خانه آزمون استخدامی زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳

زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳

زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳

آزمون استخدامی هر ساله به منظور جذب نیروی انسانی مورد نیاز ارگاه های دولتی برگزار می شود که به واسطه آن، افراد واجد شرایط ثبت نام استخدامی دستگاه های اجرایی می توانند بسته به نوع مدرک تحصیلی خود، نسبت به ثبت نام در یکی از شغل محل های مندرج در دفترچه راهنمای مربوطه اقدام نمایند. معمولا زمان برگزاری این آزمون، حدود دو ماه پس از اتمام مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در نظر گرفته می شود که در این مقاله قصد داریم به جزئیاتی در خصوص این مبحث بپردازیم.

زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳ از سایت جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳

همان طور می دانید، آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی هر ساله برای متقاضیان برگزار می شود. در سال 1403 نیز به منظور تکمیل نیروی مورد نیاز ارگان های زیر نظر دستگاه اجرایی، دوازدهمین دوره آزمون استخدامی دستگاه اجرایی نیز برگزار خواهد شد.

به محض شروع فرآیند ثبت نام در سال ۱۴۰۳ داوطلبانی که نسبت به روند ثبت نام و تکمیل فرم تقاضانامه خود اقدام کرده باشند، می بایست در  جلسه آزمون کتبی حضور به عمل آورند. لازم به ذکر می باشد که عدم شرکت در جلسه به منزله انصراف داوطلبان از روند استخدام خواهد بود. هنوز زمان برگزاری دوازدهمین دوره از آزمون دستگاه های اجرایی مشخص نیست. شما می توانید از طریق این مقاله و کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

مواد و منابع آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1403

برای آن که بتوانید به آمادگی لازم جهت رقابت با دیگر شرکت کنندگان آزمون استخدامی دست پیدا کنید؛ ابتدا می بایست از مواد و منابع این آزمون که جزئیات آن در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی به محض انتشار ذکر خواهد شد، مطلع شده و پس از آن به مطالعه منابع متناسب با هر یک از این مواد امتحانی بپردازید. لازم است بدانید مواد و منابع آزمون استخدامی به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که با مطالعه ادامه مقاله می توانید اطلاعات لازم در این خصوص را به دست آوردید.

مواد آزمون

آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی شامل سوالات تخصصی و عمومی است اما این فرآیند جذب از عناوین شغلی مختلفی برخودار می باشد. به همین جهت سوالات تخصصی هر عنوان شغلی به صورت مجزا برای داوطلبان طراحی می شود. از آن جایی که سوالات عمومی برای تمامی شغل به طور یکسان می باشد، شما می توانید مواد عمومی را همراه با مباحث تعیین شده درجدول زیر مشاهده نمایید. البته در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص مواد آزمون ۱۴۰۳ در دسترس نبوه و در صورت تغییر، مقاله بروز خواهد شد.

مواد عمومی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1403
معارف اسلامی
زبان و ادبیات فارسی
آشنایی با قوانین و مقررات اداری
معلومات عمومی
زبان انگلیسی عمومی
هوش و توانمندی های ذهنی
فناوری اطلاعات

منابع آزمون

طبیعتا منابع آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی نیز دارای سه دسته عمومی، تخصصی و اختصاصی می باشد که هر کدام، از منبع برگزیده مخصوص به خود بهره مند است. شما می توانید با کلیک بر روی هر یک از لینک های مندرج در جدول زیر به لیست بهترین منابع جمع آوری شده توسط کارشناسان دسترسی یابید.

منابع آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی  1403
مشاهده منابع آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳
(برای آشنایی با منابع این آزمون، بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1403

یکی از موارد مهمی که متقاضیان برای شرکت در این آزمون باید به آن توجه داشته باشند، دریافت و به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی است. کارت ورود به جسله یک مدرک شناسایی برای داوطلبان محسوب می شود که گزیده ای از اطلاعات مهم بر روی آن درج شده است. کارت مذکور به منظور مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir قرار می گیرد.

متقاضیان توجه داشته باشند که در صورت عدم داشتن کارت ورود به جلسه، امکان شرکت در آزمون از آن ها سلب خواهد شد. به طور کلی اطلاع مندرج بر روی کارت آزمون به شرح موارد زیر می باشد:

  • نام و نام خانوادگی داوطلب
  • شماره شناسنامه
  • شماره داوطلبی
  • ساعت و محل برگزاری آزمون
  • حوزه امتحانی
  • عنوان شغلی انتخابی
  • نام دستگاه اجرایی

زمان دریافت کارت ورود به جلسه

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه اجرایی ۱۴۰۳ هنوز شروع نشده است. با دنبال کردن پیج اینستاگرام آزمون های استخدامی در اسرع وقت از اخبار مربوطه مطلع خواهید شد.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

داوطلبان می بایست توجه کنند که سایت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه اجرایی در سال 1403 تغییر پیدا خواهد کرد و روند دریافت آن از طریق سایت جهاد دانشگاهی به روش زیر می باشد.

  • به سایت جهاد کشاورزی به نشانی hrtc.ir مراجعه نموده و از کادر «یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور» بر روی آیکون “دریافت کارت ورود به جلسه” را انتخاب نمایید.

مرحله اول دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

  • در این مرحله لازم است کدملی و کد رهگیری را وارد کرده و کلید “ورود به پروفایل” را بفشارید.

مرحله دوم دریفت کارت ورود به جلسه ازمن استخدامی دستگاه های اجرایی

  • در آخرین قسمت نیز با کلیک بر دکمه کارت ورود به جلسه و سپس چاپ کارت، کارت ورود به جلسه آزمون خود را دریافت خواهید کرد.

آدرس باجه های رفع نقص

در صورت وجود مغایرت اطلاعات هویتی و ثبت نامی بر روی کارت شرکت در جلسه، بایستی هر چه سریع تر اقدامات لازم جهت اصلاح آن را انجام دهید. تصحیح اطلاعات به دو روش اینترنتی و حضوری با توجه مغایرت موجود، انجام می شود.

در روش اینترنتی باید به سایت hrtc.ir مراجعه نمایید و از آیکون “ویرایش اطلاعات ثبت نام” اقدام به برطرف نمودن مشکل خود کنید، اما بعضی از اطلاعات نظیر عکس داوطلب، شماره داوطلبی نیاز به مراجعه حضوری به باجه های رفع نقص دارند. البته اطلاعات دقیقی درمورد آزمون ۱۴۰۳ در دسترس نیست و ممکن است شرایط و روش های موجود برای رفع نقص اطلاعات داوطلبان هر ساله فرق کند ولی به طور کلی از  باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی می توانید استفاده نمایید.

محل برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1403

آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی یکی از آزمون هایی است که در سراسر کشور برگزار می شود. به همین علت سازمان جهاد دانشگاهی برای برگزاری آن یک فایل چند صفحه ای، تحت عنوان شهرستان های محل برگزاری در اختیار متقاضیان قرار می دهد. علاقه مندان به شرکت در این فرآیند استخدامی، پس از ثبت نام می بایست اقدامات لازم جهت اطلاع یافتن از محل برگزاری آزمون را باتوجه به آدرس شهر و محل سکونت خود انجام دهند. 

نکات مربوط به شرایط برگزاری آزمون دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳

  1. همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل شناسنامه و کارت ملی از الزامات محسوب می شود.
  2. داوطلبان می بایست با آمادگی کامل اعم از همراه داشتن چند مداد سیاه نرم پررنگ، یک سنجاق، تراش و مداد پاکن در جلسه آزمون حضور یابند.
  3. همراه داشتن هرگونه تلفن همراه، ساعت هوشمند، پیجر، دستنبند هوشمند، ماشین حساب هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، یادداشت و نظیر این ها در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود و مطابق با قوانین در نظر گرفته با متخلفین برخورد خواهد شد.

احتمال دارد که این آزمون مانند بسیاری از آزمون های استخدامی دیگر شامل دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه حضوری می باشد و از افرادی دعوت به مصاحبه آزمون استخدامی 1403 می شود که موفق به کسب حدنصاب نمره در آزمون کتبی شده باشند. پس برای ورود به مرحله دوم می توانید علاوه بر مطالعه منابع، نمونه سوالات آزمون استخدامی را نیز جهت آشنایی بیشتر با شیوه طراحی سوالات مورد مطالعه قرار دهید. به منظور دریافت نمونه سوالات فوق می توانید بر روی لینک مربوط به آن کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۳ در چه تاریخی برگزار خواهد شد؟

تاریخ این آزمون هنوز مشخص نیست.

2- چه زمانی می توان کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی را دریافت کرد؟

هنوز تاریخ دقیق آزمون مشخص نیست ولی از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اطلاع رسانی خواهد.

3- چطور می توان نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه اجرایی اقدام کرد؟

این کارت به صورت اینترنتی از طریق سایت جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.lr متشر خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳۹ نظر
  1. فاطمه یاراحمدی

    سلام من مقیم چابهارم اما گفتین امتحان مراکز استان برگذار میشه یعنی تو استان سیستان و بلوچستان باید تو شهر زاهدان امتحان بدم؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، به احتمال فراوان حوز برگزاری در زاهدان باشد.
      بر روی کارت ورود به جلسه شما ادرس حوزه برگزاری آزمون نوشته میشود.

  2. فرخاری

    باسلام بنده ۳۵سال سن دارم ودیپلم کاردانش دارم میتونم تو آزمون دستگاه های اجرایی کشور شرکت کنم .راستی فرزند جانباز ۳۰درصد هستم وسهمیه جانبازی دارم تاثیری توازمون داره یا نه راهنماییم کنید ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با آخرین اطلاعیه ها از سوی آموزش و پرورش، پذیرش معمولا با مدرک کارشناسی و بالاتر می باشد.

  3. فرزاد عبدالهی ارپناهی

    باسلام
    ببخشید آموزش و پرورش از فارغ التحصیلان رشته مدیریت مثلا دولتی یا بازرگانی جذب می کنه یعنی مجاز ب آزمون هستند

    • ایران مشاوره

      با سلام طبق آخرین اطلاعیه ایی که آموزش و پرورش منتشر شده بود از رشته های مدیریتی پذیرش نداشت.

  4. ...

    سلام وقت بخیر آیا میشه الان برای آزمون استخدام ۳۱تیرماه ثبت نام کرد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، خیر در حال حاضر امکان ثبت نام مجدد برای آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی وجود ندارد.

  5. محمد

    سلام وزارت نیرو در آزمون استخدامی تیر ماه ۱۴۰۱ اعلام نیاز نکرده بود. آیا در نیمه دوم سال جاری آزمون استخدامی دستگاه اجرایی هست و اگر باشه آیا وزارت نیرو جز سازمان ها شرکت کننده در این آزمون می باشه. با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین مربوطه، می توانید عضو کانال تلگرام آزمون های استخدامی باشید.

  6. م.ن

    سلام. دوستان تاریخ دقیق ازمون دستگاه اجرایی، ۳۱ تیر هست؟
    امکان تعویق وجود نداره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص تعویق زمان برگزاری آزمون دستگاه های اجرایی منتشر نشده است جهت اطلاع از آخرین اخبار، می توانید عضو کانال تلگرام آزمون های استخدامی باشید.

  7. فریما

    سلام میخواستم بدونم اگر از آزمون کتبی قبول بشم و بعدا پشیمون بشم نخوام استخدام بشم مشکلی پیش میاد ؟
    ینی امکان انصراف وجود داره بعدا؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورت تمایل می توانید نسبت به شرکت در سایر مراحل گزینش اقدام ننمایید تا قبولی شما به طور کلی لغو شود.

  8. نا شناس

    سلام آیا امکان شرکت در آزمون استخدامی جهاد کشاورزی که تیر ماه برگزار میشود وجود دارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی گذشته و امکان ثبت نام مجدد وجود ندارد.

  9. امیرکاشانی

    سلام آیا امکان ثبت نام در آزمون استخدامی ۱۴۰۱ وجود دارد یا خیر؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سال ۱۴۰۱ منتشر نشده است، جهت اطلاع از آخرین اخبار، می توانید عضو کانال تلگرام آزمون های استخدامی باشید.

  10. Sarina

    باسلام میخواستم بدونم واسه ازمون استخدامی دستگاه اجرایی حوزه امتحانی فقط در استان ها برگزارمیشود یا شهرستانها هم برگزار میشه؟

  11. Sarina

    باسلام میخواستم بدونم آزمون استخدامی دستگاه اجرایی ۱۴۰۱ فقط دراستان ها برگزار میشود یا در شهرستان هاهم برگزار میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، زمان و مکان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در کارت ورود به جلسه شما ذکر خواهد شد.

  12. Ali

    سلام آیا امکان تغیر حوزه امتحانی آزمون ۳۱تیر ماه وجود داره؟
    اگه امکانش هست چطوری باید درخواست داد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر اطلاعیه راجع به ویرایش اطلاعات سایر دستگاه های اجرایی منتشر نشده است لذا با ورود به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، می توانید درخواست خود را مطرح نمایید و در صورت موافقت، حوزه ی انتخابی خود را تغییر دهید.

  13. حجت

    سلام آیا اتباع مقیم ایران میتونند در آزمون های استخدامی شرکت کنند؟
    چه دولتی چه غیر دولتی ؟

  14. شیرین

    من هنوز لیسانسمو‌نگرفتم.ترم آخرمه.بهمن تموم میکنم.تا مدرکمم بیاد طول میکشه.میتونم شرکت کنم‌؟

  15. محبوبه

    با سلام بنده مرکز اصفهان به دنیا اومدم وخود اصفهان رو هم زدم یعنی مرکز شو بومی هستم دیگه ؟یا که نه چون بچه مرکز اصفهانم بومی نبستم

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با اطلاعیه ی سایت سنجش در خصوص بومی گزینی، مراکز استان ها جزو مناطق بومی محسوب نمی شود.

  16. زهرا

    سلام ببخشید
    جهت اعمال گزینه بومی گزینی، باید چه طور اقدام کنیم؟ کدام قسمت سایت بریم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با اطلاعیه ی سایت سنجش، شما می توانید از تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۸ الی ۱۳۹۹/۱۰/۱۲ زمان دریافت کارت ورود به جلسه ی خود نسبت به ویرایش بند بومی گزینی نیز اقدام نمایید.

  17. ندا

    سلام
    شرمنده من موقع ویرایش با اینکه بومی شهر خودم هستم متوجه اینکه باید تیک بومی گزینی رو بزنم نشدم آیا نمیشه باجه های رفع نقص این مورد رو برای ما درست کنن؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، جهت اعمال بومی گزینی می بایست هر چه سریع تر درخواست خود را در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش به ثبت برسانید.

  18. ایران مشاوره

    با سلام، با توجه به اطلاعیه ی منتشر شده در سایت سازمان سنجش، زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، ۱۳۹۹/۱۰/۱۱ و ۱۳۹۹/۱۰/۱۲ می باشد.

  19. محمد

    سلام،ایا احتمال داره ازمون به خاطر شرایط کرونا به تعویق بیفته؟
    همه شهر ها و استان ها شرایط قرمزه

    • ایران مشاوره

      با سلام، با توجه به اطلاعیه ی منتشر شده در سایت سازمان سنجش، زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، ۱۳۹۹/۱۰/۱۱ و ۱۳۹۹/۱۰/۱۲ می باشد.

  20. فاطمه

    آزمون دستگاههای اجرایی سال ۹۹ چه زمانی برگزار میشود

    • ایران مشاوره

      با سلام، تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با زمان و جزئیات ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹ منتشر نشده است، و مطابق با سالیان گذشته ثبت نام آزمون در شهریور ماه و برگزاری آن در آبان ماه می باشد. پیشنهاد می شود جهت اطلاع از آخرین اخبار عضو کانال تلگرام آزمون های استخدامی شوید.

  21. شیدا حامد

    سلام،کاردانی روانشناسی میتونم ازمون بدم

مشاوره استخدامی پیج استخدامی