خانه آزمون استخدامی زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲

زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲

تاریخ ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم 1401
زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم 1401

وزارت علوم یکی از ارگان هایی است که در سال های گذشته از طریق ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی اقدام به جذب نیرو می نمود اما در سال جاری این آزمون استخدامی به صورت مجزا توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد. علاقه مندان شرکت در آزمون استخدامی دانشگاه ها، موسسات و پارک‌ های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال جاری می توانند در موعد مقرر، فرآیند ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم را به صورت اینترنتی از طریق سایت اختصاصی سازمان مذکور به انجام برسانند.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 1402، در حال حاضر اعلام نشده است.



زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم 1402

همان طور که اشاره شد، آزمون استخدامی دانشگاه ها، موسسات و پارک‌ های علم و فناوری وزارت علوم در سال های گذشته با آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی به صورت همزمان برگزار می شد و این در حالی است که فرآیند نام نویسی آزمون مذکور در سال جاری به صورت مجزا صورت می پذیرد. سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مجری برگزاری این آزمون، زمان ثبت نام و سایر اطلاعات مربوط به آن را در قالب یک اطلاعیه در اختیار داوطلبان قرار می دهد. باتوجه به اینکه هنوز زمان دقیق نام نویسی در این فرآیند مشخص نمی باشد، اما با توجه به سال گذشته، پیش بینی می شود بازه زمانی ثبت نام در نیمه دوم خرداد ماه باشد.

طبق این اطلاعیه متقاضیان می‌ توانند در بازه زمانی مقرر با مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲ که همزمان با شروع ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد، اطلاعات لازم را کسب کرده و سپس با تهیه مدارک و اطلاعات مورد نیاز، ثبت نام خود را انجام دهند.

این سازمان هر ساله مهلت تعیین شده را یک الی دوبار تمدید می کند تا افردی که از فرآیند ثبت نام جامانده اند نسبت به انجام این امر اقدام کنند. همچنین به محض اعلام بازه زمانی ثبت نام، از طریق این مقاله و کانال تلگرام آزمون های استخدامی اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲

متقاضیانی واجد شرایط ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم 1402 می بایست در موعد اعلام شده به سایت اختصاصی سازمان سنجش مراجعه نموده و ضمن تهیه مدارک مورد نیاز و خرید کارت اعتباری، فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنند. در ادامه، مراحل و نحوه ثبت نام در آزمون مذکور را ارائه نموده ایم.

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  • انتخاب گزینه “سایر آزمون های استخدامی” از منوی موجود در سمت راست صفحه
  • کلیک بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه ها، موسسات و پارک‌ های علم و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۲”
  • پرداخت هزینه آزمون از طریق خرید کارت اعتباری با انتخاب “خرید کارت اعتباری”
  • وارد کردن کد کارت اعتباری خریداری شده در کادر مربوطه و تکمیل فرآیند ثبت نام

داوطلبان می بایست عکس، اطلاعات فردی و شناسنامه ای، اطلاعات تحصیلی، محل سکونت، شغل محل انتخابی و سایر اطلاعات خواسته شده را در فرم ثبت نام درج نمایند و پس از تکمیل فرم، کد پیگیری ثبت نام خود را جایی یادداشت نموده و یا از آن پرینت تهیه کنند.

متقاضیان پس از ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم می توانند با مطالعه منابع دروس عمومی و اختصاصی مرتبط با رشته های آزمون استخدامی وزارت علوم  1402 آمادگی کافی را جهت شرکت در این امتحان کسب کنند. معمولا چند روز قبل از زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت علوم، کارت ورود به جلسه آن نیز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت خواهد بود. این ارگان قصد دارد نیروی معادل سه هزار نفر را عمدتاً در رشته های فنی، تخصصی و آزمایشگاهی استخدام نماید که پذیرفته شدگان در مرحله اول، سه برابر ظرفیت پذیرش نیرو به ارگان های موردنظر جهت حضور در جلسه مصاحبه معرفی می شوند.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

هنوز زمان دقیق انجام این فرآیند مشخص نمی باشد اما به محض اعلام متن این مقاله به روز رسانی می گردد.

2- از چه طریقی می توان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲ را انجام داد؟

متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام خود به صورت اینترنتی به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند.

3- آیا ثبت نام آزمون استخدامی وزارت علوم ۱۴۰۲ تمدید می گردد؟

بله، معمولا زمان نام نویسی این آزمون تمدید خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی