خانه دکتری دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 97

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 97

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 97

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 97
سال های گذشته که ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد به طور جداگانه انجام می گرفت داوطلبان می بایست در زمان مشخص شده در دفترچه، ثبت نام کنند اما پس از ادغام آزمون این دو دانشگاه در سال گذشته،یک دفترچه ثبت نام کلی به جای دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد منتشر می شود. دقت داشته باشید که با وجود ادغام دفترچه ثبت نام دکتری این دو دانشگاه، دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد با دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری متفاوت است. در زمان انتخاب رشته نیز ما در کنار شما هستیم تا با مشکل اشتباه در انتخاب رشته مواجه نشوید. طبق روال سال های گذشته زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری 97 و ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 97 در آذر ماه می باشد. تمام داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد ( پیوسته و یا ناپیوسته ) هستند و یا تا پایان شهریور سال جاری موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شوند، می توانند برای ثبت نام در این آزمون ادغام کنند.در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری به مواردی مهمی از جمله شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان، سهمیه ها، تسهیلات و مقررات وظیفه عمومی و…اشاره شده است. ما در این مقاله به مهمترین قسمت های دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 97 اشاره کرده ایم. مثلا یکی از سوالات داوطلبان این آزمون در رابطه با سهمیه ایثارگران است که در دفترچه ذکر شده که “قبولی با سهمیه ایثارگران به شرط کسب حد نصاب 70 درصدی ” و قبولی با سهمیه رزمندگان به شرط کسب حدنصاب 80 درصدی” می باشد.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری 97

شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 97 

1- داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد ( که باید تا پایان شهریور فارغ التحصیل شوند ) یا دکتری حرفه ای که مدرک مذکور مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

2- دانشجوبان و فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی که متقاضی شرکت در این آزمون هستند باید توجه داشته باشند که قبل از اقدام به ثبت نام از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت خود را مشخص و از نظر این وزارت خانه منعی برای ثبت نام و شرکت در آزمون و همینطور ادامه تحصیل در صورت قبولی، نداشته باشند در غیر این صورت، عواقب ناشی از آن به عهده داوطلب خواهد بود.

3- رشته امتحانی انتخابی داوطلبان در دوره دکتری می بایست مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آنها ( طبق آنچه در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 97 منتشر خواهد شد ) باشد.

4- هیچ یک از پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری سال 96 ( حتی در صورت انصراف قطغی از تحصیل ) حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

جهت مشاوره انتخاب رشته دکتری کلیک کنید.

سهمیه ها و تسهیلات مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری سراسری و آزاد 97 

با توجه به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحیه ی آن، گزینش داوطلبان براساس این قانون صورت می گیرد. براساس این قانون %25 از ظرفیت پذیرش به رزمندگان و ایثارگران، به شرط کسب حدنصاب علمی ( کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد توسط رزمندگان و کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد توسط ایثارگران ) اختصاص دارد. درصورت ایجاد سوال یا ابهام می توانید با مشاوره تلفنی کنکور ، ایران مشاوره در تماس باشید.

مقررات وظیفه عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری 97 

1- مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شرکت و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنها صادر نگردیده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام آنها نمی باشند.

2- فارغ التحصیلان دوره دکتری مجاز به شرکت مجدد در این آزمون نمی باشند.

3- سنوات تحصیلی مجاز در مقطع دکتری حداکثر 6 سال می باشد.

برای اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه ثبت نام دکتری سراسری و آزاد با مشاوران ایران مشاوره  در تماس باشید و برای اطلاع از شرایط دکتری بدون آزمون کیلک کنید.

دانلود دفترچه آزمون دکتری سراسری 97 ( لینک دانلود پس از انتشار دفترچه فعال خواهد شد)

دانلود دفترچه آزمون دکتری آزاد 97 ( لینک دانلود پس از انتشار دفترچه فعال خواهد شد)


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. مینا

    سلام.ایا راهی هست فرم ۱۵را الان اقدام کنم کاری کنم که اعلام امادگی محسوب بشه
    یا به واحد دانشگاه مراجعه کنم کاری کنن؟؟
    اگر راهی هست لطفا بگید

    • ایران مشاوره

      با سلام
      خیر متاسفانه دیگر در مورد پرکردن فرم ۱۵ کاری نمیشود انجام داد شما باید در تکمیل ظرفیت اذر ماه دانشگاه ازاد( برای رشته های پزشکی و غیر پزشکی) شرکت فرمایید.

    • ایران مشاوره

      با سلام
      خیر ، امکان پذیر نیست ، باید در تاریخ مقرر شده فرم شماره ۱۵ پر شده باشد.، که این تاریخ به پایان رسیده است.

  2. مهسا

    سلام.ببخشد رشته هایی که صرفا با سوابق تحصیلی هستن تو دفترچه نوشته ک روزانه هستن.بعد جایی خوندم که این رشتا ها برای غیر انتفاعی و پیام نورن!این یعنی باید شهریه پرداخت کنیم؟؟خوابگاه هم ندارن؟

مشاوره دکتری پیج دکتری