خانه کنکور نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ | زمان مشاهده نتایج در sanjesh.org

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ | زمان مشاهده نتایج در sanjesh.org

نتایج کنکور ۱۴۰۲

مدتی پس از برگزاری کنکور، داوطلبانی که در این آزمون به رقابت پرداخته اند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش اقدام به دریافت نتایج کنکور اردیبهشت و تیر ماه خود نمایند. این نتایج وضعیت متقاضیان را برای انتخاب رشته مشخص می سازد هر چند که برای آزمون سال جاری، در فاصله تقریبا یک هفته از اعلام نمرات خام کنکور تیر، وضعیت متفاضیان جهت انتخاب رشته مشخص می شود. لذا داوطلبان می بایست، اقدامات بعدی جهت ورود به دانشگاه و آغاز تحصیلات خود در مقاطع کاردانی و کارشناسی را به انجام برسانند. با توجه به برگزاری کنکور ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیر ماه سال آینده، نتایج اولیه به صورت جداگانه منتشر می شود اما نتایج نهایی کنکور در یک بازه زمانی اعلام می گردد.

 

✅ لینک مستقیم مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری 1403 

(به محض اعلام نتایج لینک فوق فعال می گردد)

 

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ حاوی نتایج انتخاب رشته داوطلبان نیمه دوم شهریور ماه منتشر می شود.

مراحل اعلام نتایج کنکور 1403

با توجه به خبرهای موجود در زمینه اعلام نتایج کنکور سال جاری قرار بر این است که نتایج کنکور ۱۴۰۳ در دو مرحله به داوطلبان اعلام شود.

  • مرحله اول: نتایج آزمون اردیبهشت  ماه که در قالب کارنامه نمرات صادر شده کنکور اردیبهشت ماه است که فقط شامل خام داوطلب بوده که البته نمرات نیز بدون اعمال سوابق تحصیلی بوده که در نیمه دوم خرداد ماه 1403 منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است کارنامه مرحله اول فاقد رتبه بوده و صرفا نمره خام آزمون اردیبهشت ماه بوده که نمره کل سوابق تحصیلی را شامل نمی شود.
  • داوطلبانی که برای دو نوبت اردیبهشت و تیر در کنکور سراسری شرکت داشته و در دو گروه آزمایشی متفاوت آزمون داده اند لازم است تا موعد مقرر علاقه مندی خود را نسبت به اعمال سوابق تحصیلی بر نتیجه یکی از گروه های آزمایشی اعلام نمایند در غیر اینصورت آزمون تیر ماه ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
  • مرحله دوم: این مرحله که با عنوان اعلام نتایج نهایی از آن یاد می شود داوطلب یکی از آزمون های اردیبهشت یا تیر را برای اعمال سوابق تحصیلی انتخاب نموده و نتیجه خود را بر اساس آزمون مذکور دریافت می نمایند که طبق اخبار موجود قرار است این کارنامه با اعمال سوابق تحصیلی 50 درصد بر رشته های نظری و 28 درصد بر گروه های فنی حرفه ای و هنر در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
  • مرحله سوم: قرار بر این است که دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 در نیمه دوم مرداد ماه منتشر شود که در ادامه این روند شرایط انتخاب رشته نیمه دوم مرداد ماه برای داوطلبان مشخص می شود. نتایج انتخاب رشته نیمه دوم شهریور ماه منتشر می شود.
لازم به ذکر است سوابق برای آن دست از داوطلبانی که در هر دو نوبت در یک گروه ازمایشی شرکت داشته اند بر اساس تشخیص سازمان سنجش، در هر آزمون نمره بهتری کسب کرده باشند، اعمال می شود.

متقاضیانی که در دو رشته متفاوت در دو نوبت اردیبهشت و تیر در امتحان شرکت داشته باشند نیز بر اساس انتخاب خود فرد، سوابق تحصیلی در یکی از دو آزمون اعمال می شود. همچنین داوطلبان می توانند سوابق تحصیلی خود را در سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir مشاهده کنند.

زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳ –  نتایج اولیه کنکور

با اینکه کنکور 1403 در دو نوبت برگزار می شود، بنابراین با استناد به دفترچه ثبت نام کنکور، انتشار نتایج اولیه کسب شده هرکدام از آزمون های کتبی در بازه های زمانی مشخصی صورت می گیرد که شرکت کنندگان با توجه به این رتبه قبولی کنکور اقدام به انتخاب رشته می کند. داوطلبان کنکور تیر ماه می توانند از نیمه دوم مرداد ماه با مراجعه به سایت sanjesh.org نسبت به دریافت نتایج خود اقدام نمایند.

پس از انتخاب یکی از گروه های آزمایشی برای اعمال سوابق تحصیلی تا نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳، نتایج نهایی مرحله اول داوطلبان شامل کارنامه ای با قید رتبه و تراز، در نیمه دوم مرداد منتشر خواهد شد.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1403
مراحل نتیجهمندرجات کارنامهزمان
اعلام نتایج اولیه اردیبهشتکارنامه حاوی نمرات خام دروس اختصاصینیمه دوم خرداد ماه ۱۴۰۳
اعلام نتایج نهایی و انتخاب رشتهرتبه، تراز و وضعیت مجاز و غیر مجاز بودن انتخاب رشته داوطلبنیمه دوم مرداد ماه 1403
اعلام نتایج انتخاب رشتهشامل وضعیت قبولی دانشگاه، رشته پذیرفته شده و دوره پذیرفته شدهنیمه دوم شهریور ماه ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳ – نتایج نهایی

نتایج نهایی به منظور اعلام وضعیت پذیرش شرکت کنندگان در دانشگاه ها و نتایج انتخاب رشته آن ها می باشد. در ضمن متقاضیان لازم است بدانند که نتیجه پذیرش نهایی هر یک از داوطلبان صرفا در قالب یک کارنامه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مطابق آخرین اخبار زمان اعلام نتایج نهایی کنکور اردیبهشت ماه 1403 و تیر ماه ۱۴۰۳ نیمه دوم شهریور ماه و از طریق سامانه جامع آزمون های سراسری به نشانی my.sanjesh.org منتشر می شود . البته جزئیات در این زمینه در اطلاعیه سایت فوق الذکر منتشر می شود و به محض انتشار از طریق همین مقاله و پیج اینستاگرام کنکور نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج کنکور ۱۴۰۳

شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۳ می توانند در بازه زمانی اعلام شده به سایت سنجش مراجعه کرده و با استفاده از اطلاعات کاربری و با طی کردن مراحل موجود در راهنمای زیر به نتیجه نهایی آزمون خود دسترسی پیدا کنند. مراحل مشاهده نتایج نهایی کنکور نیز مانند مشاهده نتایج اولیه آن می باشد و تنها تفاوت آنها در لینک صفحه دوم سایت بوده که باید بر روی آن کلیک نمایند.

  • ابتدا به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org وارد شده و گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.
مرحله اول دریافت نتایج کنکور
مرحله اول دریافت نتایج کنکور
  • از قسمت اطلاعیه های آزمون سراسری گزینه “مشاهده و پرینت کارنامه اولیه آزمون سراسری 1403 ” را انتخاب کنید.
مرحله دوم دریافت نتایح کنکور
مرحله دوم دریافت نتایح کنکور
  • مجدد بر روی لینک فعال “مشاهده و پرینت کارنامه اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۳ (نوبت اول)” کلیک نمایید.
مرحله سوم دریافت نتیجه کنکور
مرحله سوم دریافت نتیجه کنکور
  • اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و در نهایت کلید “ورود” را بفشارید.
مرحله چهارم دریافت نتیجه کنکور
مرحله چهارم دریافت نتیجه کنکور
  •  بر روی آیکون “کارنامه اولیه” کلیک نمایید.
مرحله پنجم دریافت نتیجه کنکور
مرحله پنجم دریافت نتیجه کنکور
  • آیکون “نمایش کارنامه” را لمس کنید.
مرحله ششم دریافت نتایج کنکور
مرحله ششم دریافت نتایج کنکور
  • پس از ورود می توانید اطلاعات کارنامه خود را شامل درصد و نمره دروس اختصاصی همچنین نمره کل سابقه تحصیلی خود را مشاهده نمایید.
مرحله پنحم دریافت نتیجه کنکور
مرحله پنجم دریافت نتیجه کنکور
نکته 1: لازم به ذکر است که نحوه مشاهده نتایج اولیه نیز برای هر دو نوبت اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و تیر ماه 1403 به صورت یکسان و مطابق راهنمای فوق انجام می شود. تنها در مرحله دوم باید روی لینک مربوط به نوبت کنکور مورد نظر کلیک نمود؛ برای اینکار می توانید علاوه بر روش فوق از راه کوتاه تری استفاده کرد ه و از طریق سایت my.sanjesh.org نتایج آزمون خود را مشاهده نمایید.

نکته 2: داوطلبان می توانند پس از مشاهده نتایج نهایی خود نسبت به دریافت کارنامه سبز کنکور اقدام نمایند. به منظور اطلاع از نحوه دریافت و کاربرد این کارنامه می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

آشنایی با نفرات برتر کنکور ۱۴۰۲

دسترسی مجدد به اطلاعات مورد نیاز جهت مشاهده نتایج کنکور ۱۴۰۳

ممکن است عده ای از داوطلبان به هر دلیلی شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را در دسترس نداشته باشند و با توجه به آن که برای مشاهده نتایج کنکور به این اطلاعات نیاز خواهند داشت می توانند از طریق آیکون مربوطه یا ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام نمایید.

برای ثبت درخواست خود و اعتراض از طریق این بخش از سایت سازمان سنجش، ابتدا باید در سیستم پاسخگویی آن عضو شده و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور، تقاضای خود را ارسال کنند.

مرحله اول

  • وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از بخش چپ سایت، گزینه “پاسخگویی و ارتباط با سازمان” را انتخاب نمایید.

مرحله اول ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش

  • سپس گزینه “دریافت شماره پرونده و کد پیگیری” را انتخاب نمایید.

مرحله دوم ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش

مرحله دوم

  • در این مرحله، به صفحه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید، هدایت می شوید. در صورتی که قبلا در سایت عضویت داشته اید، بر روی عبارت “ورود به سیستم” کلیک کرده و درخواست خود را مطرح نمایید. در صورت عدم عضویت می بایست در سایت ثبت نام کنید.

مرحله دوم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه به لینک “ارسال درخواست” به سایر اطلاعات و جواب سوالات خود دست یابند.

نحوه ثبت اعتراض به اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور این امکان را برای داوطلبان فراهم کرده تا بتوانند در صورت اعتراض به نتایج کنکور، درخواست بررسی مجدد نمره خود، اعمال سوابق تحصیلی و سهمیه و… را از طریق ثبت درخواست در سازمان سنجش به دو صورت زیر به انجام برسانند.

زمان ثبت اعتراض

داوطلبانی که پس از انتشار نتایج اولیه و نهایی کنکور به مندرجات کارنامه خود معترض اند، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت اعتراض و یا درخواست خود اقدام کنند.

همزمان با انتشار نتایج، لینک ثبت اعتراض نیز در سایت سازمان سنجش فعال می شود. داوطلبان برای اعتراض به نتایج اولیه شامل نمره خام و نمره سوابق تحصیلی در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش مهلت دارند (به محض مشخص شدن تاریخ اعتراض در همین سایت اطلاع رسانی می شود) تا ایراد موجود را به اطلاع سازمان سنجش برسانند که در ادامه به مراحل آن نیز اشاره کرده ایم.

روش اول ثبت اعتراض

  • پس از مراجعه به سایت sanjesh.org، بر روی لینک “پاسخگویی و ارتباط با سازمان” کلیک کنید.

مرحله اول ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش

  • سپس گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” را انتخاب نمایید.

مرحله دوم ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش

  • در این روش پس از ورود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور و طی نمودن مراحل عضویت و یا ورود به سامانه نوع آزمون خود را نیز مشخص کنید.

مرحله سوم ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش

  • به صفحه اصلی بازگشته و گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب کرده و بر روی قسمت “درخواست جدید” کلیک نمایید.

مرحله پنجم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • سپس در این مرحله نوع آزمون خود را که کنکور سراسری می باشد و سال مربوطه را انتخاب کنید.

مرحله ششم ثبت درخواست از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش

  • اکنون نوع اعتراض و دلایل مستدل خود را ذکر نموده و پس از آن بر روی کلید “تایید” کلیک کنید.

مرحله هفتم ثبت اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور

روش دوم ثبت اعتراض

 به سامانه darkhast.sanjesh.org که به منظور رسیدگی به درخواست های داوطلبان طراحی شده است، مراجعه نموده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. سپس کد ارسال شده به شماره همراه خود را در کادر مشخص شده وارد نموده و در ادامه، تصویر مربوط به درخواست خود را در سامانه بارگذاری نمایید. نتایج اعتراضات و درخواست های شما از طریق آدرس اینترنتی rahgiri.sanjesh.org قابل مشاهده و پیگیری خواهد بود.

نحوه تخمین رتبه کنکور با تراز در سال ۱۴۰۳

راهنمای پذیرفته شدگان کنکور سراسری 1403

حدودا یک ماه پس از برگزاری کنکور سراسری، نتایج اولیه منتشر می شود. با فاصله یک هفته بعد از انتشار کارنامه و رتبه، انتخاب رشته شروع شده و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته این فرآیند را به انجام می رسانند. حال زمان اعلام نتایج نهایی کنکور فرا می رسد. تمامی این مراحل باید توسط داوطلب طی شود تا به رشته و دانشگاه دلخواه خود راه یابند اما در طی این مسیر باید به نکاتی توجه نمایند که در ادامه متن، ذکر شده اند.

پذیرفته شدگان نتایج اولیه

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور که نمرات خام دروس اختصاصی داوطلبان به علاوه نمره کل سوابق تحصیلی اعلام شد داوطلبان به سه دسته تقسیم می شوند که برای اعمال سوابق تحصیلی در رتبه شان باید اقدامات متفاوتی را انجام دهند.

  • افرادی که فقط در آزمون یکی از دو نوبت اردیبهشت یا تیر شرکت داشته اند که بدهی ات سوابلق تحصیلی این افراد در همان آزمون اعمال خواهد شد.
  • داوطلبانی که در هر دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه شرکت داشته و هر دو آزمون مربوط به یک گروه آزمایشی بوده است؛ سوابق تحصیلی این دست از متقاضیان با اراده سازمان سنجش بر آزمونی تاثیر گذار خواهد بود که داوطلب در آن عملکرد بهتری داشته است.
  • متقاضیانی که در هر دو نوبت اردیبهشت و تیر و در دو گروه آزمایشی متفاوت شرکت کرده اند باید تا مرداد ماه یکی از این دو گروه آزمایشی را برای اعمال سوابق تحصیلی خود انتخاب نمایند.

پذیرفته شدگان نتایج نهایی

  • پس از اینکه قبولی داوطلب در آزمون کتبی قطعی و طبق نتایج مجاز به انتخاب رشته شد باید طبق زمان بندی اعلام شده انتخاب رشته خود را انجام دهد.
  • برای انتخاب رشته لازم است متقاضی رشته های مورد علاقه خود را از بین لیست رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ تا سقف 100 کد رشته انتخاب نماید. برای سهولت در اولویت بندی می توانید رشته های مورد علاقه خود را د ر سه دسته بندی زیر قرار دهید:
  1. رشته های خوشبینانه
  2. رشته های واقع بینانه
  3. رشته های بدبینانه

مطابق با آن چه که در مطلب مشاوره انتخاب رشته کنکور گفته شده، شانس قبولی در انتخاب های خوشبینانه بسیار پایین است اما در انتخاب های واقع بینانه که منطبق با رتبه و تراز داوطلب می باشند، شانس قبولی بالایی وجود دارد. انتخاب های بدبینانه در واقع برای محکم کاریست لذا داوطلبانی که به هر جهت قصد ماندن در پشت کنکور را ندارند، این انتخاب ها می تواند برای آن ها مفید باشد.

پذیرفته شدگان نهایی

نتایج نهایی همان نتایج انتخاب رشته کنکور است. افرادی که در زمان انتخاب رشته این فرآیند را به انجام رسانده اند، باید در نیمه دوم شهریور ماه 1403 منتظر اعلام نتایج نهایی باشند. پس از انتشار نتایج انتخاب رشته، پذیرفته شدگان باید به سایت دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنند و پیگیر اطلاعیه های آن باشند. چرا که دانشگاه ها برای ورودی های جدید خود دستورالعملی منتشر می کنند که در آن زمان مراجعه به دانشگاه برای ثبت نام حضوری، مدارک لازم، نحوه نام نویسی اینترنتی و… را به اطلاع دانشجویان جدید خود می رسانند.

نکات مهم ⭐
  • نتایج اولیه کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نیمه دوم خرداد ماه و تیر ماه 1403 در نیمه دوم مرداد ماه سال آینده از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.
  • رتبه و تراز داوطلبانی که در کنکور اردیبهشت ماه 1403 شرکت کرده اند، همزمان با نتایج اولیه کنکور تیر ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.
  • اعتراض به نتایج کنکور مطابق با زمان بندی اعلام شده توسط سایت سازمان سنجش امکان پذیر است.
  • برای دریافت نتایج اولیه که به صورت کارنامه است، به اطلاعاتی نظیر شماره داوطلبی، شماره شناسنامه یا شماره پرونده، کد پیگیری و یا شماره پرونده و سریال ثبت نام نیاز دارید.
  • در صوت فراموشی اطلاعات لازم برای دریافت نتایج کنکور سراسری، می توانید از طریق گزینه پاسخگویی و ارتباط با سازمان در سایت سازمان سنجش اقدام نمایید.
  • اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ برای هر دو نوبت اردیبهشت و تیر ماه نیمه دوم شهریور ماه می باشد.

 

سوالات متداول

1- نتایج نهایی کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می شود؟

نتایج نهایی کنکور نیمه دوم شهریور ماه به دست داوطلبان می رسد.

2- اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳ از چه طریقی به اطلاع داوطلبان می رسد؟

بدین منظور می بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و یا سایت my.sanjesh.org مراجعه نمایید.

3- آیا اعتراض به نتایج نهایی کنکور امکان پذیر است؟

بله، اطلاعات تکمیلی در این زمینه را می توانید از متن مقاله دریافت کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹۶۲ نظر
  1. جانا

    سلام جواب کنکور سراسری پیام نور ۱۴۰۲ کی میاد ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      به احتمال خیلی زیاد هفته جاری نتایج منتشر شود.

  2. سید عباس مهدوی

    زمان ثبت نام حضوری دانشگاه پیام نور شادگان چه تاریخی است؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، این مورد را از سایت دانشگاه پیگیری کنید.

  3. حدیثه

    سلام وقتتون بخیر.من میخوام مرخصی از دانشگاه بگیرم بشینم برای کنکور ۱۴۰۳ بخونم.اما ۲۳ سالمه.سنم مانعی نداره برای فرهنگیان؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود طبق آخرین دفترچه منتشر شده سن دانشگاه فرهنگیان حداکثر تا ۲۴ سال تمام بود ولیی ممکن است این شرایط سنی دچار تغییر شود.

  4. حدیثه

    سلام وقتتون بخیر.من دانشجو ترم ۷ کارشناسی روزانه هستم.۲۳ سالم هست
    میتونم برای کنکور ثبت نام کنم؟مث اینک شنیدم شرایط سنیش شده ۲۲ درسته?یا همون ۲۴ هست

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله در ترم ۷ میتوانید انصراف دهید و کنکور ثبت نام کنید.
      شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال است.

  5. Elina

    سلام وقت بخیر
    امکانش هست نتایج نهایی رو زودتر اعلام کنن مثلا هفته آخر شهریور ۲۸شهریور مثلا،مهر خیلی دیره اخه!کاش زودتر اعلام کنن

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      خیر احتمال این موضوع بسیار پایین می باشد.

  6. Elina

    سلام وقت بخیر
    امکانش هست نتایج نهایی رو زودتر اعلام کنن مثلا هفته آخر شهریور ۲۸شهریور مثلا،مهر خیلی دیره اخه!

    • ایران مشاوره

      با سلام،باید به خاطر داشته باشید که اطلاعیه برای انتشار نتایج زودتر از موعد تاکنون منتشر نشده است.

  7. Asma

    سلام و درود
    به ما از طرف مدرسه گفتم که نتایج نهایی امسال افتاده نیمه ی اول مهر توی مقاله نوشته شهریور بالاخره مهر یا شهریور؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ تا اوسط مهر ماه منتشر خواهد شد.

  8. sohayb

    سلام امکان داره رتبه همین سه شنبه دوشنبه (۲۵ام ۲۴ ام) این هفته بیاد الان من نفهمیدم تو همین هفته میاد یا هفته اینده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      تا پایان مرداد ماه کارنامه اصلی صادر می شود.

  9. Sara

    توی کنکور تیر شرکت کردم ولی هنوز نیومده که .. آیا کسی هست که مثل من براش جواب نیومده باشه؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، تا هفته ی آینده رتبه ها نیز اعلام خواهد شد.

  10. Sara

    چرا واسه من زده کارنامه ای برای شما صادر نشده است

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود در صورتی در کنکور تیر ماه در آزمون شرکت کرده باشید کارنامه برای شما صادر خواهد شد.

  11. sana

    سلام
    کارنامه تیر ماهو که مشاهده کردم، فقط نمره کل آزمون اختصاصی و نمره سابقه تحصیلی. در هیچ جا رتبه کشوری و یا رتبه در سهمیه و اینکه مجاز به انتخاب رشته هستیم یا نه قابل مشاهده نبود. میشه ی توضیحی درباره این فرمت جدیدی بدید و منو راهنمایی کنید؟
    ممنونم

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      طبق گفته سازمان سنجش کشور کارنامه ای شامل رتبه ها، تراز کل و وضعیت مجاز یا غیر مجاز بودن شما در هفته آینده منتشر خواهد شد.

  12. Shams

    سلام خسته نباشید
    نتایج اولیه کنکور فقط شامل کنکور دی ماه هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر نتایج اولیه ی کنکور تیر ماه در سایت سنجش منتشر شده است.

  13. اسحاق

    سلام خسته نباشید…
    داخل دفترچه راهنمای آزموم کاردانی به کارشناسی که از طرف سازمان سنجش منتشر شده،نوشته که رشته مکانیک خودرو آزمون نداره و ورویش با توجه به سوابق تحصیلی میباشد…
    خواستم مطمئن بشم که آزمون هست یا نه…
    بنده در حال حاضر دانشجوی کاردانی دانشگاه آزاد(ورودی بدون آزمون)هستم و میخواستم کارشناسیم دولتی باشه…

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      بله این مورد صخت دارد، تمامی رشته های فنی و مهندسی مقطع کارشناسی ناپیوسته بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی می باشد.

  14. اسحاق

    سلام خسته نباشید…
    داخل دفترچه راهنمای آزموم کاردانی به کارشناسی که از طرف سازمان سنجش منتشر شده،نوشته که رشته مکانیک خودرو آزمون نداره و ورویش با توجه به سوابق تحصیلی میباشد…
    خواستم مطمئن بشم که آزمون هست یا نه…
    بنده در حال حاضر دانشجوی کاردانی دانشگاه آزاد هستم و میخواستم کارشناسیم دولتی باشه…

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود بله، در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته مکانیک بر اساس سوابق تحصیلی می باشد.

  15. محمد مرادی

    سلام خسته نباشین می خواستم بدونم این نتیجه ی اولیه که در راه هست مربوط به هردو کنکور دی و تیره؟ و همراه بارتبه است ؟ در ضمن آیا سوابق تحصیلی هم اعمال میشه یا نه؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      طبق آخرین اخبار منتشر شده در ابتدا کارنامه آزمون تیر ماه و سپس کارنامه اولیه همراه با رتبه و تراز منتشر خواهد شد.
      کارنامه اولیه با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی منتشر می شود.

  16. علیرضا

    سلام من آموزشکده روزانه فنی و حرفه ای قبول شدم اگه ۱ ترم بخونم بعد انصراف بدم میتونم سال بعد (۱۴۰۱) در کنکور سراسری دوره های روزانه شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بله میتوانید و مشکلی ندارد.

  17. رها

    سلام اگر درسی مثل فیزیک را پایین زده باشیم ایا سوابق تحصیلی و نمره ۲۰برای درس فیزیک در امتحان نهایی تاثیری روی فیزیک خواهد داشت،باور کنین هرجا سوال کردم بی پاسخ موند ،لطفا شما جوابمو بدین،ممنونم از شما.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، برای دروس تخصصی و دروس عمومی تاثیر سوابق تحصیلی غیر قابل انکار است و این تاثیر قطعی و مستقل از کنکور است که در نتیجه انتخاب رشته شما اثر مستقیمی دارد.

    • رومینا

      سلام خسته نباشید هنوز نتایج نیومده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری تا پایان هفته اعلام می شود.

  18. بهاره

    باسلام. یه سوال دارم خیلی ممنون میشم اگه جواب بدین. اگه یه نفر امسال گیاه پزشکی آزاد قبول بشه و سال بعد کنکور ۱۴۰۱ بده و گیاه پزشکی روزانه قبول بشه، آیا امکانش هست توی دوره روزانه ( دانشگاه جدید) اون رشته رو ادامه بده؟؟ یعنی اینکه اون رشته رو از سال دوم ادامه بده نه اینکه دوباره از اول گیاه پزشکی رو توی روزانه شروع کنه؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شما در صورتی که در حین تحصیل کنکور داده و دانشگاه روزانه قبول شوید، ابتدا انصراف خود را از دانشگاه آزاد قطعی کرده سپس ریزنمرات را از دانشگاه آزاد دریافت کرده و در دانشگاه روزانه ای که قبول شدید، درس های پاس شده در دانشگاه قبلی را تطبیق میزنید.

  19. صبا

    سلام خسته نباشین
    من دندان آزاد خوراسگان رو آوردم و میدونم پزشکی هم میارم در کارنامه سبزم
    میخاستم ببینم میشه انتقالی گرفت از دانشگاه آزاد به دولتی یا خیر؟
    از آزاد دندان به دولتی پزشکی

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، اگر در کارنامه سبز پزشکی بیاورید بله میتوانید انتقالی بگیرید.

  20. Sahar

    سلام وقت بخیر،نتایج دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی کی اعلام میشود؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ودرود، نتایج انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد و دولتی در مقطع کارشناسی ارشد طبق آخرین اطلاعیه ها شهریور ماه منتشر خواهد شد.

  21. منصور

    با سلام من نمی تونم کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲رو بببینم دلیلش چیه

    • ایران مشاوره

      باسلام و درود، هنوز نتایج کنکور تیر ۱۴۰۲ منتشر نشده است.

  22. بنده خدا

    سلام کسی که سوابق تحصیلی نداره از بقیه عقب میفته اما اگه تو کنکور درصدای بالایی بزنه امیدی هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی را از دست میدهید و شانس شما تا حد زیادی پایین خواهد آمد.
      اما با تلاش و درصد های بالا در کنکور سراسری میتوانید این مورد را تا حد زیادی جبران کنید.

  23. زینب

    سلام دانشگاه پیام نور کرمان رشته روانشناسی بدون آزمون داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، دانشگاه ها، رشته ها و و ظرفیت ها برای هر نیمسال در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته های بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری مشخص خواهد شد.

  24. نگار

    سلام وقت بخیر ببخشید اطلاع ندارید از تاربخ اومدن نتایج کاردانی فنی و حرفه ای؟

  25. ملیکا

    سلام ببخشید نتایج اولیه کنکور سراسری تجربی سال ۱۴۰۱ کی اعلام میشه ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه دقیقی در این خصوص منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار، می توانید عضو کانال تلگرام تیزهوشان باشید.

  26. فاطمه

    سلام ببخشید نتایج اولیه کنکور سراسری انسانی نظام جدید سال ۱۴۰۱ کی اعلام میشود

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با آخرین اطلاعیه ها، نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ اعلام خواهد شد.

  27. الاله

    سلام ببخشید مشخص نشده نتایج دقیقا کی میاد؟ چون من میخوام برم مسافرت باید بدونم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه دقیقی در این خصوص منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار، می توانید عضو کانال تلگرام کنکور باشید.

  28. محیا

    سلام ببخشید نتایج نهایی کنکور کی میاد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با آخرین اطلاعیه ها، نتایج نهایی کنکور سراسری اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.

  29. آزیتا

    سلام نتایج انتخاب رشته غیر انتفاعی بدون آزمون کی میاد کی ثبت نام دانشگاها شروع میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مطابق با آخرین اطلاعیه های سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، نتایج نهایی پذیرش رشته های بدون آزمون، در دهه سوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

  30. ناشناس

    باسلام ایا جوابای کنکور شنبه میاد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر اطلاعیه دقیقی منتشر نشده است؛ شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی، از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

  31. آرین میرسلیم

    سلام من و داداشم ورودی ۹۹ در دانشگاه شبانه و پردیس هستیم میتونیم سال ۱۴۰۱ دوباره کنکور بدیم وا گر رشته بهنری قبول شدیم بعدش انصراف بدیم؟؟منظورم اینه تا نتایج نهایی صبر کنیم…برادرم فرهنگیان میخواد و من فیزیوتراپی برای این رشته ها میشه اگر قبول نشد تو مصاحبه یا منم رتبم نرسید بتونیم دانشگامونو ادامه بدیم؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در صورتی که دانشجو دوره های شهریه پرداز می باشید، می توانید پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، انصراف خود از دانشگاه را قطعی نمایید.

  32. مینو

    سلام با سهمیه ۲۵درصد
    درصد های
    ادبیات۳۰
    عربی ۳۳
    معارف ۲۸
    زبان ۱۰
    ریاضی فزیزیک زمین ۰
    زیست ۳۵
    شیمی ۳۰
    رتبم چند میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با سال ۱۳۹۸، حدود رتبه ی شما ۱۵۰۰۰_۲۰۰۰۰ می شود.

    • مم

      سلام امسال با چه رتبه ای میشه از رشته انسانی فرهنگیان مشهد قبول شد؟!
      بالا ترین رتبه ای که میشود قبول شود چه رقمی است؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، حداقل تراز تعیین شده برای دانمشگاه فرهنگیان تراز ۷۰۰۰ میباشد.
      حداقل رتبه با توجه به سطح علمی افراد شرکت کننده در هر سال تعیین میشود و قابل پیش بینی نیست.

  33. السا

    سلام خسته نباشید ببخشید در کنکور انسانی با درصد های زیر و میانگین درصد۲۰ میزان قبولی من در دانشگاه فرهنگیان رشته اموزش ابتدایی منطقه ۲ چقدر میباشد
    ادبیات ۴۰
    عربی ۳۳
    معارف ۳۶
    زبان ۲۴
    ریاضی ۰
    اقتصاد ۲۶
    ادبیات ۳۲
    عربی ۲۰
    تاریخ وجغرافیا ۴
    علوم اجتماعی ۲۰
    فلسفه منطق -۸
    روانشناسی ۵۱

    • ایران مشاوره

      با سلام، با توجه به درصدهای ذکر شده و کارنامه های قبولی سال ۱۳۹۸، شانس قبولی شما در دانشگاه فرهنگیان متوسط می باشد.

  34. س

    نتایج نیم سال دوم کی اعلام میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام. پس از اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته، نتایج هر دو نیمسال تا پایان مهر ماه ۹۹ اعلام خواهد شد.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره کنکور پیج کنکور