خانه دکتری ویرایش انتخاب رشته دکتری سراسری ۱۴۰۳

ویرایش انتخاب رشته دکتری سراسری ۱۴۰۳

ویرایش انتخاب رشته دکتری سراسری ۱۴۰۳
ویرایش انتخاب رشته دکتری سراسری ۱۴۰۳

علی غم اینکه در فرایند انتخاب رشته دکتری مسئولیت تمامی اشتباهات رخ داده طی فرایند به عهده شخص داوطلب است، بروز هر گونه اشتباه امری عادی تلقی می شود. از این رو برای انجام ویرایش در اطلاعات ثبت شده ساز و کارهایی در نظر گرفته می شود. به طور کلی انجام ویرایش روی اطلاعات ثبت شده در بازه های زمان انتخاب رشته دکتری 1403 و تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری امکان پذیر است.

به کلیه داوطلبان توصیه می گردد که ضمن رعایت دقت در حین انتخاب رشته، نسبت به چک کردن اطلاعات درج شده اقدام نمایند؛ چرا که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دیگر امکان تغییر و ویرایش اطلاعات وجود نخواهد داشت.

ویرایش اطلاعات انتخاب رشته دکتری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد.

زمان ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۳

با انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری فرصت ثبت کد رشته های مورد نظر در سایت انتخاب رشته آزمون دکتری به داوطلبان داده می شود. متقاضیانی که بعد از تکمیل این فرآیند متوجه وجود اشتباه در فرم انتخاب رشته خود شده و یا نیازمند ایجاد تغییراتی در تعیین اولویت خود باشند، می توانند تا زمانی که سامانه انتخاب رشته فعال است نسبت به تصحیح فرم مربوطه اقدام نمایند. در بیشتر مواقع، سازمان سنجش آموزش کشور مهلت مجددی را در اختیار داوطلبانی که قصد دارند به ویرایش انتخاب رشته خود بپردازند، قرار می دهد.

لازم است بدانید که مهلت ویرایش انتخاب رشته بعد از اعلام نتایج آزمون مشخص می گردد. آزمون دکتری سراسری 1403 در 4 اسفند سال جاری برگزار خواهد شد و نیمه اول اردیبهشت ماه به عنوان مهلت انتخاب رشته دکتری اعلام شده است.

نحوه ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد، داوطلبان می توانند در بازه زمانی مشخصی، تغییرات لازم را بر اساس اولویت های مد نظر در فرم مربوطه اعمال نمایند. در حال حاضر لینک مربوط به انتخاب رشته دکتری 1403 در سایت مربوطه قرار نگرفته است. با این حال، انتخاب رشته مجدد یا ویرایش اطلاعات آن طبق مراحل کلی و یکسانی انجام می گیرد.

مرحله اول انتخاب رشته دکتری

  • کلیک بر روی لینک فعال “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکترای تخصصی (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳”

مرحله دوم انتخاب رشته دکتری

  • مجددا کلیک روی “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکترای تخصصی (نیمه متمرکز) سال 1403″

مرحله سوم انتخاب رشته دکتری

  • انتخاب گزینه “ویرایش اطلاعات انتخاب رشته” 

مرحله چهارم ویرایش انتخاب رشته دکتری

  • ثبت اطلاعات خواسته شده شامل شماره پرونده و رسید انتخاب رشته و یا شماره پرورنده و شماره داوطلبی و فشردن کلید “ورود به سیستم

مرحله پنجم انتخاب رشته دکتری

  • کلیک بر روی گزینه “ثبت تغییرات” بعد از اعمال تغییرات در فرم انتخاب رشته 

مشاوره انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۳

  • با توجه به آن که در کارنامه دکتری وضعیت مجاز و یا غیر مجاز بودن دانشگاه های مختلف مشخص شده است، در صورتی که کلمه “می باشید” در هر یک از دوره های تحصیلی قابل مشاهده باشد، یعنی فرد اجازه انتخاب رشته در آن دوره را خواهد داشت.
  • هر داوطلب می تواند نهایتا 50 کد رشته محل را انتخاب نموده و از آن جایی که ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجوی دکتری کم است، افراد باید با نهایت دقت رشته های ارائه شده را بررسی نموده و با بهترین چیدمان ممکن، آن ها را ثبت نمایند.
  • متقاضیان می بایست با مطالعه دفترچه انتخاب رشته سال 1403، از شرایط، ضوابط، ظرفیت و دانشگاه های پذیرنده کسب اطلاع کنند و انتخاب رشته خود را آگاهانه تر انجام دهند. تهیه فرم پیش نویس از انتخاب های مد نظر، احتمال بروز خطا را هنگام ثبت در سامانه به حداقل می رساند.
  • با پایان یافتن مهلت انجام انتخاب رشته، سازمان سنجش به بررسی نمره و تراز داوطلب و رشته محل های انتخابی او می پردازد و نتایج انتخاب رشته دکتری را بر روی سایت خود منتشر می کند. در این مرحله از متقاضیان برای شرکت در مصاحبه مقطع دکتری دعوت به عمل آورده می شود، بنابراین لازم است از قبل آمادگی های لازم را کسب نمایند. 

 

سوالات متداول

1- در چه بازه های زمانی می توان نسبت به ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری اقدام کرد؟

ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری در بازه انتخاب رشته و تمدید مهلت انتخاب رشته آن قابل انجام است.

2- داوطلبانی که قصد ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ را دارند، از طریق کدام سایت باید اقدام کنند؟

اصلاح کد رشته محل های ثبت شده از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد.

3- برای دسترسی به صفحه ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

شماره پرونده و رسید انتخاب رشته و یا شماره داوطلبی برای ورود به پروفایل کاربری در سامانه مربوطه مورد نیاز می باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری