خانه دکتری زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۲

زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۲

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون دکترا 1402
زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1402

داوطلبانی که دعوت به مصاحبه دکتری نشده اند و یا امید چندانی به قبولی در این مرحله ندارند، در جستجوی اخبار مربوط به تکمیل ظرفیت دکتری می باشند. آخرین دوره ای که این فرآیند در مقطع دکتری سراسری برگزار گردید، به سال 96 بر می گردد و پس از آن شاهد حذف این مرحله از مجموعه مراحل پذیرش دانشجویان دوره دکتری بوده ایم. بنابراین اجرای فرآیند مذکور امری ثابت نبوده و فقط در برخی دوره ها برگزار می شود. در صورتی که دانشگاه های سراسری قصد پذیرش داوطلبان از طریق مرحله تکمیل ظرفیت را داشته باشند، سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه های مربوطه را در دسترس عموم قرار خواهد داد.

هنوز اجرا شدن فرآیند تکمیل ظرفیت آزمون دکتری برای سال 1402 مشخص نمی باشد.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 1402

تکمیل ظرفیت دکتری سراسری یک فرصت دوباره برای داوطلبانی است که تمایل دارند با شرکت در این مرحله مجددا شانس خود را جهت قبولی در رشته محل دلخواهشان امتحان نمایند، ولی شرکت در این فرآیند دارای شرایطی است و تنها متقاضیان واجد تمامی شرایط، مجاز به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت خواهند بود. همان طور که در بخش اول اشاره کردیم، آخرین دوره ای که دانشگاه های سراسری اعلام ظرفیت مازاد و تصمیم به برگزاری تکمیل ظرفیت نمودند، سال 96 بود. در این سال داوطلبان در اوایل آبان ماه اقدامات مربوط به ثبت نام در فرآیند مذکور را انجام داند.

بنابراین پیش بینی می شود در صورتی که این پذیرش در سال 1402 صورت بگیرد، زمان نام نویسی آن مشابه آخرین دوره در آبان ماه باشد. شما می توانید در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره عضویت داشته باشید و از زمان تکمیل ظرفیت دکتری سال جاری و جدیدترین اخبار مربوطه مطلع شوید.

راهنمای تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 1402

متقاضیانی که قصد دارند شانس خود را برای تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه سراسری از طریق شرکت در فرآیند تکمیل ظرفیت دکتری امتحان نمایند، می بایست در مهلتی که برای آن ها در نظر گرفته می شود با مراجعه به سایت سازمان سنجش اقدام به نام نویسی و انتخاب رشته در این مرحله اقدام نمایند. به همین منظور می توانند مطابق راهنمای زیر عمل کنند.

  1. مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  2. انتخاب بخش “دکتری تخصصی”
  3. مطالعه اطلاعیه ها و دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت دکتری سراسری به طور کامل
  4. کلیک بر روی لینک فعال “تکمیل ظرفیت دکتری سراسری سال 1402”
  5. درج اطلاعات خواسته شده و ثبت کد رشته های مورد نظر در فرم مربوطه

یکی از پر تکرارترین سوالات متقاضیان در رابطه با مصاحبه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 1402 می باشد. در این مورد لازم به ذکر است که در مرحله تکمیل ظرفیت نیز از پذیرفته شدگان انتخاب رشته این فرآیند، مصاحبه دکتری 1402 به عمل آورده می شود که روش آن مشابه با مصاحبه مرحله قبل از تکمیل ظرفیت است. ولی از آن جا که فعلا تکلیف تکمیل اجرای فرآیند مذکور در سال 1402 مشخص نیست، زمان مصاحبه آن نیز اعلام نشده است.

بد نیست بدانید داوطلبانی که دارای سهمیه استعداد درخشان دکتری می باشند، می توانند بدون شرکت در آزمون دکتری وارد دانشگاه شده و تحصیلات خود را در این دوره ادامه دهند. جهت کسب اطلاعات دقیق تر از شرایط این نوع پذیرش، می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۲ چه زمانی آغاز می گردد؟

پس از اعلام زمان برگزاری این مرحله در سال جاری، می توانید اخبار آن را از طریق همین مقاله و یا کانال دکتری ایران مشاوره دریافت نمایید.

2- انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۲ از طریق کدام سایت صورت می گیرد؟

متقاضیان جهت ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری می بایست به سایت به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند.

3- چه کسانی می توانند در فرآیند تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۱۴۰۲ شرکت نمایند؟

متقاضیانی که علی رغم مجاز شدن برای انتخاب رشته در هیچ یک از انتخاب های خود پذیرفته نشده اند، داوطلبانی که به مصاحبه دعوت نشده اند و یا افرادی که در مصاحبه موفق نبوده اند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری