خانه دکتری اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه 1401

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه 1401

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه 1401
زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری بهمن ماه 1401

سازمان سنجش، گاها طبق اعلام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای تکمیل ظرفیت رشته های دارای ظرفیت، به برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری برای متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه ها و موسسات دولتی بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری می پردازد. افرادی که در زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1401، دست به انتخاب رشته زده اند، می توانند نتایج خود را که از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود، مشاهده کنند. عدم آگاهی از اخبار مربوط به اعلام نتایج فرایند مذکور می تواند این فرصت طلایی را از شما بستاند.

در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه 1401، فرایند مربوطه به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام خواهد شد.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه 1401

داوطلبانی که پس از مطالعه دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه 1401 اقدام به نام نویسی در تکمیل ظرفیت دکتری نموده اند، در صورتی می توانند به عنوان دانشجوی دکتری در رشته محل پذیرفته شده ادامه تحصیل دهند که نتیجه مورد نظر را کسب کرده باشند. زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری در دو مرحله اولیه (پس از انتخاب رشته) و نهایی (پس از مصاحبه) صورت می پذیرد.

زمان اعلام نتایج اولیه

آخرین دوره ای که دانشگاه های سراسری اعلام ظرفیت مازاد و تصمیم به برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری سراسری نمودند، به سال 96 باز می گردد که افراد می توانستند اقدامات مربوط به ثبت نام در فرآیند مذکور را در اوایل آبان ماه در سایت سازمان سنجش انجام داده و 2 هفته پس از برگزاری آن، منتظر اعلام نتایج فراگرد مربوطه باشند. متاسفانه تاکنون هیچ اطلاعیه ای در خصوص زمان اعلام نتایج این فرایند از سوی سازمان مذکور منتشر نشده است. اما شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره  از زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سال جاری و جدیدترین اخبار مربوطه مطلع شوید.

زمان اعلام نتایج نهایی

داوطلبانی که در مرحله اول تکمیل ظرفیت دکتری 1401، حدنصاب لازم را کسب نموده باشند، اسامی آنان به صورت چند برابر ظرفیت در سایت سازمان سنجش اعلام می شود. زمان دعوت به مصاحبه برای هر دانشگاه به صورت جداگانه بوده که پذیرفته شدگان می بایست به سایت دانشگاهی که در آن به مصاحبه دعوت شده اند مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند. به دلیل آن که خبری از برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری نیست، بنابراین نمی توان در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی، بازه زمانی مشخصی را پیش بینی نمود.

نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه 1401

داوطلبان می توانند در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و نتایج مربوطه را مشاهده نمایند. توجه داشته باشید که اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری بهمن ماه به صورت اینترنتی بوده و داوطلبان با سه روش زیر می توانند نتایج انتخاب رشته خود در تکمیل ظرفیت دکتری را مشاهده کنند.

  1. مشاهده نتایج بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه
  2. مشاهده نتایج بر اساس شماره داوطلبی و شماره شناسنامه
  3. مشاهده نتایج بر اساس شماره داوطلبی و شماره پرونده

برای این منظور، مطابق با راهنمای زیر عمل کنید.

  • ورود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org و انتخاب گزینه “دکتری تخصصی”
  • ورود به بخش اعلام نتایج
  • انتخاب یکی از روش های فوق برای ورود
  • ورود به سامانه داوطلب و مشاهده نتایج اعلام شده تکمیل ظرفیت

نکته: تمامی مراحل و توضیحات مربوط به “نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه” با توجه به دوره قبل عنوان شده است، از این رو در صورتی که در این قسمت شاهد تغییراتی باشیم، این مقاله به روز رسانی شده و اخبار مربوطه به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه 1401

اگر به نتایج اعلام شده از سوی سازمان سنجش برای تکمیل ظرفیت دکتری سراسری اعتراض دارید، می توانید با درست داشتن اسناد و مدارک مستدل خود وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و در سامانه پاسخگویی به اعتراضات، نسبت به ثبت اعتراض منطقی خود اقدام کنید. همچنین اگر نسبت به عدم اعمال سهمیه در نتایج اعلام شده اعتراضی داشتید، می توانید در همین سامانه اعتراض خود را عنوان کنید.

برای این منظور، مطابق با راهنمای زیر عمل کنید.

  • وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و بر روی گزینه “سیستم پاسخگویی” کلیک کنید.
  • بر روی گزینه “عضویت در سایت” کلیک نموده و اطلاعات خواسته شده را درج نمایید.
  • بر روی عبارت “درخواست جدید” کلیک و گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • پس از درج اطلاعات خواسته شده، اعتراض خود را نوشته و آن را ثبت نمایید.

نکات مهم در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 1401

پس از اعلام نتایج، در صورت پذیرفته شدن می بایست نحوه ثبت نام در دانشگاه مورد نظر را جویا شوید. از این رو در صورتی که جز پذیرفته شدگان هستید، به نکات زیر توجه فرمایید.

  • دانشگاه ها امکان پیش ثبت نام از طریق سامانه اختصاصی خود را برای داوطلبان فراهم می کنند.
  • نام نویسی در این دانشگاه ها ممکن است به صورت حضوری و یا الکترونیکی باشد.
  • چنانچه ثبت نام داوطلب به صورت حضوری باشد، فرد می بایست با در دست داشتن مدارک لازم  جهت نام نویسی به دانشگاه محل قبولی مراجعه کند.
  • به فرض آن که ثبت نام به صورت غیرحضوری باشد، شخص باید تمامی مدارک مربوطه را در سامانه مخصوص به دانشگاه بارگذاری نماید.

در صورتی که تکمیل ظرفیت دکتری برای سال 1401 برگزار نشود، شما می توانید با داشتن شرایط دکتری بدون آزمون در مقطع دکتری به ادامه تحصیل بپردازید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه ۱۴۰۱ در چه زمانی صورت می گیرد؟

در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری سراسری، نتایج آن در دو بازه زمانی اولیه و نهایی از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

2- نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه به چه صورت است؟

پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org، مطابق با راهنمای ارائه شده در این مقاله عمل کنید.

3- آیا امکان اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بهمن ماه وجود دارد؟

بله، از طریق مراجعه به سیستم پاسخگویی سنجش می توانید اعتراض منطقی خود را ارسال نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری