خانه کارشناسی ارشد اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402
اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402

از آن جایی که ثبت نام و پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به سه صورت مختلف انجام می شود، به همین دلیل انتظار می رود نتایج آن ها نیز طی زمان و به روش متفاوتی اعلام شود. در این راستا داوطبان بر اساس شیوه انتخابی نام نویسی خود باید در انتظار اعلام زمان و نحوه مشاهده نتایج خود باشند که البته در این مقاله اعلام نتایج بدون کنکور کارشناسی ارشد بر اساس سه شیوه استعداد های درخشان، فراگیر و سوابق تحصیلی را بررسی خواهیم کرد.

نتایج پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد بر اساس استعداد های درخشان از طریق سایت مربوط به دانشگاه مورد نظر به صورت جداگانه اعلام می شود.

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

از آن جایی که زمان و سایت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در این سه روش گفته شده متفاوت می باشد، در نتیجه اعلام نتایج مربوط به آن ها نیز در تاریخ های مختلف و از طریق سامانه های مربوط به هر یک از روش ها انجام می شود. در ادامه مطلب به زمان اعلام نتایج ثبت درخواست پذیرش ارشد بدون کنکور می پردازیم.

زمان نتایج بر اساس سهمیه استعداد درخشان

همان طور که می دانید زمان، نحوه و شرایط ارشد بدون کنکور دانشجویان ممتاز استعداد درخشان برای هر دانشگاه متفاوت است؛ به همین علت قطعا زمان اعلام نتایج آن ها نیز مختلف می باشد. اما با این وجود انتظار می رود که هر دانشگاه تا قبل از شروع هر نیمسال تحصیلی، نتایج ثبت نام داوطلبان دارای سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را از طریق سامانه های مربوط به خود اعلام کند.

زمان نتایج بر اساس فراگیر

نتایج این دوره از پذیرش دانشجو به صورت فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آزاد و پیام نور در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. هنوز زمان انتشار نتایج سال 1402 مشخص نشده اما در سال گذشته اوایل شهریور ماه به صورت همزمان اعلام شد.

زمان نتایج بر اساس سوابق تحصیلی

قابل توجه متقاضیانی که ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور خود را بر اساس سوابق تحصیلی انجام داده اند و در انتظار دریافت نتایج آن به سر می برند؛ توجه داشته باشند که سازمان سنجش آموزش کشور در سال 99 با در نظر گرفتن ظرفیت باقی مانده هر دانشگاه پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان، نتایج این مرحله از پذیرش داوطلبان را اواسط دی ماه اعلام کرده بود.

اما در حال حاضر، زمان دریافت نتایج نام نویسی کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی برای سال ۱۴۰۲ مشخص نشده است. از همین رو، شما عزیزان برای کسب آخرین اخبار و اطلاعات دقیق از تاریخ آن می توانید ما را در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره همراهی نمایید.

نحوه مشاهده نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402

داوطلبان می بایست جهت مشاهده نتایج نام نویسی ارشد بدون کنکور برای شیوه های بر اساس سوابق تحصیلی و فراگیر آزاد و پیام نور در زمان مشخص شده به سامانه سنجش و برای دانشجویان ممتاز دارای سهمیه استعداد درخشان به سایت هر دانشگاه مراجعه نمایند که در ادامه راهنمای مرحله به مرحله این فرآیند ذکر شده است.

مشاهده نتایج بر اساس فراگیر

  • به سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org رفته و از منوی سمت راست گزینه “پیام نور” را بفشارید. مرحله اول مشاهده نتایج کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد و پیام نور
  • سپس روی لینک فعال “اعلام نتایج آزمون دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی – کارشناسی ارشد 1402” کلیک کنید. مرحله دوم مشاهده نتایج کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد و پیام نور
  • عبارت ” اعلام نتایج کارنامه آزمون دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور _ کارشناسی ارشد ۱۴۰۲″ را انتخاب نمایید. (در صورتی که داوطلب دانشگاه آزاد می باشید. باید روی لینک “اعلام نتایج کارنامه آزمون دوره های فراگیر دانشگاه آزاد اسلامی _ کارشناسی ارشد 1402” نموده و بقیه مراحل را از این طریق ادامه دهید.)مرحله سوم مشاهده نتایج کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور
  • بر اساس یکی از سه روش زیر  و فشردن گزینه “مشاهده نتیجه” می توانید کارنامه خود را مشاهده کنید.
  1. شماره داوطلبی + شماره شناسنامه
  2. شماره پرونده + شماره شناسنامه
  3. شماره پرونده + شماره داوطلبی

مرحله چهارم مشاهده نتایج کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

مشاهده نتایج بر اساس سهمیه استعداد درخشان

  • در ابتدا می بایست به سایت اختصاصی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایید.
  • سپس روی لینک مربوط به “اعلام نتیجه پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل) مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته _ سال ۱۴۰۲” کلیک کنید.
  • در انتها با پر کردن کادرهای مربوط به هر یم از دو روش موجود در صفحه پیش رو، می توانید نتایج خود را مشاهده نمایید.

داوطلبانی که ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور را انجام داده اند لازم است بدانند که، معمولا اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور کلیه دانشگاه های کشور تا قبل از آغاز هر نیمسال تحصیلی اعلام می شود و داوطلبانی که موفق به پذیرش شده باشند، می بایست ضمن فراهم آوردن مدارک مورد نیاز به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه نموده و فرآیند نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

مشاهده نتایج بر اساس سوابق تحصیلی

  • ابتدا به  سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و سپس از سمت راست صفحه، گزینه “کارشناسی ارشد” را انتخاب کنید.مرحله اول نتایج کنکور ارشد بر اساس سوابق تحصیلی
  • بر روی لینک فعال “اعلام نتایج کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲” کلیک نمایید.مرحله دوم نتایج کنکور ارشد بر اساس سوابق تحصیلی
  • در این بخش نیز می بایست جهت مشاهده نتایج خود، اطلاعات مورد درخواست را در کادرهای مربوطه وارد نموده و کلید “ورود به سیستم” را بفشارید.مرحله سوم نتایج کنکور ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

اعتراض به نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

افراد در صورتی که به نتایج به دست آمده از پذیرش بدون کنکور خود در مقطع ارشد معترض باشند امکان اعتراض به آن را بسته به نوع پذیرش خود خواهند داشت. دانشجویانی که از طریق سهمیه استعداد های درخشان اقدام به جذب در این مقطع در صورت عدم پذیرش می بایست به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایند تا از دلایل عدم قبولی خود آگاهی یابند.

اما متقاضیان پذیرش از طریق سوابق تحصیلی و یا فراگیر از آن جایی که نتایج خود را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور مشاهده نموده اند، می توانند با طی کردن مراحل ذیل نسبت به نتایج به دست آمده اعتراض کنند.

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و گزینه “پاسخگویی اینترنتی” را انتخاب نمایید.

مرحله اول اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد

  • از منوی سمت راست بر روی “ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک کنید.

مرحله دوم اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد

  • در صورتی که سابقه عضویت در سامانه را نداشته اید، روی گزینه “عضویت در سامانه” کلیک کنید و در غیر این صورت کلید “ورود به سامانه” را بفشارید.

مرحله سوم اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد

  • در اینجا “درخواست جدید” را انتخاب نمایید.

مرحله چهارم اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد

  • حالا با انتخاب نام آزمون و سال برگزاری آن کلید “جستجو” را بفشارید.

مرحله پنجم اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد

  • در نهایت با درج موارد خواسته شده در این بخش و برگزیدن کلید “تایید” اعتراض خود را ثبت کنید.
    مرحله ششم اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد
  • لازم به ذکر است که پس از بررسی های لازم، نتیجه درخواست شما از طریق پروفایل شخصی قابل مشاهده می باشد.

 

سوالات متداول

1- تاریخ اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور فراگیر ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

هنوز تاریخ اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور فراگیر ۱۴۰۲ مشخص نشده است.

2- نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور بر اساس سهمیه استعداد درخشان ۱۴۰۲ در چه زمانی اعلام می شود؟

این فرآیند برای هر دانشگاه متفاوت می باشد اما انتظار می رود روند اعلام نتایج پیش از آغاز هر نیمسال تحصیلی به اتمام برسد.

3- نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور پذیرش بر اساس فراگیر ۱۴۰۲ از چه طریقی اعلام می شود؟

این نتایج از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد