خانه پذیرش بدون کنکور آیا امکان تحصیل در رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی وجود دارد؟

آیا امکان تحصیل در رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی وجود دارد؟

 

تحصیل در رشته های پیراپزشکی در دانشگاه علمی کاربردی
آیا امکان تحصیل در رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی وجود دارد؟

رشته های پیراپزشکی رشته هایی هستند که همیشه مورد استقبال داوطلبان گروه آزمایشی تجربی بوده و بازار کار خوبی نیز دارند؛ البته همیشه سوالاتی درباره این رشته ها مطرح می شود که در این مقاله به بررسی برخی سوالات در این باره می پردازیم؛ در ابتدا پیش از هر توضیحی در خصوص این که آیا امکان تحصیل در رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی وجود دارد یا خیر، می خواهیم به طور خلاصه به معرفی سیستم آموزشی دانشگاه علمی کاربردی بپردازم.

آنچه که در رابطه با دانشگاه جامع علمی کاربردی لازم است بدانید، این است که این دانشگاه ها تحت نظارت وزارت علوم می باشند، بنابراین ابهامی در مورد میزان اعتبار مدرک این نوع دانشگاه نمی توان داشت؛ اما بنا بر مندرجات دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی، وزارت بهداشت هیچ گونه تعهدی نسبت به این مدرک ندارد. همچنین پذیرش داوطلبان در دو مقطع کاردانی (بدون آزمون براساس معدل دیپلم)، کارشناسی ناپیوسته (روش ترمی از طریق بدون آزمون براساس معدل کاردانی) انجام می گیرد.

دانشگاه علمی کاربردی، بر اساس ظرفیت پذیرش خود و در صورت نیاز در برخی از رشته های پیراپزشکی مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، دانشجو می پذیرد.

آیا امکان تحصیل در رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی 1402 وجود دارد؟

در سال های گذشته، شاهد پذیرش دانشجو در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه های علوم پزشکی بودیم که شرایط پذیرش داوطلبان صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گرفت؛ ضمن این که دانشگاه های علمی کاربردی هم در رشته هایی از جمله رشته اتاق عمل، تجهیزات پزشکی، کنترل و کیفیت دارو و رشته های دیگر رشته های این حوزه، اقدام به جذب دانشجو می نمایند.

شرایط پذیرش در موسسات علمی کاربردی نیز به صورت بدون آزمون و با شرط معدل می باشد. همچنین لیست رشته های پیراپزشکی که در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی، گاها به صورت بدون کنکور در این دانشگاه ارائه می شوند، به شرح زیر است.

رشته های بدون کنکور کاردانی پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

  • کاردانی فنی باغبانی – گیاهان دارویی و معطر
  • کاردانی حرفه ای خدمات سلامت – دارویاری
  • کاردانی حرفه ای بهداشتیاری دامپزشکی
  • کاردانی حرفه ای علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
  • کاردانی فنی صنایع غذایی – شیر و فراورده های لبنی

رشته های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی

  • کارشناسی حرفه ای پزشکیار ورزشی
  • کارشناسی حرفه ای مدیریت سلامت – خانواده و مراقبت زنان
  • مهندسی فناوری تجهیزات آزمایشگاه تشخیص پزشکی
  • کارشناسی حرفه ای مدیریت سلامت – خانواده و مشاور تغذیه مادر و کودک
  • مهندسی فناوری تجهیزات پزشکی – اتاق عمل
  • کارشناسی حرفه ای خدمات مدیریت پیشگیری و مراقبت بیماری ها
  • کارشناسی حرفه ای مدیریت سلامت – خانواده و مراقبت سالمندان

شرایط پذیرش در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور علمی کاربردی 1402

همان طور که می دانید و در دفترچه راهنمای مربوطه نیز درج شده است، شرایط ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی شامل شرایط عمومی و اختصاصی می باشد، اما داوطلبانی که قصد پذیرش بدون آزمون در رشته های پیراپزشکی این دانشگاه را دارند، می بایست واجد شرایط اختصاصی که از طریق دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی به اعلام می گردد باشند. بخشی از این شرایط با توجه به مندرجات دفترچه سال گذشته در ادامه مطلب آمده است و جزئیات مربوطه جدید در صورت انتشار راهنمای ثبت نام 1402 به اطلاع داوطلبان می رسد.

  • داوطلبان مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم یا دیپلم متوسطه 3 ساله نظری یا دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش، جهت ثبت نام در دوره کاردانی را دارا باشند.
  • یکی از شروط اساسی، بومی بودن داوطلب می باشد که متقاضیان نظام جدید می بایست دارای مدرک 2 سال آخر دبیرستان و پیش دانشگاهی، محل اخذ مدرک تحصیلی و داوطلبان نظام قدیم هم باید مدرک یکی از 3 سال آخر دبیرستان و یا هنرستان محلی که در آن بومی به حساب می آیند را داشته باشند.
  • امکان ثبت نام برای متقاضیان تحصیل مجدد شامل دانش آموختگان مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی، دکتری حرفه ای و همچنین دکترای تخصصی وجود ندارد ولی دانش آموختگان در صورت پرداخت شهریه مربوطه امکان شرکت در دوره را خواهند داشت.
  • لازم است که داوطلبان باید جهت پذیرش در این رشته ها، آمادگی لازم را برای مصاحبه بدست آورند.
  • داوطلبان پذیرفته شده باید تعهد خود را جهت پذیرفتن شرایط تعهد خدمت که 3 برابر مدت تحصیل آن ها می باشد را به دانشگاه محل قبولی خود ارائه دهند.
  • پس از پایان دوره تحصیلی مدرک اعطا شده به متقاضیان مستقیما از دانشکده علوم پزشکی صادر خواهد شد.
  • دانشجویان پس از پایان دوره تعهد خدمت امکان ادامه تحصیل را خواهند داشت.
  • عدم دارا بودن نقص عضو و تایید شدن از نظر سلامت روحی روانی توسط پزشک، از دیگر شرایط پذیرش است.

لازم به ذکر است که متقاضیان در مصاحبه پذیرش برای رشته های پیراپزشکی بدون کنکور می بایست، توضیحاتی در خصوص دلیل انتخاب رشته مورد نظر، میزان علاقه به رشته انتخابی، هدف از انتخاب شغل و… را به دانشگاه ارائه کنند و این موارد تنها چند مثال جزئی از جمله زمینه هایی است که توسط مصاحبه کنندگان مورد بررسی قرار می گیرد و باید برای موفقیت در این مرحله تسلط کامل را در این باره بدست آورند.

 

سوالات متداول

1- آیا امکان تحصیل در رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی ۱۴۰۲ وجود دارد؟

گاها این دانشگاه، بر اساس ظرفیت پذیرش خود، در صورت نیاز در برخی از رشته های پیراپزشکی دانشجو می پذیرد.

2- رشته های بدون کنکور مقطع کارشناسی ناپیوسته پیراپزشکی دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲، کدام است؟

از جمله این رشته ها اتاق عمل، پزشکیار ورزشی و... می باشد که شما می توانید با مراجعه به متن مقاله از لیست دقیق آن مطلع شوید.

3- شرط تعهد خدمت در رشته های بدون کنکور پیراپزشکی علمی کاربردی به چه معناست؟

پذیرفته شدگان می بایست پس از فارغ التحصیلی در رشته خود به مدت 3 برابر مدت زمان تحصیل خود و به ازای خدمات رایگانی که در دانشگاه دریافت نموده اند، در مناطق محروم خدمت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵۸ نظر
  1. دریا

    سلام ، من دیپلم تجربی دارم و معدلم ۱۸/۶۳ شد.. سال ۱۴۰۰ کنکور دادم ولی قبول نشدم … میشه بگین امکان قبول شدن در رشته پرستاری بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی رو دارم یا نه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام، رشته پرستاری در دانشگاه علمی کاربردی و به صورت بدون آزمون ارائه نمی شود؛ در صورتی که شما قصد تحصیل در این رشته را داشته باشید، می بایست در کنکور سراسری گروه آزمایشی تجربی شرکت کنید.

  2. بیگدلی

    سلام ،وقت بخیر …من ساکن اهوازم ولی رشته های تهران رو انتخاب کردم ،به نظرتون شانس قبولی دارم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود ، ملاک قبولی در انتخاب رشته به جز رشته های دارای سهمیه بومی وابسته به رتبه و تراز شما می باشد .

  3. افسون

    سلام وقت بخیر،من کاردانی کامپیوتر دارم از دانشگاه آزاد اهواز، میخواستم بدونم در حال حاضر رشته پرستاری میتونم شرکت کنم در دانشگاه علمی کاربردی

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، پذیرش رشته های پیراپزشکی (پرستاری، اتاق عمل و…) از طریق کنکور سراسری می باشد. پذیرش دانشگاه های علمی کاربردی، بر اساس سوابق تحصیلی می باشد.

  4. ارزو

    سلام من کارشناسی مهندسی علوم و صنایع غذایی دارم. شاخه کشاورزی. میخام کاردانی دامپزشکی بگیرم. دانشگاه علمی کاربردی نیشابور یا مشهد کاردانی دامپزشکی رو داره؟؟

  5. sara

    با سلام
    من فارغ التحصیل رشته تجربی هستم و درکنکور ۹۸ شرکت کردم آیا رشته پرستاری در دانشگاه علمی کاربردی با سوابق تحصیلی ارائه میشود؟

  6. sara

    سلام ،وقتتون بخیر من کنکور تجربی دادم و با سوابق تحصیلی همه رو مجاز شدم ولی بدون سوابق مجاز نشدم میخواستم بدونم ایا با سوابق پیراپزشکی رو در علمی کاربردی مجاز میشوم ؟

  7. کوروش

    سلام

    رشته فیزیوتراپی در دانشگاههایی غیر از سراسری، ارائه میشود؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های آزاد و دولتی و همچنین در واحد های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد ارائه می شود.

  8. afsane

    با سلام.
    من رشته مهندسی پزشکی میخوندم دانشگاه سراسری با مدرک کاردانی انصراف دادم .ایا میتونم ازمون کاردانی به کارشناسی رادیولوژی بدم.؟
    لطفا ثبت کنین

    • ایران مشاوره

      با سلام
      رشته رادیولوژی به صورت کارشناسی ناپیوسته ارائه نمی گردد و در صورن ارائه شدن نیز برای شرکت در این آزمون حتما می بایست مدرک کاردانی شما نیز این رشته باشد.

    • حسن

      سلام
      رشته پروتز دندان یاتکنسین دندان علمی کاربردی داره؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      خیر طبق دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی سال ۹۷ رشته پروتز دندان یا تکنسین سلامت دندان در این دانشگاه ارائه نمی گردد.

  9. روناک

    با سلام، من فوق دیپلم حقوق ثبتی از دانشگاه علمی کاربردی دارم میخواستم بدونم میتونم در آزمون کاردانی به کارشناسی دانشگاههای سراسری شرکت کنم در رشته حقوق ادامه تحصیل بدم و اینکه اگر در دانشگاه آزاد در همین رشته حقوق ادامه بدم میتونم مدرک کارشناسی رو از اونجا اخذ کنم آیا واحدهای پاس شده در مقطع کاردانی تطبیق داده میشوند؟
    باتشکر

    • ایران مشاوره

      باسلام
      بله شما می توانید در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته حقوق قضایی علوم ثبتی تحصیل نمایید. همچنین می توانید مدرک کاردانی خود را به عنوان مدرک معادل پیش دانشگاهی قرار داده و در کنکور سراسری شرکت کنید و یا بدون آزمون در دانشگاه آزاد ثبت نام نمایید. در زمینه تطبیق واحد،هر یک از واحدهای دانشگاهی متفاوت می باشند اما معمولا معدل بالا و دانشگاهی که داوطلبان از آن فارغ و التحصیل شده اند نیز ملاک می باشد .

  10. کشاورز

    ایا دانشگاه های علمی کاربردی رشته بهیاری بدون کنکور دارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      خیر، رشته بهیاری در لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی ارائه نشده است.

  11. P.m

    استان گیلان بدون کنکور کدوم رشته ها و شهر هاست کجا میتونم ببینم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      لیست رشته و محل تحصیل دانشگاه علمی و کاربردی برای نیمسال دوم اواخر دی و اوایل بهمن بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

  12. محمد علی

    با سلام و خسته نباشید
    طبق اخبار منتشر شده تکمیل ظرفیت ارشد ۹۷ در بهمن ماه برای دانشگاه های روزانه و دولتی برگزار خواهد شد یا خیر ؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      طبق اطلاعیه منتشر شده برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دوره روزانه تکمیل ظرفیت برگزار نخواهد شد.

  13. فائزه

    سلام برای ورودی بهمن دانشگاه علمی کاربردی کی باید ثبت نام کرد

    • ایران مشاوره

      با سلام
      جهت ثبت نام برای دانشگاه علمی و کاربردی در بهمن ماه میتوانید اقدام نمایید.

  14. سامان افشین

    با سلام من در رشته روانشانی میخواستم تحصیل کنم آیا جز این رشته های پیرا پزشکی میشه یا نه از چ شاخه ای بایدبابا وارد دانشگاه بشوم.ممنون

    • ایران مشاوره

      باسلام
      خیر رشته روانشناسی غیر پزشکی است .شما با اخذ مدرک پیش دانشگاهی میتوانید در کنکور سراسری شرکت کنید و با رتبه و تراز لازم و انتخاب رشته ، در صورت پذیرش در دانشگاه در رشته روانشناسی تحصیل کنید و همچنین می توانید بر اساس سوابق تحصیلی ، رشته روانشناسی را در دانشگاه های (آزاد ، غیر انتفاعی و پیام نور )تحصیل کنید .

  15. پوریا

    سلام من معدل دیپلمم خیلی پایینه ولی توی پیش دانشگاهی نمراتم بهتر شده و معدلم حدود ۳ نمره بالا اومده میخواستم بدونم با این شرایط من رو توی رشته های پرستاری یا اتاق عمل میپذیرن؟؟

  16. سحر

    با سلام.میخواستم ببینم برای دانشگاه علمی کاربردی حتما باید بومی اون شهر باشیم؟باتشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام . برای رشته های پیراپزشکی چندین شرایط خاص وجود دارد که یکی از آن شرایط بومی بودن داوطلبان میباشد و این بدان معنا میباشد که داوطلب باید در همان استان خود ادامه به تحصیل دهد .

  17. سارا

    رشته های اتاق عمل و استرلیزاسیون فقط برای شاغلین فعالِ نمیشه کاریش نمیشه کرد؟خواهش میکنم بگید

  18. مهسا

    سلام خسته نباشین،من تو نظرات دیدم که راجع به فیزیوتراپی بدون کنکور صحبت کردین با یه عزیز،میشه بفرمایین کدوم دانشگاه ها و با چه شرایطی فیزیوتراپی بدون کنکور ارائه میدن؟خواهش میکنم کمکم کنین فردا روز آخر انتخاب رشتس!

  19. بهاره

    سلام ببخشید دانشگاه قم امسال پیرا پزشکی بدون کنکور پذیرش داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  20. بهاره

    بنظرتون احتمال پذیزش دانشگاه قم وجود داره؟
    از کجا باید مطلع بشم .زمان و مکان ثبتنام چ موقع کجاست ؟؟؟ممنون از راهنماییتون

    • ایران مشاوره

      باسلام.از بین رشته های پزشکی فقط رشته تجهیزات پزشکی اتاق عمل و تجهیزات کنترل عفونی و استریلیزاسیون در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود.همچنین زمان ثبت نام رشته های براساس سوابق تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی اواخر مرداد یا اوایل شهریور می باشد.پس از انتشار دفترچه ی راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مشخص خواهد شد هر استان چه رشته هایی را ارائه می دهد.ثبت نام در سایت سنجش صورت خواهد گرفت.

    • بهاره

      عذر میخوام منظورم پیراپزشکی بدون کنکور هست .احتمالش هست ک دانشگاه قم پیرا پزشکی بدون کنکور پذیرش داشته باشه؟؟؟؟؟زمان ثبتنام پیراپزشکی بدون کنکور کی هست؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ارائه این رشته ها به صورت بدون کنکور در شهرهای مختلف در زمان اعلام نتایج اولیه وقتی دفترچه انتخاب رشته منتشر شود مشخص میشود

  21. بهاره

    سلام وقتتون بخیر .ن دیپلم گرافیک از کاردانش دارم معدل کتبی نهایی۱۷.۵۴معدل کل دیپلم ۱۵.۳۴ درحال حاضرم دارم پیش دانشگاهی تجربی و پاس میکنم محل اخذ دیپلم و پیش دانشگاهیمم قم بوده ولی فعل ساکن کرجم .میخواستم بدونم رشته های بدون کنکور پیراپزشکی میتونم شرکت کنم. دانشگاه و شهرش برام مهم نیست چقدر شانس قبولی هست .درضمن متولد سال ۷۲هستم اواخر تیر وارد ۲۵سال میشم .از نظر شرایط سنی .مشکلی ندارم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام یکی از شرایط اصلی پیراپزشکی بدون ازمون شرط بومی بودن میباشد و اگر برای شهر شما ارائه نشود شما نمیتوانید به شهر دیگری بروید. در سایر جهات شما میتوانید رشته های پیراپذشکی بدون ازمون را انتخاب کنید و در صورت پذیرش ادامه تحصیل بدهید

  22. فاطیما

    سلام من دیپلم تجربی دارم معدل دیپلم ۱۴/۴۷ایا میتونم رشته پیرا پزشکی دانشگاه علمی کاربردی بخونم لیست دانشگاه های موجود در تهران که رشته های پیرا پزشکی دارن رو از کجا باید پیدا کنم ممنون میشم اگه جواب بدین

    • ایران مشاوره

      باسلام. رشته های طیف علوم پزشکی در دانشگاه های علمی کاربردی ارائه نمی شوند.

    • ایران مشاوره

      سلام. برای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی داشتن مدرک دیپلم کفایت میکند. لیست دانشگاه ها در دفترچه ثبت نامی مشخص میشود.

  23. سوگند

    سلام خسته نباشین .ببخشید من دیپلم هنر دارم .میتونم تجهیزات اتاق عمل علمی کاربردی بدون کنکور شرکت کنم؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام. برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی نیاز به مدرک دیپلم دارید اما اهمیتی ندارد دیپلم چه رشته ای.

    • سوگند

      ممنون .زمان ثبتنامش کی هست ؟و چجور و کجا باید ثبتنام کنم

    • ایران مشاوره

      باسلام. زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اواخر شهریور ماه می باشد اما رشته های پیراپزشکی در دانشگاه علمی کاربردی ارائه نمی شوند بجز رشته تجهیزات پزشکی اتاق عمل.ثبت نام از طریق سایت سنجش صورت می گیرد.

    • سوگند

      برای قبولی در رشته تجهیزات اتاق عمل علمی کاربردی بدون کنکور شرایطی رو باید داشته باشیم..

    • ایران مشاوره

      با سلام در صورت ارائه شدن این رشته در علمی کاربردی، شرایط خاصی لازم نیست.

  24. عادل

    سلام.من دیپلم بهیاری دارم خواستم بدونم میتونم ادامه تحصیل بدم دردانشگاه علمی کاربردی بدم

    • ایران مشاوره

      باسلام اگر دیپلم شماآکادمیک باشد وازمدرسه گرفته باشیدمیتوانید تحصیلات عالیه داشته باشید ودر مورد رشته ی بهیاری دردانشگاه علمی کاربردی نیز، درصورت ارائه شدن این رشته میتوانیدشرکت کنید و معمولا ارائه نمیشود.

  25. فاطمه

    سلام میخوام فیزیوتراپی بدون کنکور بخونم،معدل دیپلمم خیلی پاینده ولی همه دروس قبول شدم أیا منو پذیرش میکنن و اینکه مدرکی معتبر میدن و مبلغ تحصیل چقدر؟

    • ایران مشاوره

      سلام. برای پذیرش در این رشته بدون کنکور باید حداقل معدل کتبی دیپلمتون ۱۵ باشه ضمن اینکه خود دانشگاه های دولتی هستند که این رشته ها رو بدون کنکور ارائه میدن و از نظر مدرک کاملا معتبر هستند البته برای اینکه بتونید در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل بشید علاوه بر شرط معدل باید شرایط دیگه ای هم داشته باشید. موفق باشید.

    • فاطمه

      سلام وقتتون بخیر ،فیزیوتراپی مگه بدون کنکور هست؟ ،استان کرج یا قم داره این رشته رو بدون کنکور؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      خیر رشته های پیراپزشکی بدون کنکور در هیچ دانشگاهی ارائه نمیشود مگر اینکه داوطلب دارای شرایط زیر باشد:
      -شرط سنی تا ۲۵ سال
      -داوطلب حتما سر جلسه کنکور تجربی حضور داشته باشد.
      -معدل کل دیپلم تجربی بالای ۱۵ باشد.
      -فقط در مقطع کاردانی پذیرش میکنند و ۳ برابر دوره تحصیل تعهد خدمت به دولت خواهند داشت.
      -شرط بومی بودن دارد و فقط در چند استان برای دانشگاه های سراسری ارائه میشود.

  26. Amirmasood

    سلام خسته نباشید.من دانشجوی کاردانی حسابداری بازرگانی هستم.درحال حاضر۱ترم دردانشگاه دولتی گذراندم.میخوام ببینم میتونم ادامه درسموداخل علمی کاربردی بخونم؟

  27. زانیار مفاخری

    با سلام…
    شماره های که گذاشتید هرچی زنگ میزنم یا اشغاله یا نمیگیره…
    خواهش میکنم بگید ادرس این دانشگاه علمی وکاربردی کجاست که بیام برای ثبت نام….

    • ایران مشاوره

      با سلام. به هیچ عنوان رشته های طیف پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه های علمی کاربردی ارائه نمیشن بجز تجهیزات پزشکی اتاق عمل. امکان تحصیل در رشته های علوم پزشکی فقط در دانشگاه های سراسری،آزاد و پردیس خودگردان وجود داره که حتی برای دانشگاه آزاد و پردیس هم داوطلبین باید از طریق کنکور سراسری رشته تجربی و با رتبه ی قابل قبول وارد بشن. شماره های تماس با ایران مشاوره: ۹۰۹۹۰۷۲۹۳۸_۹۰۹۹۰۷۱۶۴۷ موفق باشید.

  28. سمیه

    سلام دانشگاه علمی کاربردی تو رشته هایی مثل پرستاری پذیرش دارد؟ با کنکور البته

دریافت مشاوره