خانه دکتری ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

زمان و نحوه ثبت نام آزمون دستیاری تخصصی 1400
ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

آزمون دستیاری تخصصی هر ساله برای دارندگان مدرک دکترای حرفه ای پزشکی و فارغ التحصیلان رشته پزشکی عمومی در کشور برگزار می گردد. در واقع این آزمون همان دوره تخصص و رزیدنتی می باشد که فرد در طول 4 سال به فراگیری آموزش های لازم در حیطه تخصص خود می پردازد و بعد از گذر از این مرحله و دریافت مدرک خود، می تواند به عنوان متخصص وارد بازار کار شود.

تمامی شرایط و ضوابط شرکت در آزمون در دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400، به طور کامل ارائه شده است که متقاضیان این آزمون می بایست در زمان مقرر، نسبت به دریافت و مطالعه آن اقدام نمایند. همچنین در ادامه، شرایط، مدارک لازم، زمان و نحوه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 ذکر شده است بنابراین تا پایان این مقاله با ایران مشاوره همراه باشید.

تمامی متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی، قبل از اتمام دوره آموزشی پزشکی عمومی فقط یک بار می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

بنا بر اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، ثبت نام چهل و هشتمین دوره پذیرش دستیار تخصصی، از 10 صبح روز شنبه مورخ 6 دی ماه آغاز شده و تا روز شنبه مورخ 13 دی ماه سال جاری از طریق سایت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی ادامه دارد. همچنین داوطلبانی که نام نویسی خود را انجام داده و قصد ویرایش بخشی از آن را دارند نیز می توانند در مهلت مجدد ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 اقدامات لازم را انجام دهند.

با توجه به این که دفترچه راهنما در زمان ثبت نام دستیاری پزشکی 1400 از طریق سایت مرکز سنجش پزشکی کشور منتشر می گردد، لذا داوطلبان می بایست در زمان مقرر نسبت به دریافت این دفترچه اقدام نمایند و تا زمان برگزاری آن، با مطالعه منابع آزمون دستیاری پزشکی خود را برای شرکت در این آزمون آماده سازند.

لازم به ذکر است که مطابق با آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی در خصوص تمدید این مهلت، داوطلبان شرکت در آزمون دستیاری تخصصی می توانند از روز چهارشنبه مورخ 1 بهمن ماه لغایت روز شنبه مورخ 4 بهمن ماه، نسبت به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات نام نویسی خود اقدام نمایند.

البته با توجه به آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور و تعویق زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی، متقاضیان می توانند از روز سه شنبه مورخ 21 بهمن ماه 99 تا روز جمعه مورخ 24 بهمن ماه 99، همچنان جهت ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات لازم به پایگاه اینتترنتی مرکز مذکور مراجعه کنند.

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

مرکز سنجش و آموزش پزشکی کشور عهده دار فرآیند برگزاری آزمون دستیاری پزشکی می باشد از این رو، تمامی مراحل آزمون دستیاری پزشکی (مانند ثبت نام، ویرایش، کارت ورود به جلسه و …) از طریق سایت رسمی این مرکز به آدرس sanjeshp.ir انجام می گیرد که مراحل آن همراه با تصویر در ادامه شرح داده شده اند.

مرحله اول ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

  • با ورود به صفحه جدید، مطابق با تصویر زیر بر روی لینک فعال ” ثبت نام جدید” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

  • مجددا در این صفحه می بایست گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

  • حال در این مرحله بعد از مطالعه مقررات مطرح شده، تیک عبارت “اینجانب موارد فوق را مطالعه نموده و می پذیرم” را فعال نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

  • پس از انتخاب ملیت خود، کد ملی را وارد کرده و گزینه “ادامه” را انتخاب کنید.

مرحله پنجم ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

  • به دلیل این که ثبت نام در این آزمون مستلزم پرداخت هزینه می باشد، با وارد نمودن کد ملی خود در مرحله قبلی با پیغام زیر مواجه می شوید که جهت پرداخت مبلغ تعیین شده، باید مطابق تصویر بر روی لینک “پرداخت اینترنتی هزینه آزمون” کلیک کنید. مرحله ششم ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

 

  • تیک مربوط به “آزمون دستیاری پزشکی تخصصی دوره 48” را فعال کرده و سپس گزینه ” ادامه” را انتخاب نمایید.

مرحله هفتم ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

 

  • در صورت اطمینان از پرداخت مبلغ مورد نظر، گزینه “پرداخت هزینه ثبت نام” را کلیک کنید.

مرحله هشتم ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

 

  • در این مرحله، بعد از درج نمودن اطلاعات لازم از جمله کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، آدرس پست الکترونیک و شماره تلفن در کادر های مربوطه، عبارت “ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار” را جهت منتقل شدن به درگاه پرداخت بفشارید.

مرحله نهم ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

 

هنگامی که مرحله پرداخت را با موفقیت پشت سر گذاشتید، می بایست مجددا به صفحه ثبت نام برگشته و بعد از وارد نمودن کد ملی و بارگذاری عکس، فرم ثبت نام را با توجه به مدارک ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 تکمیل نمایید. لازم به ذکر است که در صورت درج اطلاعات اشتباه، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی برای متقاضیان وجود دارد که جهت مشاهده روند ویرایش می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در آزمون دستیاری پزشکی 1400

برای آغاز مراحل ثبت نام، متقاضیان می بایست در زمان مقرر به سایت سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه کرده و هزینه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 را به مبلغ 75 هزار و 600 تومان پرداخت نمایند. همچنین لازم به ذکر است که مبلغ پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.

سایر مدارک:

  • اسکن یک قطعه عکس 4*3 که در سال جاری گرفته شده است. (در ابعاد 400*300 پیکسل، با فرمت jpg و حجم 100 – 20 کیلوبایت)
  • اسکن کارت ملی (با حجم 300 – 100 کیلوبایت)
  • اسکن صفحه اول شناسنامه (با حجم 300 – 100 کیلوبایت)
  • اسکن گواهی مبین طی دوره پزشکی عمومی (با حجم 300 – 100 کیلوبایت). داوطلبان می توانند در این قسمت یکی از مدارک زیر را اسکن و ارسال نمایند:
  1. پروانه دائم و یا موقت پزشکی عمومی
  2. گواهینامه پزشکی عمومی
  3. گواهی صادره از دانشگاه محل آموزش با عنوان اتمام دوره پزشکی عمومی حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 99
  4. معرفی نامه برای شروع خدمت مطابق قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و یا گواهی معافیت یا اتمام آن
  5. معرفی نامه جهت شرکت در آزمون از طرف مرکز خدمات آموزشی
  6. اسکن گواهی قبولی در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی (ویژه فارغ التحصیلان اسفندماه سال 94 و پس از آن که آیین نامه و ضوابط اجرایی آن به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شده است). (باحجم 300 – 100 کیلوبایت). لازم به ذکر است که ارسال این گواهی صرفا پس از ارائه کارنامه و در زمان انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1400 الزامی است.)
  • داوطلبانی که در خارج از کشور فارغ التحصیل شده اند و همچنین اتباع غیر ایرانی، در صورت دریافت معرفی نامه از مرکز خدمات آموزشی در زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون می توانند به صورت اینترنتی در آزمون ثبت نام کنند. (تصویر معرفی نامه ذکر شده باید همراه سایر مدارک اسکن و ارسال گردد.)
  • داوطلبانی که مشمول قانون تسهیل ازدواج جوانان می باشند، می بایست اسکن صفحات اول و دوم شناسنامه خود و همسر را ارسال نمایند.
  • ارسال اسکن فرم مناطق محروم، مختص متقاضیان استفاده از سهمیه مناطق محروم

شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

ضوابط نام نویسی آزمون دستیاری تخصصی 1400
شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

شرکت در آزمون دستیاری تخصصی دارای یکسری شرایط اختصاصی و عمومی است که معمولا در دفترچه ثبت نام این آزمون ذکر می شود. بدیهی است که تنها داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون هستند که واجد کلیه شرایط مطرح شده (اعم از اختصاصی و عمومی) باشند.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تایید در قانون اساسی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • برخورداری از سلامت جسمی متناسب با رشته انتخابی
  • پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • عدم وابستگی به احزاب و طرفداری از آن ها
  • تایید صلاحیت عمومی براساس ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • دارا بودن تمامی شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور
  • نداشتن هر گونه فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی

  1. داشتن مدرک یا گواهینامه فارغ التحصیلی در رشته پزشکی عمومی یا گواهی اشتغال به تحصیل در سال آخر پزشکی عمومی (به شرط فارغ التحصیلی تا تاریخ 31 شهریور 1400) الزامی است.
  2. داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای آقایان.
  3. کسب موفقیت در آزمون سنجش صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی (ویژه فارغ التحصیلان شهریور ماه سال 96 و پس از آن)
  4. عدم اشتغال به تحصیل متقاضی در یکی از رشته های تخصصی پزشکی، phD، کارشناسی ارشد و نداشتن مدرک تحصیلی پزشکی بالینی.
  5. کسانی که با استفاده از سهمیه مناطق محروم (قانون برقراری عدالت آموزشی) در مقطع پزشکی عمومی پذیرفته شده اند، مجاز به شرکت در چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی و استفاده از خدمات مرتبط نمی باشند. 
  6. ارائه مدرک معافیت از خدمات قانونی و یا گواهی اتمام خدمات قانونی ( خدمت نظام وظیفه عمومی، خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، پیام آوران بهداشت ) تا تاریخ 31 شهریور 1400 به استثنای تبصره های ذیل:

تبصره 1:

تمامی مشمولین آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز می باشند ، فقط در یک نوبت و حداکثر تا 2 سال بعد از فراغت از تحصیل با رعایت مفاد مندرج در آیین نامه، شرکت نمایند.

تبصره 2:

یک درصد رتبه اول، یک درصد رتبه دوم (صدک 98 تا 99) و یک درصد رتبه سوم (صدک 97 تا 98) دانشگاه های علوم پزشکی می توانند قبل از انجام خدمات قانونی با رعایت مقررات مربوط در آزمون شرکت نمایند.

تبصره 3:

وزارت بهداشت هیچ مسولیتی را در قبال ترخیص داوطلبانی که فارغ التحصیلان رشته پزشکی بوده و در حال خدمت نظام وظیفه عمومی می باشند، بر عهده نمی گیرد.

تبصره 4:

آن دسته از فارغ التحصیلان رشته پزشکی که تاریخ اعزام آن ها حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال 1400 می باشد، می بایست مدارک تاریخ اعزام خود را اسکن و ارسال نمایند.

تبصره 5:

متقاضیانی که به هر دلیل مشمول طرح نیروی انسانی نمی باشند، می بایست مدارک خود، اعم از معافی یا اتمام دوره طرح نیروی انسانی را اسکن و ارسال نمایند.

تبصره 6:

پزشکان عمومی متاهل (با تاریخ عقد دائم قبل از فارغ التحصیلی)، با استناد بر قانون تسهیل ازدواج جوانان، صرفا برای یک بار و با رعایت موارد زیر:

الف) تمامی فارغ التحصیلان پزشکی عمومی متاهل، که تاریخ فارغ التحصیلی آن ها از 20 دی ماه 98 لغایت 20 دی ماه 99 می باشد، قبل از شروع به خدمت نظام وظیفه و خدمات لایحه طرح نیروی انسانی (ترخیص مشمولان خدمت نظام وظیفه مندرج در این تبصره بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمی باشد.)

ب) دانشجویان پزشکی عمومی متاهل که حداقل تا تاریخ 29 اسفندماه 99 مشغول به تحصیل بوده و حداکثر تا 31 شهریور 1400 فارغ التحصیل می گردند.

تایید صلاحیت و رفتار حرفه ای توسط دانشگاه محل تحصیل، بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده به دانشگاه ها صادر خواهد شد.

این نکته را در نظر داشته باشید که کلیه دانشجویان پزشک عمومی که مشمول افزایش سنوات تحصیلی نمی شوند و حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 1400 فراغت از تحصیل حاصل می نمایند، صرفا می توانند جهت پذیرش در رشته های تخصصی طب اورژانس و بیهوشی در آزمون دستیاری ثبت نام کنند.

همچنین متقاضیانی که گزینه گذراندن و فارغ التحصیلی تا 31 شهریور ماه 1400 یا عدم گذراندن نظام وظیفه و فارغ التحصیلی تا 31 شهریور ماه 1400 را در هنگام وضعیت نظام وظیفه (خدمات قانونی) خود انتخاب می کنند، در مرحله انتخاب رشته صرفا می توانند رشته های طب اورژانس و بیهوشی را مشاهده نمایند.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

داوطلبان واجد شرایطی که می خواهند در زمان مقرر نسبت به ثبت نام در آزمون دستیاری پزشکی اقدام نمایند، می توانند با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای نام نویسی از ضوابط لازم و  تاثیر سهمیه در آزمون دستیاری پزشکی در این خصوص آگاه شوند و پس از کسب حدنصاب لازم، با مطالعه دفترچه انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی، نسبت به انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی 1400 اقدام کنند.

لازم به ذکر است که نسخه پی دی اف دفترچه ثبت نام از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به جدول ذیل و کلیک بر روی لینک مربوطه، دفترچه نام نویسی چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی را دریافت نمایید.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400

(جهت دانلود، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

کارت ورود به جلسه دستیاری پزشکی 1400 چند روز قبل از برگزاری آزمون بر روی سایت قرار می گیرد که می توانید با وارد نمودن شماره پرونده و کد پیگیری، کارت خود را دریافت کنید. لازم به ذکر است که حضور در زمان برگزاری دستیاری پزشکی 1400 بدون همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی عکس دار معتبر، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

 

سوالات متداول

1- چهل و هشتمین دوره ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی از چه زمانی آغاز می شود؟

ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی از تاریخ 6 دی ماه 99 آغاز می شود.

2- زمان برگزاری چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی چه روزی است؟

چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در تاریخ 20 فروردین ماه 1400 برگزار خواهد شد.

3- نحوه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی به چه صورتی است؟

ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی سنجش آموزش پزشکی کشور صورت می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری