خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما قم

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما قم

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 - 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه هایی است که امکان تحصیل بدون شرکت در آزمون سراسری را برای تمام داوطلبان ، فراهم کرده است. به عبارتی چه آن ها که ثبت نام کنکور آزاد را انجام داده اند و چه آن ها که اقدامی در این زمینه انجام نداده اند ، می توانند لیست انتخابی خود را برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نمایند.

داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده اند ، می توانند قبل و یا پس از اعلام نتایج کنکور به انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد بپردازند. تکلیف داوطلبانی که در آزمون مذکور شرکت نکرده باشند نیز ، مشخص است. این افراد می توانند با شروع مهلت ثبت نام به سایت رسمی دانشگاه آزاد مراجعه کرده و مراحل لازم جهت انتخاب رشته را انجام دهند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما قم 98 – 99

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد معمولا در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه انجام می شود. علاقه مندان تحصیل در هر یک از این دو نیمسال تحصیلی باید در موعد مقرر به سایت انتخاب رشته آزاد مراجعه کرده و مراحل لازم را سپری کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد برای ترم مهر ماه از 27 اسفند ماه 97 آغاز شد و تا روز 20 شهریور ماه 98 ادامه داشت. یعنی هر داوطلب حدود 6 ماه فرصت داشت که ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور خود را انجام دهد.

ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور آزاد بهمن ماه معمولا از اواخر دی ماه تا اوایل بهمن ماه ادامه می یابد. دفترچه مربوط به ترم تحصیلی بهمن ماه نیز پیش از شروع انتخاب رشته از سایت رسمی دانشگاه آزاد منتشر شده و داوطلبان می توانند کد رشته محل های مورد نظر خود را استخراج نمایند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که جهت انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد ، می بایست به سایت رسمی این دانشگاه به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و ابتدا هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد را پرداخت نمایند تا بتوانند وارد سامانه انتخاب رشته شوند. هزینه ثبت نام با عنوان “کارت اعتباری” در سایت مذکور بیان شده است که برای هر گروه آزمایشی به صورت جداگانه باید خریداری شود. به عنوان مثال داوطلبی که قصد انتخاب دو رشته روان شناسی و مهندسی عمران را دارد باید به ترتیب دو کارت اعتباری برای گروه آزمایشی انسانی و ریاضی خریداری کند. شما داوطلبان گرامی می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ، پیگیر آخرین اخبار مربوط به فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد باشید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما قم 98 – 99

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد حاوی تمامی شرایطی می باشد که برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیاز است. جهت آگاهی داوطلبان ، این شرایط را از دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته هر دوره استخراج کرده و در ادامه بیان می کنیم.

  • تمامی متقاضیانی که قصد ثبت نام در نیمسال اول تحصیلی را دارند باید تا پایان شهریور ماه ، فارغ التحصیل شده باشند.
  • دارندگان دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم می توانند در دوره کاردانی پیوسته ثبت نام کنند.
  • رشته انتخابی داوطلبان جهت ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته باید با مدرک تحصیلی آن ها مطابقت داشته باشد.
  • دارا بودن مدرک کاردانی برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته الزامی است ؛ حتی اگر با رشته مورد نظر همخوانی نداشته باشد.
  • داشتن مدارک دیپلم نظام قدیم یا جدید ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی برای ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته و یا کارشناسی ناپیوسته لازم است.
  • دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید که مدرک پیش دانشگاهی خود را ندارند ، مجاز به ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته نمی باشند.
  • داوطلبانی که قصد ثبت نام در هر یک از دوره های کاردانی پیوسته و یا کارشناسی ناپیوسته را دارند ، تنها می توانند یک رشته را در 20 کد محل انتخاب نمایند.
  • علاقه مندان به تحصیل در دوره های کاردانی ناپیوسته و یا کارشناسی پیوسته می توانند حداکثر 20 کد رشته محل را درلیست انتخابی خود جای دهند.
  • داوطلبان آقا ، نباید از لحاظ خدمت سربازی مشکلی داشته باشند.
  • داوطلبانی که در گذشته مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته بوده اند اما به هر دلیلی از ادامه تحصیل سر باز زده و به اخذ مدرک کاردانی این دوره اکتفا نموده اند نیز می توانند به صورت بدون کنکور به ادامه تحصیل بپردازند. این افراد اگر از لحاظ خدمت دوره ضرورت مشکلی نداشته باشند ، می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته به ادامه تحصیل بپردازند. هم چنین اگر دارای کارت پایان خدمت یا معافیت باشند ، می توانند تحصیل خود را در مقطع کارشناسی پیوسته ادامه دهند.

مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد سما قم 98 – 99

از آن جا که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی انجام می شود ، ارائه مدارک لازم ثبت نام آزاد بدون کنکور نیز به صورت اینترنتی و از طریق درج و آپلود در سامانه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد صورت می گیرد. تمامی داوطلبان موظفند علاوه بر درج اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، نام پدر ، تاریخ تولد ، آخرین مدرک تحصیلی ، معدل و … یک قطعه عکس 3*4 یا 4*6 را با ویژگی های زیر در سامانه مذکور بارگذاری کنند.

  • پس زمینه سفید و تمام رخ
  • فرمت JPG
  • حداقل حجم 70 کیلوبایت
  • ابعادی بین 200×300 و 300×400
  • نداشتن حاشیه های زائد
  • عاری از هرگونه اثر مهر ، منگنه و …

متقاضیان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته باید بدانند که هنگام ثبت نام ، ارائه مدرک فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی آن ها به دانشگاه الزامی است. هم چنین حداکثر 2 ماه پس از قبولی باید لیست ریزنمرات مقطع کاردانی را به دانشگاه محل قبولی ، تحویل دهند.

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما قم 98 – 99

همان گونه که می دانید ، دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های شهریه پرداز است. به این معنی که دانشجویان آن برای ادامه تحصیل خود باید هر ترم مبلغی را تحت عنوان شهریه ، به این دانشگاه پرداخت نمایند. اما سوالی که ممکن است برای اکثریت مطرح باشد میزان شهریه آزاد است. پیش از پرداختن به این موضوع ، لازم است بدانید مبنای تعیین میزان شهریه بر چه اساسی می باشد.

شهریه دانشگاه آزاد را می توان به دو قسمت ثابت و متغیر تقسیم بندی کرد. بخش ثابت شهریه همان گونه که از نامش پیداست معمولا تا پایان دوره تحصیلی هر دانشجو بدون تغییر می ماند اما با شروع هر سال تحصیلی و برای دانشجویان جدیدالورود اندکی افزایش می یابد. قسمت متغیر شهریه ، برخلاف شهریه ثابت در هر ترم و به مرور زمان تغییر می کند. به عبارت دیگر ، رشته تحصیلی دانشجویان ، تعداد و نوع واحدهایی که در هر ترم اخذ می کنند همگی بر میزان شهریه ای که باید پرداخت نمایند ، تاثیرگذار است. از همین رو تفاوت شهریه دو دانشجوی هم رشته یا غیر هم رشته دانشگاه آزاد ، امری طبیعی است! به طور کلی می توان گفت شهریه دانشگاه آزاد با شروع هر سال تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد افزایش می یاید.

بنابراین نمی توان مبلغ دقیقی برای شهریه دانشگاه آزاد تعیین کرد اما می توان حداقل و حداکثری برای آن در نظر گرفت که مطابق با جدول زیر می باشد.

میانگین شهریه هر ترم تحصیلی در دانشگاه آزاد
رشته های علوم پایه و انسانی
حداقل 1 میلیون و 450 هزار تومان ، حداکثر 2 میلیون و 300 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی
حداقل 1 میلیون و 750 هزار تومان ، حداکثر 2 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما قم 98 – 99

داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد را دارند ، قبل از هر چیزی باید مطمئن شوند که آیا رشته مورد نظر آن ها جزو رشته های بدون کنکور آزاد می باشد یا خیر. هم چنین باید در رابطه با واحد ارائه دهنده آن اطلاع داشته باشند تا هنگام انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد با مشکلی مواجه نشوند. از همین رو می توانند به دفترچه مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته هر کدام از دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، مراجعه نمایند.

از آن جا که دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته هر یک از دوره ها با دیگری متفاوت است جدولی را به صورت زیر تهیه نموده و تمام رشته های ارائه شده در این واحد دانشگاهی را به صورت یک جا به شما داوطلبان گرامی عرضه می داریم.

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد سما قم در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
حسابدارینقشه کشی معماری – معماری
تربیت بدنیتاسیسات – تبرید
الکترونیک – الکترونیک عمومیمکانیک خودرو – مکانیک خودرو
الکتروتکنیک – برق صنعتیتاسیسات – تهویه مطبوع
صنایع شیمیایی – صنایع شیمیاییساخت و تولید – ماشین افزار
ساختمان – کارهای عمومی ساختماننرم افزار کامپیوتر
نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتیگرافیک – گرافیک


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره