خانه نمونه دولتی ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی شیراز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی شیراز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 1402 - 1403
ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

در مدارس نمونه دولتی بستر آموزشی جهت شکوفایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان به مراتب بیشتر خواهد بود و می توان گفت که برنامه های آموزشی در نظر گرفته شده از سوی مدرسه می تواند در روند پیشرفت و هدف گذاری دانش آموزان نقش پررنگی را ایفا کند. ثبت نام مدارس نمونه دولتی در پایه اول تا ششم ابتدایی انجام نمی شود و دانش آموزان از مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم می توانند بر اساس ضوابط تعیین شده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند. همچین طبق تعرفه اعلام شده، دانش آموزان در حال تحصیل در این مدارس باید اقدام به پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی نمایند.

داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون نمونه دولتی شیراز می بایست به نشانی الکترونیکی my.medu.ir مراجعه نمایند.

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی شیراز 1402 – 1403

جهت ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، می بایست فرآیند نام نویسی را در تاریخ مشخص شده انجام دهید، زیرا سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، صرفا در همان بازه زمانی قابل استفاده خواهد بود. داوطلبان آزمون ورودی نمونه دولتی سال 1402 – 1403، باید از روز شنبه 15 فروردین الی 25 فروردین 1402 نام نویسی خود را نهایی کنند. البته معمولا هر ساله، مهلت مجددی برای ثبت نام آزمون نمونه دولتی مشخص می شود که این تاریخ در سال 1402 تا روز 28 فروردین ماه تمدید شد.

توجه داشته باشید که آزمون مدارس نمونه دولتی تنها برای دانش آموزان پایه نهم به دهم تدارک دیده شده است و داوطلبان پایه ششم به هفتم، بدون شرکت در آزمون ورودی و تنها بر اساس سوابق تحصیلی، در مدارس نمونه دولتی پذیرفته می شوند.

نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی شیراز 1402 – 1403

اگر اخبار مربوط به شیوه برگزاری آزمون های نمونه دولتی سال های اخیر را دنبال کرده باشید، احتمالا می دانید که از سال 97 برگزاری آزمون ورودی برای مدارس نمونه دولتی متوسطه اول متوقف گشته است. بنابراین نحوه پذیرش دانش آموزان پایه هفتم و پایه دهم دارای تفاوت هایی است که به آن خواهیم پرداخت.

ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم

این دسته از دانش آموزان باید دارای شرایط تعیین شده برای سوابق تحصیلی باشند تا بتوانند در مدارس نمونه دولتی پذیرش شوند. بر اساس آخرین اطلاعیه ها، شیوه ثبت نام و اطلاع یافتن از جزئیات نام نویسی، از طریق مراجعه حضوری به نزدیک ترین مدرسه نمونه دولتی محل سکونت دانش آموز می باشد.

با توجه به حذف آزمون ورودی و محدودیت ظرفیت پذیرش دانش آموز برای این مقطع، اولویت قبولی با دانش آموزانی است که در مقایسه با سایر داوطلبان عملکرد تحصیلی بهتری دارند و یا دارای امتیاز رتبه علمی فرهنگی ویژه هستند.

ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

متقاضیان تحصیل در مدارس نمونه دولتی، می بایست از طریق سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، که برای سال 1402 – 1403 تغییر یافته است، اقدام به نام نویسی نمایند. به این منظور در تاریخ ثبت نام نمونه دولتی به نشانی اینترنتی my.medu.ir مراجعه نمایید و بر اساس راهنمای زیر پیش بروید:

  • پس از ورود به سایت my.medu.ir، کد ملی و سریال شناسنامه خود را به همراه کد امنیتی ظاهر شده، در کادرهای مربوطه وارد نمایید.
  • در قدم بعد گزینه “ثبت نام مدارس نمونه دولتی” را برگزینید و هزینه مورد نیاز را از طریق درگاه بانکی پرداخت کنید.
  • سپس عکس داوطلب را با توجه به شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی، بارگذاری نمایید.
  • فرم تقاضانامه اینترنتی را با توجه به اطلاعات شناسنامه ای تکمیل فرمایید.
  • پس از طی نمودن تمامی مراحل یاد شده، کد پیگیری برای شما صادر می گردد که باید آن را یادداشت نمایید. توجه داشته باشید تا زمانی که کد یاد شده را دریافت نکرده اید، ثبت نام شما تکمیل نشده است.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی شیراز 1402 – 1403

تمامی داوطلبان تحصیل در مدارس نمونه دولتی توجه داشته باشند که ثبت نام در این مدارس مشروط به برخورداری از شرایط مورد نیاز می باشد، بنابراین دانش آموزان باید پس از آگاهی کامل از کلیه قوانین و ضوابط مربوطه اقدام به نام نویسی کنند.

شرایط ثبت نام پایه ششم به هفتم

  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • کسب مقیاس خیلی خوب در همه دروس و یا حداکثر یک مقیاس خوب در یکی از دروس نیمسال اول پایه ششم ابتدایی
  • کسب مقیاس خیلی خوب در یکی از دروس و یا حداکثر یک مقیاس خوب در یکی از دروس نیمسال دوم پایه ششم ابتدایی

شرایط ثبت نام پایه نهم به دهم

  • داشتن تابعیت ایرانی (البته دانش آموزان غیرایرانی هم می توانند تحت شرایط خاص در آزمون ثبت نام کنند.)
  • اشتغال به تحصیل در پایه نهم متوسطه سال تحصیلی 1401 – 1402
  • داوطلبان می توانند تنها یک رشته تحصیلی از شاخه نظری در فرم تقاضانامه خود انتخاب نمایند.
  • کسبحداقل معدل کتبی 17 در پایه نهم سال تحصیلی 1401 – 1402
  • امکان ثبت تنها یک دبیرستان و هنرستان از شاخه های فنی و حرفه ای در فرم تقاضانامه نام نویسی آزمون وجود دارد.
  • دانش آموزان عشایری به دلیل کوچ رو بودن، در هر مدرسه ای از استان خود مجاز به ثبت نام خواهند بود.
  • رقابت برای ورود به هنرستان های فنی و حرفه ای نمونه دولتی در بین دانش آموزان شهر و یا شهرستان بدون ملاک قرار دادن منطقه یا ناحیه انجام می پذیرد.
  • به دلیل عدم برگزاری آزمون مجزا برای دانش آموزانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، لذا برای شرکت در این آزمون می بایست در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود در استان مورد نظر اقدام نمایند.

دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی شیراز 1402 – 1403

چنانچه قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403 را دارید، حتما پیش از اقدام به نام نویسی دفترچه راهنمای مربوطه را مطالعه نمایید. دفترچه ثبت نامی اطلاعات مفیدی را در رابطه با شرایط و مدارک ثبت نام آزمون نمونه دولتی، نحوه تاثیر سهمیه شاهد، جانبازی، شهری و روستایی در آزمون مدارس نمونه دولتی، مراحل نام نویسی، شیوه پرداخت هزینه ثبت نام نمونه دولتی و زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی در اختیارتان قرار می دهد.

دفترچه راهنمای نام نویسی از سایت my.medu.ir تعیین شده، منتشر می گردد. جهت دسترسی آسان خوانندگان مقاله، لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم در قسمت زیر قرار داده شده است. داوطلبان می توانند به هنگام ثبت نام دفترچه راهنما را دریافت نموده و از شرایط، نحوه ثبت نام،  مشخصات مدارس و مناطق و… مطلع شوند.

چنانچه علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اعلام نتایج از طریق سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی می باشید، توصیه می شود مطالب مندرج در مقاله اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم را مطالعه نمایید.

منابع و ضرایب آزمون مدارس نمونه دولتی شیراز 1402 – 1403

دانش آموزان جهت کسب نتیجه قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی می بایست با استفاده از برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی و مطالعه منابع آزمون نمونه دولتی نهم، تسلط و آمادگی لازم برای شرکت در آزمون مربوطه را کسب نمایند. یکی از مواردی که اطلاع از آن اهمیت زیادی به جهت طراحی برنامه ریزی مطالعاتی صحیح داوطلبان خواهد داشت، ضرایب و تعداد سوالات هر درس از آزمون مربوطه می باشد که تمامی موارد ذکر شده هر ساله در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی بیان می گردد. متقاضیان می توانند با کلیک بر روی لینک قرار داده شده در جدول زیر، اطلاعات مذکور در خصوص آزمون این مدارس را مشاهده نمایند.

منابع و ضرایب سوالات آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403
مشاهده منابع و ضرایب سوالات آزمون مدارس نمونه دولتی شیراز

(جهت مشاهده مطلب، روی لینک فوق کلیک کنید.)

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی شیراز ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ در چه تاریخی است؟

نام نویسی این فرآیند از روز سه شنبه مورخ 15 فروردین الی جمعه 25 فروردین بوده و تا تاریخ 28 فروردین ماه تمدید شد.

2- نام نویسی آزمون نمونه دولتی شیراز از چه طریقی انجام می شود؟

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir روند مربوطه را به انجام برسانند.

3- متقاضیان شرکت در آزمون نمونه دولتی پایه نهم می بایست چه شرایطی داشته باشند؟

از جمله این شرایط می توان به شرط معدل دانش آموزان اشاره نمود که به طور کامل در متن مقاله به آن اشاره شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نمونه دولتی پیج سمپاد