خانه دکتری شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

شرایط عمومی و اختصاصی نام نویسی آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402
شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت هر ساله به صورت اینترنتی و تحت نظارت مرکز سنجش پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دوره های روزانه، آزاد و شهریه پرداز در بازه زمانی مشخصی صورت می پذیرد.

افرادی که خود را واجد شرایط شرکت در این آزمون می دانند، می توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت که حاوی کلیه شرایط عمومی و اختصاصی و همچنین قوانین و ضوابط شرکت در آزمون می باشد، نسبت به بارگذاری اینترنتی مدارک ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت در سایت مرکز سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir اقدام نمایند. به همین دلیل، شرایط درج شده در دفترچه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هرگونه عدم تطابق با این شرایط منجر به لغو پروسه نام نویسی می گردد.

برای ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 رعایت شرط تجانس رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی لازم و ضروری می باشد.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

ثبت نام کنکور دکتری وزارت بهداشت 1402 مستلزم رعایت یک سری شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که داوطلبان واجد شرایط می بایست در چارچوب آن نسبت به نام نویسی و ارسال مدارک خود اقدام نمایند. در غیر این صورت، کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 برای داوطلب صادر نمی گردد و از حضور چنین فردی بر سر جلسه آزمون دکتری ممانعت به عمل می آید. بنابراین لازم است که متقاضیان، پیش از هرگونه اقدامی، به منظور آشنایی با ضوابط و نکات مورد نیاز جهت ثبت نام آزمون مذکور، به مطالعه شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون بپردازند.

داوطلبان در صورت برخورداری از کلیه شرایط عمومی زیر، مجاز به انتخاب رشته در تمام دوره های شغلی و تحصیلی خواهند بود.

  • دارا بودن شرایط عمومی متداول در آزمون هایی که در کشور در حال برگزاری می باشد.
  • دارا بودن سلامتی و توانایی جسمی لازم و متناسب با رشته انتخابی
  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مقبول در قانون اساسی جمهوری اسلامی
  • عدم وابستگی به هرگونه مواد اعتیاد آور
  • نداشتن سوء سابقه کیفری و همراه نبودن با گروه های تروریستی معاند جمهوری اسلامی
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • پذیرفتن قانون اساسی و عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

شرایط اختصاصی، ویژه رشته های داروسازی، دندانپزشکی، بهداشت و تخصصی و علوم پایه شامل موارد زیر است که علاوه برداشتن آن ها، دارا بورن شرایط عمومی مذکور در متن فوق نیز الزامی می باشد.

  • داوطلبان شرکت در این آزمون می بایست دارای مدرک فوق لیسانس مرتبط یا دکتری حرفه ای (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی) باشند.
  • دانشجویان ترم آخر کارشناسی ارشد و دکتری در صورت داشتن گواهی مبنی بر اتمام مقطع تحصیلی خود تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402، مجاز به شرکت در آزمون مذکور خواهند بود.
  • دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد، مجاز به ثبت نام در آزمون نیستند.
  • متقاضیان، مطلقا مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی می باشند. این افراد همچنین می توانند دو رشته یا دو مجموعه امتحانی را که در دو نوبت متفاوت ارائه می گردد، انتخاب نمایند.
  • داوطلبان تنها در شرایطی می توانند در دو رشته شرکت کنند که زمان برگزاری رشته های انتخابی متفاوت باشد. همچنین پرداخت هزینه ثبت نام هر رشته نیز جداگانه خواهد بود.
  • کلیه متقاضیان شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت می بایست نهایت دقت را مبنی بر تطابق انتخاب رشته با مدرک تحصیلی خود به کار برند.
  • در صورتی که دانشجوی ترم آخر ارشد نتواند تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 فارغ التحصیل شود، قبولی وی لغو و چنین فردی از شرکت در آزمون سال آینده نیز محروم خواهد شد.
  • بر اساس رای جدید، پذیرفته شدگان آزمون دکتری سال گذشته در صورت انصراف از رشته پذیرفته شده قبلی، می توانند در آزمون دکتری سال آینده شرکت نمایند چرا که محدودیت های سابق رفع شده است. دانشجویان شاغل به تحصیل دوره های روزانه و غیر روزانه این مقطع نیز در صورتی که سایر شرایط را دارا باشند، می توانند تا زمان اعلام نتایج نهایی صبر نموده و در صورت تمایل انصراف خود را قطعی کنند.
  • داوطلبان قبل از شروع و یا پایان طرح نیروی انسانی مجاز به شرکت در آزمون می باشند. در صورتی که در حین انجام طرح در آزمون دکتری پذیرفته شوند، شرایط ترخیص آن ها از ادامه تحصیل فراهم می شود.
  • رعایت شرط تجانس رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی نیز لازم و ضروری است.
  • نداشتن اشتغال به تحصیل در دوره های دکتری تخصصی و پژوهشی یا دستیاری تخصصی در تمامی موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • با توجه به این که بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، شرط دارا بودن نمره زبان به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون های این مقطع حذف شده است، نمرات زبان کسب شده داوطلب در آزمون MHLE یا سایر آزمون های معتبر، صرفا در مرحله آزمون شفاهی دارای امتیاز بوده و در پذیرش داوطلب موثر خواهد بود. توجه داشته باشید که شرط ارائه نمره زبان معتبر برای پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه ها، تا زمان آزمون جامع هم چنان به قوت خود باقی است.
  • داوطلبان آقا شرکت کننده در آزمون دکتری وزارت بهداشت بایستی در وضعیت نظام وظیفه خود منعی نداشته باشند که در ادامه مقاله به طور کامل به آن اشاره شده است.

شرایط اختصاصی سهمیه های خاص

سهمیه آزاد: 70 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به سهمیه آزاد اختصاص می یابد و تمامی داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب کنند، می توانند از آن استفاده نمایند.

دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان: با توجه به قوانین تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان ارائه شده در سایت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی به نشانی edc.behdasht.gov.ir، داوطلبانی که حائز شرایط استفاده از این سهمیه هستند، می توانند به معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل خود جهت دریافت گواهی نامه مربوطه مراجعه کنند.

رزمندگان بسیجی: رزمندگان بسیجی، جهادگران کشاورزی و رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح با حداقل سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه، لازم است تا ضمن مراجعه به سازمان های نیروی مسلح و دریافت کد رهگیری 12 رقمی از سهمیه ایثارگری خود استفاده کنند.

سهمیه رزمندگان: با توجه به قوانین مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402، اعمال سهمیه رزمندگان در این آزمون به صورت زیر انجام می شود:

  • 25 درصد ظرفیت هر کد رشته محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسران و فرزندان آن ها اختصاص می یابد.
  • 5 درصد از ظرفیت پذیرش هر کد رشته محل نیز به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص می یابد.

نکته: داوطلبانی که از سهمیه ایثارگران استفاده می کنند، می بایست حداقل 70 درصد از تراز آخرین نفر قبولی با سهمیه آزاد و مشمولان سهمیه رزمندگان نیز باید 80 درصد تراز آخرین نفر قبولی را کسب کنند تا از آن ها جهت شرکت در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1402 دعوت به عمل آید.

شرایط نظام وظیفه

نبود هرگونه مشکل و اختلال از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشمولان آقا یکی دیگر از شرایط شرکت در آزمون دکتری پژوهشی و تخصصی وزارت بهداشت می باشد. در ادامه شما را با واجدان شرایط نظام وظیفه برای شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت آشنا خواهیم کد.

  • داشتن کارت پایان خدمت هوشمند
  • داشتن کارت معافیت دائم هوشمند (موارد خاص، کفالت، پزشکی، ایثارگران)
  • واجدان شرایط معافیت سنی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (دارندگان مدرک دکتری پزشکی متولد 1347 و ماقبل آن)
  • داوطلبان دارای برگه آماده به خدمت بدون غیبت، که زمان پذیرش و ثبت نام آن ها در دانشگاه، قبل از تاریخ اعزام به سربازی باشد.
  • متقاضیانی که تاریخ اعزام به خدمت آن ها قبل از اعلام قبولی دانشگاه است، می بایست در تاریخ مقرر به خدمت اعزام شوند. این داوطلبان در صورت قبولی در دانشگاه جهت ادامه تحصیل، از خدمت ترخیص خواهند شد. در صورت عدم ترخیص از خدمت و اعزام به خدمت سربازی، متقاضی غایب محسوب شده و مجاز به ادامه تحصیل نمی باشد.
  • متولدین نیمه اول سال 1349 و قبل از آن، به شرط آن که تغییر سن نداده باشند.
  • داوطلبانی که مدت تحصیل آن ها در دکتری حرفه ای بیش از سقف مجاز سنوات تحصیلی به طول انجامیده، مجاز به استفاده از معافیت تحصیلی در مقاطع بالاتر نمی باشند.
  • سربازان حین خدمت با مدرک دکتری عمومی و فاقد غیبت اولیه پس از قبولی از سوی دانشگاه، با ارائه گواهی اشتغال به خدمت از یگان مربوطه و صدور مجوز تحصیل از سوی دفاتر پلیس + 10، مشروط بر این که واجد شرایط برخورداری از معافیت پزشکی شناخته شوند، جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص می شوند.
  • افرادی که دارای برگه معافیت موقت بدون غیبت (پزشکی، کفالت و…) می باشند، پس از اعتبار معافیت موقت، مجاز به ادامه تحصیل بدون معافیت تحصیلی نمی باشند.
  • طلاب علوم دینی که دارای مدرک دکتری عمومی هستند، می توانند در صورت تایید مرکز مدیریت حوزه های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خراسان و اصفهان مبنی بر توانایی اشتغال به تحصیل در حوزه، همزمان با تحصیل در دانشگاه، با همان معافیت تحصیلی حوزه، مشغول به تحصیل در دانشگاه شوند.
  • کارکنان متعهد خدمت در سازمان ها یا وزارتخانه ها، تنها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوطه، می توانند نسبت به ادامه تحصیل اقدام نمایند. 
  • سربازان در حال خدمت، مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت نیستند. این افراد در صورت قبولی در دانشگاه، نداشتن غیبت اولیه و دارا بودن سایر شرایط، می توانند برای ادامه ی تحصیل از خدمت مرخص شوند.

نکته: اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مربوط به نظام وظیفه داوطلبان آقا از طریق سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی vazifeh.police.ir منتشر خواهد شد.

سوالات متداول 

1- شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ چگونه طبقه بندی می شود؟

این موارد در قالب شرایط عمومی، اختصاصی، سهمیه های خاص و نظام وظیفه طبقه بندی می گردد.

2- چگونه می توان به شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت دسترسی پیدا کرد؟

شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون به طور کامل در دفترچه راهنمای ثبت نام ذکر گردیده است.

3- داوطلبان مرد شرکت کننده در آزمون دکتری وزارت بهداشت باید از لحاظ نظام وظیفه در چه وضعیتی باشند؟

کلیه شرایط و ضوابط مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد آزمون دکتری وزارت بهداشت را می توانید در متن مقاله مطالعه نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. محمد

    سلام بنده دانشجوی ارشد فوتونیک هستم میخواستم بپرسم آیا با ارشد رشته ی فوتونیک میشه دکتری رشته مهندسی پزشکی(بیوالکتریک) وزارت بهداشت را شرکت کنم؟؟؟؟

مشاوره دکتری پیج دکتری