خانه آزمون استخدامی ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ | شرایط و سایت ثبت نام

ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ | شرایط و سایت ثبت نام

ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

در سال های اخیر به دلیل کمبود نیروی آموزشی کشور، وزارت آموزش و پرورش اقدام به جذب افراد توامند کرده تا بتواند اندکی از حجم نیروی کار بازنشسته خود را جبران کند. در چند سال اخیر علاوه بر دانشگاه فرهنگیان، متقاضیان و علاقمندان این حوزه توانسته اند با ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به این قشر از جامعه بپیوندند. دبیری به سبب موقعیت اجتماعی مناسب از جمله شغل های پرطرفداری است که این روزها، افراد بسیاری را پای این آزمون کشانده است اطلاع دقیق از شرایط آزمون دبیری آموزش و پرورش و زمان آن یاری رساننده در مراحل آزمون بوده و شما را به اهدافتان نزدیک می کند.

 

لینک مستقیم ثبت نام آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز آموزش و پرورش ۱۴۰۳

 

مهلت ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش سال 1403 از 9 الی 14 بهمن ماه 1402 می باشد که تا تاریخ 15بهمن تمدید گشت.

آخرین اخبار از ثبت نام دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

برای آن دسته از متقاضیانی که شرایط شرکت در آزمون استخدامی هر یک از رشته های دبیری آموزش و پرورش را دارا می باشند، اطلاعیه های این وزارتخانه و بررسی روزانه آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد. وزارت آموزش و پرورش با برگزاری دو آزمون برای جذب و استخدام دبیر، در صدد بهبود وضعیت دستگاه خود برآمده است.

خبر 14 بهمن ماه 1402

سری دوم اصلاحیه دفترچه ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش 1403 به انتشار در آمد. در این دفترچه زمان ثبت نام آزمون تا تاریخ 15 بهمن ماه و زمان ویرایش نیز تا تاریخ 16 بهمن ماه 1402 تمدید شد. علاوه بر این، مواردی دیگر از جمله امتیاز مرحله کتبی و مصاحبه این آزمون، برخی رشته های تحصیلی، شرایط احراز شغل ها و… دچار تغییر شده است.

خبر 11 بهمن ماه 1402

با انتشار اصلاحیه اول دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 از طریق سایت سنجش، برخی از موارد از جمله برخی کد شغل محل تغییر یافت. علاوه بر آن زمان ثبت نام و ویرایش اطلاعات ثبت نام تا تاریخ 16 بهمن ماه 1402 تمدید شد.

خبر 8 بهمن ماه

با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش قرار است دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش همزمان با آغاز فرآیند نام نویسی در روز دوشنبه مورخ 9 بهمن ماه 1402 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است ثبت نام تا روز شنبه مورخ 14 بهمن ماه 1402 ادامه دارد.

خبر 31 خرداد ماه

طی اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش مهلت ثبت نام دبیری آموزش و پرورش 1402 تا روز شنبه 3 تیر ماه 1402 تمدید شد. همچنین اصلاحیه شماره 1 دفترچه ثبت نام این آزمون نیز در 31 خرداد 1402 منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است کهدر ادامه مطلب به این موضوع پرداخته ایم.

خبر 27 خرداد ماه

پس از برگزاری آزمون آموزگاری در 8 اردیبهشت، آموزش و پرورش کشور مهلت ثبت نام دبیری را از 27 تا 31 خرداد ماه 1402 اعلام کرده است. با توجه به اینکه هر ساله به جهت تعداد افرادی که به ثبت نام نرسیده اند، این تاریخ تمدید می شود ممکن است به متقاضیان یک مهلت اضافه به مدت یک یا دو روز اعطا گردد.

خبر 24 خرداد ماه

طبق اظهارات وزیر آموزش و پرورش، ثبت نام آزمون دبیری و هنرآموزی در هفته پایانی خرداد ماه انجام خواهد شد. همچنین برگزاری این آزمون در 12 مرداد ماه 1402 می باشد که می توان گفت به گونه ای همزمان با زمان مصاحبه آزمون آموزگاری نیز می باشد.

 خبر 10 خرداد ماه

در نشست روز 9 خرداد ماه، آقای صحرایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رفع مشکل کمبود معلمان را در دستور عمل قررار داد و به نقل از او تا اواخر مهر این مشکل را با برگزاری ازمونی دیگر در جهت استخدام دبیران دوره متوسطه و دبیرستان، رفع خواهد شد. همچنان زمان دقیق اجرای این آزمون در ماه های گذشته اواخر خرداد یا اوایل تیرماه اعلام شده است.

 خبر 6 خرداد ماه

در گزارشات به دست آمده از وزارت آموزش و پرورش، دفترچه ازمون دبیری در حال نهایی سازی است که این دفترچه شامل مواردی مثل شرایط آزمون، مدارک مورد نیاز، رشته های مور نیاز آموزش و پرورش، سهمیه ها و… می باشد و لازم است پیش از ورود به آزمون و ثبت نام دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را به دقت مطالعه نمایید.

 خبر 4 اردیبهشت ماه

حدود هزار نفر نیروی توانبخشی، تعدادی نیروی مشاور و پرورشی 22 هزار و 184 هنرآموز و دبیر در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش جذب خواهند شد.کمبود نیاز هنرآموزان هنرستان های استثنایی هم با جذب تعدادی هنرآموز و اختصاص بخشی از آن ها به مدارس استثنایی رفع خواهد شد.

زمان ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش 1403

با توجه به اهمیت بالای زمان بندی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شما باید پس از مطالعه دفترچه آزمون و اطلاع از تمامی قوانین آن در زمان مقرر، اقدام به ثبت نام کرده و پیگیر اخبار مربوط به آن باشید. در حال حاضر آخرین اخبار حاکی است آن که تهیه دفترچه آزمون دبیری آموزش و پرورش نهایی شده و زمان ثبت نام از 9 الی 14 بهمن ماه 1402 اعلام گردیده. دواطلبان می بایست در زمان مقرر به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را به پایان برسانند.

زمانبندی آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳
ثبت نامتمدید مهلت زمان ویرایش برگزاری آزمون
 

9 الی 14 بهمن ماه 1402

 

تا 15بهمن ماه 1402تا 16 بهمن ماه 140228 اردیبهشت 1403

تقویم زمانی آزمون دبیری و هنرآموز استخدامی آموزش و پرورش 1403

  • مهلت اولیه ثبت نام : 9 تا 14 بهمن ماه 1402
  • تمدید مهلت ثبت نام : تا 16 بهمن ماه 1402
  • زمان برگزاری : 28 اردیبهشت ماه 1403
  • زمان اعلام نتایج اولیه : 15 خرداد ماه 1403
    • دانلود دفترچه آزمون دبیری آموزش و پرورش 1403

      هرساله دفترچه ای در خصوص برگزاری آزمون از سوی سازمان سنجش کشور منتشر می شود که حاوی اطلاعاتی نظیر شرایط ثبت نام، نحوه ثبت نام، سهمیه ها و…. می باشد که بررسی این دفترچه در روند آزمون بسیار حائز اهمیت است. علاقمندان به شرکت در آزمون می بایست تمامی نکات دفترچه را مطالعه کرده سپس اقدام به نام نویسی در آن کنند.

      نحوه ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

      تمامی فرآیند نام نویسی الی اعلام نتایج آزمون مذکور از طریق سایت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش که همان سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد، صورت می پذرید. بدین منظور می بایست مطابق با راهنمای زیر عمل کنید:

      •  ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید سپس از صفحه اصلی گزینه “سایر آزمون های استخدامی” را را انتخاب کنید.

      مرحله او ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

      • پس ورود به صفحه گزیته “سیستم ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش سال 1403” را بفشارید.

      مرحله دوم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

      • مجددا گزینه “سیستم ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش سال 1403” را انتخاب کنید.

      مرحله سوم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

      •  این مرحله، عبارت “خرید کارت اعتباری” را انتخاب نمایید.

      مرحله چهارم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

      • کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.
      مرحله پنجم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش
      • اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و در نهایت کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

      مرحله ششم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

      • آیکون “ادامه روند پرداخت” را لمس نمایید.

      مرحله هفتم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

      • اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده و در نهایت کلید “پرداخت” را بفشارید.

      مرحله هشتم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

      • به صفحه نخست بازگشته و اینبار کلید “تایید و ادامه – گام بعدی” را بفشارید.

      مرحله نهم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

      • اطاعات خواسته شده اعم از شمار سریال کارت اعتباری و عبارت امنیتی را در کادرهای مربوطه درج کرده و در نهایت کلید “ورود به سیستم”را بفشارید.

      مرحله دهم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

      نکته: پس از اتمام این مراحل کد رهگیری در اختیار شما گذاشته خواهد شد که می بایست آن را پرینت گرفته تا اعلام نتایج نهایی آزمون و مصاحبه، نزد خود نگه دارید.

      در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در صفحه زیر یکی از کادر ها را پر کرده و پس از ورود به پروفایل اطلاعات خود آن را ویرایش کنید.

      تمدید مهلت ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش 1403

      ممکن است هر چیزی سبب شود که نتوانید در تاریخ مقرر به ثبت نام آزمون خود بپردازید سازمان سنجش کشور هرساله با در نظر گرفتن تعداد داوطلبانی که هنوز موفق به ثبت نام نشده اند مهلتی را تحت عنوان مهلت مجدد ثبت نام به آنها اعطا می کند. علاقه مندان شرکت در آزمون دبیری می توانند در این زمان یعنی تا 15 بهمن 1402 نام نویسی کنند یا تا تاریخ 16 بهمن ماه به ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام کنند

      شرایط ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

      برای ثبت نام در آزمون استخدام آموزش و پرورش داوطلبان باید از شرایط عمومی مقرر توسط سازمان آموزش و پرورش کشور برخوردار باشند. در صورت هرگونه وجود مغایرت میان شروط ثبت نام و مشخصات داوطلب، به منزله حذف متقاضی از آزمون می باشد.

      شرایط عمومی

      • تابعیت ایرانی داشتن
      • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
      • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
      • انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان
      • عدم اعتباد به موارد مخدر
      • داشتن سلامت جسمانی و روانی
      • نداشتن سابقه محکومیت جزایی
      • عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی
      • داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند
      • کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا می باشند، پس از پذیرفته
        شدن در آزمون در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند
      • متقاضیان باید دارای حداقل سن 20 و حداکثر سن 40 سال باشند

      شرایط اختصاصی

      علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی متقاضیان می بایست از یک سری شرایط خاص نیز بهره مند باشند تا بتوانند در آزمون دبیری ثبت نام کنند و به مرحله مصاحبه و.. برسند. با توجه به  دفترچه آزمون دبیری آموزش و پرورش  شرایط اختصاصی آن به شرح زیر می باشد.

      • گذراندن یک دوره یک ساله تحت عنوان دوره های مهارت آموزی که بدون حقوق بوده و پس از کسب موفقیت در این دوره حکم شروع به کار به متقضایان داده می شود.
      • امکان تغییر محل خدمت داوطلبان پس از قبولی وجود نخواهد داشت.
      • در صورت انصراف متقاضیان از دوره مهارت آموزی آنها موظف به پرداخت هزینه آموزش می باشند.
      • فارق التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و تربیت شهید رجایی نمی توانند در آزمون شرکت کنند.
      • داوطلبان هنگام ارائه مدارک خود به دانشگاه باید مدارکی اعم از روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL را به همراه داشته باشند و در صورت عدم این گواهی باید متعهد شوند که پس از یک ماه این مدارک را فراهم می کنند.
      • پس از گذراندن دوره های مهارت آموزی علاقمندان، حتما باید موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی گردند. گذراندن حداقل 120 ساعت ضمن خدمت در امور تربیتی و مهارت های معلمی برای پذیرفته شدگان در 2 سال اول استخدام الزامی است.
      • در صورتی که داوطلبان در هر دو آزمون دبیری و آموزگاری نام نویسی کرده باشند و در هر دو پذیرفته شوند اولویت با قبولی در اولین آزمون یعنی آموزگاری است و داوطلب از آزمون دوم حذف خواهد شد.
      • خارج شدن از بوم خدمت استانی به منزله انصراف و قطع استخدام می باشد چرا که گزینش بر اساس نیاز بوم استان صورت می گیرد.
      • پذیرفته شدن در محل های عشایری دارای چند منطقه، پس از گذراندن دوره مهارت آموزی، محل خدمتشان توسط آموزش و پرورش اعلام می گردد و در انتخاب محل دخل و تصرفی ندارند.
      • بخشی از هزینه های دوره مهارت آموزی به عهده داوطلب می باشد که در صورت انصراف وی ملزم به پرداخت جریمه می باشد.
      • مجری برگزار کننده دره های مهارت آموزی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی می باشند که مکان دقیق دوره با توجه به شغل و محل پس ازاعلام نایج نهایی مشخص می گردد.
      • دانشگاه های برگزار کننده هیچ مسئولیتی در قبال مسکن و تغذیه افراد ندارند مگر با هزینه شخصی داوطلب.
      • هرگونه تغییر سمت از مشاغل گروه معلمی به سای دستگاه های اجرایی ممنوع می باشد.با توجه به اینکه مجوز استخدامی مشاغل آموزگار ابتدایی، دبیری و هنرآموزی مشترک صادر شده است، افرادی که در آزمون ابتدایی شرکت کرده اند در صورت دارا بودن شرایط دفترچه استخدام دبیری و هنرآموزی، در این آزمون نیز شرکت نمایند. البته توجه داشته باشید پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در صورتی که این افراد در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت این آزمون قرار بگیرند از فرآیند استخدام حذف شده و استخدام آنان صرفا برای آموزگار ابتدایی صورت خواهد گرفت.

      مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

      تهیه و آماده سازی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در جلوگیری از اتلاف وقت، بسیار موثر است بنابراین بهتر از قبل از شروع فرآیند تام نویسی و شرکت در آزمون،تمامی مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. مدارک درخواستی از طریق دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 داده می شود با این حال از آنجایی که احتمال می ورد آزمون دبیری از شرایط ثبت نام و مدارک مشابه برخوردار باشند که از آن نام می بریم.

      مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

       مدرک مورد نیازتوضیحات 
      کارت اعتباری پیش از ثبت نام به مبلغ 378 هزار تومان
      عکس اسکن شده بدون خط خوردگی، مهر، تمام رخ ، زمینه سفید، فرمت gpj، با رعایت حجاب کامل.( عکس روی کارت ملی یا شماسنامه نباشد)
      اطلاعات هویتی شماشامل: نام و نام خانوادگی، کدملی و شناسنامه، وضعیت تاهل
      اطلاعات مربوط به سهمیه در صورت وجود این مورد مثل ایثارگری باید قید شود
      اطلاعات مربوط سربازی( برای آقایان) کد درج شده روی کارت پایان خدمت
      مشخصات شغلی مشخصات شغل سابق و فعلی
      اطلاعات تحصیلی شامل مدرک دانشگاهی ، معدل دانشگاهی و زمان فارغ التحصیلی
      محل سکونت و کد پستی منزل –

      منابع آزمون دبیری آموزش و پرورش 1403

      بر خلاف سال های گذشته در سال جاری، منابع در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم شد؛ از آن جایی که هنوز دفترچه آزمون دبیری منتشر نشده، نمی توان به قطع مواد تخصصی آزمون استخدامی دبیری را نام برد با این حال تمامی سوالات تخصصی از زیر شاخه های انتخابی توسط داوطلب طراحی خواهد شد.کلیه داوطلبان می توانند در برنامه ریزی خود از منابع عمومی موجود در جدول زیر استفاده نمایند.

      مواد عمومی آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۳

      مواد منابع
      تاریخ و فرهنگ تمدن۱) خدمات متقابل ایران و اسالم نویسنده: شهید مطهری انتشارات صدرا

      2) مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران

      3) کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب نویسنده: سید مرتضی آوینی

      تعلیم و تربیت اسلامی۱) مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی-عمومی جمهوری اسالمی (بخش دوم مبانی، قسمت های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی – عمومی)

      2) کتاب تعلیم و تربیت در اسلام به قلم شهید مرتضی مطهری

      معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی1) طرح کلی اندیشه اسالمی در قرآن (بخش اول: ایمان) نویسنده: سید علی خامنه ای، انتشارات: صهبا

      ۲) همرزمان حسین (ع)، نویسنده: سیدعلی خامنهای، انتشارات: انتشارات انقلاب اسلامی

      دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی1) قانون اساسی جمهوری اسالمی ایران

      ۲) وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی

      3) بیانیه گام دوم انقالب اسلامی

      توانایی های عمومی و ذهنی
      مواد و منابع اختصاصی آزمون دبیری آموزش و پرورش 1403
      مواد منابع 
      اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش1) سیاست های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش

      ۲) سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی – مصوب شورای عالی انقالب فرهنگی

      3) آیین نامه اجرایی مدارس، مصوب سال 1400 شورای عالی آموزش و پرورش

      روش ها و فنون تدریسبا تاکید بر محورهای:

      1) مبانی نظری تدریس و یادگیری

      2)مدیریت و طراحی فعالیت های آموزشی

      ۳) اصول و شیوه های مدیریت کلاس درس؛

      4) مهارت های خلق موقعیت و فرصت های یادگیری

      ۵) آشنایی با روش های تدریس مبتنی بر شناخت
      گرایی و سازنده گرایی با رویکرد تحولی

      6) راهبردهای یاددهی و یادگیری

      7) مهارت های اساسی مورد نیاز معلم پیش از تدریس، حین
      تدریس ؛ پس از تدریس

      ۸) مدل ها و الگوهای تدریس

      نکته مهم: در شغل تربیت بدنی به جای روش ها و فنون تدریس ماده امتحانی حیطه اختصاصی، روش تدریس تربیت بدنی خواهد بود. (منبع: راهنمای معلم متوسطه اول و دوم)

      روانشناسی تربیتیبا تاکید بر محور های:

      1) کاربرد نظریه های یادگیری در کلاس

      2) کاربرد نظریه های هوش، تفکر، خالقیت و استعداد در کلاس

      ۳) کاربرد نظریه های انگیزش و هیجان در آموزش

      4) کاربرد نظریه های تحولی در آموزش

      5) شناخت تفاوت های فردی در یادگیری

      ۶) تعاریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط

      7) کتاب مسئولیت و سازندگی، نویسنده:علی صفایی حائری فصل های 2 ، 3، 4 و 10

      سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی1) با تاکید بر محور تعریف مفاهیم و اصطالحات مرتبط، سنجش مشاهده ای

      2) سنجش عملکردی، سنجش عاطفی

      3) سنجش رفتاری ، سنجش تکوینی

      4) پوشه کار

      روانشناسی رشد و اختلالات یادگیریبا تاکید بر محور:

      تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط، گروهبندی و مراحل شناسایی و تشخیص دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری، روش های درمانی و رفع مشکلات آموزشی

      منابع تخصصی دبیر فرهنگ و هنر 
      محتوای ارزیابی منابع آزمون 
      1) مبانی هنرهای تجسمی

      2) طراحی

      3) خلاقیت تصویری

      4) درک عمومی هنر

      کتاب معلم فرهنگ و هنر پایه هفتم
      راهنمای معلم فرهنگ و هنر
      مبانی هنرهای تجسمی (1 و 2)
      نقاشی ایرانی از دیرباز تا امروز
      هنر و تمدن اسلامی
      منابع تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی
      محتوای ارزیابی منابع آزمون 
      54ف1)مبانی و نظریه های جامعه شناسی

      2) مفاهیم و حوزه های جامعه شناسی

      3) روش آموزش مطالعات اجتماعی

      4) تاریخ جهان (اروپا – قرون وسطا – رنسانس – قرون جدید)

      5) تاریخ ایران پیش از اسلام (ایران باستان)

      6) تاریخ ایران دوره اسلامی (ایران در دو قرن نخستین – ایران میانه تا صفوی)

      7) تاریخ ایران معاصر (با نگاهی ویژه به انقلاب اسلامی)

      8) جغرافیای شهری و روستایی

      9) آب و هواشناسی

      10) ژئومورفولوژی

      کتاب معلم مطالعات اجتماعی پایه هفتم
      مطالعات اجتماعی
      راهنمای مطالعات اجتماعی
      راهنمای معلم تاریخ 2
      راهنمای معلم تاریخ 3 / ایران و جهان معاصر
      جهاد تبیین در اندیشه آیت ا… خامنه ای
      روش نظام مند تحلیل سیاسی آیت ا… خامنه ای
      راهنمای معلم جغرافیای ایران
      مبانی و نظریه های جامعه شناسی
      مفاهیم و حوزه های جامعه شناسی
      منابع تخصصی دبیر زبان و ادبیات فارسی
      محتوای ارزیابی منابع آزمون 
      1) نظم و نثر فارسی

      2)تاریخ ادبیات و سبک شناسی

      3) عروض و قافیه و فنون ادبی

      4) زبان فارسی (املا – نگارش و ویرایش – دستور زبان)

      راهنمای معلم فارسی 1
      راهنمای معلم نگارش 1
      علوم و فنون ادبی 1
      راهنمای معلم فارسی 2
      راهنمای معلم نگارش 2
      راهنمای معلم علوم و فنون ادبی 2
      راهنمای معلم فارسی 3
      راهنمای معلم نگارش 3
      راهنمای معلم علوم فنون ادبی 3
      راهنمای معلم فارسی کد 75
      فارسی پایه هفتم (سال اول دوره اول متوسطه)
      آموزش مهارت های نوشتاری (نگارش و انشا) پایه هفتم
      کتاب معلم آموزش مهارت های نوشتاری (نگارش و انشا)
      راهنمای معلم فارسی کد 82
      کتاب معلم (راهنمای تدریس) فارسی پایه نهم دوره اول متوسطه
      راهنمای معلم آموزش مهرت های نوشتاری (نگارش و انشا)
      منابع تخصصی دبیر علوم تجربی – شیمی
      محتوای ارزیابی منابع آزمون 
       

      1) مبانی آموزش علوم تجربی، طراحی آموزشی در آموزش علوم تجربی، هنر در آموزش علوم تجربی، فیزیک عمومی، زیست شناسی عمومی، زمین شناسی عمومی

      2) شیمی فیزیک 1 و 2

      3) شیمی معدنی 1 و 2

      4) شیمی آلی 1 و 2 و 3 و طیف سنجی

      5) شیمی تجزیه 1 و 2 و دستگاهی

       

       

      کتاب معلم علوم تجربی پایه هفتم
      کتاب معلم علوم تجربی پایه هشتم
      کتاب معلم علوم تجربی کد 90
      راهنمای معلم شیمی 1
      راهنمای معلم آزمایشگاه علوم تجربی 1
      راهنمای معلم شیمی 2
      راهنمای معلم آزمایشگاه علوم تجربی 2
      راهنمای تدریس شیمی 3
      راهنمای معلم علوم تجربی پایه نهم
      منابع تخصصی دبیر علوم تجربی – فیزیک
      محتوای ارزیابی منابع آزمون 
      1) مبانی آموزش علوم تجربی، طراحی آموزشی در آموزش علوم تجربی، هنر در آموزش علوم تجربی، شیمی عمومی، زیست شناسی عمومی، زمین شنای عمومی

      2)مجموعه فیزیک (شامل مباحث مکانیک، الکتریسیته، مغناطیس، فشار هیدرو استاتیک، حرکت نوسانی و امواج، نور، حرارت و ترمودینامیک، فیزیک جدید

      کتاب معلم علوم تجربی پایه هفتم
      کتاب معلم علوم تجربی پایه هشتم
      کتاب معلم علوم تجربی
      راهنمای معلم فیزیک 1
      راهنمای معلم آزمایشگاه علوم تجربی 1
      راهنمای معلم فیزیک 2 (کد 111375)
      راهنمای معلم آزمایشگاه تجربی 2
      راهنمای معلم فیزیک 3
      منابع تخصصی دبیر علوم تجربی – زیست شناسی 
      محتوای ارزیابی منابع آزمون 
      1) مبانی آموزش علوم تجربی، طراحی آموزشی در آموزش علوم تجربی، هنر در آموزش علوم تجربی، فیزیک عمومی، شیمی عمومی، زمین شناسی عمومی

      2)زیست سلولی و ملکولی

      3) بیوشیمی

      4) ژنتیک

      5) فیزیولوژی جانوری و گیاهی

      6) میکروبیولوژی

      کتاب معلم علوم تجربی پایه هفتم
      کتاب معلم علوم تجربی پایه هشتم
      کتاب معلم علوم تجربی
      راهنمای معلم زیست شناسی 1
      راهنمای معلم آزمایشگاه علوم تجربی 1
      راهنمای معلم زیست شناسی2
      راهنمای معلم آزمایشگاه علوم تجربی 2
      راهنمای معلم انسان و محیط زیست
      راهنمای معلم زیست شناسی 3
      منابع تخصصی دبیر عربی
      محتوای ارزیابی منابع آزمون 
      قواعد صرف و نحو

      2) ترجمه و تعریب

      3) درک مطلب

      4) علوم بلاغی (معانی، بیان، بدیع، عروض)

      5) تاریخ ادبیات و نقد ادبی

       

      عربی زبان قرآن 1
      راهنمای معلم عربی، زبان قرآن 2 (کد 111369)
      راهنمای معلم عربی، زبان قرآن 2 (کد 111380)
      راهنمای معلم عربی، زبان قرآن3 (کد 112369)
      راهنمای معلم عربی، زبان قرآن3 (112380)
      راهنمای معلم عربی، زبان قرآن پایه هفتم
      کتاب ّ معلم عربی پایه هفتم(اول متوسطه اول)
      کتاب معلم عربی پایه هشتمراهنمای معلم عربی، زبان قرآن هشتم
      کتاب معلم عربی پایه نهم
      راهنمای معلم عربی، زبان قرآن نهم
      منابع تخصصی دبیر حکمت و  معارف اسلامی
      محتوای ارزیابی منابع آزمون 
       

      1) اندیشه اسلامی

      2) آئین زندگی

      3) شناخت منابع و متون اسلامی و منابع فقه

      4) علوم و تفسیر قرآن

      5) احکام تفسیر

      6) منطق

      7) فلسفه و کلام اسلامی

      8) تاریخ فلسفه

      راهنمای معلم دین و زندگی 1
      راهنمای معلم منطق
      راهنمای معلم فلسفه 1
      راهنمای معلم دین و زندگی 3
      راهنمای معلم فلسفه 2
      منشور حکومت علوی آیت ا… خامنه ای
      منابع تخصصی دبیر ریاضی
      محتوای ارزیابی منابع آزمون 
      1) مجموعه ریاضیات (ریاضی عمومی- معادلات دیفرانسیل – آمار و احتمال)

      2) مبانی آنالیز ریاضی، مبانی جبر و مبانی آنالیز عددی

      3) اصول آموزش ریاضی و خلاقیت ریاضی

      4) هندسه

      5) حسابان

      کتاب معلم (راهنمای تدریس) ریای و  آمار1
      راهنمای معلم ریاضی 1
      کتاب معلم هندسه 1
      راهنمای معلم ریاضی و آمار 2
      راهنمای تدریس ریاضی 2
      راهنمای معلم هندسه 2
      راهنمای معلم حسابان 1
      راهنمای معلم آمار و احتمال
      راهنمای معلم ریاضیات گسسته
      راهنمای معلم ریاضی 3
      راهنمای معلم ریاضی و آمار 3
      راهنمای معلم هندسه 3
      راهنمای معلم حسابان 2
      ریاضی پایه هفتم (سال اول دوره اول متوسطه)
      کتاب معلم ریاضی نهم دوره اول متوسطه
      منابع تخصصی دبیر زبان انگلیسی
      محتوای ارزیابی منابع آزمون 
      1) زبان شناسی

      2) اصول و تئوری های تدریس

      3) آزمون سازی

      4) روش تحقیق

       

       

       

       

      راهنمای معلم انگلیسی
      راهنمای معلم انگلیسی 3
      کتاب معلم (راهنمای تدریس) انگلیسی (کد: 79)
      کتاب معلم (راهنمای تدریس) انگلیسی  (کد: 85)
      کتاب معلم (راهنمای تدریس) انگلیسی  (کد: 91)
      آزمون سازی کتاب درسی فجب
      روش تحقیق 1 و 2
      اصول و تئوری های تدریس
      منابع تخصصی دبیر کار و فناوری
      محتوای ارزیابی منابع آزمون 
      1) تاسیسات ساختمان (مکانیکی – الکتیریکی)

      2) فناور اطلاعات و ارتباطات

      3) نقشه کشی عمومی

      4) صنایع دستی (بافت، فلز، چوب)

      5) کشاورزی و غذا

      6) ساخت و تولید (فلز کاری)

      7) ساختمان و معماری

      کار و فناوری پایه هفتم (کد: 717)
      آموزش گام به گام زبان برنامه نویسی پایتون
      دانش فنی پایه رشته های امور دامی / صنایع چوب و مبلمان / الکترونیک/شبکه و نرم افزار رایانه/تاسیسات مکانیکی و مکانیک خودرو شاخه فنی و حرفه ای پایه دهم
      منابع تخصصی دبیر تربیت بدنی
      محتوای ارزیابی منابع آزمون 
      1) یادگیری و کنترل حرکتی

      2) اندازه گیری سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی

      3) مدیریت و طرز اجرای مسابقات ورزشی

      4) آسیب شناسی ورزشی

      5) درس تربیت بدنی در مدارس

      راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت پایه های هفتم، هشتم، نهم دوره اول متوسطه
      راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه
      یادگیری و کنترل حرکتی شامل مباحث: پردازش اطلاعات و عملکرد حرکتی -مبانی عملکرد حرکتی انسان – مبان نظری و سنجش یادگیری حرکتی انسان – سازماندهی تمرین – بازخورد و آموزش مهارت های حرکتی
      آسیب شناسی ورزشی شامل مباحث: اصول پیشگیر از آسیب در تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی – کمک های اولیه در ورزش – انواع آسیب های رایج در تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی
      مدیریت و طرز اجرای مسابقه ورزشی شامل مباحث برنامه ریزی برای مسابقات و رویدادهای ورزشی – سازماندهی مسابقات و رویدادهای ورزشی – داوطلبی در مسابقات و رویدادهای ورزشی – مدیریت برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی – آشنایی با جداول ورزشی
      اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی شامل مباحث مبانی سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی – مقدمات آمار توصیفی – سنجش آمادگی جسمانی – سنجش مهارت های ورزشی – نمرات استاندارد

       

      سوالات متداول

      1- نحوه ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

      ثبت نام آزمون دبیری به صورت اینترنتی و توسط سایت sanjesh.org صورت می پذیرد.

      2- زمان ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چه روزی است؟

      ثبت نام این ازمون از 9 الی 14 بهمن ماه 1402صورت می گیرد که این تاریخ تا 15 بهمن تمدید شد.

      3- مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون دبیری آموزش و پرورش ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چیست؟

      مدارکی از قبیل کارت اعتباری، عکس اسکن شده، اطلاعات هویتی شما، اطلاعات مربوط به سهمیه و... که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

      سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      مشاوره استخدامی پیج استخدامی