خانه دانشگاه آزاد دریافت ریز نمرات دانشگاه آزاد

دریافت ریز نمرات دانشگاه آزاد

نحوه دریافت ریز نمرات از سامانه آموزشیار
دریافت ریز نمرات دانشگاه آزاد

پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه آزاد، یکی از کارهایی که برای استخدام در شرکت های دولتی و یا برخی از شرکت های خصوصی و همچنین ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج کشور لازم و ضروری است، داشتن ریز نمرات است.

دریافت ریز نمرات دانشگاه آزاد در گذشته به صورت حضوری می شد اما در حال حاضر فارغ التحصیلان می توانند با مراجعه به سامانه آموزشیار اقدام به دریافت ریز نمرات خود نمایند. در ادامه به نحوه ثبت این درخواست به دو صورت حضوری و اینترنتی خواهیم پرداخت.

فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد برای دریافت ریزنمرات خود باید از طریق سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir اقدام نمایید.

نحوه دریافت ریز نمرات دانشگاه آزاد

در سال های پیش دانشجو پس از اتمام دوره تحصیلی خود و فارغ التحصیلی، برای دریافت ریز نمرات خود باید به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه می کردند اما در حال حاضر دانشجو نیازی به مراجعه حضوری نداشته و با ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به نشانی edu.iau.ac.ir می تواند اقدام به ثبت درخواست اخذ ریز نمرات تحصیلی خود نماید.

این روش مخصوص دانشجویانی است که قصد ترجمه ریز نمرات و پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور را داشته و سایر دانشجویان طبق اعلامیه وزارت علوم می توانند همچنان به صورت حضوری اقدام به گرفتن ریز نمرات خود نمایند.

 دریافت از طریق سامانه

برای دربافت ریز نمرات دانشگاه آزاد به منظور ترجمه رسمی و پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور می توانید وارد سایت آموزشیار شده و مراحل ذیل را طی نمایید.

  • ورود به سایت edu.iau.ac.ir و انتخاب گزینه “دانشجو”

مرحله اول حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • انتخاب یکی از گزینه های نشان داده شده متناسب با فرآیند مورد نظر

مرحله دوم ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد تهران شمال

  • فعال نمودن تیک مربوط به عبارت “موارد فوق را مطالعه کردم و پذیرفتم” پس از مطالعه متن موجود در صفحه و سپس انتخاب گزینه “تایید مطلب و ورود به سیستم” (این فرآیند را تا دو مرحله بعدی نیز می بایست تکرار نمایید.)

مرحله سوم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • ثبت اطلاعات خواسته شده و کلیک بر روی عبارت “ورود به سیستم”

مرحله پنجم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • درج رمز ارسالی یکبار مصرف از سوی آیگپ و فشردن گزینه “تایید” (توجه داشته باشید که در صورت عدم دسترسی به برنامه آیگپ می توانید از طریق لینک موجود علامت گذاری شده در صفحه، نسبت به نصب آن اقدام نمایید.)

مرحله ششم حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1401 – 1402

  • انتخاب گزینه “درخواست مجوز” و پس از آن کلیک بر روی کلید “ارسال / پیگیری درخواست” پس از آن برگزیدن عبارت “ریز نمرات دانش آموختگان” از منوی کشویی و سپس فشردن کلید “ثبت”

مرحله پنجم دریافت ریز نمرات از سامانه آموزشیار

این درخواست با پرداخت هزینه ای همراه بوده است که شما می توانید با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب و رمز دوم بانکی، هزینه مربوطه را پرداخت کرده و ثبت درخواست خود را نهایی نمایید.

 دریافت به صورت حضوری

در این روش فرد باید پس از دریافت دانشنامه تحصیلی با مراجعه به محل دانشگاه خود به صورت حضوری درخواست دریافت ریز نمرات خود را ابلاغ و پس از پرداخت هزینه مربوطه و تسویه حساب، دریافت ریز نمرات خود را کتبا اعلام می نمود.

پس از دریافت ریز نمرات به منظور استفاده برای پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور، مدارک و ریز نمرات پس از تایید توسط مسئولین مربوطه باید توسط دارالترجمه های معتبر ترجمه شود.

مدت زمان دریافت ریز نمرات دانشگاه آزاد

داوطلبان پس از ثبت درخواست خود به صورت حضوری یا اینترنتی می بایست در انتظار بررسی آن بمانند چرا که دریافت ریز نمرات، برای مدت زمان مشخصی به طول می انجامد.

پس از ثبت درخواست به صورت اینترنتی در سامانه آموزشیار، با توجه به دانشگاه و محل زندگی، ۲ الی ۳ روز طول خواهد کشید تا ریزنمرات شما توسط اداره پست به دستتان برسد. این بازه زمانی با توجه به شرایط می تواند تا چند روز متغیر باشد و البته می توان گفت دریافت آن به صورت حضوری نیازمند صرف زمان بیشتری نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خواهد بود.

مدارک لازم برای دریافت ریز نمرات دانشگاه آزاد

در سال های گذشته که فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد برای دریافت ریز نمرات خود به صورت حضوری اقدام می کردند، مدارکی همچون موارد زیر مورد نیاز بوده است و البته احتمال می رود برای مراجعه حضوری در حال حاضر نیز همین مدارک مورد استفاده قرار گیرد.

  1. اصل و تصویر دانشنامه
  2. تصویر کارت ملی
  3. فیش بانکی هزینه واریزی جهت ثبت درخواست

البته توجه داشته باشید که چنانچه متقاضیان به صورت آنلاین شدن و از طریق سامانه آموزشیار بدین منظور اقدام نمایند، دیگر نیازی به مدارک نام برده نخواهد بود و فقط کافی است وارد سایت شده و مطابق توضیحات فوق، به ثبت درخواست اخذ ریز نمرات خود بپردازند.

 

سوالات متداول

1- دریافت ریز نمرات دانشگاه آزاد به چه نحو است؟

این فرآیند علاوه بر مراجعه حضوری به دانشگاه،از طربق سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir نیز ممکن می باشد.

2- مدت زمان دریافت ریز نمرات دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی چقدر است؟

با توجه به شهر و دانشگاه، انجام این فرآیند دو الی سه روز زمان می برد که البته این بازه با توجه به شرایط خاص متغیر خواهد بود.

3- چه مدارکی برای دریافت ریز نمرات دانشگاه آزاد به صورت حضوری لازم است؟

مدارک لازم برای انجام این امر شامل اصل و تصویر دانشنامه، تصویر کارت ملی و ... می باشد که جزئیات آن در متن مقاله ذکر شده است.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ نظر
  1. فاطمه

    سلام کسی که فارغ التحصیل نشده چطوری میتونه ریزنمرات بگیره حین تحصیل؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، از طریق سایت دانشگاه ها این مورد امکان پذیر است.
      در صورت امکان به دانشگاه مراجعه کنید بهتر است.

  2. مهرناز

    سلام وقت بخیر،
    من سال ۸۶ فارغ التحصیل شدم و الان نیاز دارم ریزنمراتمو بگیرم. از سایت آموزشیار چطور می تونم ریزنمرات را بگیرم.چطور می تونم وارد سایت بشم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید برای دریافت ریزنمرات حضورا به دانشگاه محل فارغ التحصیلی خود مراجعه کنید.

  3. عليان

    سلام
    نحوه ورود فارق التحصیلان به چه صورت هست؟؟
    من فارق التحصیل ٨۶ هستم و الان ربز نمراتم رو میخاستم ولی برای ورود به سایت آموزشیار شماره دانشحویی میخاد!!

دریافت مشاوره