خانه اخبار تحصیلی آزمون استخدامی کاهش 3 ماهه مدت زمان خدمت سربازی

کاهش 3 ماهه مدت زمان خدمت سربازی

کاهش 3 ماهه مدت زمان خدمت سربازی

با توجه به کاهش نیاز سرباز، میانگین مدت زمان خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی حداقل 3 ماه کاهش یافته و به 14 ماه خواهد رسید.

 

کاهش 3 ماهه مدت زمان خدمت سربازی

با توجه به گزارشات تهیه شده در جلسه علنی 8 بهمن ماه مجلس، برای رفع ابهامات از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی  بر اصلاح سربازی در برنامه هفتم تصمیماتی گرفته شده است.

به گفته مسئولین با کاهش نیاز به سرباز در کشور می توان میانگین دوره خدمت سربازی را کاهش داد که بر همین اساس به احتمال زیاد این دوره حداقل 3 ماه کاهش خواهد یافت و با احتساب دوره آموزشی به 14 ماه می رسد.

همچنین قرار است استفاده از سربازان در جایگاه های تخصصی نیز افزایش یافته و شرایطی برای معافیت سربازی تحصیلی دانشجویان مشغول به تحصیل درخارج از کشور نیز فراهم گردد.

ستاد کل نیروهای مسلح برنامه ای نیز جهت تعیین تکلیف مشمولان غیبت سربازی تدوین و به مجلس ارائه داده است که طبق آن مشمولانی دارای 35 سال سن و دو فرزند و بیشتر از سربازی معاف خواهند شد. این برنامه جهت حمایت از مشمولان سربازی که تشکیل خانواده داده اند وضع شده.

البته لازم به ذکر استکه در حال حاضر این تصمیمات در قالب حکم پیشنهادی در سامانه قانون گذاری مجلس شورای اسلامی بارگذاری شده تا پس از تصویب در صحن مجلس و تایید شورای نگهبان اجرایی شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی