قبلی”مرحله 1 نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام وام فرزند آوری
  • کامل نمودن فرم ویرایش اطلاعات ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند و سپس کلیک بر روی “ادامه”مرحله 2 نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام وام فرزند آوری

طریقه پیگیری وضعیت وام فرزند آوری ۱۴۰۲

دریافت کنندگان تسهیلات فرزند آوری توسط سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری می توانند از آخرین وضعیت وام خود مطلع گردند. همچون مراحل گذشته ابتدا باید به سایت ذکر شده مراجعه کرده و بر روی آیکن “سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند” کلیک نمایند. پس از آن می توانند طبق گام هایی که در ادامه مطلب شرح داده شده است عمل کنند.

  • انتخاب گزینه “مشاهده وضعیت”مرحله اول طریقه پیگیری وضعیت وام فرزند آوری
  • درج اطلاعات خواسته شده و سپس کلیک بر روی “مشاهده وضعیت”مرحله دوم طریقه پیگیری وضعیت وام فرزند آوری

حذف ثبت نام وام فرزند آوری 1402

چنانچه به هر دلیلی افرادی که برای این تسهیلات نام نویسی کرده اند تمایل به لغو درخواست خود داشته باشند می بایست همچون فرآیند زیر اقدام کنند.

تذکر: شایان ذکر است که در صورت استفاده از این امکان، اطلاعات قابل بازیابی نخواهند بود.

  • کلیک بر روی آیکن “حذف ثبت نام”مرحله 1 حذف ثبت نام وام فرزند آوری
  • تایپ مشخصات فردی و سپس انتخاب “ادامه”مرحله 2 حذف ثبت نام وام فرزند آوری

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان نسبت به دریافت وام فرزند آوری ۱۴۰۲ اقدام نمود؟

متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط این وام و با مراجعه به سامانه تسهیلات فرزند آوری به صورتی که در این مطلب عنوان شد می توانند این وام را دریافت نمایند.

2- میزان وام فرزند آوری ۱۴۰۲ چقدر است؟

مقدار این وام بر اساس ترتیب فرزندان محاسبه می گردد که به ترتیب شامل 30، 60، 90، 120 و 150 میلیون تومان می باشد.

3- نحوه پیگیری وام فرزند آوری ۱۴۰۲ چگونه است؟

جهت انجام این امر می بایست به سایت ve.cbi.ir مراجعه و طبق راهنمای ذکر شده در این مقاله اقدام نمود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره