خانه دکتری اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۳

اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۳

اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۳
اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۳

پس از برگزاری آخرین مرحله پذیرش دکتری بعنی مصاحبه دکتری و اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری 1403، برخی از داوطلبین ممکن است از نتایج خود راضی نباشند و جهت ثبت اعتراض اقدام کنند آن ها می توانند در زمانی مشخص به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و اعتراض خود را در قسمت مربوطه ثبت نمایند. سازمان مذکور امکانی را برای این دسته از افراد فراهم کرده است تا بتوانند درخواست خود را جهت بررسی مجدد نتایج به ثبت برسانند.

ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد.

زمان اعتراض به نتایج آزمون دکتری 1403

داوطلبان می توانند از طریق سامانه پاسخگویی الکترونیکی سایت سازمان سنجش به نشانی request.sanjesh.org، اقدام به درج اعتراض نسبت به نتایج آزمون دکتری  ۱۴۰۳ و یا بیان سوالات خود کنند.

تاکنون زمان دقیقی برای این فرایند مشخص نشده است اما طبق روال معمول، بعد از اعلام نتایج مصاحبه بازه زمانی مشخصی برای ثبت اعتراضات داوطلبین در نظر گرفته می شود. در صورت منتشر شدن هرگونه اخباری در خصوص زمان اعتراض به نتایج آزمون دکتری از طریق این مقاله و همچنین کانال تلگرام دکتری  ایران مشاوره به اطلاع شما همراهان همیشگی خواهد رسید.

اعتراض به نتایج آزمون دکتری 1403

فرآیند اعتراض به آزمون دکتری یکی از راه حل هایی است که داوطلبان می توانند جهت بررسی مجدد نتایج خود، از آن استفاده نمایند. امکان ثبت اعتراض به این نتایج در هنگام انتشار کارنامه دکتری، اعلام نتایج انتخاب رشته، معرفی به مصاحبه، اعلام نتایج قطعی و نهایی این آزمون وجود دارد که هر کدام در بازه زمانی خاصی صورت می گیرند.

اعتراض به نتایج اولیه

اولین مرحله از پذیرش دکتری به صورت کتبی برگزار می شود که در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، کارنامه مقطع دکتری توسط سازمان سنجش در سایت مخصوص به خود منتشر می شود. در صورتی که افراد به این نمره معترض باشند و بر این باور باشند که در محاسبات نمره آزمون آن ها اشتباهی رخ داده است می توانند در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، درخواست بررسی مجدد نمره آزمون دکتری را ثبت نمایند.

اعتراض به کلید سوالات

دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون دکتری پس از گذشت مدت زمانی از زمان اعلام نتایج آزمون دکتری  ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان در صورتی که به کلید سوالات آزمون دکتری اعتراض داشته باشند می توانند درخواست بررسی مجدد توسط کارشناسان مربوطه را داشته باشند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک نحوه اعتراض به کلید سوالات آزمون دکتری کلیک کنید.

اعتراض به انتخاب رشته

ممکن است پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1403 عده ای از داوطلبان به فرم انتخاب رشته و اولویت رشته محل خود اعتراض داشته باشند. این فرآیند در بازه خاصی بعد از اعلام نتایج انجام می گیرد. در حال حاضر، زمان دقیق اعتراض به انتخاب رشته در سال ۱۴۰۳ مشخص نشده است.

اعتراض به نتیجه معرفی به مصاحبه

سازمان سنجش پس از بررسی های لازم، نتایج انتخاب رشته را اعلام کرده و افراد واجد شرایط را به مصاحبه دعوت می نماید و آن را در سایت خود به نمایش می گذارد. در این مرحله نیز افراد می توانند نسبت به نتایج معرفی به مصاحبه آزمون دکتری اعتراض داشته و در قسمت “اعتراض به نتیجه معرفی به مصاحبه ” آن را به ثبت برسانند.

اعتراض به نتایج نهایی

پس از آن که داوطلبان در آزمون نهایی دکتری 1403 شرکت نموده و منتظر نتایج خود هستند این امکان وجود دارد که از نتیجه خود راضی نباشند و بخواهند که مجدد نتایج آنان مورد بررسی قرار گیرد. طبق روال معمول، افراد می توانند پس از مشاهده کارنامه نهایی آزمون دکتری در زمان اعتراض به نتایج امتحان دکتری اقدام به ثبت اعتراض خود در سایت sanjesh.org نمایند.

مراحل ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۳

همان گونه که اشاره شد، فرصت ثبت اعتراض نسبت به مراحل مختلف پذیرش (نتایج اولیه، انتخاب رشته و مصاحبه) از طریق سایت سازمان سنجش برای داوطلبان فراهم می باشد. متقاضیان می توانند با ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش برای بررسی مجدد نتایج، درخواست خود را ثبت کنند.

  • در ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید، سپس بر روی گزینه “ارسال درخواست” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری 1401

  • حال گزینه “عضویت در سایت” را مطابق با تصویر ذیل انتخاب کنید. در صورتی که قبلا حساب کاربری در سایت سازمان سنجش ساخته اید، می توانید با فشردن کلید “ورود به سامانه” به سیستم ثبت اعتراض وارد شوید.

مرحله دو اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • صفحه ای پیش روی شما قرار خواهد گرفت که می بایست کادرهای خالی را با اطلاعات خواسته شده تکمیل نموده و پس از فعال کردن تیک تایید مشخصات مندرج، بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید. پس از انجام این مرحله و تایید آن، از طرف سازمان سنجش رمز عبوری برای شما ارسال خواهد شد.

مرحله سه اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • پس از دریافت رمز عبور خود، می توانید کلید “ورود به سامانه” را بفشارید.

مرحله چهار اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • کادرهای مربوطه را با مشخصات خواسته شده پر کرده و سپس گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.

مرحله پنج اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • عبارت “درخواست جدید” را در این صفحه بفشارید.

مرحله شش اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • حال عنوان آزمون و سال برگزاری آن را درج نموده و بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید.

مرحله هفت اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • در هر مرحله از فرآیند آزمون دکتری، در صورتی که امکان اعتراض به هر یک از نتایج آن وجود داشته باشد، در این صفحه مشخص می شود.

مرحله هشت اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • در صورت انتخاب نوع اعتراض خود، با صفحه ای که حاوی متن و موضوع پیام و همچنین اطلاعات شما می باشد، مواجه شده که بایستی درخواست خود را با دلایل منطقی و روشن بنویسید و در نهایت دکمه “تایید” را بفشارید.

مرحله نه اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

به این ترتیب درخواست شما مبنی بر اعتراض به نتایج آزمون دکتری 1403 در یک بازه زمانی مشخص توسط مسئولین مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن مدتی بعد اعلام می گردد. برای نتیجه پاسخ درخواست می بایست مجددا وارد سیستم شده و آن را از طریق همان رمز عبوری که دریافت کرده اید، مشاهده نمایید. البته در نظر داشته باشید که درخواست های ارسالی خارج از موعد مقرر، مورد بررسی و پاسخ گویی قرار نخواهند گرفت.

با توجه به توضیحات داده شده در این مقاله داوطلبان آزمون دکتری می توانند نتایج هریک از مراحل این آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش مشاهده نموده و اگر نسبت به آن معترض باشند می توانند اعتراض خود را در سیستمی که سازمان سنجش برای متقاضیان در نظر گرفته است، ثبت کنند.

سوالات متداول

1- داوطلبان چه زمانی می توانند نسبت به ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۳ اقدام نمایند؟

امکان ثبت اعتراض به نتایج هنگام انتشار کارنامه دکتری، اعلام نتایج انتخاب رشته، معرفی به مصاحبه، اعلام نتایج نهایی آزمون وجود دارد.

2- از چه طریقی می توان درخواست اعتراض به نتایج آزمون دکتری را به ثبت رساند؟

داوطلبان می توانند از طریق سامانه پاسخگویی الکترونیکی سایت سازمان سنجش اعتراض خود را ثبت کنند.

3- آیا هنگام ارسال اعتراض به نتایج آزمون دکتری بایستی هزینه پرداخت شود؟

خیر، ارسال درخواست اعتراض به نتایج آزمون دکتری به صورت رایگان می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. مسعود

    من در مصاحبه شرکت کرده ام ولی دانشگاه برای من غیبت در مصاحبه رد کرده و الان نتیجه آزمون مردود اعلام شده راهکارش چیه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، برای پیگیری این مشکل شما لازم است حضورا به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.

  2. الهه

    سلام

    من دکتری شبانه دانشگاه تهران قبول شدم ،میخوام امسال شبانه بخونم،میتونم بدون انصراف دکتری ۱۴۰۰روشرکت کنم؟

    باتشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری سال ۱۳۹۹، جهت ثبت نام در آزمون می بایست انصراف خود را در دانشگاه قطعی نمایید.

مشاوره دکتری پیج دکتری