خانه دانشگاه پیام نور ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد تایباد

ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد تایباد

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99 - 1400
ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99 – 1400
دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه هایی است که امکان ادامه تحصیل بدون شرکت در کنکور را برای علاقه مندان فراهم نموده است. افرادی که مشتاق اند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور ادامه دهند در صورت واجد شرایط بودن می توانند در یکی از دو نوبت مهر یا بهمن ماه نسبت به ثبت نام خود در این دانشگاه اقدام نمایند.

یکی از ویژگی های مثبت تحصیل در این دانشگاه، امکان انتخاب رشته ای مغایر با نوع مدرک تحصیلی می باشد. به این معنی که داوطلبان می توانند بدون در نظر گرفتن عنوان مدرک تحصیلی خود در رشته دلخواه نام نویسی نمایند. داوطلبان برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور می بایست در زمان مقرر با فراهم آوردن مدارک موردنیاز، اقدامات لازم را به عمل آورند.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد تایباد، فقط در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شوند.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد تایباد 99

پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی برای نیمسال اول تحصیلی (مهر ماه)

رشته های بدون کنکور پیام نور 99، برای نیمسال اول تحصیلی، از اوایل بهمن ماه مشخص می شوند و داوطلبان می توانند با در نظر داشتن شرایط ثبت نام بدون آزمون پیام نور، نسبت به ثبت نام خود در این نیمسال، اقدام کنند. پس از انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور 99، توسط سازمان سنجش آموزش کشور قرار بود فرآیند نام نویسی بدون کنکور دانشگاه های سراسری از روز 20 اسفند ماه آغاز شود و تا آخر شهریور ماه، ادامه یابد؛ اما به دلیل شرایط اخیر بحرانی کشور، در روز 18 فروردین ماه 99 اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور صادر می شود که بیانگر زمان جدید این فرآیند می باشد.

داوطلبان به منظور ثبت نام در نیمسال اول تحصیلی، باید به ” سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور ” مراجعه کرده و مراحل زیر را طی کنند.

  1. ورود به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  2. انتخاب گزینه “سراسری” از منوی سمت راست صفحه اصلی
  3. کلیک بر روی لینک ثبت نام بدون کنکور مهر ماه و دریافت فرم ثبت نام
  4. انتخاب حداکثر 100 کد رشته با توحه به دفترچه راهنمای ثبت نام
  5. تکمیل فرم ثبت نام با اطلاعات درخواستی و همچنین درج کد رشته های مورد علاقه
  6. اسکن یک قطعه عکس 4*3 داوطلب با فرمت jpg
  7. واریز هزینه ثبت نام بدون کنکور پیام نور

پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی برای نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه)

داوطلبانی که به هر دلیلی قصد ثبت نام در نیمسال دوم تحصیلی را دارند، باید دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور بهمن 99 را به محض انتشار مطالعه کرده و از نحوه ثبت نام، مطلع شوند. چرا که ممکن است مانند دوره های گذشته ، ثبت نام به صورت حضوری انجام پذیرد. پیش بینی می شود زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور بهمن 99 مانند دوره گذشته از اواخر آبان ماه آغاز شود و تا اواخر دی ماه ادامه یابد.

شما داوطلبان گرامی، می توانید جهت اطلاع دقیق از فرآیند ثبت نام بدون کنکور در نیمسال تحصیلی بهمن ماه دانشگاه پیام نور، در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضو شده و از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد تایباد

مدارک ثبت نام بدون کنکور نوبت مهر ماه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در نوبت مهر ماه به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. علاقه مندان می بایست با تکمیل فرم تقاضانامه و وارد نمودن اطلاعات تحصیلی و شناسنامه ای خود نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور، اقدام نمایند.

به منظور تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی و درج کد رشته هایی که از دفترچه ثبت نام بدون کنکور استخراج کرده اید، لازم است پس از پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و دریافت کد پیگیری پرداخت، فایل اسکن شده عکس پرسنلی خود را مطابق با مشخصات زیر در سامانه بارگذاری نمایید.

  • عکس 4*3 یا 4*6 داوطلب مربوط به سال جاری
  • دارای فرمت JPG
  • عکس رنگی و دارای پس زمینه سفید
  • دارای حجم حداکثر 70 کیلوبایت
  • نداشتن حاشیه زائد و واضح و مشخص بودن
  • فاقد اثر مهر، منگنه و یا هر گونه لکه
  • داشتن اندازه حداقل 300*200 پیکسل و حداکثر 400*300 پیکسل

توجه داشته باشید که تهیه اسکن از روی کارت های شناسایی از جمله کارت ملی، شناسنامه و … قابل قبول نمی باشد و متقاضیان بایستی از اصل عکس خود اسکن تهیه نموده و فایل آن را در سامانه ارسال کنند. عکس خواهران نیز می بایست با حجاب کامل بوده و صورت آن ها مشخص باشد. شایان ذکر است در صورت ارسال عکس اشتباه، ثبت نام و انتخاب رشته داوطلب باطل خواهد شد، بنابراین هنگام ارسال مدارک (به ویژه اگر ثبت نام شما در کافی نت انجام می شود) نهایت دقت را به کار ببرید.

مدارک ثبت نام بدون کنکور نوبت بهمن ماه 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در نوبت بهمن ماه به صورت حضوری انجام می گیرد و مدارک موردنیاز برای نام نویسی به شرح زیر می باشد:

  • دیپلم نظام جدید
  • اصل و کپی از آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات (دیپلم، پیش دانشگاهی، کاردانی)
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • 6 قطعه عکس 4×3
  • کارت معافیت و یا پایان خدمت برای آقایان (یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آقایان را با توجه به قوانین و مقررات مربوطه مشخص نماید.)

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد تایباد

چنانچه قصد ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور را دارید، لازم است از شرایط ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون (براساس سوابق تحصیلی) این دانشگاه، آگاهی کامل داشته باشید. شرایط ثبت نام پیام نور بدون آزمون، مطابق زیر می باشد.

  • داشتن مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم و یا 3 ساله نظام جدید برای داوطلبان علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه، الزامی می باشد.
  • داوطلبان جهت شرکت در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور، باید مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی (در صورت تحصیل در نظام قدیم آموزشی) خود را برای ارائه به دانشگاه، داشته باشند.
  • فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، جهت ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور، باید دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی تایید شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.
  • داوطلبان با معدل بالاتر، شانس بیشتری برای پذیرش در رشته های بدون کنکور و پرمتقاضی خواهند داشت.
  • داشتن گواهی پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت از آن (معافیت دائم و یا موقت) برای آقایان الزامی است.
  • متقاضیانی که فارغ التحصیل از رشته های علوم پزشکی مقطع کاردانی می باشند و قصد ثبت نام بدون آزمون، در این دانشگاه ها را دارند، باید دوره تعهد خدمتشان به پایان رسیده باشد.
  • دانشجویان دوره روزانه که به هر دلیلی قصد تحصیل بدون کنکور در دانشگاه پیام نور را دارند، ابتدا باید به طور کامل از دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند.
  • دانشجویان دوره های غیر روزانه که از معافیت تحصیلی نیز بهره نمی برند، می توانند بدون انصراف از دانشگاه، به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های پیام نور بپردازند و در صورت قبولی، انصراف خود را قطعی نمایند.

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد تایباد

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های شهریه پرداز می باشد و داوطلبان با توجه به رشته ای که در آن تحصیل می نمایند شهریه دانشگاه پیام نور را پرداخت می کنند. شهریه های داوطلبان بر اساس سال ورود به دانشگاه تعیین می شوند و معمولا سالانه 10 الی 15 درصد بر نرخ مصوب شهریه تمام واحدهای دانشگاهی اضافه می گردد.

داوطلبانی که اقدام به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور می نمایند در مقطع کارشناسی پذیرفته می شوند و تعداد 8 نیمسال تحصیلی می بایست نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنند.

شهریه ثابت و متغیر رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور برای هر نیمسال تحصیلی
رشته های علوم انسانیرشته های فنی مهندسیرشته های علوم پایهرشته های هنر
حدود 800/000 الی 1/100/000 تومانحدود 900/000 الی 1/400/000 تومانحدود 800/000 الی 1/150/000 تومانحدود 850/000 الی 1/200/000 تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد تایباد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد تایباد در دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور منتشر می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش و وارد شدن به صفحه اختصاصی دانشگاه پیام نور، این دفترچه را دانلود کنند.

  • مشاوره
  • روانشناسی
  • حسابداری
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • و …

آیا مدرک دانشگاه پیام نور معتبر است؟

معمولا یکی از دغدغه های داوطلبی که تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور می گیرد، اطلاع از میزان اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور می باشد. به طور کلی باید بگوییم که تمامی دانشگاه هایی که فعالیت آن ها زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می گیرد دارای اعتبار می باشند. دانشگاه پیام نور هم که یکی از دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و کاملا معتبر می باشد و مدارک فارغ التحصیلی آن نیز دارای اعتبار می باشد و تمامی داوطلبانی که چه به صورت با کنکور و چه به صورت بدون کنکور مدرک کارشناسی خود را از این دانشگاه دریافت نموده اند می توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از جمله مقطع کارشناسی ارشد شرکت کنند.

امکان ادامه تحصیل با مدرک ارائه شده دانشگاه پیام نور، در خارج از کشور نیز امکان پذیر می باشد. برخی از داوطلبان که به دنبال ادامه تحصیل در کشورهای خارجی هستند برای اطلاع دقیق از میزان اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور می توانند بر روی لینک مربوطه کلیک نمایند و اگر نیازمند اطلاعات بیشتر بودید، با مشاوران ما در بخش مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در تماس باشید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره پیام نور