خانه انتخاب رشته کنکور راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

پس از برگزاری و اعلام نتایج کنکور، لازم است داوطلبان مجاز به انتخاب رشته اقدامات لازم را بدین منظور انجام دهند؛ اما متاسفانه هر ساله برخی از داوطلبان به دلیل عدم آگاهی از نحوه صحیح این فرآیند، دچار اشتباه در انتخاب رشته می شوند. همین امر آن ها را از راه یابی به دانشگاه و تحصیل در رشته مورد علاقه شان باز می دارد. در این مسیر و با توجه به تغییرات اعمال شده در آزمون سراسری سال جاری، مطالعه دفترچه و اطلاعیه های سایت سازمان سنجش و همچنین بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته کنکور می تواند مفید واقع گردد.

نرم افزار انتخاب رشته کنکور 1403

داوطلبان می توانند با بهره گیری از نرم افزار انتخاب رشته کنکور زیر و یا استفاده از لینک فعال انتخاب رشته آزمایشی در سایت sanjesh.org با استفاده از سریال انتخاب رشته مجازی سنجش، از شانس های احتمالی برای پذیرش خود در رشته ها و دانشگاه های مورد نظرشان آگاهی یافته و پس از آن با آرامش بیشتری به تکمیل فرم انتخاب رشته بپردازند. به همین منظور نرم افزار انتخاب رشته ایران مشاوره در ادامه قرار داده شده است.

تا کنون 14469529 نفر از این نرم افزار استفاده کرده اند

 

✅لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

(مهلت این فرآیند به اتمام رسیده است)

لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

 

✅ لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

صفر تا 100 انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

تغییرات انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ نسبت به سال‌های قبل

پیرو تغییرات گسترده ای که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، در کنکور سال 1402 اعمال شد، روند انتخاب رشته نیز دستخوش تغییرات قرار گرفت. چنین انتظار می‌رود که این تغییرات در مورد انتخاب رشته کنکور سال 1403 نیز صادق باشند. در ادامه به برخی از این تغییرات خواهیم پرداخت:

حذف زیرگروه ها

در سال های گذشته هر رشته زیر مجموعه یک زیر گروه بود و هر داوطلب یک رتبه برای هر زیر گروه داشت. اما با توجه به تغییرات کنکور 1402 زیر گروه ها حذف شدند و فقط یک رتبه برای همه رشته ها در کارنامه لحاظ خواهد شد.

سهمیه بهیاران

از سال ۱۴۰۲ تا 1406 به مدت 5 سال و به میزان حداکثر 5 درصد، ظرفیت رشته محل های دوره روزانه رشته های اتاق عمل و هوشبری به داوطلبان سهمیه بهیاران اختصاص داده شده است. همچنین می توانید اطلاعات بیشتر در خصوص میزان تاثیر سهمیه بهیاران در کنکور را می توانید در لینک مربوطه مطالعه نمایید.

تاثیر قطعی معدل

در سال های گذشته اعمال تاثیر معدل در کنکور به صورت مثبت بود. اما با اعمال تغییرات در کنکور ۱۴۰۲ روند تاثیر سوابق تحصیلی به صورت قطعی لحاظ خواهد شد. این قطعی بودن بدین معناست که سوابق تحصیلی تاثیر مثبت و یا منفی در رتبه قبولی کنکور را به همراه خواهد داشت.

حذف کارنامه سبز

داوطلبان باید انتخاب رشته خود را به طور دقیق انجام دهند زیرا دیگر کارنامه سبزی وجود ندارد که به واسطه آن بتوان تغییر رشته داد.

کاهش مدت زمان تعهد رشته های تعهدی پیراپزشکی

در کنکور سال 1402، مدت زمان خدمت رشته های پیراپزشکی تعهدی به 1.5 برابر کاهش یافت.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری نوبت اول یا نوبت دوم ۱۴۰۳ می‌بایست در زمان انتخاب رشته کنکور در صورتی که واجد شرایط انجام این فرآیند بوده و در کارنامه آن ها مجاز به انتخاب رشته درج شده باشد، نسبت به ثبت کد رشته های مورد علاقه خود در سامانه انتخاب رشته اقدام نمایند. یکی از تغییراتی که شامل حال این آزمون آن است که علی رغم برگزاری این آزمون در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیر ماه 1403، فرآیند انتخاب رشته صرفا یک بار انجام می پذیرد. به خاطر داشته باشید که انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان جدای از انتخاب رشته سراسری و در دی ماه است.

انتخاب رشته دانشگاه های سراسری

مطابق با دوره‌های قبلی کنکور که دفترچه انتخاب رشته یک یا دو روز قبل از شروع فرآیند انتخاب رشته در دسترس داوطلبان قرار می‌گرفت، چنین انتظار می‌رود که دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳در نیمه دوم مرداد ماه 1403 در دسترس داوطلبان قرار بگیرد. افرادی که مجاز به انتخاب رشته هستند، باید در این تاریخ به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. به محض انتشار اطلاعیه های جدید، اخبار آن در اسرع وقت از طریق کانال تلگرام کنکور اطلاع رسانی می گردد.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته و ادامه تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد را دارند می توانند در مهلتی که برای انتخاب رشته در نظر گرفته می‌شود، با مراجعه به مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.iau.ir فرآیند انتخاب رشته خود را (به جز رشه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) به اتمام برسانند. زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد به احتمال زیاد در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

لازم به ذکر است انتخاب رشته در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه ازاد از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شد که مهلت آن به اتمام رسیده است.

نحوه تخمین رتبه کنکور با تراز در سال ۱۴۰۲

راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سامانه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. در این قسمت برای سهولت داوطلبان در امر ثبت کد رشته محل های انتخابی، راهنمای تصویری مراجعه به سامانه انتخاب رشته را در این قسمت قرار داده ایم:

  • ورود به  سایت سنجش به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه “سراسری” از منو.

مرحله اول انتخاب رشته ۱۴۰۳

  • انتخاب گزینه “سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکور سراسری سال 1403”

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • کلیک  بر لینک “سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۳”

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • وارد کردن اطلاعات خواسته شده و کلیک بر گزینه “ورود”

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • گزینه “انتخاب رشته” را انتخاب کنید.

مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کرده و در نهایت کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله ششم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

نکته: در سال های گذشته، انتخاب رشته آزاد و سراسری به صورت جداگانه و در سایت های مرتبط به خود انجام می شدند، اما طبق تغییری که به وجود آمده است، انتخاب کدرشته های مربوط به رشته های پزشکی، دندان پزشکی، دامپزشکی و داروسازی در گروه آزمایشی علوم تجربی برای دانشگاه های آزاد در سایت انتخاب رشته دانشگاه های سراسری به نشانی sanjesh.org انجام می شود و دیگر ثبت این کد رشته ها در فرم انتخاب رشته سامانه سنجش پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد صورت نمی گیرد.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور بهترین راه برای آگاهی از لیست کد رشته محل های کنکور سراسری، ظرفیت پذیرش رشته ها و… می باشد. شما داوطلبان می بایست با استفاده از دفترچه راهنما انتخاب رشته کنکور به صورت اینترنتی اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته نمایید.

لازم به ذکر است که دفترچه انتخاب رشته سال ۱۴۰۳ به احتمال زیاد در نیمه دوم مرداد ماه 1403 منتشر خواهد شد و لینک موجود در جدول زیر فعال می شود. همچنین برای آشنایی بیشتر داوطلبان دفترچه های سال گذشته نیز در باکس های زیر قرار گرفته اند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

تاریخ انتشار :

(به زودی فعال می گردد)

دفترچه‌های انتخاب رشته 1403

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳

تاریخ انتشار :

(به زودی فعال می گردد)

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1403

تاریخ انتشار :

(به زودی فعال می گردد)

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۳

تاریخ انتشار :

(به زودی فعال می گردد)

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر و زبان 1403

تاریخ انتشار :

(به زودی فعال می گردد)

دانلود پیوست دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

تاریخ انتشار :

(به زودی فعال می گردد)

دانلود اصلاحیه سری اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

تاریخ انتشار :

(به زودی فعال می گردد)

دانلود اصلاحیه سری دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

تاریخ انتشار :

(به زودی فعال می گردد)

دفترچه‌های انتخاب رشته 1402

سهمیه های مختلف در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

هر کدام از سهمیه های آزادگان رزمندگان،خانواده های شهدا و مناطق محروم دارای یک سری از امتیازات در انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 هستند که به تفکیک هر یک از این موارد پرداخته ایم.

سهمیه مناطق محروم

حدود 40 درصد از ظرفیت های دانشگاه های روزانه به داوطبان دارای سهمیه مناطق در کنکور تعلق پیدا خواهد کرد که این دسته از مناطق عبارتند از ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان و هرمزگان.

سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا

به صورت کلی 25 درصد از ظرفیت پذیرش رشته محل های قید شده در دفترچه به این دسته از افراد تعلق پیدا می کند. همسر و فرزندان این افراد نیز شامل استفاده از این نوع سهمیه خواهند بود. نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره نمود این است که بایستی حداقل 70 درصد از نمره گزینه آزاد را در رشته مورد نظر کسب کرده باشند.

سهمیه بهیاری

یکی از سهمیه هایی که به گونه ای در انتخاب رشته داوطلبان موثر واقع می گردد، سهمیه بهیاری می باشد. تا سال 1395 افراد دارای این سهمیه می توانستند برای ورود به رشته پرستاری از این موقعیت استفاده نمایند اما پس از آن سهمیه بهیاری شامل سهمیه ورود به رشته های اتاق عمل و هوشبری نیز می شود.

تحلیل کارنامه کنکور 1403

برای یک انتخاب رشته درست و اصولی داوطلبان ابتدا بایستی از جزئیات کارنامه کنکور سراسری خود اطلاع داشته باشند و سپس برای انجام این فرآیند اقدام کنند. بنابراین در این قسمت از مقاله توضیحاتی در خصوص تحلیل کارنامه کنکور ارائه شده است.

در حالت کلی کارنامه کنکور سراسری را می توان به چند بخش تقسیم نمود از جمله این بخش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مشخصات و اطلاعات شخصی داوطلب: در این دسته از اطلاعات، داوطلب با توجه به بومی بودن و غیر بومی بودن می تواند شانس به سزایی در قبولی خود داشته باشد. توجه داشته باشید در صورتی که داوطلب رشته های بومی محل خود را برگزیند و در انتخاب های اولیه خود قرار دهد، 80 درصد شانس پذیرش آن نسبت به فرد غیر بومی بیشتر خواهد بود.
  • اطلاعات مربوط به گروه آزمایشی امتحانی: در این دسته از اطلاعات توجه داشته باشید که گروه آزمایشی مربوط به دروس شناور و غیر شناور معرفی خواهند شد.
  • وضعیت مجاز و غیر مجاز بودن در حوزه تحصیلی: افراد می بایست برای انتخاب رشته به اولویت قرار دادن کد رشته ها توجه کنند که کدام یک از دانشگاه ها مجاز به تحصیل شده است. برای مثال آیا در دانشگاه پیام نور و یا غیر انتفاعی و یا فرهنگیان می تواند کد مربوطه را انتخاب نماید یا خیر.
  • وضعیت رتبه و نمره کل نهایی داوطلب: مهم ترین بخش کارنامه کنکور سراسری قسمت تراز و رتبه می باشد که باید در اولویت انتخاب رشته قرار گیرد و با توجه به آن رشته مورد نظر انتخاب شود.
  • کد دسترسی به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد برای متقاضیان این رشته: سازمان سنجش درهنگام اعلام نتایج برای هر گروه آزمایشی یک رتبه و تراز تعیین می کند که این اطلاعات کمک بسیاری برای انتخاب رشته می کند.

دوره های روزانه و نوبت دوم چیست؟

بررسی دوره های آموزشی در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

با توجه به این که پذیرش در هر یک از دوره ها دارای شرایط خاصی می باشد، داوطلب بایستی با در نظر گرفتن جزئیات مربوطه جهت انتخاب رشته اقدام نماید. لذا به دلیل اهمیت بسیار، این بخش از مقاله به توضیح در این زمینه اختصاص پیدا کرده است.

بررسی دوره های مختلف جهت ورود به دانشگاه ها 
روزانهافرادی که قصد شرکت در دوره های روزانه را دارند می بایست به ازای تحصیل رایگان در این دانشگاه متعهد شوند که به مدت معین در کشور مشغول به کار شده

همچنین امکانات رفاهی چون خوابگاه های دانشجویی، وام دانشجویی و کار دانشجویی را دارا می باشند.

شبانهبه دانشجویان دوره های شبانه امکانات رفاهی و وام دانشجویی تعلق نمی گیرد. (البته وام شهریه را می توانند دریافت نمایند.)

به ازای هر ترم می بایست شهریه جداگانه بپردازند.

تعهد به کار ندارند چون بابت هر ترم شهریه می پردازند

اما در کنار دانشجو های روزانه به تحصیل پرداخته و از میزان بار علمی برابر می باشند.

پردیس خود گرداناین دسته از دانشگاه ها جزو مراکز آموزشی پر هزینه به شمار می آیند که دانشجو به ازای هر ترم بایستی مبلغی را پرداخت نماید.

خوابگاه و وام به این دسته از دانشجویان ارائه نمی شود و همانند دانشگاه های شبانه هستند.

از نظر علمی و مدرک تحصیلی با دانشجو های روزانه برابر می باشند.

آزادپذیرش در این دسته از دانشگاه ها در برخی از رشته ها با کنکور و در برخی دیگر بدون کنکور ارائه می گردد

همچنین لازم به ذکر است که میزان و اعتبار مدرک کمی پایین تر از روزانه می باشد.

برخی از وام های تحصیلی به این دسته از دانشجویان تعلق می گیرد.

مجازیاین دسته از دانشگاه ها برای افراد شاغل و کسانی که فرصت شرکت در کلاس ها را ندارند برگزار می گردد بدین صورت که این دسته از افراد می بایست برای هر ترم هزینه پرداخت نمایند.
پیام نوردر دانشگاه های پیام نور کلاس ها به صورت نیمه حضوری برگزار شده

لذا این دانشجویان شهریه پایین تری را می توانند نسبت به سایر دوره ها پرداخت می کنند.

امتحانات این دسته از دروس نیز به صورت تستی برگزار می گردد.

غیر انتفاعیدانشجویان این دوره از دانشگاه ها سطح و بار علمی پاییین تری نسبت به سایر دوره ها دارند.

همچنین ثبت نام در این دانشگاه ها به صورت با کنکور و یا بدون کنکور انجام می شود.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

داوطلبان در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ ، امکان انتخاب 150 کد رشته محل را دارند. بهتر است، پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور و آگاهی از تمامی موارد مربوط به انتخاب رشته و نحوه قبولی در رشته ها، ظرفیت ها کد رشته ها و… بدون در نظر گرفتن رتبه و تراز کنکور، رشته های مورد علاقه خود را جدا کنید و در دفترچه ای یادداشت نمایید.

سپس رشته های خود را به 3 دسته انتخاب های خوش بینانه، انتخاب های معقولانه و انتخاب های بدبینانه تقسیم بندی کنید. بعد از آن، 20 درصد از کل رشته ها را در لیست انتخاب های خوش بینانه قرار دهید و 50 درصد را در لیست انتخاب های معقولانه و 30 درصد هم در لیست انتخاب های بدبینانه قرار دهید. در نهایت پس از انجام انتخاب رشته، تغییرات و ویرایش انتخاب رشته کنکور خود را که مد نظر دارید، در انتخاب های خود اعمال کنید. همچنین داوطلبان می توانند از نرم افزار تخمین رتبه ایران مشاوره در این امر کمک بگیرند.


عوامل تاثیر گذار در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

عوامل متفاوتی در روند انتخاب رشته داوطلبان موثر است که آگاهی از این موارد امکان یک انتخاب رشته صحیح و اصولی را برای افراد به ارمغان خواهد آورد که در ادامه به توضیح مهم ترین آن ها می پردازیم.

علاقه

مهم ترین فاکتور در این مرحله در نظر گرفتن علاقه به رشته های انتخابی می باشد، چراکه قرار است، این مسیر آینده شغلی فرد را تعیین کرده و یا دست کم فرد چند سال از عمر خود را به تحصیل در این راه سپری نماید. پس وجود اشتیاق برای قدم گذاشتن و ادامه آن بسیار مهم خواهد بود.

آینده شغلی

هدف خیلی از افراد از تحصیل در دانشگاه، به دست آوردن فرصت شغلی مناسب می باشد. به همین دلیل این دسته از داوطلبان می بایست پیش از اقدام برای انتخاب رشته های مورد نظر خود، از بازار کار و میانگین درآمد فارغ التحصیلان آن رشته اطلاع کافی کسب کنند.

میزان شهریه

در صورتی که قصد انتخاب دانشگاه های شهریه پرداز را دارید، لازم است حتما از هزینه ای که باید در ابتدای هر ترم بپردازید، آگاه شده و به نسبت بودجه ای که برای تحصیل خود در نظر گرفته اید، به ادامه تحصیل در این قبیل دانشگاه ها اقدام کنید.

فاصله دانشگاه تا محل سکونت

انتخاب مکان هایی که فاصله زیادی از محل سکونت داوطلب داشته باشد، می تواند تاثیرات بسیاری در روند تحصیلی متقاضی داشته باشد، چرا که دوری از خانواده، پیدا کردن محل مناسب برای گذراندن این دوره و همچنین گذراندن این دوره در محیط خوابگاهی نیازمند تحمل شرایط روحی خاصی است که افراد باید قبل از انجام انتخاب رشته در این زمینه آگاهی های لازم را کسب نمایند.

سهمیه ها

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402، سهمیه ها می باشد و در خصوص سهمیه های کنکور برای داوطلبان سوالات مختلفی مطرح می شود. لازم است بدانید که این سهمیه برای تمام داوطلبان کنکور سراسری اعمال می شود و به هر کدام از داوطلبان یکی از سهمیه های منطقه 1، 2 یا 3 یا ایثارگری تعلق می گیرد. سهمیه منطقه 1 برای مناطقی که از لحاظ رفاهی در درجه بالاتری قرار دارد درنظر گرفته شده و سهمیه مناطق 2 و 3 هم به ترتیب برای مناطق با امکانات کمتر اعمال می شود. همچنین شرایط برای سهمیه 5 درصد ایثارگران نیز متفاوت می باشد.

 نکات طلایی انتخاب رشته کنکور 1403

ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

همانطور که می دانید تا حدودی می توان اطلاعات وارد شده مربوط به کنکور را در بازه زمانی انتخاب رشته ویرایش کرد که این موراد شامل:

  • ویرایش معدل
  • جا به جا کردن کد رشته
  • حذف کد رشته ها

در انتخاب و چینش کد رشته ها دقت کافی را داشته باشید چرا که پس از به اتمام رسیدن زمان انتخاب رشته کنکور دیگر نمی توان ویرایشی را اعمال نمود و پس از قبولی در رشته ای نیز نیم توان آن را تغییر داد.

سوالات متداول

1- انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می شود؟

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

2- آیا مهلت مجددی جهت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نظر گرفته می شود؟

به احتمال زیاد بله، در آخرین روز از مهلت انتخاب رشته این زمان معمولا برای مدت دو روز دیگر افزایش می یابد.

3- آیا انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری ۱۴۰۳ به صورت همزمان انجام می شود؟

خیر، آزمون دانشگاه آزاد و سراسری به صورت یک آزمون هماهنگ برگزار می شود، اما مراحل انجام انتخاب رشته آن ها به صورت جداگانه و در سامانه های مجزا صورت می گیرد به جز استثنائاتی که در انتهای بحث نحوه انتخاب رشته به آن اشاره شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید..



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹۶ نظر
  1. Mo

    سلام نتایج انتخاب رشته اواسط مهر میاد آیا برای اینکه افرادی مشمول سربازی هستند ولی انتخاب رشته کردند آیا باید دفترچه خدمت پست کنن

    • ایران مشاوره

      با سلام، توصیه می شود تمام تمهیدات لازم را انجام دهید تا وارد دوران غیبت از سربازی نشوید.

  2. N

    سلام
    من در رشته عکاسی دیجیتال در مدرسه‌ی کاردانش تحصیل کرده‌ام و الان میخوام برای رشته مراقبت پوست و مو در دانشگاه آزاد مشهد تحصیل کنم
    امکانش هست که منو بپذیرند بدون کنکور؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، رشته ی مراقبت پوست و مو در دانشگاه آزاد ارائه نمی شود.

  3. mary

    سلام
    اگه کنکور زبان انگلیسی شرکت کرده باشیم نمیتونیم رشته زبان فرانسه یا آلمانی دانشگاه ازاد رو انتخاب کنیم؟
    ممنون

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      خیر، متاسفانه این امکان برای شما وجود نخواهد داشت.

  4. اسماعیل میلان

    سلام وقت بخیر
    انتخاب رشته صرفا با سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ با نمرانی ک ترمیم زدیم انجام میشه یا نمرات قبلی؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، چنانچه نمرات شما قبل از فرآیند انتخاب رشته بر رویی سیستم ثبت شوند نمرات جدید برایتان لحاظ خواهد شد.

  5. کاربر سایت

    سلام وقت بخیر،ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه های آزاد و پردیس و پیام نور باهم بودند درسته؟؟یعنی شماره سریالی که خریداری کردیم هم برای سراسری بوده هم بقیه دانشگاه ها از جمله آزاد و …؟
    چون توی اطلاعیه ای که سایت زده ثبت نام این دانشگاه ها مربوط به مهلت مجدد برای ثبت نام ذکر شده!!و من که در مرحله اول ثبت نامم رو تموم کردم اصلا گزینه ای برای دانشگاه های آزاد و … نبود

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با صفحه ی شش، آخرین دفترچه ی ثبت نام کنکور سراسری مندرج در سایت سنجش، ثبت نام برای دانشگاه های سراسری، آزاد و پردیس با خرید یک سریال انجام می گیرد. شما می توانید برای رشته های پیام نور از مرحله ی دوم ثبت نام در ۱۵ فروردین اقدام کنید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره پیج کنکور