خانه دانشگاه پیام نور تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور بهمن ماه ۱۴۰۲

تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور بهمن ماه ۱۴۰۲

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور پیام نور بهمن 1402
تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور بهمن ماه 1402
پس از اعلام نتایج نهایی کنکور معمولا در برخی از کدرشته ها ظرفیت بعضی از دانشگاه ها خالی می مانند. سازمان سنجش آموزش کشور جهت جذب دانشجو در کد رشته محل های دارای ظرفیت دانشگاه ها، فرصتی با نام “تکمیل ظرفیت” را برای دانشجویان قرار می دهد. آن دسته از داوطلبانی که به هر علتی موفق به ثبت نام و یا پذیرش در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود نشده اند، می توانند از این فرصت استفاده کرده و یک بار دیگر شانس خود را برای قبولی در رشته محل دلخواه خود بیازمایند. دانشگاه پیام نور نیز که هر ساله در دو نوبت مهرماه و بهمن ماه اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

متقاضیان جهت اطلاع از لیست رشته های ارائه شده در تکمیل ظرفیت می بایست در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند.

زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور بهمن ماه ۱۴۰۲

دانشگاه پیام نور از دو طریق پذیرش بدون کنکور و هم چنین پذیرش از طریق برگزاری کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجو می نماید. آن دسته از داوطلبانی که پس از شرکت در کنکور سراسری و اعلام نتایج آن نسبت به انتخاب رشته دانشگاه ها اقدام کرده اند و در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود پذیرفته نشده اند، می توانند در فرصتی که با عنوان “تکمیل ظرفیت” برای آن ها در نظر گرفته شده است شرکت کنند.

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری برخی از کدرشته های دانشگاه ها از جمله دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت خالی هستند، داوطلبان می توانند با شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت شانس خود را برای پذیرفته شدن در این مرحله بیازمایند. زمان ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت 1402 هنوز مشخص نشده اما سال گذشته در اواسط دی ماه بود. در صورت انتشار هر گونه خبر، متن مقاله بروز شده و در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره نیز قرار می گیرد.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 1402

افراد جهت ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور می بایست شرایطی را نیز دارا باشند. بنابراین به متقاضیان ثبت نام در این مرحله توصیه می کنیم تا پیش از آن که نسبت به ثبت نام و پرداخت هزینه انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام نمانید، از شرایط ثبت نام آن آگاهی کامل کسب کنند. به محض انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت سال ۱۴۰۲، شرایط زیر بروزرسانی می شود.

  • داوطلبان می بایست یکی از مدارک کاردانی، دیپلم 4 ساله نظام قدیم، دیپلم نظام جدید و یا پیش دانشگاهی را دارا باشند.
  • تمامی داوطلبان چه آنان که در ثبت نام اولیه کنکور سراسری شرکت کرده اند و چه افرادی که در ثبت نام اولیه شرکت نکرده اند، مجاز به نام نویسی در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور می باشند.
  • داوطلبان جهت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت می بایست هزینه ای را پرداخت کنند.
  • داوطلبان تنها مجاز به ثبت نام و انتخاب یک رشته محل می باشند و در صورتی که رشته های بیشتری را انتخاب نمایند ثبت نام آن ها توسط سازمان سنجش در بقیه رشته ها لغو خواهد شد و داوطلبان حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهند داشت.
  • آن دسته از افرادی که در انتخاب رشته کنکور سراسری در یکی از انتخاب های خود پذیرفته شده اند، در صورتی که در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور نیز شرکت کرده و در رشته انتخابی خود پذیرفته شوند، قبولی قبلی آن ها لغو خواهد شد. بنابراین به داوطلبان توصیه می شود تا با دقت بیشتری نسبت به انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت اقدام کنند.
  • توجه داشته باشید که پذیرش داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت مشروط به تایید نهایی سازمان سنجش می باشد.
  • متقاضیان آقا در زمان ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور نباید از نظر نظام وظیفه مشکلی داشته باشند.

مدارک لازم برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

مدارک لازم برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور به شرح زیر است.

  • شش قطعه عکس 3*4 مربوط به سال جاری داوطلب (بدون حاشیه و تا خوردگی)
  • اصل کارت ملی و دو برگ کپی از آن
  • اصل شناسنامه داوطلب و 2 سری کپی از تمام صفحات آن
  • کارت پایان خدمت سربازی یا برگ تعیین کننده وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا
  • اصل و یا گواهی آخرین مدرک تحصیلی با امضا و مهر شده توسط مدرسه یا سازمان آموزش و پرورش و یک سری کپی از آن (منظور از آخرین مدرک تحصیلی یکی از مدارک تحصیلی: دیپلم چهار ساله نظام قدیم، دیپلم نظام جدید، مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی می باشد.)
  • کد رهگیری پرداخت هزینه ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

در صورتی که شما داوطلبان قصد شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه را دارید، جهت آگاهی از رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه و هم چنین دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه می توانید روی لینک های مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور بهمن ماه ۱۴۰۲ چه زمانی است؟

هنوز زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت بهمن ماه مشخص نیست.

2- برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور بهمن ماه ۱۴۰۲ باید به چه سایتی مراجعه کرد؟

از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org می توان نام نویسی نمود.

3- آیا برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور بهمن ماه ۱۴۰۲ باید در کنکور شرکت کنیم؟

خیر، رشته های بدون کنکور را می توانید انتخاب کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. شیوا

    سلام .من میخوام حقوق بخونم . ثبت نام بدون کنکور پیام نور سایت سنجش بسته شد و وقت ثبت نام تمومه. ممکنه دوباره تکمیل ظرفیت کنه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما می توانید به صورت حضوری به دانشگاه پیام نور مدنظر خود مراجعه کنید، در صورت وجود ظرفیت، اقدام به ثبت نام کنید.

  2. علی

    سلام. بنده ثبت نام تکمیل ظرفیت رو در دانشگاه انجام دادم و برای تشکیل پرونده نیاز بود شماره دانشجویی بگیرم. اما وقتی برای اینکار رفتم بهم گفتن که مشکل نظام وظیفه داری؛ درحالی که من الان نوزده سالمه و مهر سال بعد به بیست سال یعنی سن مشمولیت میرسم. اونجا هم که از هرکسی سوال میکنی میگه برو فلان اتاق و آخر سرهم تکلیف معلوم نشد.الان باید چیکار کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام،
      شما میتوانید با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ نزدیک محل سکونت به طور دقیق از وضعیت نظام وظیفه خود مطلع شوید.

مشاوره پیام نور