خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96
علاوه بر پذیرش داوطلبان از طریق آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی،چند سالی است که شاهد پذیرش داوطلبان به صورت بدون کنکور در این دانشگاه نیز هستیم که همین اقدام سبب جذب داوطلبان جهت تحصیل در دانشگاه آزاد شده است. اما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد هم شرایط خاص خودش را دارد که داوطلبان می بایست پیش از اقدام به ثبت نام از مواردی چون زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96، نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96، شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96، زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96 و … آگاهی لازم را کسب نمایند که ما در این مقاله به طور اختصاصی به بررسی تمامی موارد پرداخته ایم.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد 96

دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی به  دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شود. نکته مهمی که لازم است بدانید این است که شرکت در کنکور سراسری از شرایط ثبت نام نخواهد بود. درخصوص تفاوت کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد و کاردانی پیوسته نیز لازم به ذکر است که تفاوت این دو در ارائه تعداد رشته ها می باشد یعنی لیست رشته های بدون کنکور دارای تنوع کمتری نسبت به رشته های با آزمون هستند.داوطلبان در 2 نوبت مهر و بهمن ماه به صورت دقیق تر،ورودی های مهر ماه می بایست در اواخر مرداد ماه و ورودی های بهمن ماه می بایست در آذر ماه نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام به صورت اینترنتی خواهد بود و شما داوطلبان جهت انجام ثبت نام می بایست به سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه و پس از تکمیل ثبت نام از دریافت رسید مربوط به ثبت نام خود غافل نشوید تا در زمان تعیین شده از سوی دانشگاه مربوطه با دارا بودن دیگر مدارک به صورت حضوری جهت تکمیل ثبت نام نهایی به دانشگاه مربوطه مراجعه نمایید.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد  96 چه شرایطی دارد ؟

خوشبختانه دانشگاه آزاد معدل را ملاک قبولی داوطلبان در ثبت نام بدون کنکور در مقطع کاردانی قرار نمی دهد و سوابق تحصیلی داوطلبان هیچ گونه تاثیری در پذیرش داوطلبان نخواهد داشت و داوطلبان با هر معدلی امکان ثبت نام بدون کنکور را خواهند داشت.اما به خاطر داشته باشید که از شرایط ثبت نام در مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد، دارا بودن مدرک دیپلم  و از شرایط ثبت نام در مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی خواهد بود.

توجه داشته باشید که برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته رشته ی انتخابی شما می بایست مرتبط با رشته ای که در آن دیپلم گرفته اید باشد. بنابراین با در نظر گرفتن محدودیت های موجود در انتخاب رشته دست به انتخاب رشته بزنید.اما متقاضیانی که قصد ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 96 را دارند می توانند بدون در نظر گرفتن رشته خود در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی انتخاب رشته نمایند.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد 96 

دوره های دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی هم به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شود که ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد 96 برای داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند نیز امکان پذیر خواهد بود. ثبت نام بدون کنکور کارشناسی در 2 نوبت مهر ماه و بهمن ماه انجام می شود و  ورودی های مهر ماه می بایست در اواخر مرداد ماه برای ثبت نام خود اقدام نمایند و ورودی های بهمن ماه می بایست در آذر ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

ثبت نام به صورت اینترنتی خواهد بود و شما داوطلبان جهت ثبت نام می بایست به سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و پس از تکمیل ثبت نام پرینت مربوط به تکمیل ثبت نام را دریافت نمایید و در زمان تعیین شده از سوی دانشگاه مربوطه با دارا بودن دیگر مدارک برای ثبت نام به صورت حضوری به دانشگاه مربوطه مراجعه نمایید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد 96

در رابطه با شرایط ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد 96 و همچنین تفاوت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته و ناپیوسته باید بگوییم که تفاوت این دو در ارائه مدرک تحصیلی است. یعنی آن دسته از داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد 96 را دارند دارا بودن مدرک فوق دیپلم از شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته بوده و همچنین دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی هم از شرایط ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 96 می باشد.

زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96

با توجه به اینکه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96 در دو نوبت مهر و بهمن ماه انجام می شود، بنابراین تاریخ تشکیل کلاس ها به زمان ثبت نام متقاضیان در نوبت مهر و یا بهمن ماه  و صلاح دید دانشگاه مربوطه بستگی خواهد داشت. ضمن اینکه متقاضیان پس از ثبت نام اینترنتی در زمان تعیین شده از سوی دانشگاه نیز می بایست ضمن همراه داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری به دانشگاه مربوطه نیز مراجعه نمایند.برای دریافت آخرین اخبار درخصوص ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96 می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در ارتباط باشید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید …



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۷۰ نظر
  1. ا.س

    سلام آیا من میتونم با معدل ۱۷ دیپلم تجربی تو دانشگاه آزاد زنجان بدون کنکور قبول بشم؟شانس قبولی چند درصده؟ممنون

  2. ما.ک

    سلام . من لیسانس مکانیک دارم می خوام فوق لیسانس مدیریت بخونم بدون کنکور آیا باید آزمون بدم یا بدون آزمونم می شه

    • ایران مشاوره

      با سلام
      خیر، پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بدون آزمون فقط در صورتی امکان پذیر خواهد بود که داوطلب جزو استعداد های درخشان بوده و معدل بالای ۱۷ داشته باشد در غیر اینصورت میبایست از طریق کنکور سراسری ارشد و کسب رتبه و تراز لازم برای رشته مدیریت اقدام نمایید.

  3. sara

    سلام من فوق دیپلم معماری دارم و میخوام کارشناسی مترجمی زبان بخونم
    امکانش هست؟ و اینکه دانشگاه ازاد کرج مترجمی بدون کنکور داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      بله شما میتوانید برای مقطع کارشناسی رشته مترجمی زبان را بدون آزمون در دانشگاه آزاد تحصیل کنید و این رشته برای کارشناسی ناپیوسته( ۲ سال کارشناسی) در دانشگاه آزاد کرج برای مهر ماه ارائه نشده بود ولی در مقطع کارشناسی پیوسته( ۴سال ) رشته مترجمی زبان در دانشگاه آزاد واحد کرج در مهر ماه ارائه شده بود و احتمالا برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن ماه هم ارائه می شود.

  4. ژوان

    سلام
    منظور از این که این انتخاب رشته بدون آزمون برای ذخیره های آبان هست چیه؟؟؟
    من جزو دخیره های آبان نبودم و الان هرچی اطلاعاتمو وارد میکنم میگه یا اشتباهه یا مجاز نیستیتن
    دیگه دوباره واسه بدون آزمون واسه بهمن سایت باز نمیشه واسه همه ؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      ذخیره های اعلام شده برای داوطلبان رشته های پزشکی و پیراپزشکی بوده است. و شما برای ثبت نام رشته های بدون آزمون(غیر پزشکی) دانشگاه آزاد در بهمن ماه می توانید دی ماه انتخاب رشته داشته باشید و در صورت داشتن ظرفیت برای دانشگاه مد نظر پذیرش شوید.

  5. nilooooofar

    سلام.من میخوام دانشگاه آزاد بدون کنکور رشته حقوق ثبت نام کنم.
    تو دبیرستان رشتم علوم انسانی بوده
    معدل کتبی دیپلمم ۱۲/۴۵
    معدل کل دیپلمم ۱۴/۸۰
    معدل کتبی پبش دانشکاهیم ۹/۷۰
    معدل کل پیش دانشگاهیم ۱۱/۲۸
    آیا دانشگاه آزاد غرب تهران با دانشگاه آزاد پرند قبول میشم؟؟
    توروخدا زود جواب بدین خییلی استرس دارم.

    • ایران مشاوره

      با سلام
      با توجه به اینکه دانشگاه آزاد در برخی رشته ها بدون آزمون پذیرش انجام می دهد، معدل شما برای پذیرش در دانشگاه آزاد تهران غرب برای رشته ی حقوق متوسط می باشد، در نظر داشته باشید، ظرفیت دانشگاه در قبولی شما تاثیر گذار خواهد بود.

  6. ناشناس

    سلام ببخشید من دیپلم تجربی دارم و امسال پشت کنکورم و میخوام کنکور هنر بدم برای ۹۸ . چه رتبه ای باید برای رشته های نمایشِ دانشگاه ازاد تهران بیارم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام رتبه مور نیاز برای قبولی در این رشته در سالهای گذشته زیر ۵۰۰ در منطقه است .

  7. محمد جواد

    سلام.من رشته تجربی هستم.و درس فیزیک رو شدم ۸.تجدید شدم..ینی نمیتونم برا مهر دانشگا ازاد ثبت نام کنم؟ ک مهر برم دانشگا..شهریور فیزیک نمره میارم

  8. رهام

    سلام با رتبه ۳۹ هزار در منطقه ۱ و ۱۰۸ هزار کشوری میتونم برم دانشگاه ازاد مشهد ؟؟؟

  9. A

    سلام من معدل نهایی ۱۷.۹۴ رو دارم و میخوام بدون کنکور رشته ی شیمی محض یا مهندسی شیمی دانشگاه ازاد تهران رو قبول شم. ایا میتونم؟؟ شهریه اش چقدره؟؟

    دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه ازاد کی میاد؟؟ خواهش میکنم جواب بدین

  10. Amir

    سلام خسته نباشید، من رشته گرافیک میخونم کاردانش و دیپلمم رو شهریور میگیرم
    میتونم نرم افزار بخونم واسه کاردانی؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام شما در دانشگاه آزاد و علمی کاربردی میتوانید رشته ی نرم افزار را بخوانید.

  11. AmiR ReZ

    سلام وقت بخیر یک سوال مهم دارم ممنون میشم جواب بدین
    من دیپلم تجربی و دیپلم کامپیوتر فنی حرفه ای دارم
    میخواستم وارد رشته نرم افزار بشم در دانشگاه آزاااد
    سوالم اینه که با ارایه کدوم دیپلم ثبت نام کنم بهتره؟
    و اینکه بعد از فوق دیپلم میتونم کارشناسی نرم افزارمو توی دانشگاه دولتی بگیرم؟اگه میشه از چه طریق؟

    • ایران مشاوره

      باسلام.هیچ تفاوتی ندارد با کدام دیپلم وارد دانشگاه آزاد شوید اما با دیپلم کامپیوتر بهتره.همچنین بعد از دریافت مدرک کاردانی می توانید در آزمون سراسری کاردانی به کارشناسی شرکت کنید.

  12. زهره

    سلام عذر میخوام میخواستم بگم که من روز شنبه ۲۸ بهمن ماه رفتم برای ثبت نام بهم گفتن چون معدلت همخونی نداره باید دوباره ثبت نام کنی بخاطر همین از روز شنبه ۲۸ بهمن ماه دوباره ثبت نام کردم حالا میخوام بدونم که کی نتایج ثبت نام مجددم اعلام میشه

    • ایران مشاوره

      باسلام.نتایج اعلام شده میتونید برای مشاهده به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنید.موفق باشید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره