خانه آزمون استخدامی ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی ۱۴۰۲

زمان و نحوه ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی 1402
ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی ۱۴۰۲

افرادی که تمایل دارند در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی شرکت نمایند، می بایست به منظور استخدام در شغل آموزگاری در آزمونی که از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور برگزار می گردد، شرکت نمایند. مربیان نهضت سواد آموزی که سابقه کار داشته و ورودی سال 1392 به قبل می باشند، پس از قبولی در آزمون کتبی و کسب حدنصاب نمره، مطابق با ظرفیت استخدام به دانشگاه های فرهنگیان معرفی شده و با پشت سر گذاشتن دوره آموزشی یک ساله در شغل آموزگاری، فرآیند استخدام آن ها انجام می پذیرد.

در این مقاله قصد داریم تمامی جزئیات مربوط به این آزمون را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و اطلاعات جامعی را پیرامون زمان ثبت نام آزمون، نحوه نام نویسی ، شرایط ثبت نام و… ارائه دهیم.

ثبت نام داوطلبان برای شرکت در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی انجام می پذیرد.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی 1402

استخدام نهضت سواد آموزی مستلزم شرکت در آزمون ورودی می باشد. از همین رو، آزمون استخدامی نهضت سواد آموزی شامل آن دسته از مربیان نهضت سواد آموزی می شود که تا پیش از سال 1392 شروع به کار کرده و در حال حاضر حداقل به دو نفر آموزش می دهند. آنان می بایست در بازه زمانی تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. تاکنون زمان ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سواد آموزی برای سال ۱۴۰۲ مشخص نشده است اما با توجه به دوره گذشته نام نویسی اینترنتی این آزمون در سامانه جهاد دانشگاهی در خرداد ماه بوده است. در صورت انتشار هر خبری مربوط به آزمون مذکور، این مقاله به روز رسانی شده و در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

مهلت مجدد ثبت نام

به علت آن که در حال حاضر اطالاعیه ای درباره آزمون استخدامی نهضت سواد آموزی 1402 در دسترس نیست، نمی توان زمان دقیقی را برای آن ذکر کرد اما با توجه دوره هاب گذشته که زمان ثبت نام این آزمون تا تاریخ مشخصی تمدید شده، احتمال دارد در سال جاری نیز یک فرصت دوباره به عنوان مهلت مجدد به داوطلبان مقاضی داده شود.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از آخرین اخبار پیرامون استخدام نهضت سوادآموزی در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره عضو شوید.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی ۱۴۰۲

با اعلام وزارت آموزش و پرورش، مرکز آزمون جهاد دانشگاهی مسئولیت ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی 1402 را بر عهده دارد. بنابراین داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت این مرکز به نشانی hrtc.ir، فرآیند ثبت نام خود را به انجام برسانند.

  • ابتدا وارد “سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی” به آدرس hrtc.ir شده و از میان گزینه های موجود در صفحه ، گزینه “آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) قبل از سال 92 نهضت سوادآموزی” را انتخاب کنید.
  • پیش از ورود به سامانه ثبت نام ، ابتدا باید مبلغی که به عنوان هزینه ثبت نام در نظر گرفته شده است را پرداخت کنید. بدین منظور لازم است روی عبارت “پرداخت هزینه” کلیک نمایید.
  • پس از ورود به صفحه پرداخت و درج اطلاعات مورد نیاز ، می بایست هزینه نام نویسی آزمون را از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب واریز نموده و “توکن پرداخت” دریافت کنید. توجه داشته باشید که این کد منحصر به فرد و مخصوص هر داوطلب بوده و به شماره تلفن همراه وی (شماره ای که در سامانه وارد کرده است) ارسال می گردد. این کد را تا پایان مراحل ثبت نام نزد خود نگه دارید.
  • پس از واریز وجه، مجددا به صفحه اول سامانه بازگشته و این بار روی گزینه “ورود به پروفایل” کلیک کنید. (ناگفته نماند که امکان واریز مبلغ مورد نظر از طریق گزینه “پرداخت هزینه” موجود در همین بخش نیز فراهم می باشد.)
  • پس از ورود به پروفایل خود، روی عبارت “ثبت نام در آزمون” کلیک نمایید.
  • اولین بخش از فرآیند نام نویسی مربوط به ارسال مدارک است. بنابراین باید فایل اسکن شده مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنید.
  • حال می بایست مشخصات فردی خود را به ثبت برسانید.
  • این مرحله مربوط به سهمیه ها می باشد. بنابراین اگر مشمول هر یک از سهمیه های در نظر گرفته شده برای این آزمون هستید باید نوع سهمیه خود را در این بخش مشخص نمایید.
  • اطلاعات تحصیلی متقاضی در این مرحله از نام نویسی، در سامانه ثبت می گردد.
  • در این بخش لازم است اطلاعات تکمیلی خود شامل اطلاعات تماس و آدرس محل سکونت را در سامانه وارد نمایید. توجه داشته باشید که می توانید استان یا شهرستان محل برگزاری آزمون خود را اعلام نمایید تا در صورت امکان ، سامانه نزدیک ترین حوزه آزمون را برای شما در نظر بگیرد.

در صورتی که تمامی این مراحل با موفقیت به انجام برسند، سامانه کدی را تحت عنوان “کد رهگیری” صادر می کند که لازم است آن را تا پایان فرآیند آزمون نزد خود نگه دارید. چنانچه “کد رهگیری” یا “توکن پرداخت” خود را فراموش کرده و یا گم کرده اید، می توانید این کدها را با استفاده از گزینه “بازیابی کد رهگیری / توکن” موجود در صفحه “ورود به پروفایل” بازیابی کنید.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی 1402

همانند دیگر آزمون های استخدامی کشور، برای شرکت در این آزمون نیز شرایطی در نظر گرفته شده است که صرفا داوطلبانی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی لازم هستند، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون می باشند.

لازم به ذکر است که چنانچه داوطلبی در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی ۱۴۰۲ شرکت کرده و حدنصاب نمره لازم را نیز کسب نماید یا بعد از معرفی پذیرفته شدگان به دانشگاه فرهنگیان جهت گذراندن دوره آموزشی محرز گردد که وی حائز شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام نمی باشد، از ادامه فرآیند شرکت در کلاس های آموزشی و استخدام حذف خواهد شد.

نکته: در حال حاضر، با توجه به آن که زمان ثبت نام آزمون مذکور آغاز نشده است و دفترچه آن نیز موجود نیست، پیش بینی می شود که شرایط عمومی و اختصاصی آن مانند آزمون دوره قبلی باشد.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی کشور
  • داشتن تابعیت ایرانی
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • دارا بودن کارت پایان خدمت دوره ضرورت یا معافیت دائم برای آقایان
  • داشتن سلامت جسمانی و روانی و همچنین توانایی لازم در انجام کار مورد تقاضا
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات
  • نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
  • دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی
  • نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط رای مراجع قضایی و ذی صلاح
  • داوطلبان استخدام نباید جزو نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و یا بازنشسته باشند.

شرایط اختصاصی

  • آموزشیاران نهضت سوادآموزی

فردی که با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و اداری و با داشتن مجوز گزینش، گواهی آموزش تدریس بدو خدمت و شناسه تدریس در نهضت سوادآموزی از سال 79 تا قبل از سال 92 با نهضت سوادآموزی همکاری داشته و دستمزد خود را نیز از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده است و همکاری آن ها همچنان ادامه دارد.

  • آموزش دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی

آموزش دهندگانی که از سال 79 تا قبل از سال 92 به صورت مستقیم با نهضت سوادآموزی همکاری مستمر داشته و در هر دوره حداقل دو نفر سوادآموز را تحت پوشش خود قرار داده اند. این داوطلبان نیز حق الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده و همکاری آن ها تا هم اکنون ادامه دارد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی ۱۴۰۲

پس از مطالعه دفترچه و قبل از مراجعه به سامانه، لازم است از مدارک مورد نیاز خود اسکن تهیه نموده و هنگام ثبت نام در سامانه بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که حتما فایل های اسکن شده باید دارای مشخصات مندرج در ادامه مقاله باشند.

عکس پرسنلی

  • عکس 4*3 (تمام رخ) مربوط به سال جاری داوطلب
  • حذف حاشیه های زائد عکس اسکن شده
  • دارای فرمت JPG
  • حداقل ابعاد 300*200 پیکسل و حداکثر ابعاد 400*300 پیکسل
  • حداقل حجم 15 کیلوبایت و حداکثر حجم 70 کیلوبایت
  • حتی الامکان رنگی و دارای زمینه سفید
  • واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر ، منگنه و هر گونه لکه

کارت ملی

  • دارای فرمت JPG
  • حداقل حجم 30 کیلوبایت و حداکثر حجم 200 کیلوبایت
  • ترجیحا رنگی و بدون حاشیه زائد
  • دارای وضوح و کیفیت لازم

سایت ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی 1402

همان طور که ذکر شد، برگزاری و ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سواد آموزی ۱۴۰۲ یا همان آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی قبل از سال 1392 برعهده سازمان جهاد دانشگاهی می باشد که به طور کامل نیز بروی این موارد ذکر شده نظارت می کند. تمامی متقاضیان واجد شرایط برای انجام مراحل ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سواد آموزی 1402 می بایست به سایت مربوط به این آزمون به نشانی hrtc.ir مراجعه کرده و مراحل نام نویسی خود را از طریق همان سایت به پایان برسانند.

همچنین چند روز پیش از برگزاری آزمون، داوطلبان می بایست به سایت hrtc.ir مراجعه نموده و با ورود به پروفایل خود، کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کنند. توجه داشته باشید که صدور این کارت به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و اصل مدارک آن ها پس از برگزاری آزمون توسط وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی ۱۴۰۲

توصیه می کنیم پیش از آن که بخواهید نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده و هزینه نام نویسی را پرداخت کنید، دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون را از سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir دریافت کنید و مندرجات آن را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

مطالعه این دفترچه موجب می شود در جریان تمام جزئیات برگزاری آزمون قرار گرفته و در مراحل ثبت نام ، برگزاری آزمون و حتی استخدام با مشکل مواجه نشوید. به محض انتشار دفترچه ثبت نام در سال 1402، لینک دانلود آن برای دسترسی راحت متقاضیان داخل محتوا قرار خواهد گرفت.

نکات مهم پیرامون استخدام نهضت سوادآموزی 1402

  • ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی دارای سهمیه ایثارگران (5 درصد و 25 درصد) و سهمیه معلولین (3 درصد) می باشد که داوطلبان در صورت برخورداری از شرایط لازم ، باید نوع سهمیه خود و اطلاعات مربوطه را در سامانه ثبت نام وارد نمایند.
  • اسکن و استفاده از عکس های روی کارت شناسایی مانند شناسنامه ، کارت ملی و… قابل قبول نمی باشد.
  • در صورت ارسال عکس اشتباه ، ثبت نام متقاضی باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد. بنابراین اگر ثبت نام شما توسط شخص دیگری انجام می شود (به ویژه داوطلبانی که ثبت نام خود را از طریق کافی نت انجام می دهند) لازم است علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی خود، در ارسال عکس نیز دقت لازم را به کار ببرید.
  • به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نمی شود و هزینه ثبت نام نیز پس از پرداخت، قابل استرداد نخواهد بود.
  • در صورتی که داوطلب جهت ویرایش وارد سامانه شود، حتما می بایست تمامی مراحل ثبت نام را مجددا طی نموده و کد رهگیری دریافت کند. در غیر این صورت، تغییرات مورد نظر متقاضی اعمال نخواهد شد و اطلاعات ثبت شده وی قبل از ویرایش معتبر خواهد بود.

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سواد آموزی ۱۴۰۲ چه تاریخی می باشد؟

جزئیات مربوط به برگزاری آزمون نهضت سوادآموزی از طریق سایت جهاد دانشگاهی اعلام می شود که زمان آن تاکنکون مشخص نمی باشد.

2- جهت ثبت نام آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی باید دارای چه شرایطی بود؟

داوطلبان به منظور نام نویسی در آزمون نهضت سوادآموزی، باید دارای دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده در متن مقاله باشند.

3- نحوه ثبت نام در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی آموزشیاران چگونه است ؟

متقاضیان می بایست در ابتدا وارد سایت مرکز جهاد دانشگاهی شده و سپس طبق مراحل گفته شده در متن مقاله به تکمیل ثبت نام آزمون نهضت سوادآموزی بپردازند.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی