خانه آزمون زبان های خارجی ثبت نام آزمون تافل 1400

ثبت نام آزمون تافل 1400

ثبت نام آزمون TOFEL سال 1400
ثبت نام آزمون تافل 1400

تافل مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی می باشد. آزمون تافل آزمونی جهت سنجش میزان توانایی ها و مهارت افراد در استفاده از زبان انگلیسی است. مدرک تافل یک مدرک بین المللی بوده و به همین دلیل در کشورهای مختلف از جمله آمریکا و کانادا دارای اعتبار می باشد. این آزمون به صورت های مختلف در کشورهای جهان از جمله ایران برگزار می شود. مسئول و مجری برگزاری آزمون تافل، سرویس سنجش تحصیلی (ETS) دانشگاه پرینستون واقع در آمریکا می باشد. داوطلبانی که مایل به دریافت مدرک تافل هستند، می توانند طبق راهنمای ثبت نام که در ادامه به آن می پردازیم در این آزمون ثبت نام کنند. شرکت کنندگان برای ثبت نام در آزمون تافل نیز می بایست از شرایط آزمون تافل (TOEFL) آگاهی داشته باشند و در صورتی که واجد شرایط بودند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

ثبت نام در آزمون تافل به صورت اینترنتی انجام می شود و هزینه ثبت نام در این آزمون نیز به مبلغ 2 میلیون و 780 هزار تومان می باشد.

درباره آزمون تافل بیشتر بدانیم

آزمون تافل یکی از آزمون های استاندارد تعیین سطح زبان انگلیسی افراد است که هر ساله چندین مرتبه در حدود 180 کشور جهان به صورت هماهنگ برگزار می شود و به شرکت کنندگانی که نمره قبولی این آزمون را کسب می کنند مدرک تافل داده خواهد شد. آزمون تافل به همراه آزمون آیلتس از آزمون های بزرگ و معتبر در جهان می باشند. داشتن یک مدرک زبان برای افرادی که به دلیل کار، تحصیل و یا زندگی قصد دارند به خارج از کشور سفر کنند لازم است، کشورهایی هم که ورود به آن ها نیازی به مدرک زبان ندارد، افراد می بایست پس از ورود با گذراندن دوره هایی مدرک زبان خود را از آن کشور دریافت کنند. در برخی کشورها داشتن مدرک تافل یا آیلتس تفاوت چندانی ندارد اما برای کسانی که قصد سفر به کشور آمریکا را دارند داشتن مدرک تافل ضروری است.

به طور کلی می توان گفت که آزمون تافل مانند کنکور است از این جهت که هر کسی که با سوالات آن آشنا باشد در پاسخ گویی به سوالات بهتر عمل خواهد کرد و نمره بالایی را نیز کسب می کند.

روش های برگزاری آزمون تافل

به طور کلی آزمون تافل تاکنون به 3 روش در جهان برگزار گردیده است: آزمون کاغذی (PBT)، آزمون کامپیوتری (CBT) و آزمون اینترنتی (IBT). از سال 2006 میلادی برگزاری آزمون به صورت کامپیوتری منسوخ شده و اکنون این آزمون تنها با دو روش دیگر برگزار می گردد.

آزمون تافل کاغذی یا PBT

آزمون تافل کاغذی یا Paper – Based Test برای نخستین بار در سال 1964 برگزار شد. این آزمون حدودا سالی 6 مرتبه در کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار می شود و همان طور که از نام آن می توان حدس زد، شرکت کنندگان این آزمون باید به سوالات درج شده در دفترچه پاسخ بدهند. وجود بخش ساختار زبان باعث شده تا این آزمون نسبت به آزمون اینترنتی کمی ساده تر به نظر برسد.

با توجه به این که آزمون اینترنتی بسیار مورد توجه و مورد استفاده قرار گرفته است پیش بینی می شود آزمون کتبی تافل نیز به زودی منسوخ شود.

آزمون تافل کاغذی شامل 4 بخش است.

  • بخش خواندن (Reading Comprehension): داوطلبان در این بخش با خواندن 5 متن می بایست به 50 پرسش پاسخ دهند، تعداد سوالات طراحی شده از هر متن بین 9 الی 11 سوال می باشد. خوب است بدانید که این سوالات به ترتیب از اول متن تا آخر آن طرح می شوند، به این معنی که به طور مثال سوال اول از پاراگراف اول و سوال های آخر نیز از اواخر متن طرح شده اند.
  • بخش شنیداری (Listening): این قسمت از آزمون PBT دارای 50 سوال شنیداری در 3 بخش می باشد، یک بخش شامل مکالمات کوتاه با 30 پرسش و دو بخش با مکالمات طولانی با 20 پرسش.

کسی که بتواند در بخش شنیداری حداقل به 42 سوال از 50 سوال پاسخ صحیح دهد، می تواند به کسب نمره بالای 600 در این آزمون امیدوار باشد.

  • بخش ساختار زبان (Structure Language): این قسمت از آزمون شامل 40 سوال است که مجموعا 25 دقیقه فرصت جهت پاسخ گویی به سوالات آن در نظر گرفته شده است و شامل دو بخش می باشد.
  • بخش نوشتاری (Written English): این بخش از آزمون از قسمت های نسبتا دشوار می باشد، زیرا کسب نمره خوب در این آزمون علاوه بر داشتن دایره لغات وسیع، نیازمند دارا بودن نگارش خوب نیز می باشد. نمره این بخش به طور مجزا از 3 بخش پیشین محاسبه می شود و بازه آن بین 0 تا 6 می باشد. حداقل نمره قبولی داوطلبان در این بخش بین 4 و 5 می باشد. برای افرادی که تقاضای ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند، نمره این بخش اهمیت زیادی پیدا می کند و باید نمره خوبی در این قسمت کسب کنند.

آزمون تافل اینترنتی یا IBT

آزمون تافل اینترنتی یا همان Internet – Based Test در اواخر سال 2005 اجرایی شد و در همان آغاز کار به عنوان جایگزین مناسبی برای آزمون های کامپیوتری و کاغذی شناخته شد به طوری که در سال 2006 آزمون کامپیوتری به طور کلی کنار گذاشته شد. اعتبار مدرک این آزمون هیچ گونه تفاوتی با مدارک سایر روش های برگزاری آزمون تافل ندارد. آزمون تافل IBT نیز دارای 4 بخش می باشد و تفاوت اصلی بخش های آن با آزمون تافل PBT، حذف بخش ساختار و اضافه شدن بخش گفتاری می باشد.

  • بخش خواندن (Reading): این بخش دارای دو قسمت Long Format و Short Format می باشد. در قسمت اول به طور کلی 5 متن برای داوطلبان طراحی شده است. در قسمت دوم نیز شرکت کنندگان می بایست 3 متن را مطالعه کرده و به سوالات آن پاسخ بدهند. داشتن دامنه لغات گسترده از جمله عواملی است که در موفقیت شما در این قسمت از آزمون سهم به سزایی دارد.
  • بخش شنیداری (Listening): بخش شنیداری این آزمون تنها دارای مکالمات شنیداری طولانی است و مانند دو آزمون PBT و CBT مکالمات شنیداری کوتاه ندارد، سرعت پخش مکالمات نیز از دو نوع دیگر بیشتر است. زمان در نظر گرفته شده برای این قسمت 40 دقیقه می باشد.
  • بخش گفتاری (Speaking): در این مرحله داوطلبان در 3 بخش باید با توجه به چیزی که از آنان خواسته می شود به طور واضح و منسجم صحبت کنند تا بتوانند نمره خوبی کسب کنند.
  • بخش نوشتاری (Writing): این بخش نیز 2 قسمت دارد و دارای 50 دقیقه زمان می باشد. داوطلبان در این فرصت باید با تایپ دو متن به دو سوال موجود پاسخ دهند.

ایجاد حساب کاربری در سایت ثبت نام

برای آغاز ثبت نام در سایت ETS، ابتدا باید در این سایت یک حساب کاربری با اطلاعات خود بسازید و سپس اقدام به ثبت نام کنید. مراحل ایجاد حساب کاربری نیز در ادامه بیان شده است.

  • به سایت ets.org مراجعه و بر روی گزینه “Toefl” کلیک کنید تا وارد صفحه ی مخصوص به آزمون تافل شوید.

مرحله اول

  • برای انجام ثبت نام لازم است تا ابتدا در سایت برای خود حساب کاربری بسازید. بنابراین از قسمت بالای صفحه ای که گشوده شده است روی عبارت “My TOEFL iBT Accounts” کلیک کنید.

مرحله دوم

  • حساب کاربری به وجود آمده جهت انجام مراحل ثبت نام، مشاهده نمرات و ارسال نمرات به دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. در این صفحه، در قسمت New Users ابتدا کشور خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه “Creat an Account” کلیک کنید.

مرحله سوم

  • در این قسمت باید فرم اطلاعات شخصی خود را کامل کنید زیرا پر کردن فیلدهای ستاره دار نیز ضروری می باشد. توجه داشته باشید که نام، تاریخ تولد و جنسیت شما قابل تغییر نمی باشد؛ بنابراین در وارد کردن اطلاعات خود دقت کنید. پس از وارد کردن اطلاعات اولیه روی گزینه “Next کلیک کنید.

مرحله چهارم

  • وارد صفحه دیگری می شوید که در آن باید اطلاعاتی را مانند کشور تولد، کشوری که اکنون در آن به عنوان شهروند زندگی می کنید و… را وارد نمایید.
  • در این مرحله شرایط و ضوابط آزمون تافل برای شما نمایش داده می شود، پس از مطالعه آن گزینه “… , Yes” را انتخاب نمایید و روی گزینه “Next” کلیک کنید.
  • در این صفحه باید اطلاعاتی را در مورد کشوری که قصد سفر به آن را دارید، دلایل و مدت زمانی که میخواهید در آن کشور بمانید و… وارد کنید، پس از پر کردن تمام فیلدها گزینه “Next” را انتخاب کنید.
  • حال نوبت به انتخاب نام کاربری و رمز عبور می رسد. پس از وارد کردن نام کاربری و رمزعبور دلخواه خود لازم است تا پس از مطالعه شرایط و ضوابط، با فعال کردن تیک پایین آن، موافقت خود را با شرایط اعلام کنید تا بتوانید ثبت نام خود را کامل کنید. سپس مجددا روی “Next” کلیک کنید.

دقت داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور انتخابی خود را یادداشت نمایید تا بعدا به مشکل برنخورید.

  • در این مرحله می بایست اطلاعاتی را که در مراحل قبل وارد کرده اید را مرور و سپس با کلیک روی گزینه “submit” آن ها ارسال کنید.
  • در پایان عبارت “! Your Account Has Been Created” نشان دهنده این است که حساب کاربری شما با موفقیت ایجاد شده است.
  • با کلیک روی عبارت “sign in to continue” به صفحه نخست باز می گردید و برای ثبت نام می بایست مجددا وارد حساب کاربری خود شوید.

نحوه ثبت نام در آزمون تافل

  • وارد سایت ets.org شوید. روی بخش “Toefl” کلیک کنید و پس از ورود به صفحه عبارت “My TOEFL iBT Accounts” را از بالای صفحه سایت انتخاب نمایید.
  • این بار از طریق قسمت “Username”، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا وارد صفحه ثبت نام شوید.

مرحله پنجم

  • برای آغاز ثبت نام، در قسمت “My Tests” عبارت “Register / Find Test Center, Dates” انتخاب کنید.

مرحله ششم

  • حالا نوبت به انتخاب تاریخ و محل آزمون می رسد، در این صفحه محل آزمون (شهر و کشور) مورد نظر خود را انتخاب و بر روی گزینه “Find Test Center And Date” کلیک نمایید.

مرحله هفتم

  • در این صفحه بازه زمانی که تمایل دارید در آن بازه امتحان دهید را انتخاب کنید و بعد از کلیک روی این گزینه، تمامی مراکزی را که ثبت نام آزمون آن ها فعال است مشاهده خواهید کرد، از این فهرست نیز مرکز مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

مرحله هشتم

  • در این صفحه خلاصه وضعیت ثبت نامی شما نمایش داده می شود. روی گزینه “Continue” کلیک نمایید.
  • اطلاعات هویتی خود را وارد کنید و مجددا گزینه “Continue” را انتخاب بفرمایید.
  • در بخش بعدی می بایست نحوه Report کارنامه آزمون را تعیین کنید. دو روش برای اعلام نتایج وجود دارد، در روش اول 10 روز پس از برگزاری آزمون نتایج آن از طریق صفحه کاربری شرکت کنندگان در سایت ETS، به صورت آنلاین قابل مشاهده خواهد بود. در روش دوم علاوه براین که داوطلبان می توانند به صورت آنلاین کارنامه خود را مشاهده کنند، کارنامه کاغذی نیز به آدرس ایشان ارسال خواهد شد. (روش دوم هزینه اضافه ای را نیز دربر خواهد داشت. )

پس از انتخاب یکی از این روش ها روی “Continue” کلیک کنید.

  • شما همچنین می توانید نمره آزمون خود را برای دانشگاه های مورد نظر خود ارسال کنید. ارسال نمره برای 4 دانشگاه رایگان و برای بیشتر از آن شامل هزینه می شود. حال روی “Skip” کلیک کنید.
  • در این بخش سوالات نظر سنجی نمایش داده خواهد شد. پاسخ دهی به دو سوال اول آن ضروری و جواب دادن به بقیه سوالات اختیاری می باشد. در پایان روی “Continue” کلیک کنید.
  • در این بخش توضیحات مربوط به سرویس جستجوی تافل را مطالعه کنید، چنانچه مایل به شرکت در این طرح بودید گزینه “Yes” و در غیر این صورت گزینه “No” را انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعد به شما پیشنهاد می شود تا بسته های آموزشی تافل را خریداری کنید، در صورتی که مایل به خرید هستید روی یکی از بسته های مورد نظر خود کلیک کنید و در غیر اینصورت عبارت “No Thanks” و سپس “Continue” را انتخاب کنید.
  • در این صفحه برگه خلاصه وضعیت نام نویسی آزمون خود را مشاهده خواهید کرد در صورت صحت اطلاعات روی “Confrim Order” کلیک کنید.
  • پس از پشت سرگذاشتن تمامی این مراحل نوبت به انتخاب روش پرداخت هزینه آزمون می رسد همان طور که ابتدا گفته شد، دو روش برای پرداخت هزینه آزمون وجود دارد. پرداخت از طریق کارت ارزی و یا پرداخت با ووچر؛ جزئیات بیشتر در بخش “هزینه ثبت نام آزمون تافل” آورده شده است.
  • در صورتی که پرداخت موفقیت آمیز انجام شده باشد، رسید پرداخت شامل اطلاعات آزمون را مشاهده خواهید کرد.
  • بعد از پرداخت هزینه ثبت نام، با مراجعه به صفحه ی My Home Page و در قسمت My Tests با کلیک روی گزینه (View Order(s سفارش ثبت نام شما قابل مشاهده خواهد بود.
  • در پایان در صفحه View order(s) و شماره سفارش (Order NO) می توانید جزئیات آزمون را مشاهده کنید. در این مرحله با کلیک روی “Print” می بایست از رسید نهایی ثبت نام خود پرینت بگیرید، به همراه داشتن این برگه در روز آزمون الزامی است.

هزینه ثبت نام آزمون تافل

ثبت نام در آزمون تافل مانند سایر آزمون ها دارای هزینه می باشد، مبلغ ثبت نام برای این آزمون به واحد پول ملی کشورمان 2 میلیون و 780 هزار تومان می باشد که با توجه به شهر و کشوری که آزمون در آن برگزار می شود، ممکن است متفاوت باشد، داوطلبان به دو روش می توانند نسبت به پرداخت وجه ثبت نام اقدام کنند.

  • روش اول پرداخت آنلاین از طریق سایت ثبت نام است. پرداخت هزینه در این روش نیاز به یک کارت اعتباری بین المللی مانند Visa Card یا Master Card دارد و شخص باید مستقیما با یک کارت ارزی این هزینه را پرداخت نماید.
  • در صورتی که کارت های ارزی ویزا کارت یا مستر کارت را در اختیار ندارید نگران نباشید. در روش دوم پرداخت هزینه می توانید با خرید ووچر (Voucher) از شرکت ها و سایت های معتبر، هزینه ثبت نام را پرداخت نموده و کد مربوطه را دریافت کنید و برای تکمیل ثبت نام در سایت اصلی از این کد استفاده نمایید. خرید ووچر از سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org نیز امکان پذیر می باشد.

در صورتی که افراد تصمیم دارند آزمون و محل برگزاری آن را تغییر دهند می بایست جریمه 60 دلاری پرداخت کنند. بنابراین توصیه می کنیم تا با دقت کامل و در نظر گرفتن شرایط خود نسبت به انتخاب آزمون خود اقدام کنید. تغییر تاریخ یا مکان آزمون نیز تنها تا 4 روز پیش از برگزاری آزمون امکان پذیر خواهد بود.

آن دسته از افرادی که قصد ادامه تحصیل، مهاجرت و یا کار کردن در خارج از کشور را دارند نیازمند داشتن یک مدرک زبان نیز هستند. از جمله معتبرترین مدارک زبان انگلیسی در جهان مدارک تافل و آیلتس می باشند. در یک مطلب جداگانه به نحوه ثبت نام آزمون آیلتس پرداخته ایم. جهت ثبت نام در آزمون تافل نیز ابتدا باید از شرایط آزمون تافل (TOEFL) آگاهی داشته باشید و در صورتی که واجد شرایط بودید طبق توضیحات بالا نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید، همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در هر یک از موارد بالا می توانید روی لینک آن ها کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- چگونه می توان در آزمون تافل شرکت نمود؟

ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی از طریق سایت ets.org انجام پذیر است که مراحل آن در مقاله فوق بیان شده است.

2- برای ثبت نام در آزمون تافل 1400 چه هزینه ای می بایست پرداخته شود؟

هزینه ثبت نام در این آزمون به مبلغ 2 میلیون و 780 هزار تومان می باشد.

3- روش های برگزاری آزمون تافل به چه صورت است؟

این آزمون تا به حال به سه روش آزمون کاغذی (PBT)، آزمون کامپیوتری (CBT) و آزمون اینترنتی (IBT) در سراسر جهان برگزار شده که روش کامپیوتری منسوخ شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره