خانه دکتری سایت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳| sanjesh.org

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳| sanjesh.org

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
سایت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، نوبت به انجام مرحله حساس انتخاب رشته دکتری می رسد که این کار از طریق سامانه ای در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. واجدان شرایط می بایست در زمان تعیین شده به سایت مذکور مراجعه نموده و پس از درج اطلاعات و ورود به پنل شخصی خود، فهرست کد رشته محل های مرتب شده بر اساس اولویت را در سامانه درج نمایند. 

سایت انتخاب رشته دکتری، مرجع رسمی و قانونی انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری 1403 و میزبان انجام روند انتخاب رشته مقطع دکتری دانشگاه های سراسری است و این فرایند صرفا می بایست از طریق پورتال اینترنتی sanjesh.org صورت پذیرد تا مورد تایید مراجع مربوطه قرار گیرد. توصیه می شود که پیش از تکمیل فرم انتخاب رشته، حتما دستورالعمل های دفترچه انتخاب رشته و کد رشته محل های آن را به دقت مورد مطالعه قرار دهید و با داشتن آگاهی کافی به انجام ادامه مراحل مشغول شوید.

فرآیند انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

معرفی سایت انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 

متقاضیانی که در آزمون کتبی موفق به کسب حد نصاب لازم می شوند، مجاز به انتخاب رشته های مورد نظر از دانشگاه های سراسر کشور خواهند بود. طبق روال هر سال، ثبت کد رشته ها از طریق سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش انجام می گیرد. 

مسیر متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد در زمان انجام انتخاب رشته از یک دیگر جدا می شود و داوطلبان سراسری می بایست جهت انجام باقی مراحل به سایت مربوطه به آدرس sanjesh.org (سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور) و داوطلبان آزاد به سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که مسئولیت کد رشته محل های وارد شده در این سایت و ترتیب آن، کاملا بر عهده شخص داوطلب است و هر گونه قصور در انجام این رویه ممکن است در نتیجه انتخاب رشته تاثیرگذار باشد. 

 

  • در قسمت پایین صفحه اول سایت باکس های مربوط به آزمون های متفاوت از قبیل کنکور سراسری، کارشناسی ارشد، دکتری و… قرار داده شده است و داوطلبان هریک از آزمون های زیر می توانند با کلیک روی باکس مربوطه وارد فرایند مختص خود شوند. ورود به صفحه اطلاعیه های مرتبط با آزمون دکتری با کلیک روی گزینه “دکتری تخصصی” امکان پذیر است.

 

  • در قسمت سمت راست تصویر بالا نواری مشاهده می شود که در آن مواردی از جمله اطلاعیه ها، ثبت نام، کارت و… نوشته شده است و موجب می شود دسترسی به موارد مرتبط با هر فرایند آسان تر شود. در سمت چپ تمامی اطلاعیه های مرتبط با آزمون انتخابی قرار داده شده است؛ به طور مثال افرادی که متقاضی انتخاب رشته هستند با کلیک روی اطلاعیه انتخاب رشته دکتری به صفحه مربوطه انتقال خواهند یافت.

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

همان طور که می دانید، علی رغم ادغام آزمون ورودی مقطع دکتری دانشگاه آزاد و سراسری، انتخاب رشته هر کدام به صورت جداگانه انجام خواهد شد و داوطلبان مجاز به انجام انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری می بایست در زمان انتخاب رشته آزمون دکتری  وارد سایت اختصاصی سازمان سنجش شده و انتخاب رشته خود را انجام دهند. طبق روال هر سال، احتمالا بازه ای برای مهلت مجدد انتخاب رشته در نظر گرفته می شود. 

توجه داشته باشید طبق مندرجات دفترچه ثبت نام، زمان انتخاب رشته دکتری سال 1403،نیمه اول اردیبهشت ماه خواهد بود. 

با توجه به تغییرات اعمال شده در سایت مذکور، ممکن است فرایند انتخاب رشته تفاوت های جزئی با سال گذشته داشته باشد اما کلیات آن یکسان است. 

  •  ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید و گزینه “دکترای تخصصی” را از صفحه اصلی انتخاب کنید.

مرحله اول انتخاب رشته دکتری

 

  • سپس بر روی عبارت “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) Ph.D سال 1403″ کلیک نمایید.

مرحله دوم انتخاب رشته دکتری

  • انتخاب مجدد “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) Ph.D سال ۱۴۰۳”

مرحله سوم انتخاب رشته دکتری

  • بعد از بررسی دقیق جدول زمانی و نکات مهم مندرج در صفحه، دکمه “تایید و ادامه – گام بعدی” را بفشارید.

مرحله پنجم انتخاب رشته دکتری

  • حال می توانید با وارد کردن اطلاعاتی مانند شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام یا کد ملی، شماره پرونده و شماره داوطلبی و در نهایت فشردن عبارت “ورود به سیستم”، به صفحه انتخاب رشته هدایت شوید.

مرحله پنجم انتخاب رشته دکتری

  • وارد کردن کد دانشگاه محل اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد

مرحله پنجم راهنمای جامع انتخاب رشته دکتری

  • انتخاب 50 کد رشته در صفحه نمایش داده شده

مرحله ششم انتخاب رشته آزمون دکتری

  • پس از کسب اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده لازم است گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب نمایید

نکات مهم:

  • توجه داشته باشید که در حین چینش کد رشته محل های انتخابی خود، فاکتورهای مهمی از جمله علاقه مندی، نمره و رتبه کسب شده، شهریه دکتری، شهر دانشگاهی و مسافت، شرایط اقتصادی، کیفیت دانشگاه، بازار کار، ظرفیت رشته ها و… را در نظر گرفته و پس از بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته دکتری نسبت به تکمیل این پروسه اقدام نمایید.
  • پس از پایان انتخاب رشته، شماره پرونده 6 رقمی و رسید انتخاب رشته 15 رقمی خود را از سامانه دریافت نمایید. توصیه می شود پیش از شروع این فرآیند، یک فرم پیش نویس از انتخاب های خود بر اساس کدهای ذکر شده در دفترچه را تهیه نمایید تا هنگام انجام انتخاب رشته در سایت دچار سردرگمی نشوید. در مرحله پایانی و با ثبت نهایی فرم اینترنتی، سیستم یک کد شناسه انتخاب رشته در اختیار شما قرار خواهد داد که لازم است آن را نزد خود حفظ نمایید.
  • کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد 1403 دارند، می بایست در زمان انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد به سامانه سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و اقدامات لازم جهت تکمیل فرم انتخاب رشته را بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به انجام رسانند. 

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۳ از چه طریقی انجام می شود؟

انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.

2- داوطلبان در هنگام انجام انتخاب رشته آزمون دکتری مجاز به درج حداکثر چند کد رشته محل می باشند؟

تعداد انتخاب های مجاز برای داوطلبان دوره دکتری حداکثر 50 کد رشته محل می باشد.

3- انتخاب رشته آزمون دکتری آزاد از طریق چه سامانه ای صورت می پذیرد؟

متقاضیان انتخاب رشته دکتری آزاد می بایست به سایت azmoon.org مراجعه نموده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. راحله لزربنی

    سلام ، تا چه زمانی امکان ویرایش انتخاب رشته وجود داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، درحال حاضر امکان ویرایش انتخاب رشته وجود ندارد.

مشاوره دکتری پیج دکتری