خانه کنکور پاسخنامه کنکور دی ماه 1401

پاسخنامه کنکور دی ماه 1401

زمان انتشار پاسخنامه کنکور دی 1401
پاسخنامه کنکور دی ماه 1401

بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری از لحظه اتمام آزمون و تحویل پاسخ برگ های امتحانی خود در فکر نتیجه این رقابت بزرگ بوده و بی صبرانه منتظر دریافت پاسخنامه منتشر شده از سوی سازمان سنجش می باشند تا بتوانند با مقایسه جواب ها با کلید آزمون، رتبه قبولی حدودی خود را تخمین زده و کمی از نگرانی هایشان بکاهند. همچنین با توجه به تغییرات کنکور 1402 که از جمله آن ها می توان به برگزاری در دو نوبت دی و تیرماه، حذف دروس عمومی، افزایش تعداد دفترچه ها و … اشاره کرد، کنکور دی ماه 1401 که اولین نوبت از اجرای این تحولات می باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شاهد این خواهیم بود که سوالات و پاسخنامه ها نیز براساس این تغییرات در نوبت منتشر شوند.

در صورت وجود مشکل در سوالات کنکور دی 1401، پس از انتشار کلید اولیه که 24 تا 72 ساعت پس از آزمون خواهد بود، امکان ثبت اعتراض از طریق سایت سازمان سنجش وجود دارد.

تغییرات دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور دی ماه 1401

سال 1401-1402 سال ایجاد تغییرات اساسی در کنکور سراسری است و طبق اخبار اعلام شده این آزمون بزرگ قرار است در دو نوبت دی ماه 1401 و تیرماه 1402 برگزار گردد. علاوه بر این با حذف دروس عمومی و تاثیر 40 درصدی و قطعی سوابق تحصیلی، تمرکز بر روی دروس اختصاصی بیشتر شده و دفترچه سوالات کنکور سراسری تماما از مباحث تخصصی خواهد بود. از دیگر موارد مهمی که داوطلبان باید آگاهی داشته باشند افزایش تعداد سوالات برخی از درس ها و تغییر در بودجه بندی سوالات کنکور 1402 می باشد.

از مهمترین تغییرات کنکور 1402 اعتبار 2ساله نتایج آن می باشد که به معنی این است داوطلبان می توانند بدون شرکت هر ساله در کنکور از نتیجه یک آزمون تا دو سال استفاده نمایند.

زمان انتشار پاسخنامه کنکور دی ماه 1401

طبق زمان بندی اعلام شده از سوی سازمان سنجش، زمان برگزاری کنکور دی ماه 1401 که اولین نوبت از کنکور 1402 می باشد، در 29 و 30 دی ماه 1401 بود. دفترچه سوالات این آزمون حدود 48 ساعت بعد در تاریخ 2 بهمن ماه و پاسخنامه و کلید نهایی سوالات آزمون نیز در تاریخ 5 بهمن ماه 1401 بر روی سایت قرار گرفت که داوطلبان نیز می توانند برای دریافت آن اقدام نمایند. همچنین در ادامه این مطلب لینک دانلود پی دی اف این دفترچه ها را قرار داده ایم.

دانلود دفترچه سوالات کنکور دی ماه 1401

به دلیل اینکه سوالات کنکور های سراسری جامع و استاندارد هستند، علاوه بر داوطلبانی که منتظر نتایج و رتبه قبولی خود می باشند، پشت کنکوری ها نیز از آن ها به عنوان یکی از منابع مهم آمادگی برای این آزمون بهره می برند. لذا انتشار دفترچه سوالات کنکور دی ماه 1401 نیز مانند سال های پیشین حائز اهمیت بوده و کمک شایانی به داوطلبان کنکور تیرماه خواهد نمود.

این سوالات به طور معمول 24 تا 72 ساعت پس از زمان برگزاری آزمون از سایت سازمان سنجش  قابل دانلود خواهد شد اما برای دسترسی آسان تر شما عزیزان دفترچه ها را به تفکیک گروه آزمایشی در جدول زیر قرار داده که می توانید آن ها را در قالب پی دی اف دریافت نمایید.

 سوالات کنکور علوم تجربی دی 1401
شماره دفترچهدفترچه اختصاصی
دفترچه شماره 1سوالات زیست شناسی
دفترچه شماره 2سوالات فیزیک و شیمی
دفترچه شماره 3سوالات ریاضی و زمین شناسی
دفترچه بهیاریسوالات بهیاری
سوالات کنکور ریاضی دی ماه 1401  
شماره دفترچهدانلود سوالات
دفترچه شماره 1سوالات ریاضی
دفترچه شماره 2سوالات فیزیک و شیمی
 سوالات کنکور علوم انسانی دی 1401
 دفترچه اختصاصی
دفترچه شماره 1

 سوالات ریاضی، زبان و ادبیات فارسی،

 علوم اجتماعی و روانشناسی

دفترچه شماره 2

زبان عربی، تاریخ، جغرافیا،

فلسفه و منطق و اقتصاد

دفترچه شماره 3

زبان عربی، تاریخ، جغرافیا،

فلسفه و منطق و اقتصاد

(ویژه دیپلمه های علوم و معارف)

سوالات کنکور سراسری زبان های خارجه دی 1401
دفترچه اختصاصی
سوالات زبان انگلیسی
سوالات (آلمانی ،فرانسه ،روسی،ایتالیایی)
سوالات کنکور هنر دی 1401
دفترچه اختصاصی

سوالات درک عمومی هنر، درک عمومی

ریاضی– فیزیک و خلاقیت

تصویری و تجسمی

دانلود پاسخنامه کنکور دی ماه 1401

پس از انتشار دفترچه سوالات، کلید اولیه و پاسخنامه آزمون تقریبا 72 ساعت پس از برگزاری آن منتشر خواهد شد که شامل جواب تشریحی نبوده و صرفا کلید نهایی سوالات است. همچنین توجه داشته باشید که از آن جایی که دفترچه سوالات در دسته های مختلف A و B و C توزیع می گردند، کلید نهایی دفترچه مورد نظر خود را به درستی دریافت نمایید. در ادامه در جدول زیر لینک دانلود پاسخنامه گروه های آزمایشی کنکور دی ماه 1401 در دسترس می باشد.

پاسخنامه سوالات کنکور دی 1401 – داخل کشور
پاسخنامه کنکور تجربیپاسخنامه کنکور هنر
پاسخنامه کنکور ریاضیپاسخنامه کنکور زبان های خارجی
پاسخنامه کنکور انسانی

اعتراض به کلید اولیه پاسخنامه کنکور دی 1401

پس از انتشار دفترچه و کلید اولیه در صورتی که داوطلبان متوجه وجود مشکل در سوالات شوند، پاسخ سوالی اشتباه یا خارج از منابع طراحی شده باشد، می توانند از امکان اعتراض به سوالات کنکور استفاده نموده و با مراجعه به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراض خود را ثبت نمایند. در صورتی که صحت اعتراضات وارده تایید شود، سوالات مشکل دار از کنکور حذف خواهند شد.

زمان ثبت اعتراض

دفترچه و کلید اولیه سوالات 24 تا 72 ساعت پس از برگزاری آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و معمولا به مدت 3 روز به داوطلبان فرصت داده می شود تا درخواست و اعتراض خود را ثبت نمایند. البته زمان دقیق آن برای کنکور دی ماه هنوز مشخص نیست. در صورت انتشار هر گونه خبر متن مقاله بروز شده و اطلاعات لازم در کانال تلگرام کنکور  ایران مشاوره قرار می گیرد.

نحوه ثبت اعتراض

  • پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش، مطابق تصویر بر روی “ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک نمایید.

  • فشردن گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” در صفحه باز شده در صورت داشتن اعتراض به سوالات.

 

  • در صورتی که پیش از این در سامانه ثبت نام نموده اید روی گزینه ” ورود به سیستم “ و در غیراینضورت “عضویت در سایت” کلیک کنید.

مرحله دوم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی 1401

  • در صورتی کلیک روی گزینه “عضویت در سامانه”، صفحه زیر نشان داده می شود که باید مشخصات خود را تکمیل نمایید و پس از فعالسازی تیک گزینه “تایید میکنم که توضیحات مندرج در بالای صفحه را خوانده ام و تمامی موارد خواسته شده را رعایت کرده ام و مسئولیت عدم رعایت موارد ذکر شده را می پذیرم”، کلید “تایید” را بفشارید.

مرحله سوم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی 1401

  • پس از ورود به این صفحه، گزینه “درخواست جدید” را انتخاب نمایید.

مرحله چهارم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی 1401

  • در گام بعدی “آزمون” و “سال” را مطابق با کنکور خود که کنکور سراسری دی 1401 می باشد انتخاب کرده و “جستجو” را بفشارید. در صورتی که در زمان مقرر وارد این سیستم شده و امکان اعتراض به کلید اولیه سوالات فراهم باشد، گزینه مربوط به آن را مشاهده می کنید.

مرحله پنجم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی

  • اگر گزینه مربوط به اعتراض کلید سوالات در صفحه قبل نبود، باید در بخش درخواست عمومی اعتراض خود را ثبت نمایید. برای این امر باید “نوع مشکل” و “عنوان” اعتراض خود را درج نموده و در کادر “پیام” درخواست خود را شرح دهید. سپس کد امنیتی را وارد نموده و بر روی “تایید” کلیک نمایید.

مرحله ششم اعتراض به کلید سوالات کنکور دی 1401

پس از ثبت اعتراض، برای پیگیری می توانید دوباره به سیستم وارد شده و نتیجه را مشاهده نمایید.

 

سوالات متداول

1- پاسخنامه کنکور دی ۱۴۰۱ چه زمانی منتشر می شود؟

این پاسخنامه برای گروه های آزمایشی مختلف در 5 بهمن ماه ۱۴۰۱ از سوی سازمان سنجش منتشر شد.

2- از چه طریق می توان پاسخنامه کنکور دی ماه ۱۴۰۱ را دریافت نمود؟

برای دریافت پاسخنامه کنکور دی ۱۴۰۱ می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموه و یا فایل مورد نظر را در مطلب فوق دانلود کنید.

3- آیا امکان ثبت اعتراض به سوالات کنکور دی ماه ۱۴۰۱ وجود دارد؟

بله، پس از انتشار کلید سوالات، داوطلبان می توانند در زمان اعلام شده از طریق سایت سنجش اعتراض خود را ثبت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور