خانه مدارس ثبت نام متوسطه دوم در سامانه پادا

ثبت نام متوسطه دوم در سامانه پادا

نحوه ثبت نام متوسطه دوم در سایت پادا
ثبت نام متوسطه دوم در سامانه پادا

از زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس  سامانه های مختلفی جهت استمرار فعالیت های آموزشی دانش آموزان راه اندازی شد که یکی از این موارد سامانه شاد آموزش و پرورش می باشد. علاوه بر این، وزارت آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سایتی تحت عنوان سامانه پادا نمود تا بدین وسیله دانش آموزان، اولیا و پرسنل مدارس برخی از امور مربوطه همچون ثبت نام دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و صدور کارنامه را به صورت غیرحضوری و آنلاین به انجام برسانند. توجه داشته باشید که علاوه بر ثبت اطلاعات محصلین پایه های ابتدایی و متوسطه اول، امکان درج مشخصات دانش آموزان متوسطه دوم نیز در این سامانه فراهم می باشد.

ورود به سامانه پادا جهت ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه دوم مستلزم ثبت اطلاعات آن ها در سایت سیدا می باشد.

پیش ثبت نام متوسطه دوم در سامانه پادا

از آن جایی که سامانه پادا نوپا بوده و فعالیت خود را از خرداد ماه سال 1400 آغاز کرده است، لذا تمامی دانش آموزان می بایست نام نویسی خود را به صورت پیش ثبت نام انجام دهند. به عبارت دیگر، عملیات پیش ثبت نام برای آن دسته از دانش آموزانی است که پیش از این اطلاعات آن ها توسط مدیر یا معاون اجرایی مدارس در سامانه سیدا بارگذاری شده باشد. علاوه بر این، فرآیندنام نویسی در سامانه پادا برای تمامی دانش آموزان به صورت اینترنتی بوده و هیچ گونه نیازی به مراجعه حضوری افراد به مدارس نمی باشد.

نحوه پیش ثبت نام متوسطه دوم در سامانه پادا

کلیه محصلین جهت انجام پیش ثبت نام در سامانه پادا به اطلاعاتی نظیر نام کاربری و رمز عبور نیاز دارند که مراحل آن مطابق با راهنمای زیر به انجام می رسد. در واقع نام کاربری همان کد ملی افراد می باشد و به منظور دریافت رمز عبور پادا نیز لازم است که دانش آموزان به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و آن را از مدیر دریافت نمایند.

  • ابتدا به سایت پادا به نشانی pada.medu.ir مراجعه نموده و روی عبارت “پیش ثبت نام” کلیک کنید.
  • نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و بعد از درج عبارت کد امنیتی موجود در صفحه، گزینه “ورود کاربران” را انتخاب نمایید.
  • بعد از وارد نمودن اطلاعات فوق، وارد صفحه اصلی می شوید که تمامی مشخصات شما در آن به نمایش در می آید.
  • در قسمت پایین این صفحه یک الی چند خط پیشنهادی جهت تحصیل در مدارس مختلف دیده می شود که بسته به نوع مقطع و پایه تحصیلی برای هر یک از دانش آموزان متفاوت می باشد.
  • در صورت پذیرفتن مدرسه پیشنهادی لازم است که کلید “انتخاب” را بفشارید تا گزینه مورد نظر در جدولی که پایین صفحه می باشد، منتقل گردد که در این مرحله تقاضای پیش ثبت نام برای دانش آموز ثبت می شود.
  • همچنین کاربران می توانند با فشردن کلید “مدارس دیگر”، پیشنهادات خود را برای تحصیل در مدرسه مورد نظر ارائه دهند.

تعریف سازمان مدرسه

زمانی که مدیران مدارس برای پیش ثبت نام دانش آموزان در سامانه پادا اعلام آمادگی نمایند و سازمان مدرسه را در سایت مذکور تعریف کند، کاربران می توانند با فعال نمودن گزینه “انتخاب”، مدرسه را برگزینند. لازم به ذکر است در صورتی که مدیران مدرسه این عملیات را انجام دهند،  گزینه “انتخاب” برای افراد غیرفعال می شود.

نکاتی پیرامون پیش ثبت نام دانش آموزان

  1. خط پیشنهادی در کارتابل هر دانش آموز ارتباط مستقیمی با پایه تحصیلی و تعیین رشته وی دارد.
  2. دانش آموزانی که در پایه تحصیلی نهم می باشند، به علت طی نمودن فرآیند هدایت تحصیلی و از انجایی که باید تا پایان دوره امتحانات منتظر بمانند، تا اطلاع ثانوی به سامانه پادا مراجعه نکنند.

 

سوالات متداول

1- دانش آموزان متوسطه دوم از چه طریق قادر به ثبت نام خود در مدرسه مورد نظر می باشند؟

این فرآیند به صورت اینترنتی و با مراجعه به سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir امکان پذیر می باشد

2- نام کاربری و رمز عبور مورد نیاز برای ثبت نام متوسطه دوم در سامانه پادا چیست؟

نام کاربری همان کد ملی دانش آموزان و رمز عبور، رمز ورود به سامانه پادا است که توسط مدیر مدرسه به دانش آموز ارائه می گردد.

3- در صورت فراموشی رمز عبور سامانه پادا، چطور می توان این رمز را بازیابی کرد؟

در این صورت می بایست دانش آموز از طریق مراجعه حضوری به مدرسه و یا تماس تلفنی، رمز مذکور را از مدیر دریافت نماید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس