خانه دکتری اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی 1401

اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی 1401

اعلام نتیجه آزمون دستیاری پزشکی 1401
اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی 1401

پس از آن که مدتی از برگزاری آزمون دستیاری پزشکی گذشت، نتیجه عملکرد داوطلبانی که در آن شرکت کرده اند منتشر می گردد. شرکت کنندگانی که حدنصاب نمره لازم در این آزمون را کسب کرده باشند، می توانند نسبت به انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1401 اقدام نموده و پس از آن وارد دوره رزیدنتی در رشته قبولی خود شوند. متقاضیان در این مرحله به فراگیری مهارت های موردنیاز پرداخته و نهایتا دانشنامه تخصصی یا فوق تخصصی خود را دریافت خواهند کرد.

مرکز سنجش آموزش پزشکی که مجری برگزاری این آزمون در سطح کشور می باشد این نتایج را در موعد مقرر در سایت sanjeshp.ir منتشر کرده و متقاضیان با مراجعه به آن می توانند به مشاهده اسامی پذیرفته شدگان پرداخته و کارنامه اولیه و نهایی خویش را دریافت کنند.

لینک مستقیم اعلام نتایج نهایی سی و نهمین آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی 1401

نتایج نهایی سی و نهمین آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

لینک مستقیم اعلام نتایج اولیه چهل و نهمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی 1401

چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رشته های پزشکی بالینی

نتایج نهایی آزمون دستیاری فوق تخصصی و نتایج اولیه آزمون دستیاری تخصصی پزشکی 1401 در 31 خرداد ماه اعلام شده است.

زمان اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی 1401

شرکت کنندگان آزمون دستیاری تخصصی وفوق تخصصی پزشکی می توانند در تاریخ اعلام شده با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور کلید سوالات آزمون را مشاهده نمایند. در صورتی که داوطلب نسبت به طراحی سوالات این آزمون معترض باشد، می تواند به مدت حداکثر 72 ساعت اعتراض خود را ثبت کند. پس از رسیدگی به اعتراضات، کارنامه اولیه به همراه فرم انتخاب رشته داوطلبان در سایت مذکور قرار می گیرد. در ادامه تاریخ اعلام نتیجه اولیه و نهایی دستیاری تخصصی و فوق تخصصی را در اختیار شما قرار اده ایم.

زمان اعلام نتایج آزمون دستیاری تخصصی و فوق تخصصی پزشکی 1401
دستیاری تخصصیدستیاری فوق تخصصی
اولیهنهاییاولیهنهایی
31 خرداد ماهمشخص نمی باشد.27 فروردین ماه31 خرداد ماه

همچنین تمامی کسانی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آزمون دستیاری پزشکی هستند می توانند پیج اینستاگرام ایران مشاوره را دنبال کنند.

نحوه مشاهده کارنامه آزمون دستیاری پزشکی 1401

همان طور که گفته شده، داوطلبان می بایست پس از قرار گرفتن کارنامه بر روی سایت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی و با مراجعه به آن نسبت به مشاهده اسامی پذیرفته شدگان اقدام کنند. این روند برای هر یک از آزمون های تخصصی و فوق تخصصی متفاوت می باشد که در ادامه مراحل مشاهده هرکدام از آنها را ذکر کرده ایم.

دریافت کارنامه دستیاری تخصصی

متقاضیان واجد شرایطی که بدون احتساب تراز بندی و ضریب دهی نمرات، موفق به کسب حداقل نمره 150 از نمره کل آزمون (600) شده باشند، مجاز به شرکت در انتخاب رشته می گردند. این افراد می توانند یک رشته را در تمام دانشگاه ها و یا ترکیبی از 10 رشته را در چند دانشگاه انتخاب نمایند. لازم به ذکر است چنانچه داوطلب در زمان مقرر انتخاب رشته نکرده باشد، واجد شرایط پذیرش نخواهد بود. مراحل دریافت نتایج در راهنمای تصویری زیر ارائه شده است.

  • به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir مراجعه نموده و از بخش “تخصصی و فوق تخصصی پزشکی” بر روی گزینه “دستیاری تخصصی پزشکی” از منوی موجود در سمت راست سایت کلیک نمایید.مرحله اول مشاهده نتایج اولیه آزمون دستیاری تخصصی پزشکی
  • از میان گزینه های موجود در این صفحه، بر روی لینک فعال “دریافت کارنامه علمی – مشاهده پاسخنامه” کلیک کنید.مرحله دوم مشاهده نتایج اولیه آزمون دستیاری تخصصی پزشکی
  • مجددا تیک دریافت کارنامه علمی_ مشاهده پاسخنامه را فعال کنید.مرحله سوم مشاهده نتایج اولیه آزمون دستیاری تخصصی پزشکی
  • اکنون می بایست اطلاعات کاربری شامل کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در کادرهای مشخص شده وارد کرده و دکمه جستجو را بفشارید.مرحله چهارم مشاهده نتایج اولیه آزمون دستیاری تخصصی پزشکی
  • حالا می توانید پس از طی مراحل بالا، کارنامه خود را مشاهده و دریافت نمایید.

دریافت کارنامه دستیاری فوق تخصصی

با توجه به اینکه نتیجه نهایی آزمون دستیاری فوق تخصصی اعلام شده است، در ادامه مراحل مشاهده نتایج آن را قرار داده ایم.

  • به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir مراجعه نموده و از بخش “تخصصی و فوق تخصصی پزشکی” بر روی گزینه “دستیاری فوق تخصصی پزشکی” از منوی موجود در سمت راست سایت کلیک نمایید.مرحله اول مشاهده نتایج آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی
  • سپس گزینه “نتیجه نهایی آزمون” را انتخاب نمایید.مرحله دوم مشاهده نتایج آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی
  • تیک گزینه “نتیجه نهایی آزمون” را فعال کنید.مرحله سوم مشاهده نتایج آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی
  • پس از درج کد رهگیری و کد ملی، کلید “جستجو” را بفشارید.مرحله چهارم مشاهده نتایج آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

نحوه پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی 1401

پذیرش دستیاران در هر رشته محل مطابق با مقررات تعریف شده در این زمینه و متاثر از عوامل مختلفی از جمله سهمیه می باشد. به طور کلی در دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1401 شیوه پذیرش متقاضیان برحسب موارد زیر بیان شده است.

  1. نمره کل تراز شده آزمون پذیرش دستیار (در هر رشته به صورت جداگانه)
  2. اولویت انتخاب رشته – محل

حدنصاب به معنای نمره تراز آخرین فرد پذیرش شده بدون در نظر گرفتن سهمیه و جنسیت بر اساس ظرفیت کل رشته محل و با رعایت سایر شرایطی که برای پذیرش تعیین شده است، می باشد. در واقع نحوه محاسبه حدنصاب به این صورت است که در ابتدا تمامی داوطلبان بدون لحاظ نمودن تاثیر سهمیه در آزمون دستیاری پزشکی و جنسیت و با توجه به نمره تراز شده آزمون (بالاترین نمره) و بر اساس اولویت انتخاب رشته محل تا زمانی که ظرفیت های موجود (بدون پذیرش مازاد بر ظرفیت) تکمیل نشده باشند، در همه رشته محل های انتخابی قرار داده می شوند.

متقاضیان برخی رشته ها در این آزمون، می بایست در مصاحبه آزمون دستیاری پزشکی 1401 که به منظور ارزیابی قابلیت ها و صلاحیت های عمومی و اختصاصی آن ها ترتیب داده شده است، شرکت نمایند. پس از بررسی های انجام شده چنانچه وضعیت داوطلبان مورد تایید هیات ممتحنه قرار بگیرد، پذیرش آن ها نهایی می گردد.

 

سوالات متداول

1- نتایج اولیه آزمون دستیاری تخصصی پزشکی ۱۴۰۱ چه زمانی اعلام می گردد؟

نتایج اولیه این آزمون در سال جاری، در روز 31 خرداد ماه بر روی سایت مرکز سنجش پزشکی قرار گرفت.

2- از چه طریقی می توان به مشاهده اسامی پذیرفته شدگان در آزمون دستیاری پزشکی ۱۴۰۱ پرداخت؟

نتایج این آزمون بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر می گردد.

3- آیا تمامی رشته های آزمون دستیاری تخصصی پزشکی دارای مصاحبه هستند؟

خیر، تنها پذیرفته شدگان رشته هایی مثل روانپزشکی و زنان و زایمان آزمون مذکور می بایست در مصاحبه شرکت کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری